Klubbkveld hos Renaissance Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    I går hadde vi en flott samling med Bergen Lydlaug hos Roald!

    Legger ut et par bilder, så får vi skrive litt om lyden senere i dag!

    Mvh
    OMF

    Ra2.jpg


    RA1.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det tror jeg faktisk det er, Griff.
    Må visst prøve å ordne meg litt mer tid i Bergen. Alltid så travelt når jeg er i området.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Dette var veldig trivelig. Fin presentasjon, siste høyttalere/anlegg var bare helt fantastisk. De høyttalerne er sannsynligvis de beste jeg noen gang har hørt. Hjelper godt at de dekket min preferanse med presisjon, oppløselighet, klangbalanse og en flott holografi. Når de i tillegg har mer enn nok dypbass av den kjappe og presise varianten, så var de som det beste fra elektrostatverdenen men med all den dynamikk og dypbass man kunne ønske.

    Satt litt på siden ved demoen av Avantantgarde og fikk et dårligere inntrykk av den grunn, og syntes dermed de passet best til utvalgte låter og ikke så bra på andre. Focalene fikk ikke vist seg fra sin aller beste side men antydet mer enn nok at dette er glimrende allround høyttalere av ypperste sort.

    Som sagt, veldig trivelig og en fint knippe med artige låter til demoene. Noen som forresten vet hvilken låt fra Fairfield Four som ble spilt?
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Hvilke høyttalere er det på anlegg nr 3?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som en mer enn trivelig kveld! :) Har kunstneren hjemmeside?
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    De ML blokkene som står der på et av bildene, hvilken modell er det, og kan de kjøpes for ekte penger:rolleyes:
    Jeg la merke til de ML blokkene jeg også. Det ser ut som om det er ML 33H ,monoblokk på 150W/8 Ohm.
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Takk for en hyggelig kveld.
    Flott gjort av Roald å invitere lauget på en lørdagskveld (og så på bekostning av den Bahamas-turen;-)

    Det var nok Vivid-anlegget som imponerte meg mest, med en gjennomsiktighet av de sjeldne. Alt i alt spilte alle tre anleggene godt, men med ulikt fokus.

    Håper at laugs-aktiviteten tar seg videre opp framover:)
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en hyggelig kveld.
    Flott gjort av Roald å invitere lauget på en lørdagskveld (og så på bekostning av den Bahamas-turen;-)

    Det var nok Vivid-anlegget som imponerte meg mest, med en gjennomsiktighet av de sjeldne. Alt i alt spilte alle tre anleggene godt, men med ulikt fokus.

    Håper at laugs-aktiviteten tar seg videre opp framover:)
    Takk for besøk og flott initiativ av SOA. Det var en fin gjeng å ha på besøk. TAKK!!
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Takk for laget ja!

    Det er etterhvert blitt flere år siden jeg sist var utenfor dørene og hørte på andre oppsett så dette var utrolig hyggelig.

    Vi begynte med Avantguard oppsettet - som også var det rimeligste oppsettet. Dette oppsettet synes jeg gjorde utrolig mye riktig - det spilte veldig engasjerende, lyden var åpen og låt "live". Overraskende stort lydbildet, og riktig høyde også til tross for at diskanten sitter langt ned. Det gjorde lite feil, og kritikk er vel egentlig bare at det ble litt anstregnende når vi dro på litt, men som en WAF vennlig plug & play løsning så synes jeg dette var utrolig bra.

    Nå skal jeg ikke si så mye Focal, for der satt jeg aldri godt plassert - men det var definitivt ikke ulyd.

    Så kom vi til kveldens dyreste oppsett, men Aurender streamer, via Wadia Dac til Audio Research integrert og Vivid høyttalere. Dessverre var sweetspotene tatt av noen som var kjappere en meg, men jeg fikk kveldens siste låt i skinnstolen helt fremst. Jeg er veldig opptatt av å bli dratt inn i musikken, det skal være oppløst, presist og lydbildet må strekke seg godt utenfor høyttalerne i alle retninger. For meg er vanskelig å oppleve god holografi hos andre - for det tar tid for hjernen å tilpasse seg et nytt lydbildet - og derfor ble jeg utrolig imponert over tilstedeværelse og holografien dette oppsettet presterte. Superoppløst, silkemykt, uanstrengt, presist og veldig "beeing there"- En liten tankevekker for undertegnende der på slutten altså... ;-)


    Takk for en flott opplevelse!


    Er det lov å spørre om noe musikken som ble spilt:
    -låten med Guy Clarc/Townes..?
    -Ismusikken

    Mvh
    OMF
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk for laget ja!

    Det er etterhvert blitt flere år siden jeg sist var utenfor dørene og hørte på andre oppsett så dette var utrolig hyggelig.

    Vi begynte med Avantguard oppsettet - som også var det rimeligste oppsettet. Dette oppsettet synes jeg gjorde utrolig mye riktig - det spilte veldig engasjerende, lyden var åpen og låt "live". Overraskende stort lydbildet, og riktig høyde også til tross for at diskanten sitter langt ned. Det gjorde lite feil, og kritikk er vel egentlig bare at det ble litt anstregnende når vi dro på litt, men som en WAF vennlig plug & play løsning så synes jeg dette var utrolig bra.

    Nå skal jeg ikke si så mye Focal, for der satt jeg aldri godt plassert - men det var definitivt ikke ulyd.

    Så kom vi til kveldens dyreste oppsett, men Aurender streamer, via Wadia Dac til Audio Research integrert og Vivid høyttalere. Dessverre var sweetspotene tatt av noen som var kjappere en meg, men jeg fikk kveldens siste låt i skinnstolen helt fremst. Jeg er veldig opptatt av å bli dratt inn i musikken, det skal være oppløst, presist og lydbildet må strekke seg godt utenfor høyttalerne i alle retninger. For meg er vanskelig å oppleve god holografi hos andre - for det tar tid for hjernen å tilpasse seg et nytt lydbildet - og derfor ble jeg utrolig imponert over tilstedeværelse og holografien dette oppsettet presterte. Superoppløst, silkemykt, uanstrengt, presist og veldig "beeing there"- En liten tankevekker for undertegnende der på slutten altså... ;-)


    Takk for en flott opplevelse!


    Er det lov å spørre om noe musikken som ble spilt:
    -låten med Guy Clarc/Townes..?
    -Ismusikken

    Mvh
    OMF
    Hyggelig at du synes det var en trivelig kveld med god lyd. Tror nesten jeg hadde det kjekkest av alle :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takk til Roald for åpne dører, og til SOA som primus motor. Glimrende tiltak!
    Og ikke minst, en veldig givende seanse.
    Roald er jo levende opptatt av musikk, og aller helst da live, hvorpå han besitter kompetansen som skal til for å kunne sette opp anlegg for å reprodusere denne på beste mulige måte. Har ennå til gode å høre et rævva-anlegg hos Roald :p; han får det ALLTID til å låte gudegodt!
    Et av målene for kvelden var demonstrasjon av tre kompetente, men likevel ganske ulike oppsett. Likte best musikken gjengitt via Vivid-høyttalerne, stort, åpent, oppløst, naturtro og mer enn nok info i alle bauger og kanter - selv om det var høyttalere som hadde sine naturlige begrensninger nedover i de dypeste frekvensene. Men det blir feil å si at man "savner" særlig mye, når musikken gjengis så godt som tilfellet var. Og du verden hvilken fun factor det var å høre Avantgardeoppsettet. Her snakker vi seriøst KISS-prinsipp! Live-aktig, stort og veldig morsom gjengivelse. Og plassert innenfor sweetspotsonen var det lite å utsette på gjengivelsen.

    Ut over dette er det jo bare å konstatere at både butikken er så bortimot hifi-heaven som det er mulig å komme her til lands, og Roald MÅ være den triveligste, mest joviale OG jordnære hifipusheren som noensinne har eksistert i Norge. Og ydmyk som få, når han attpåtil søkte om å "få lov" til å bli medlem i Bergen Lydlaug. Det siste sier ikke så lite om hvilken kjernekar han er - for han fikk selvsagt innvilget medlemsskap på flekken! Så blir det jo spennende å høre hva han etterhvert eventuelt kommer til å mene om menig manns oppsett, etter hvert som han blir kjent med det som finnes av mer eller mindre seriøs hifi i byen mellom de syv fjell og dalstrøka utenfor....

    PS: lurer hvilke steroider han hadde tatt, han med den ENORME brystkassen, i låten som ble presentert som glitrende via Avantgarde-oppsettet.

    Takk for glitrende vertskap og for lytten!

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Denne ble også brukt i Vivid- oppsettet:

    DSC_0073.jpg


    Ikke vet jeg, men Vivid-oppsettet var det som hørtes minst "digitalt" ut i mine ører, da det utelukkende ble spilt 16/44.1 -filer hele kvelden. Jeg har litt vanskelig for å tro at AR- forsterkeren eller kabler skulle kunne fikse på ørlite grann "flisete" digitallyd, og da er det jo ikke så mange komponenter igjen å rette fingeren mot.

    mvh
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Takk til Roald for flott demonstrasjon!
    Satt dessverre for dårlig plassert for å få noe reelt inntrykk av de aktive Avantgarde høytalerne.
    Men Vivid Audio oppsettet imponerte stort! Hadde gjort seg godt i et nr.2 oppsett:rolleyes:
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk til Roald for flott demonstrasjon!
    Satt dessverre for dårlig plassert for å få noe reelt inntrykk av de aktive Avantgarde høytalerne.
    Men Vivid Audio oppsettet imponerte stort! Hadde gjort seg godt i et nr.2 oppsett:rolleyes:
    Selv takk! Det er stor familiær likhet mellom de aktive Avantgarde Zero1 XD og Avantgarde du kjenner godt fra før. Du får komme innom en dag du slipper å sloss om sweetspot med andre, så skal du få et kvalifisert inntrykk. Trenger du et oppsett nr. 2 så leverer jeg på døren ;-)
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk til Roald for åpne dører, og til SOA som primus motor. Glimrende tiltak!
    Og ikke minst, en veldig givende seanse.
    Roald er jo levende opptatt av musikk, og aller helst da live, hvorpå han besitter kompetansen som skal til for å kunne sette opp anlegg for å reprodusere denne på beste mulige måte. Har ennå til gode å høre et rævva-anlegg hos Roald :p; han får det ALLTID til å låte gudegodt!
    Et av målene for kvelden var demonstrasjon av tre kompetente, men likevel ganske ulike oppsett. Likte best musikken gjengitt via Vivid-høyttalerne, stort, åpent, oppløst, naturtro og mer enn nok info i alle bauger og kanter - selv om det var høyttalere som hadde sine naturlige begrensninger nedover i de dypeste frekvensene. Men det blir feil å si at man "savner" særlig mye, når musikken gjengis så godt som tilfellet var. Og du verden hvilken fun factor det var å høre Avantgardeoppsettet. Her snakker vi seriøst KISS-prinsipp! Live-aktig, stort og veldig morsom gjengivelse. Og plassert innenfor sweetspotsonen var det lite å utsette på gjengivelsen.

    Ut over dette er det jo bare å konstatere at både butikken er så bortimot hifi-heaven som det er mulig å komme her til lands, og Roald MÅ være den triveligste, mest joviale OG jordnære hifipusheren som noensinne har eksistert i Norge. Og ydmyk som få, når han attpåtil søkte om å "få lov" til å bli medlem i Bergen Lydlaug. Det siste sier ikke så lite om hvilken kjernekar han er - for han fikk selvsagt innvilget medlemsskap på flekken! Så blir det jo spennende å høre hva han etterhvert eventuelt kommer til å mene om menig manns oppsett, etter hvert som han blir kjent med det som finnes av mer eller mindre seriøs hifi i byen mellom de syv fjell og dalstrøka utenfor....

    PS: lurer hvilke steroider han hadde tatt, han med den ENORME brystkassen, i låten som ble presentert som glitrende via Avantgarde-oppsettet.

    Takk for glitrende vertskap og for lytten!

    mvh
    Proffen
    Det var da voldsomt til skryt Proffen ;-) Takker og tar imot med åpne armer. Det viktigste for meg var at det ble en trivelig kveld med god musikk, god lyd og ikke minst fine folk. Det siste sørget jo dere for! :) :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Velfortjent skryt, Roald!

    Ifht Vivid-oppsettet, ingen tvil om at den integrerte AR-forsterkeren, Wadiadacen og streameren er knallgode saker - men kan der være enda mer vellyd å hente ved å bruke forsterkeri med enda mer muskler? Aner ikke hvor mye du hadde å gå på, men displayet på AR viste over 100 på volumkontrollen, og normalt sett pleier man da gjerne å nærme seg max..... ;-)

    Har bare ved en anledning tidligere opplevd et oppsett med full utblåsning, og også da var AR involvert!

    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn