Kommentarer om Edge-cd-tråden

Status
Stengt for ytterligere svar.
N

nb

Gjest
BT skrev:
Hvor får man tak i en slik Oppo DVD-spiller? Den må jo være grovt underpriset...
Det er en BluRay-spiller, fås kjøpt på www.httech.no. Fin sak, finnes også i en versjon med litt mer ooompf på analogdelen.
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.153
Antall liker
784
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
bdp-83 har produksjonstopp..blir erstattet med ny modell
 
V

vredensgnag

Gjest
Vel, jeg måtte tilbake til mitt e-postarkiv, for å finne en e-post fra 2008.

Den jeg korresponderte med eier en ganske så stor OEM-fabrikk, som sourcer fra andre OEM-fabrikker, og setter sammen komponenter for alt fra one-off brands til kjente merker.

Jeg husket feil. HK$ 16 gjaldt en spiller de satte sammen for Comet. Innmaten i Edge-spilleren kalkulerte han til HK$55. Dette er selvsagt betydelig mer enn NOK 12 (som er hva jeg skrev, per_olsen, ikke 16).
I den første Edge-tråden brukte jeg riktige tall - her tok jeg forebehold for husk. Litt slitsomt å gå gjennom hele den gamle tråden.

Vi runder av til 42 kroner for innmaten. Jeg siterer litt fra e-posten:

However, if I was looking at innards like that and it was panasonic- the cost would be about $55 tFOB HK.

To bring you to a retail price its roughly double the FOB in $ translating to pounds sterling £110 retail.

We also sell dvd to comet under their own brand ex HK $16.00
 

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
For den som måtte stusse når det gjelder priser i Kina. Et eksempel jeg har nevnt før.
En norsk designer på besøk i Kina. Jeg kjenner vedkommende meget godt. Han ble vist rundt på en "multi-function" fabrikk, dvs. et sted som er i stand til å produsere en rekke ulike produkter innen en kategori. Der ser han en ryggsekk han kjenner igjen, allerede brandet med "Haglöfs." Han får beskjed om at denne, toppmodellen deres, går fra fabrikken til Haglöf for 18 norske kroner/stk.
 

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
346
Antall liker
0
R.E.S. skrev:
RoDa skrev:
At folk ikke klarer å skille meningene til meg som person og meningene til bladet Fidelity får være deres problem.
Det har på sett og vis også blitt mitt problem, men jeg har tatt et valg basert på det.
Akkurat som det ikke er mobberen som definerer hva som er mobbing, så kan heller ikke en avsender (i dette tilfelle skribent) bestemme hva som oppfattes som problematisk for mottageren (i dette tilfelle leseren) om det er RoDa, privatpersonen eller RoDa, hifiskribenten som uttaler seg. For folk flest vil jeg tro det er vanskelig å skille, siden du som privatperson uttaler deg om det området du også er profesjonell på (i definisjon av mottar betaling for å skrive). Hvis du hadde vært aktiv på et forum for modelltog, ville ikke sammenblandingen vært noe problem.

RoDa skrev:
Derfor vil jeg fortsette å mene og synse som jeg alltid har gjort. ;)
skal kriteriet for å kommentere produkter være at man har hatt dem hjemme til test så stiller du i en egen klasse med "litt" flere produkter på blokka. :D

R
Nå sier du at at du har trappet ned skrivingen, så denne kommentaren er derfor på generelt grunnlag.

Men det er nettopp dette som jeg opplever som problematisk, rent yrkesetisk. Hvis jeg skal synse om produkter jeg verken har sett eller hørt i egen stue, samtidig som jeg skal synse (litt mer strukturert, men dog) om produkter jeg har hatt hjemme under kontrollerte forhold, så skaper man etter min ringe mening vanskeligheter for seg selv som hifijournalist.

For det første så vil hi-fi-journalister ofte bli oppfattet som kunnskapsrike på området, ikke minst fordi vi ofte (som du skriver) mottar mye utstyr til test. Ergo vil man i forhold til de fleste hifi-kunder ha hørt flere produkter hjemme, og på den bakgrunn kunne ha bedre forutsetninger til å si noe om egenskapene til produktene basert på egne brukererfaringer.

Når man da åpenbarer for offentligheten at man kan mene like sterkt om produkter man ikke har hørt eller sett i eget anlegg, så vil man etter min mening rive i stykker den "kontrakten" som finnes mellom journalisten og leseren om at det man skriver/leser er så etterrettelig som mulig. Det betyr igjen at det vil kunne stilles spørsmålstegn ved troverdigheten til det man skriver i publikasjonen man skriver for til vanlig, nettopp fordi man offentlig har vist at man som person uttaler seg på bakgrunn av andres - ikke egne erfaringer.

Det samme gjelder f.eks. politiske journalister. Det vil være vanskelig å flagge partitilhørighet på privaten, for så å tro at dette ikke svekker ens egen troverdighet som journalist.

Til syvende og sist vil uansett dette være en redaktørs ansvar å legge retningslinjer for hva medarbeiderne kan tillate seg i det offentlige rom. Personlig ville nok ikke jeg stått for en "fritt fram for alt"-holdning til medarbeiderne hvis jeg var redaktør.

Men gudene skal vite at jeg sikkert mer enn en gang har tråkket i salaten selv når engasjementet har passert den klare tanken. ;D

Skrevet i beste mening, og håper det oppfattes som at jeg prøver å ta ballen, ikke mannen. Han har jeg nemlig svært lite å utsette på. :)

Roy

Er dette innlegget seriøst ment, eller er det humor? Tror du seriøst at Hi-Fi journalister ansees som kunnskapsrike autoriteter? I så fall må denne oppfattelsen ha fått seg et alvorlig skudd på baugen etter det mange av dere har skrevet om Edge G-CD.
 

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
654
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Det ser ut som om denne tråden er den rette til å avslutte kapittelet om Edge G CD, for min del.

Aufiofreaks har vært i kontakt med meg på PM og sier at så lenge jeg gikk ut i HFS med mine sysnpunkter om Edge G CD, har han ingen mulighet til å ordne opp. Jeg svarte at for en som vil er det alltid en løsning.
Han har ikke svart - det tolker jeg som han ikke ønsker å rydde opp. Jeg kommer ikke til å gå noe videre med dette, men synes vel at leverandøren har "vist sitt sanne ansikt".

For de som var nysgjerrig - det står ingenting under Edge etiketten på fjernkontrollen, kun flere knapper.

Jeg har fått et par tilbud om kjøp av spilleren til billig DVD pris. Jeg vurderer å gjøre det for rett å slett bli ferdig med saken.

S
 
V

vredensgnag

Gjest
Sonny skrev:
Aufiofreaks har vært i kontakt med meg på PM og sier at så lenge jeg gikk ut i HFS med mine sysnpunkter om Edge G CD, har han ingen mulighet til å ordne opp. Jeg svarte at for en som vil er det alltid en løsning.
Det var en interessant vinkling. Og jeg registrerer at den synes å være unik for HiFi.

TV2 Hjelper deg, Forbrukerombudet og Klagenemd for forbrukerkjøp ville hatt lite å gjøre dersom dette var standard fremgangsmåte.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.142
Antall liker
2.659
vredensgnag skrev:
For den som måtte stusse når det gjelder priser i Kina. Et eksempel jeg har nevnt før.
En norsk designer på besøk i Kina. Jeg kjenner vedkommende meget godt. Han ble vist rundt på en "multi-function" fabrikk, dvs. et sted som er i stand til å produsere en rekke ulike produkter innen en kategori. Der ser han en ryggsekk han kjenner igjen, allerede brandet med "Haglöfs." Han får beskjed om at denne, toppmodellen deres, går fra fabrikken til Haglöf for 18 norske kroner/stk.
Er det noen som ikke tror at det er slik?

Levis, Diesel, Miss Sixty (osv. osv) jeans som selges i butikkene her i norge for 1000-1300 kroner, går ut fra fabrikk i Kina for 25 kroner. Bjørn Borg boxer som selges til 300-400 i norge går ut fra fabrikk for 3 kroner. Osv, osv
 

kneip

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2010
Innlegg
137
Antall liker
0
Sonny skrev:
Aufiofreaks har vært i kontakt med meg på PM og sier at så lenge jeg gikk ut i HFS med mine sysnpunkter om Edge G CD, har han ingen mulighet til å ordne opp. Jeg svarte at for en som vil er det alltid en løsning.
Han har ikke svart - det tolker jeg som han ikke ønsker å rydde opp. Jeg kommer ikke til å gå noe videre med dette, men synes vel at leverandøren har "vist sitt sanne ansikt".
Her har Audiofreaks en mulighet til å rette opp litt av sitt frynsete rykte, og velger å ikke gjøre det. De håper vel på at vi med tiden vil glemme, da.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
vredensgnag skrev:
For den som måtte stusse når det gjelder priser i Kina. Et eksempel jeg har nevnt før.
En norsk designer på besøk i Kina. Jeg kjenner vedkommende meget godt. Han ble vist rundt på en "multi-function" fabrikk, dvs. et sted som er i stand til å produsere en rekke ulike produkter innen en kategori. Der ser han en ryggsekk han kjenner igjen, allerede brandet med "Haglöfs." Han får beskjed om at denne, toppmodellen deres, går fra fabrikken til Haglöf for 18 norske kroner/stk.
Hvor mye koster det da å produsere en ryggsekk av rimelig fabrikat i samme størrelse?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er vel kanskje en smule optimistisk å håpe på at en forhandler vil komme en i møte etter å ha startet slik en ny runde med rabalder på HFS omkring en av hovedmerkene deres.

Det er ikke noe galt med CD spilleren. Den spiller CDer, virker, ser dyr ut og låter etter manges mening bra. Om man i ettertid synes den var for dyr er noe man må ta på sin egen kappe.

Men for all del.. hevnen kan være søt nok den. :)
 

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
654
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Det er vel kanskje en smule optimistisk å håpe på at en forhandler vil komme en i møte etter å ha startet slik en ny runde med rabalder på HFS omkring en av hovedmerkene deres.

Det er ikke noe galt med CD spilleren. Den spiller CDer, virker, ser dyr ut og låter etter manges mening bra. Om man i ettertid synes den var for dyr er noe man må ta på sin egen kappe.

Men for all del.. hevnen kan være søt nok den.
Ja det er fullt forståelig at ikke leverandøren er særlig imøtekommende. jeg aksepterer ikke noen insinuerende tanker om hevn, fordi det er rett og slett ikke den måten jeg er skrudd sammen på. Dette gjelder kun å bli grundig lurt av et produkt hvor det ikke er samsvar mellom pris og innmat.
Dersom leverandøren hadde vist den minste interesse til å rydde opp ville jeg ha strukket meg langt, alle veier.

S
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Gjestemedlem skrev:
Det er vel kanskje en smule optimistisk å håpe på at en forhandler vil komme en i møte etter å ha startet slik en ny runde med rabalder på HFS omkring en av hovedmerkene deres.

Det er ikke noe galt med CD spilleren. Den spiller CDer, virker, ser dyr ut og låter etter manges mening bra. Om man i ettertid synes den var for dyr er noe man må ta på sin egen kappe.

Men for all del.. hevnen kan være søt nok den. :)

Skulle da bare mangle at den både virker, ser dyr ut og spiller bra til 55000! Den bør være flere klasser over normaltprisede produktet på alle områder
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.142
Antall liker
2.659
Sonny skrev:
Det er vel kanskje en smule optimistisk å håpe på at en forhandler vil komme en i møte etter å ha startet slik en ny runde med rabalder på HFS omkring en av hovedmerkene deres.

Det er ikke noe galt med CD spilleren. Den spiller CDer, virker, ser dyr ut og låter etter manges mening bra. Om man i ettertid synes den var for dyr er noe man må ta på sin egen kappe.

Men for all del.. hevnen kan være søt nok den.
Ja det er fullt forståelig at ikke leverandøren er særlig imøtekommende. jeg aksepterer ikke noen insinuerende tanker om hevn, fordi det er rett og slett ikke den måten jeg er skrudd sammen på. Dette gjelder kun å bli grundig lurt av et produkt hvor det ikke er samsvar mellom pris og innmat.
Dersom leverandøren hadde vist den minste interesse til å rydde opp ville jeg ha strukket meg langt, alle veier.

S
Du har bare tatt HiFi-bransjen på kornet. Forhåpentligvis begynner folk å våkne opp fra sine dype illusjoner.

For noen år siden puttet high-end merket Krell det billigste drivverket fra Philips i en CD/SACD spiller som her hjemme ble solgt til 40k. Etter et par år sluttet drivverket å virke i stort sett alle spillerne, og Philips leverte ikke deler til dette. Da sa bare Krell sorry til sine kunder, ingen penger tilbake.
 

kneip

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2010
Innlegg
137
Antall liker
0
Gjestemedlem skrev:
Det er ikke noe galt med CD spilleren. Den spiller CDer, virker, ser dyr ut og låter etter manges mening bra. Om man i ettertid synes den var for dyr er noe man må ta på sin egen kappe.
Øyh. Bruktprisen sier alt. Før noen visste hvordan den så ut inni, var markedet villig til å betale 53 tusen for en ny en. Nå, når vi vet hvor landet ligger, er det ikke mulig å selge den brukt selv for 6 tusen kroner.
Produsent og importør har her bevisst holdt viktig informasjon om produktet fra kunden, og derfor ført kunden bak lyset. Kunden kan ikke lastes for dette.
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Espen R skrev:
vredensgnag skrev:
For den som måtte stusse når det gjelder priser i Kina. Et eksempel jeg har nevnt før.
En norsk designer på besøk i Kina. Jeg kjenner vedkommende meget godt. Han ble vist rundt på en "multi-function" fabrikk, dvs. et sted som er i stand til å produsere en rekke ulike produkter innen en kategori. Der ser han en ryggsekk han kjenner igjen, allerede brandet med "Haglöfs." Han får beskjed om at denne, toppmodellen deres, går fra fabrikken til Haglöf for 18 norske kroner/stk.
Er det noen som ikke tror at det er slik?

Levis, Diesel, Miss Sixty (osv. osv) jeans som selges i butikkene her i norge for 1000-1300 kroner, går ut fra fabrikk i Kina for 25 kroner. Bjørn Borg boxer som selges til 300-400 i norge går ut fra fabrikk for 3 kroner. Osv, osv
Jeg tror de fleste er inneforstått med at slik er "byttehandelen" i internasjonal handel. Utgiftene det refereres til utgjør imidlertid kun en liten de av de totale kostnader med å selge et produkt til en forbruker.
Når det gjelder aksepten for slikt, så er det tydeligvis enkelte som av rent trass ikke kan eller vil forholde seg til slikt. Dere vet nok alle hvem jeg sikter til...
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Sonny skrev:
Det er vel kanskje en smule optimistisk å håpe på at en forhandler vil komme en i møte etter å ha startet slik en ny runde med rabalder på HFS omkring en av hovedmerkene deres.

Det er ikke noe galt med CD spilleren. Den spiller CDer, virker, ser dyr ut og låter etter manges mening bra. Om man i ettertid synes den var for dyr er noe man må ta på sin egen kappe.

Men for all del.. hevnen kan være søt nok den.
Ja det er fullt forståelig at ikke leverandøren er særlig imøtekommende. jeg aksepterer ikke noen insinuerende tanker om hevn, fordi det er rett og slett ikke den måten jeg er skrudd sammen på. Dette gjelder kun å bli grundig lurt av et produkt hvor det ikke er samsvar mellom pris og innmat.
Dersom leverandøren hadde vist den minste interesse til å rydde opp ville jeg ha strukket meg langt, alle veier.

S
Du kan da umulig mene at leverandøren skulle være imøtekommende etter at du at blåst alle muligheter for konstruktiv dialog, og brent alle broer i denne saken. Du ber om at en leverandør skal yte noe laaaangt utover kjøpsloven tilsier, ETTER at du har anklaget han og hans produkt for å være svindel. Et slikt utgangspunkt vitner om kraftig dessillusjon og/eller mangelfult utviklet sosiale egenskaper. Dette blir bare for drøyt! vet ikke om man bør le eller grine her...
 

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
654
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Kneip - det er vel det du er inne på som er essensen i det hele. Selvfølgelig må en hifi leverandører tjene penger. Det er jo balansen mellom en god fortjeneste og "røveri" som er ankepunktet. Når man som i Edge G CD sitt tilfelle for å sette det på spissen har HK$ 55 som utgifter og en 100 gang i fortjenste, da vil alle føle dette som useriøst og uredelig. Hadde vi visst dette før så hadde ingen kjøpt produktet.

For nok en gang å sette det på spissen, men vel det jeg tror er veldig nær sannheten - så har denne leverandøren i Edge G CD sitt tilfelle vært så langt over det vi alle ser på som en fornuftig fortjeneste, at han med sin egen "grådighet", graver sin egen grav.

Dermed så er det vel slik at leverandøren faktisk ikke har argumenter til å forsvare prisen og stikker hodet i sanden. Alle problemer bli jo borte på den måten. Kanskje inntektsgrunnlaget også?

S

Edit: Per Olsen - med bakgrunn i det jeg skriver over her. Forventet jeg meg ingenting. Det vil du også se på mine første innlegg. Forskjellen mellom deg og meg er at jeg aksepterer at jeg har gått fem på. Jeg ønsker ikke å forsvare en handelsvirskomhet hvor man kan tjene en årslønn ved salg av noen få komponenter i året.

Edit 2: Per Olsen hva du måtte mene om meg og mine manglende sosiale evner osv - det lar jeg stå uimotsagt. Den veien i en diskusjon ønsker jeg ikke å ta.
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Sonny skrev:
Kneip - det er vel det du er inne på som er essensen i det hele. Selvfølgelig må en hifi leverandører tjene penger. Det er jo balansen mellom en god fortjeneste og "røveri" som er ankepunktet. Når man som i Edge G CD sitt tilfelle for å sette det på spissen har HK$ 55 som utgifter og en 100 gang i fortjenste, da vil alle føle dette som useriøst og uredelig. Hadde vi visst dette før så hadde ingen kjøpt produktet.

For nok en gang å sette det på spissen, men vel det jeg tror er veldig nær sannheten - så har denne leverandøren i Edge G CD sitt tilfelle vært så langt over det vi alle ser på som en fornuftig fortjeneste, at han med sin egen "grådighet", graver sin egen grav.

Dermed så er det vel slik at leverandøren faktisk ikke har argumenter til å forsvare prisen og stikker hodet i sanden. Alle problemer bli jo borte på den måten. Kanskje inntektsgrunnlaget også?

S
Hvorfor skytes det på leverandøren? Er ikke denne tilsvarende priset i andre land? Bør ikke skytsen gå mot produsent om man mener det bør skytes? Hevder du at leverandør har høyere margin på denne spilleren en han eller andre tilsvarende leverandører har på andre tilsvarende produkter?
 

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
346
Antall liker
0
Per_Olsen skrev:
Espen R skrev:
vredensgnag skrev:
For den som måtte stusse når det gjelder priser i Kina. Et eksempel jeg har nevnt før.
En norsk designer på besøk i Kina. Jeg kjenner vedkommende meget godt. Han ble vist rundt på en "multi-function" fabrikk, dvs. et sted som er i stand til å produsere en rekke ulike produkter innen en kategori. Der ser han en ryggsekk han kjenner igjen, allerede brandet med "Haglöfs." Han får beskjed om at denne, toppmodellen deres, går fra fabrikken til Haglöf for 18 norske kroner/stk.
Er det noen som ikke tror at det er slik?

Levis, Diesel, Miss Sixty (osv. osv) jeans som selges i butikkene her i norge for 1000-1300 kroner, går ut fra fabrikk i Kina for 25 kroner. Bjørn Borg boxer som selges til 300-400 i norge går ut fra fabrikk for 3 kroner. Osv, osv
Jeg tror de fleste er inneforstått med at slik er "byttehandelen" i internasjonal handel. Utgiftene det refereres til utgjør imidlertid kun en liten de av de totale kostnader med å selge et produkt til en forbruker.
Når det gjelder aksepten for slikt, så er det tydeligvis enkelte som av rent trass ikke kan eller vil forholde seg til slikt. Dere vet nok alle hvem jeg sikter til...

Er dette en trøst/unnskyldning for Edge GCD? ;D
 

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
654
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Audionut:
Spilleren er solgt til prisen som en jævlig billig DVD spiller. Til en som vet hva det er han får.

Nå må jeg til tannlegen. :'(


S
 
M

musicus

Gjest
Sonny skrev:
Audionut:
Spilleren er solgt til prisen som en jævlig billig DVD spiller. Til en som vet hva det er han får.

Nå må jeg til tannlegen. :'(


S
Korriger meg om jeg har feil, men leste jeg ikke at du hadde kjøpt den som en demo spiller el lign? kan man da spørre hva du virkelig betalte for den?

Spør bare litt for at det hele tiden snakkes om veil ny pris, hvilket jeg vil tro nesten ingen betaler, eller at du, betalte for den.

Som nevnt tidligere så mener jeg at Edge har skutt seg selv i foten, for ikke si skutt den av, med denne spilleren, men slik debatten har utviklet seg (du beholder iaf en viss nykterhet) er det viktig å holde tunga rett i munnen og skille sak og person når det utdeles råd i hytt og pine på fjortis nivå, om hva importør og produsent bør gjøre, og ikke la seg drive med av mobben her.

mvh
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.664
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bruktannonsering og "drodling" rundt det er ikke tillatt. Spesielt ikke her. Endel innlegg er slettet.
6a) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. Årsaken til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi, og vil også derfor bli enten stengt eller fjernet. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.
 
M

musicus

Gjest
vredensgnag skrev:
Nå er det mye mobbing.
At spilleren er en rip off er vel ingen tvil om, men noen tar denne prosessen vel langt utover det sakelige, imo..

mvh
 
L

larkus

Gjest
Det eneste som fremdeles er interessant i denne triste saken er å finne ut eksakt hvilken DVD-spiller (merke/modell)
innvollene i Edge GCD stammer fra.

mvh
larkus
 

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
654
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Av grunner jeg ikke vil komme inn på har jeg informert kjøper om at jeg ikke kan selge spilleren.

Per Olsen om fortjenesten ligger hos forhandler eller produsent kan vi ikke vite noe om.

Larkus - jeg kan ikke se noe som forteller meg hva innmaten er. Og av samme grunn som i øverste linje vil jeg gjøre noe annet enn det jeg allerede har gjort med å ta av topplokket.

S
 
M

musicus

Gjest
Sonny skrev:
Av grunner jeg ikke vil komme inn på har jeg informert kjøper om at jeg ikke kan selge spilleren.

Per Olsen om fortjenesten ligger hos forhandler eller produsent kan vi ikke vite noe om.

Larkus - jeg kan ikke se noe som forteller meg hva innmaten er. Og av samme grunn som i øverste linje vil jeg gjøre noe annet enn det jeg allerede har gjort med å ta av topplokket.

S
Gjentar meg selv her:

Korriger meg om jeg har feil, men leste jeg ikke at du hadde kjøpt den som en demo spiller el lign? kan man da spørre hva du virkelig betalte for den?

Spør bare litt for at det hele tiden snakkes om veil ny pris, hvilket jeg vil tro nesten ingen betaler, eller at du, betalte for den.

mvh
 
N

nb

Gjest
musicus skrev:
Spør bare litt for at det hele tiden snakkes om veil ny pris, hvilket jeg vil tro nesten ingen betaler, eller at du, betalte for den.
Med unntak av de som handler på HiFi-klubben o.l. er det vel ingen som betaler veil/villedende pris for HiFi. Listepris er jo således det eneste man har å forholde seg til som er offetnlig kjent. Om et produkt er kjøpt til saftig rabatt fordi det var demo/brukt, momsregningen forfaller neste uke eller hva nå grunnen måtte være endrer ikke på det prinsipielle. Særlig ikke i en sak hvor annenhånds (eller tredjehåndsverdien) nå er veldig, veldig lav. Kjøper man et brukt, kurant produkt kan man jo nesten regne med å få videresolgt det for omtrent det samme som man gav selv.
 
M

musicus

Gjest
nb skrev:
musicus skrev:
Spør bare litt for at det hele tiden snakkes om veil ny pris, hvilket jeg vil tro nesten ingen betaler, eller at du, betalte for den.
Med unntak av de som handler på HiFi-klubben o.l. er det vel ingen som betaler veil/villedende pris for HiFi. Listepris er jo således det eneste man har å forholde seg til som er offetnlig kjent. Om et produkt er kjøpt til saftig rabatt fordi det var demo/brukt, momsregningen forfaller neste uke eller hva nå grunnen måtte være endrer ikke på det prinsipielle. Særlig ikke i en sak hvor annenhånds (eller tredjehåndsverdien) nå er veldig, veldig lav. Kjøper man et brukt, kurant produkt kan man jo nesten regne med å få videresolgt det for omtrent det samme som man gav selv.
Nå spør jeg for det er interessant å vite mye stor den virkelige rip offén er, det er en viss forskjell på 54K og, f.eks 28K, selv om jeg ikke ville betalt det heller for den omtalte spilleren, men det er greit å vite de faktiske forhold når halve forumet skriker rundt seg som hodeløse høns om mer "hifi-blod" og andre ugjennomtenkte forslag på hva både importør og produsent burde og ikke burde gjøre.
Noen har så jævlig lett for å skrike høyt om hva andre burde gjøre og ikke!?

Litt edruelige fakta er vel ikke for mye å spørre om?

mvh
 
N

nb

Gjest
musicus skrev:
Nå spør jeg for det er interessant å vite mye stor den virkelige rip offén er, det er en viss forskjell på 54K og, f.eks 28K
Absolutt.
 
M

musicus

Gjest
vredensgnag skrev:
Stort mer edruelig enn dette er det vel ikke mulig å bli, på et vis?
Offisiell prisliste. Lagt inn tidligere i tråden.
Jeg trodde da du var en særdeles lesekydig mann vreden, jeg er meget klar over veil pris, men det er IKKE det jeg spør om, og det forteller IKKE hvor stor den faktiske rip offén er, for det er hva det er, en rip off, men er det virkelig så forstemmende at noen ønsker å vite hva som ble betalt for maskinen, det ropes hele tiden om veil pris, men jeg tror ikke det er hva som ble betalt.
For min del betyr det noe i avveiningen av all den kritikken og påstandene som er fremsatt under de siste dagene både ovenfor selger/produsent og kjøper samt de skrikende hordene.

mvh
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Uansett så er det for dyrt enten det er snakk om cd-spilleren eller andre komponenter.
 
M

musicus

Gjest
Anonym skrev:
Uansett så er det for dyrt enten det er snakk om cd-spilleren eller andre komponenter.
Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.

mvh
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.958
Antall liker
19.813
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
musicus skrev:
Anonym skrev:
Uansett så er det for dyrt enten det er snakk om cd-spilleren eller andre komponenter.
Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.

mvh
Uten at jeg vet noe om dette eksakte tilfellet, er det ikke uvanlig å få minst 40% rabatt ved kjøp av high-end produter. Enda mer om det er snakk om demo. Skulle anta at det prisen lå rundt 25k.
 
P

Parelius

Gjest
lars_erik skrev:
musicus skrev:
Anonym skrev:
Uansett så er det for dyrt enten det er snakk om cd-spilleren eller andre komponenter.
Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.

mvh
Uten at jeg vet noe om dette eksakte tilfellet, er det ikke uvanlig å få minst 40% rabatt ved kjøp av high-end produter. Enda mer om det er snakk om demo. Skulle anta at det prisen lå rundt 25k.
Jeg ser gjerne at dere forteller meg hvor en får 40% rabatt, og hvilke merker/komponenter.
 
M

musicus

Gjest
Parelius skrev:
lars_erik skrev:
musicus skrev:
Anonym skrev:
Uansett så er det for dyrt enten det er snakk om cd-spilleren eller andre komponenter.
Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.

mvh
Uten at jeg vet noe om dette eksakte tilfellet, er det ikke uvanlig å få minst 40% rabatt ved kjøp av high-end produter. Enda mer om det er snakk om demo. Skulle anta at det prisen lå rundt 25k.
Jeg ser gjerne at dere forteller meg hvor en får 40% rabatt, og hvilke merker/komponenter.
Ikke dere, jeg må si at det hadde vært interessant å få vite selv, når det er sagt så betaler jeg sjelden full pris, noe rabatt er det nesten alltid å få, det spørs bare litt på hvordan man spør, er min erfaring.

mvh
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn