Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Det må kanskje være lov og varsle fra, når nå alle 700 Tex Willer er på plass i hyllene? I alle fall - det er herved varslet!
    Mvh
    JMK
    Varsel mottatt!
    Da er det bare å begynne å lese fra første årgang som vel startet i 1970-71.
    Jeg har lest de 152 første, så da kan jeg kanskje få låne de 548 numrene jeg ikke har lest ;)
    Det er helt utrolig at det er gitt ut 700 numre i løpet av 51-52 år :unsure:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Varsel mottatt!
    Da er det bare å begynne å lese fra første årgang som vel startet i 1970-71.
    Jeg har lest de 152 første, så da kan jeg kanskje få låne de 548 numrene jeg ikke har lest ;)
    Det er helt utrolig at det er gitt ut 700 numre i løpet av 51-52 år :unsure:
    Nå har jeg i og for seg kun lest et par eksemplarer sjøl... Men, låne - d kan du få.
    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    På den siste dagen i året ble det endelig lyd i heimen hos en aldrende grinebiter, så da krysser man fingrene for at livet smiler litt en stund :cool:
    Her begynner allerede parametere som oppløsning, utklinging, glatthet, intertransient stillhet og attack å peke nese til andre "velrennomerte" forsterkermerker.
    Veldig spent på hvor jeg står om en 100 timer.
    Takk for det gamle jamakr, og før vi vet ordet av det har vi funnet på noe nytt sammen ;)

    DSC_0739.JPG
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.325
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et riktig godt nytt år, Jan Magne! Jeg skal ta godt vare på min kone og Pelsdotten…….og så antar jeg @Powerpoint tar vel så godt vare på hjertebarnet sitt som attpåtil har fått nytt navn 😊
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    På den siste dagen i året ble det endelig lyd i heimen hos en aldrende grinebiter, så da krysser man fingrene for at livet smiler litt en stund :cool:
    Her begynner allerede parametere som oppløsning, utklinging, glatthet, intertransient stillhet og attack å peke nese til andre "velrennomerte" forsterkermerker.
    Veldig spent på hvor jeg står om en 100 timer.
    Takk for det gamle jamakr, og før vi vet ordet av det har vi funnet på noe nytt sammen ;)

    Vis vedlegget 880914
    Jeg gleder meg så intenst på.dine.vegne! Og - gleder meg til lytting og treff forhåpentlig tidlig i det nye året.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Et riktig godt nytt år, Jan Magne! Jeg skal ta godt vare på min kone og Pelsdotten…….og så antar jeg @Powerpoint tar vel så godt vare på hjertebarnet sitt som attpåtil har fått nytt navn 😊
    Det virker som en god arbeidsdeling! Alt godt ønskes deg pg dine! Og - ett treff eller fler ønsker jeg for det nye året.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Enkelte "rapportskriving dager" kan rett og slett bare bli bedre enn fryktet.
    5020.jpg

    Gamle (ser nesten nye ut) TL 5020 låter rett og slett bra.

    Og, komboen under - er altså mer enn 40 år gamle (?) og klarer seg bra.
    ny 2075 (2).jpg


    Da er det vel ikke så mange unnskyldninger igjen for ikke å skrive litt...
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    For OAS medlemmer varsles at sommerfest blir hos meg 17de juni. Mer formell invitasjon regner jeg med å få sendt ut neste uke, og med hjelp av komitéen.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det kan nå meldes at den bedre halvdels nye single "Lisa løp som f" kan avspilles i de fleste kjente strømmetjenester.
    Har i allefall spilt den i Tidal, Qobuz og Spotify nå. Søke på Lovise A.K. og så se på singler - så kan en litt annerledes låt avspilles.
    Lykke til.
    negative tilbakemeldinger ignoreres, positive ting vil videreformidles.
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så sant, så sant @Bulter - sommerfestene på Nesodden hos @Jamakr må for all del ALDRI unngås. Veldig koselig var det med nydelig mat og alskens øvrig tilbehør. Det var til tider så mye skravl at jeg ikke rakk å inspisere noen av de tre, eller fire respektable anleggene som alle spilte grisebra.

    @Powerpoint får glede oss med bilder - jeg kom bakpå og det gikk helt over styr for meg denne gang :LOL:
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Værgudene var med oss, og besøket var veldig hyggelig.
    Flere gode ord om Tandberg anlegget i 2ndre etasje, enn hovedanlegget nede.... Men, på mang måter kan jeg forstå det- Ulike oppsett.

    Mat må vi takke Power'n for å ha anbefalt og tatt med. Og, iskaka - jeg sier ikke mer.

    Hvis ingen bomber verden i småbiter i mellomtiden - så håper jeg og sende ut invitasjon neste år også.
    Mvh
    JMK
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Det er vel en 440A gjemt nederst i racket der, har du fortsatt TD20A eller? Mange har vel blitt overrasket når de tror det er vinyl eller cd der spilles og det da er bånd?
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det er vel en 440A gjemt nederst i racket der, har du fortsatt TD20A eller? Mange har vel blitt overrasket når de tror det er vinyl eller cd der spilles og det da er bånd?
    Hei, om det er dumt eller ikke vet jeg ikke. Men, 440 og TD20A er tradet i diverse Tandberg dealer. Den du skimter er en 420. har også to stk 330 - synes de er veldig bra. Har to par Studio monitorer hvorav ett er temmelig strøkent utseendemessig. Liker lyden også. to stk 2075, en meget pen (men i svart). En del diverse gamle høyttalere med system 15 som største. Har i og for seg to par, men satt opp ett sett i Danmark hos svoger. Der satte jeg en 2055 også og det spiller veldig hyggelig. Ellersmessig et par veldig pene 5020 som jo spiller veldig bra. Og, to hele sett med 4000 serien, hvor jeg bruker 4025 som cd spillere. (I og for seg bare en tuner). ut over dette er det nok noen "små ting" - tenker på TR 200 og en 310. Det var kanskje det meste....
    Noe av dette gamle lyder rett og slett overraskende bra.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Sommerfest for OASere hos jamakr er forbundet med kulinariske utskeielser, god drikke, glede, gode samtaler, skøyerstreker og sommer.
    Denne samlingen var intet unntak på årets foreløpig varmeste dag. Men det er bare å nyte før høst og hustrige dager atter gjør sitt inntog.
    +29-30 grader i skyggen er utfordrende for aldrende herremenn.
    Det slo meg at vi flere av oss har holdt sammen i 22 år i klubben i tykt og tynt.
    Flere av oss har blitt grå og hvite i hår og skjegg! Hva skjedde?

    _TAM6945.JPG


    Dog er vi fremdeles like barnlig rampete og erter hverandre som best vi kan. Maten ble kjøpt inn fra Kao Thai i Særp, og smaker utmerket. Anbefales om man ramler innom byen på vei til søta bror eller annet. Til dette må man ha asiatisk øl. Det falt tydelig i smak, og siden mange hygget seg dypt og grundig i matfatet måtte vi drøye vertens favoritt måltid - DESSERT! Det gis tydelig uttrykk for at det må da være på tide og servere den hjemmelagde daim iskaka med en dæsj cognac i. har vi ikke marsipan bløtekake også?

    _TAM6947 (2).JPG


    Samtale om vinyl fortreffelighet spesielt, og streameres forbannelse generelt bølget frem og tilbake iblandet et og annet kabelspark.

    TAM_6962.JPG


    Som alltid hadde vår alles kjære Grumpy opptil flere innfallsvinkler og synspunkter på armer og pick-uper, montering og hva som kan sies å være en skikkelig platespiller. Et emne han virkelig kan mye om.

    _TAM6943.JPG


    Bulter snakket seg om Ayre forsterkeri, og en skrekkelig opplevelse med og desimere platesamlingen. Hva han skulle ha plass til fikk jeg ikke med meg!?

    _TAM6940.JPG


    Så kom endelig iskaka på bordet, og kaffe og cognac fløt fritt til vertens glede og lettelse. Tre kvarter sener var iskaka borte sammen med halve marsipan bløtekaka. Praten gikk livlig blant de lett aldrende herrer, skyhøye på sukker og latteren satt løst. Det ultimate tegn på at vi ikke er 29 år lenger kom da ALLE, så nær som undertegnede og verten "plutselig" skulle hjem klokken halvti. Du verden, hva var det i kaka lillesøster :eek:
    Før kl:23 var alt ryddet, og vaskemaskinen i gang med runde 2. Verten og jeg satt i solnedgangen og hygget oss med litt drikkevarer, og tørnet inn først i ett tiden. Heldigvis skal vi treffes igjen i slutten av august til en forsinket feiring av oss selv, OAS 20 år.
    Men vemodig er det at det nok en gang er et år til vi treffes på odden.
    Takk for oppmerksomheten!

    DSC_0373.JPG
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Power'n - bilder er hyggelige .... men - som du sier, hva har skjedd?
    Fin gjennomgang - det skal du ha. Programmet var ikke veldig mye mer enn du beskriver. Og, mer trengs ikke. Det var hyggelig.
    Dog bra med litt spilling og juging om kvelden også - det håper jeg aldri vil slutter med.
    Igjen også takk for din orging av mat og kaker - det satt som ei kule.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det så ut som en usedvanlig hyggelig kveld 😊

    Bulter er en mann man bør lytte til. Han kan sitt forsterkeri 😊
    Riktig hyggelig kveld. Mange ting og lære av mange her - men, det løses jeg ved å prate hele tiden sjøl så da lærer jeg ikke noe. Det er jo en måte det også.
    Håper vi sees ved anledning.
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Var synd at ingen fikk tatt bilde av iskaka til søstra-til-Power'n. Den var så stor og god at man kunne mistenke at broren hadde stått modell 🤭🤫:LOL:.
    Ja, all maten var forøvrig gourmetisk, men kaka tok virkelig kaka.

    Jeg ser ingen annen utvei enn at hun pent må klappes, strykes, smøres og tigges om å lage en maken til kommende 20-års jub.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Var synd at ingen fikk tatt bilde av iskaka til søstra-til-Power'n. Den var så stor og god at man kunne mistenke at broren hadde stått modell 🤭🤫:LOL:.
    Ja, all maten var forøvrig gourmetisk, men kaka tok virkelig kaka.

    Jeg ser ingen annen utvei enn at hun pent må klappes, strykes, smøres og tigges om å lage en maken til kommende 20-års jub.
    Kaka til søstra til Power'n var best in show.
    All støtte til forsøk på å få noe slikt til jubileums festen. Lar det seg praktisk gjøre - så kan jeg sjekke ut transportmuligheter.
    mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke vær så beskjeden nå. Best in show var utvilsomt verten. Selv en enestående iskake når ikke opp i det selskapet 😁
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Kaka til søstra til Power'n var best in show.
    All støtte til forsøk på å få noe slikt til jubileums festen. Lar det seg praktisk gjøre - så kan jeg sjekke ut transportmuligheter.
    mvh
    JMK
    På vegne av Nr.1 har jeg bestilt en tre etg sjokoladekake av Lillesøster.
    Hvert stykke holder røfflig 8-900 kalorier ;)
    Iskaken blir for mye styr å få over til Oslo fra odden uten at den smelter.
    Kan hende jeg trenger hjelp til å bære sjokolademonsteret jamakr.
    Sees :cool:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    På vegne av Nr.1 har jeg bestilt en tre etg sjokoladekake av Lillesøster.
    Hvert stykke holder røfflig 8-900 kalorier ;)
    Iskaken blir for mye styr å få over til Oslo fra odden uten at den smelter.
    Kan hende jeg trenger hjelp til å bære sjokolademonsteret jamakr.
    Sees :cool:
    Glimrende - dette må vi få til.
    Har noe erfaring med monster kabler i sin tid, het vel 2,2 eller noe slikt?
    Men, kakemonster må vel bli småtteri da.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Ikke vær så beskjeden nå. Best in show var utvilsomt verten. Selv en enestående iskake når ikke opp i det selskapet 😁
    Jeg har nok alltid vært kledelig blyg, beskjeden og tilbakeholden - om jeg må si det selv. Rene Bregenseren på den måten.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    hellvik020723 (2).jpg

    Blir nok ikke verken i kveld eller i morgen omtalt like mye som en viss annen konsert ikke langt unna...
    Men, dette var (overraskende) nært, ekte og gjennomført. Tidvis morsomt. Kan anbefales hvis du tåler meningsfylte tekster.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Da melder jeg at det kun er en uke igjen til slipp av den første av høstens tre singler, finnes da på de vanlige strømmetjenester.

    Den første heter Psyken er på anbud igjen, og første strofe er; "Bananer, bildekk og psyken din".
    Det kan vel være variabelt hvem det kan appellere til. Sjanger er vel reggae inspirert vil jeg mene.

    Senere kommer det andre låter, hvorav en med heller tøff mannsstemme (etter min mening).

    Sånn - da er det varslet. Og, det er også konsert med diskusjoner i Litteraturhuset i Oslo 19de oktober for dem som liker live musikk og også en mulig diskusjon og informasjon om alvorlige tema. Fullt band stiller.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Singel «Hjemmfrontens Barn, er nå ute.

    Bør spilles høyt.

    Hjemmefrontens Barn by Lovise A.K. on TIDAL

    Hjemmefrontens Barn - Single by Lovise A.K. | Spotify

    Produsert av Lovise AK og Marius Melleby

    • Tekst musikk: Lovise Angen Korgstad/ Lovise AK
    • Cover: Andreas, ca 5 år / foto Preben Olram
    • Produksjon, gitar, bass, vokal: Marius Melleby
    • Jonathan Nona Simpson, trommer
    • Arrangert, produsert: Redline Studio https://redlinestudio.no/
    Du finner mer med å sjekke ut her https://www.loviseak.no/hjemmefrontens-barn-singel/
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Er det under en time til det kommer en ny single?

    Jada..

    Julelåt da?

    Neida.

    Men, den heter jo lysglimt?

    Jada, men den kan spilles hele året!

    Bare å gå inn på strømmettenester på Lovise A.K. da?

    Absolutt! (og nytt album kommer i februar neste år).
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Da er album to i prosjektet "hjemmefrontens barn" ferdig mastret. Og, lyden er nok en del forbedret fra de singlene som er sluppet fra albumet tidligere.
    Tilgjengelig om en måned - albumet heter "Selveste du".
    Må nesten si det musikalske uttrykket nå samlet sett er svært variert. Tematikken er heller ikke bare elendighet, men også lysglimt.
    Den beste halvdelen her på hjemmebane har gode støttespillere under innspillinger og utarbeidelse - men, skal krediteres det aller meste. Dog spennende med herrestemme på en av låtene og delvis herrestemme på flere.
    Må si jeg gleder meg til å høre det fra strømmetjenestene. Så får heller vinyl diskusjonene komme etter hvert...
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Apropos å slippe en liten håndnummerert batch vinyl av skiva til Lovise, så kan jeg røpe at Sigve Håland (CEO på T-Time Vinyl Plant) vil være på Oslo Hifi Show 2024 med foredrag både lørdag 16. og søndag 17.3.

    Like greit å satse på kvalitet når det først skal gjøres. Selveste Daniel Lanois reiste jo over dammen for å få det beste :)

    Si ifra, så skal jeg koble opp.

    1708896559553.png
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Apropos å slippe en liten håndnummerert batch vinyl av skiva til Lovise, så kan jeg røpe at Sigve Håland (CEO på T-Time Vinyl Plant) vil være på Oslo Hifi Show 2024 med foredrag både lørdag 16. og søndag 17.3.

    Like greit å satse på kvalitet når det først skal gjøres. Selveste Daniel Lanois reiste jo over dammen for å få det beste :)

    Si ifra, så skal jeg koble opp.

    Vis vedlegget 1000401
    Mitt inntrykk av deg som en usedvanlig hyggelig og snill (hifi)herremann - blir jo ikke svekket. Dette kunne vært noe :)
    Men, jeg må jo melde at det er muligheter for at jeg den nevnte helgen må til Trondheim. Det er selvfølgelig en liten skandale for min del, da arrangementet du er en viktig del av - selvfølgelig frister mye. Skulle trønder været slå til med mye vind og regn - så blir det ikke tur nordover....
    Mvh JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Mitt inntrykk av deg som en usedvanlig hyggelig og snill (hifi)herremann - blir jo ikke svekket. Dette kunne vært noe :)
    Men, jeg må jo melde at det er muligheter for at jeg den nevnte helgen må til Trondheim. Det er selvfølgelig en liten skandale for min del, da arrangementet du er en viktig del av - selvfølgelig frister mye. Skulle trønder været slå til med mye vind og regn - så blir det ikke tur nordover....
    Mvh JMK
    Da satser vi på stiv kuling med storm i kastene og uhorvelige mengder nedbør i Trondheim den helgen :cool:
    Gjør vi ikke :rolleyes:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Tja - værvarslet for området pleier jeg kalle "hva som er spådd" i motsetning til "hva som er meldt". Kupert terreng og trøndervær, gir nok væralgoritmene mer enn nok og vurdere. Nå ER det spådd sol den lørdagen det er snakk om ....
    Mvh
    JMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn