Klubbkveld hos Jamakr

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    2.245
    Mulig noen har glede av Ă„ lete opp denne?

    Art and culture, Music and sound
    Beautiful harmonies can break ‘universal rule’
    New study challenges long-held Western music theory, revealing cross-cultural complexity.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    2.245
    Penest slik
    040524 en.jpg

    Eller slik?
    040524 to.jpg


    Det har jeg en klar formening om.
    Men, lyder det forskjellig? Spilte en del nytt og ukjent, samt et knippe gamle kjenninger. En gang med fronttrekk - en gang uten. Annenhver gang.
    Ble jo ikke akkurat noen blinde test av det (selv om jeg er ny operert pÄ ett Þye).
    Tja - jeg opplever en konsistent forskjell. Men, foretrakk ikke i alle sammenhenger uten fronttrekk.

    Kan vÊre spennende og fÄ noen andre til Ä sjekke hva de synes om det.

    Rent ellersmessig sÄ lÄter systemet nÄ bedre enn det noen gang har gjort. Jeg tviler pÄ at mine Þrer er blitt bedre pÄ ti Är. Men, Auraene koster ikke mer enn de som var her for ti Är siden - og jeg har stÞrre rom, bredere lyd bilde og flere detaljer jeg oppfatter enn noen gang. Og, mer dybde enn de kjÊre Babellene - det er det ingen tvil om. SÄ selv om High End produkter er i mine Þyne hÄplÞst dyre etter hvert, sÄ synes jeg det lÄter heller bra her nÄ.

    Skal ogsÄ bli interessant Ä fÄ tilpasset sub'en, men vil gjerne spille inn de nye Estelon en stund fÞrst.
    Mvh
    JMK
     

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    265
    Antall liker
    1.876
    Sted
    Makrokosmos
    Gratulerer med pene kreasjoner til hĂžyttalere @Jamakr ! HĂžrte disse pĂ„ messen i Asker med Ypsilon elektronikk og likte det godt da. Kan tenke meg at det spiller veldig fint hjemme hos deg nĂ„! 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.736
    Antall liker
    33.023
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med flotte smykker av taleređŸ‘đŸŒ HĂžrte de pĂ„ messa i Asker hos Frode, de spilte utrolig bra der tross meget lite rom. De er vel pene bĂ„de med og uten trekk, sĂ„ om lyden er opp mot det samme blir jo valget ditt😉
    PĂ„ messa spilte de uten trekk😊 HĂžrte de sammen med iGran forrestenđŸŽ¶

    gismo
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    2.245
    Gratulerer med pene kreasjoner til hĂžyttalere @Jamakr ! HĂžrte disse pĂ„ messen i Asker med Ypsilon elektronikk og likte det godt da. Kan tenke meg at det spiller veldig fint hjemme hos deg nĂ„! 😊
    Takk for hyggelig hilsen.
    Ja, jeg kjĂžrer vel samme ypsilon aelius mk II blokkene som jeg antar ble brukt der, og ypislon pre. En veldig ok kombo i mine Ăžrer.
    Kan nok vÊre at Aura har godt av litt kraft - og det fÄr dem jo her.
    Mch
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    2.245
    Gratulerer med flotte smykker av taleređŸ‘đŸŒ HĂžrte de pĂ„ messa i Asker hos Frode, de spilte utrolig bra der tross meget lite rom. De er vel pene bĂ„de med og uten trekk, sĂ„ om lyden er opp mot det samme blir jo valget ditt😉
    PĂ„ messa spilte de uten trekk😊 HĂžrte de sammen med iGran forrestenđŸŽ¶

    gismo
    Ja, det er er forskjell med og uten trekk pÄ. Bra er det uansett.
    Kan ikke fri meg fra litt psyko i psykoakustikk betraktninger... renere, klarere, mer opplĂžst (uten stengsel)...
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.660
    Antall liker
    15.647
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med rĂ„flotte ht'er. Gleder meg til eventuell sommerfest i sirkus Nesodden đŸŽȘ
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    2.245
    Gratulerer med rĂ„flotte ht'er. Gleder meg til eventuell sommerfest i sirkus Nesodden đŸŽȘ
    Sirkus har det vÊrt i et operert Þye. Fantastisk psykedeliske opplevelser nÄr Þyekirurg holder pÄ. Og, i etterkant virker det som netthinna sitter fast ogsÄ, sÄ det er fryd og gammen.
    Ja, jeg synes sommerfestene er stas. Hadde kanskje forventet et offisielt svar fra komitéen om dette er greit, men det er vel slik at de som tier er enige (eller noe slikt). Litt usikker om jeg fÄr til ÄrsmÞtet - men, det mÄ jo vÊre siste frist for Ä mene at det skulle vÊre noe feil med dato / arrangement. Og - motsatt - et utmerket sted og samle pÄmeldinger evt.
    Ellersmessig synes jeg ting lÄter bra hjemme nÄ - men, det har blitt mest streaming.... BÞr vel snurre noe vinyl ogsÄ - forventer vel bare at det skal vÊre bra. Time will show.
    Mvh
    JMK
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    2.628
    Torget vurderinger
    16
    Rent ellersmessig sÄ lÄter systemet nÄ bedre enn det noen gang har gjort. Jeg tviler pÄ at mine Þrer er blitt bedre pÄ ti Är. Men, Auraene koster ikke mer enn de som var her for ti Är siden - og jeg har stÞrre rom, bredere lyd bilde og flere detaljer jeg oppfatter enn noen gang. Og, mer dybde enn de kjÊre Babellene - det er det ingen tvil om. SÄ selv om High End produkter er i mine Þyne hÄplÞst dyre etter hvert, sÄ synes jeg det lÄter heller bra her nÄ.

    Skal ogsÄ bli interessant Ä fÄ tilpasset sub'en, men vil gjerne spille inn de nye Estelon en stund fÞrst.
    Mvh
    JMK
    Grattis med fantastisk flotte hĂžyttalere. Hvordan tenker du Ă„ integrere sub'en?
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    2.245
    Grattis med fantastisk flotte hĂžyttalere. Hvordan tenker du Ă„ integrere sub'en?
    Da kontakter jeg pÄ ny den aldeles utmerkede Morten R. som selger PMC. SÄ lager vi en avtale om hvordan dette skal gjÞres, og sÄ blir lyden enda bedre enn den er nÄ. Det vil jeg hÞre fÞr jeg sier mer. Men, det vil erfaringsmessig egentlig bety mer for mellomtone og oppover at bassen kommer enda mer pÄ plass. Time will show. Mvh JMK
     
    • Liker
    Reaksjoner: HC
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn