Koetsu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.329
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Litt usikker på om det er riktig at det Koetsu blir amerikansk. Åpenbart eid av en amerikaner med japansk "design", men jeg får inntrykk av at produksjonen fortsatt skal være i Japan(?).

Ser ikke hva usikkerheten består i? Amerikansk eierskap, presumptivt full amerikansk kontroll av alle aspekter. Inkludert muligheten til å endre de underliggende forhold som eksisterer akkurat nå.

Kanskje ligger det føringer i kontrakten, men det har ingen av oss noe innsyn i og vi kommer trolig heller til å få vite noe om dem, skulle de faktisk eksistere.

Arturo Manzano forespeiler en prisøkning på 15-20% i forhold til tidligere priser.

Og det er jo allerede en ganske heftig prisøkning på dingser som allerede er relativt dyre. Mitt personlige stalltips er at prisdifferansen er en ganske annen to-tre år frem i tid.

Spiller ingen egentlig rolle for meg, jeg har den ene Koetsuen jeg skulle ha og kommer bare til å re-tippe den om nødvendig.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.297
    Torget vurderinger
    1
    Ser ikke hva usikkerheten består i? Amerikansk eierskap, presumptivt full amerikansk kontroll av alle aspekter.
    Dette begynner kanskje å bli et filologisk sprøsmål. Men hvis produktutviklingen er (var) fullblods japansk, og produksjonen foregår i Japan, gjenstår bare at eieren er en tilsynelatende japaner(?) som på et tidspunkt har flyttet til USA?
    Og det er jo allerede en ganske heftig prisøkning på dingser som allerede er relativt dyre.
    Jo, men det er vel ikke så unikt sammenlignet med det vi allerede har sett på diverse annen HiFi.
    Mitt personlige stalltips er at prisdifferansen er en ganske annen to-tre år frem i tid.
    Da snakkes vi om 2-3 år... ;)

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.329
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Dette begynner kanskje å bli et filologisk sprøsmål.

Det er vel å dra det langt, i alle fall i mitt hode. Amerikansk eierskap = amerikansk firma, med det det inkluderer av amerikansk business-kultur og krav til profitt. Manzano har tross alt vært amerikaner i flere tiår, om han ikke er født der. Ellers er Analog2Fidelity et LLC, mens Koetsu var et familie-eid foretak og det gir jo i seg selv en pekepinn om hvilken vei vinden blåser.

Jo, men det er vel ikke så unikt sammenlignet med det vi allerede har sett på diverse annen HiFi.

Nei nettopp. Deri ligger problemet og antydningen om hva vi kan forvente fremover.

Da snakkes vi om 2-3 år... ;)

Det kan vi godt, hvis en av oss skulle slumpe til å huske det (hint: det blir neppe meg). Tar jeg grundig feil så blir jeg bare glad.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn