Kondolerer alle AC/DC-fans

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Er det så nøye da? AC/DC fikk vel strengt tatt spiker'n i kista da Bon Scott gikk i penalet, og Brian "forstoppa" Johnson overtok.
Ikke egentlig. Det kom mange bra skiver etter Bon Scott også.
Tjah...Eg nevner i fleng; back in black. Til nød.

Musikken var vel ganske dugandes en god stund utpå 80 tallet også ja, men med Brian "eg må så jævli på do" Johnson til å håndtere mikken funker det bare ikkje.

Hør for deg en duett mellom Brian Johnson og Bruce Springsteen (når han drar på).


 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Er det så nøye da? AC/DC fikk vel strengt tatt spiker'n i kista da Bon Scott gikk i penalet, og Brian "forstoppa" Johnson overtok.
Ingen ekte AC/DC fan avskriver Back In Black. En legendarisk plate. Liker Scott veldig godt, men synes det er mye bra fra begge periodene til AC/DC.
Bandet har hatt eventyrlig kommersiell og musikalsk suksess med Johnson. Og de var godt på vei med Bon Scott da han døde. Gad vite hvordan verden hadde sett ut om han hadde levd.
Eg er nok ingen ekte AC/DC fan, men vokste opp med bandet. Liker godt platene med Bon Scott, forøvrig en av ytterst få musikere hvis gravsted eg faktisk har besøkt :p, men eg fikser bare ikkje Brian Johnson.

Regner jo det som en selvfølge at alle ekte AC/DC fans er store fans av både the valentines og fraternity :)


 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Di kunne ha valgt annen artist spør du meg ja ja lykke til acdc

Imagine
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Dette er konge og all pr er god pr (om ikke Axel synger veldig surt). Hvorfor sytingen fra enkelte, da dette kun gjelder for en kort periode. Håper også Axel tar med seg noen gode holdninger og triks, om hvordan AC/DC har klart å holde det gående kontinuerlig i 45 år.
 
S

Syncrolux

Gjest
Hadde AC/DC hatt et snev av verdighet, skulle de gjort som Led Zeppelin - sagt takk for seg og blitt legender, i stedet for å kjøre seg sjøl i grøfta sakte men sikkert.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.752
Antall liker
21.623
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hmm. Lite futt etter Back in Black, men den Bachfiguren til Angus på Thunderstruck er en genistrek.
Egentlig var det nok da Malcolm ble dement. Erstatteren spiller ikke rytmegitar helt riktig, enda han heter Young han også.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.713
Torget vurderinger
96
Er det så nøye da? AC/DC fikk vel strengt tatt spiker'n i kista da Bon Scott gikk i penalet, og Brian "forstoppa" Johnson overtok.
Ikke egentlig. Det kom mange bra skiver etter Bon Scott også.
Tjah...Eg nevner i fleng; back in black. Til nød.

Musikken var vel ganske dugandes en god stund utpå 80 tallet også ja, men med Brian "eg må så jævli på do" Johnson til å håndtere mikken funker det bare ikkje.

Hør for deg en duett mellom Brian Johnson og Bruce Springsteen (når han drar på).


Vel, det handler jo om smak. Synes Johnson funker kanon på de tidligere utgivelsene. Godt du ser at musikken i seg selv kan være bra :) Faktisk har de overrasket meg med noen gode låter på de siste to platene, men det er bare noen få. Resten er fyllmasse og ganske kjedelig. Men med den oppskriften AC/DC bruker, hvor mange kanonlåter er det mulig å vri ut av de samme akkordene....?
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.713
Torget vurderinger
96
Hmm. Lite futt etter Back in Black, men den Bachfiguren til Angus på Thunderstruck er en genistrek.
Egentlig var det nok da Malcolm ble dement. Erstatteren spiller ikke rytmegitar helt riktig, enda han heter Young han også.
Thunderstruck er en fantastisk låt. Stemningen på Donington i 91 var nok magisk. Så selv bandet i 86, Drammenshallen.

 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.752
Antall liker
21.623
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Veldig bra låt ja. Jeg digger også rytmegitaren til Malcolm. Som en drone ligger den der og sørge for at låta går fremover helt til Johnson har gaulet Thunderstruck første gang.

Steve 'n' Seagulls' versjon er gull, forresten. Det finnes også en med et par cellister på tuben, men der er det overdubs og det er fy.
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Det har jo rent litt vann i havet siden Axl Rose var ung og håpefull. Syns han virker "litt" kjørt og kanskje en smule "parodi på seg selv". Mulig han klarer jobben som vokalist i AC/DC - de er jo ikke direkte ungfoler resten av gutta heller.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Synes Valen er god jeg da....

Mvh
OMF

 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
250
Torget vurderinger
16
Skulle likt å sett Myles Kennedy innta micen for AC/DC... i mine ører den beste vokalisten som er å oppdrive.. selv Slash syns så ;)
Det kan jeg være enig i. Han har unasett ikke Bryan J. Stemme. Ser ikke for meg noen til å ta hans rolle.
Jeg har også altid vært Bon Scott fan og liker helt klart best AC med han, selv om BiB helt klart er helt der oppe med alt annet de har gjort. BiB er jo også helt klart det albumet med best lyd og produksjon.
Med tanke på nye produksjoner og live er jeg ganske ferdig med dette bandet. Så dem første gang i 1986 og har sett dem et par ganger på 90 tallet og må si meg fornøyd med det. Utrolig fett band live men alt har sin slutt og det burde de kanskje skjønt for mange år siden. Må si jeg uansett er litt spendt på Axl. Det kom som en skikkelig overaskelse. Jeg tror jeg har fasitten i lomma ;)
 
Topp Bunn