Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tviler ikke på at det finnes godbiter.
    Man kunne vel fort ha gått inn der og kommet ut en dag i romjula tenker jeg. 🙂
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Ved nærmere ettersyn i billedarkivet ser det ut for at sist gang vi var hos alltid blide, romslige og generøse Jamakr var i 2016 :oops:
    Er det rart man føler årene har flydd, og abstinensene var til å ta å føle på!? For undertegnedes del føltes det usigelig godt å møte igjen gamle venner etter det påtvungede oppholdet av samvær pga. en pandemi. Dette virket til å være tilfelle for de øvrige deltagerne også, siden ingen lot seg affisere nevneverdig av det skiftende været med alt i fra sol og varme til dundrende bygevær hvor regnet øste ned. For egen del måtte jeg klemme litt på alle som ønsket litt kroppskontakt.

    DSC_0454.JPG


    Ja, sågar KW (til høyre for den røde La Rosita Babell høyttaleren) dukket opp fra de dype skoger under sitt utrettelige arbeid med fotografering og redigering av hans elskede fjærkledde små dinosaurer fuglene. På bildet er det uvisst hva han ønsker å formidle av størrelsesorden, være seg vingespenn, størrelsen på fisken (mellom øynene), kabel lengde, tverrsnitt eller...:rolleyes: I hvert fall er publikum i form av (fra høyre mot venstre) RES, Bulter, HC, Grumpy og bakhodet til Topline ( som også overraskende dukket opp fra dypet av tilværelsens uutholdelige letthet) lydhøre ovenfor herremannens resonnement/fortelling.

    DSC_0451.JPG


    Man minglet, skravlet og diskuterte inn og ut av de forskjellige grupperingene som hygget seg temporært i hverandres selskap i og rundt husets mange stereoanlegg. Så var det middag med kjøtt gryterett, ris og salat. Siden majoriteten kjørte bil til odden, ble det mye vin på noen av oss, dog foregikk det hele sømmelig med mye fleip og gøyale kommentarer. Man har ikke mer moro enn man har med andre ;) noe vår alles snille gode rampete Grumpy var og er hjertens enig i.

    DSC_0453.JPG


    Men så begynte noen å snakke om kabler i anlegget og disses betydning for gjengivelse av kjente og kjære toner. Da ble forsamlingen straks mer alvorstynget (fra bakerste rad ved døra og mot fotografen - Grumpy, RBN, Topline og No.1 i OAS (en av grunnleggerne)) for deretter å bryte ut i brølende latter når vi snakket litt om gutta som har fasiten og kan dette med vitenskapsteori og målinger.

    DSC_0452.JPG


    Imidlertid mente Merlin at apestreker er langt og foretrekke fremfor måtehold eller latterlig overprisede bling produkter. Hvem kan vel være uenig i det?

    DSC_0458.JPG


    Summa summarium så var dette ren og skjær medisin for undertegnede, og sterkt etterlengtet. Takk for samværet gutter, og så håper jeg vi sees snart igjen :love:
    Takk fro oppmerksomheten.

    PS! Litt om hovedanleggets lydgjengivelse, nå med aktiv PMC sub, vil komme etter hvert. Det ble lyttet dagen der på under roligere forhold etter en espresso.
    Legger ved en liten visuell smaksprøve.

    DSC_0462.JPG
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Takker og bukker sittende bak tastaturet og alt for mye jobbing. Kjenner smilet kommer fram igjen med slike fine gjennomganger som du gjør Power'n. Jeg oppfatter at du nok ikke får mye motbør i dine beskrivelser. Jeg må også si at jeg syntes det var utrolig hyggelig med alle som dukket opp. Det er noe med å passe på med mens vi har muligheten.
    Ellersmessig ser jeg fram til å få synspunkter på lyden slik den nå er. Morten (NAT) har jobbet en del med sub'en - selv om han ikke oppfatter seg helt i mål. Selv er jeg av klar oppfatning av at dette var et langt skritt framover.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Og så kom jeg på noe.
    Søker man på Lovise A.K. steder som Spotify, Tidal, iTunes, og den franske jeg aldri husker hvordan staves - så finner man nok en ny single som ble sluppet i natt. Og, som jeg visstnok ikke skulle fortelle om før til fredag - men, det kommer hun ikke til å oppdage her uansett. Heter Tål meg ikke mål meg.
    Litt spesielt at artisten har uttalt: "Dette er nok ikke musikk jeg sjøl ville hørt på". Men, i fortsettelsen argumentert for at budskapet trumfer det meste. Det er jeg i grunnen enig i - og jeg liker da faktisk og spille den også. Må innrømme det...
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Konseptet midtsommer er noe jeg virkelig misunner svenskene.. legger med bilde av to av de sju Volvoene tilgjengelig her vi er. Bruksbil er C70 cab.
    Flott vær, god mat og drikke.- gode venner.
    Ønsker alle andre også en flott dag.
    Mvh JMK
     

    Vedlegg

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    RE Power
    PS! Litt om hovedanleggets lydgjengivelse, nå med aktiv PMC sub, vil komme etter hvert. Det ble lyttet dagen der på under roligere forhold etter en espresso.
    Legger ved en liten visuell smaksprøve.
    Den kan vel nå neppe være mye over 2 246 400 sekunder siden du la ut dette - så jeg fortsetter å telle i mens...
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    RE Power
    PS! Litt om hovedanleggets lydgjengivelse, nå med aktiv PMC sub, vil komme etter hvert. Det ble lyttet dagen der på under roligere forhold etter en espresso.
    Legger ved en liten visuell smaksprøve.
    Den kan vel nå neppe være mye over 2 246 400 sekunder siden du la ut dette - så jeg fortsetter å telle i mens...
    Mvh
    JMK
    Ja, ubehøvlet som de er min gode mann ;)
    Jeg har hatt litt annet å stelle med, så jeg beklager at jeg er sånn ca. 2 255 400 sekunder på etterskudd med omtale av høyst subjektiv oppfattelse av eders lydbilde i schtuen, nå med PMC sub. Men plutselig kommer det noe :geek:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Ehhh...kremt, altså dagen etter OAS sommerfest hos herr`n Jamakr var det såpass rolig både i hue og heimen at man kunne sette seg ned og nyte hans sølle stueanlegg med godbiter fra dCs og Ypsilon som henholdsvis kilde og forsterkning. Det hele formidlet vha. adekvate strøm-, signal,- og høyttalerkabler etter rensing av innkommende elektroner. Det ble utelukkende benyttet digitale kilder i form av CD og strømming.
    Nytt i anlegget er en aktiv PMC sub som har fått siste skrik av fottøy.
    Noe annet skulle tatt seg ut :rolleyes:

    DSC_0461.JPG


    Hva gjør så subben med lydbildet? Joda, den strammer opp bass gjengivelsen, men fremfor alt frigjør den mellomtone og diskant gjengivelsen på en måte som medfører økt klarhet, tydelighet og struktur i musiseringen. Klang og struktur på strenger/toner føles renere, og vokal fremstår med ennå litt bedre artikulasjon og klarhet. Bassriff låter mer kontant med bedre rasp og tydelig anslag og utklinging av benyttet streng. Musikken slipper i det hele tatt lettere fra høyttalerne, og det låter åpnere og mer avslappet hele veien, men trøkker til når det forlanges.

    Benyttet musikk:

    Bjørn Berge – Blues Hit Me, spor 7. Opptaket er tett på, låter klart og oppløst mer nærvær, samt svinger som det skal til BBs groovy tilnærming og virtuose gitarspill.

    Buddy Guy – akustisk, spor 4 Crawling Kingsnake, og spor 5 I live the life I live - dette er for meg et gåsehus opptak. Det er så tett på og dynamisk at man skvetter i stolen om det sitter. BGs råhet og suverene traktering av gitar og stemme står frem klart og tydelig, og det dynamiske utsvinget fra høyeste til laveste tone kommer lynhurtig.

    Peter Gabriel – live Us, CD2 – forbausende flatt og 2D (overkomprimert) opptak viser det seg :rolleyes:. Her avslørte anleggets opptaket nådeløst på sekunder. Dog er basslinja til Tony Levin rå. Du verden for noe ræl.

    Mari Boine – eallin, spor 4 – 38 tommer basstromme kunne vært gjengitt ennå litt mer kontant pondus. Dog krøp konsertopptaket raskt inn under huden pga musikernes intense formidling. Og da ikke minst trommeslager og karen som trakterer Fender Hallingkaster. TØFT!

    Tom Waits – Alice, flere spor. Herr Waits cabaretaktige formidling, ordspill og musisering formidles overbevisende til smil og latter fra de to lyttende herrer. Speseilt "Kommenzizuspeäth"

    Så min herre, nyt din nye ervervelse fra PMC, overbragt og satt opp etter alle kunstens regler av herr Ringvold (NAT).
    Da har jeg etter sånn ca. 2 592 000 sekunder jugd litt om hvordan det låter hjemme i stueanlegget hos Jamakr nå ;)

    Et lite "pin-up" bilde til slutt av subben uten "klede".

    DSC_0462.JPG


    Takk for oppmerksomheten, og god sommer folkens :cool:
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Ehhh...kremt, altså dagen etter OAS sommerfest hos herr`n Jamakr var det såpass rolig både i hue og heimen at man kunne sette seg ned og nyte hans sølle stueanlegg med godbiter fra dCs og Ypsilon som henholdsvis kilde og forsterkning. Det hele formidlet vha. adekvate strøm-, signal,- og høyttalerkabler.
    Det ble benyttet utelukkende digital kilde med CD og strømming.
    Nytt i anlegget er en aktiv PMC sub som har fått siste skrik av fottøy.
    Noe annet skulle tatt seg ut :rolleyes:

    Vis vedlegget 832270

    Hva gjør så subben med lydbildet? Joda, den strammer opp bass gjengivelsen, men fremfor alt frigjør den mellomtone og diskant gjengivelsen på en måte som medfører økt klarhet, tydelighet og struktur i musiseringen. Klang og struktur på strenger/toner føles renere, og vokal fremstår med ennå litt bedre artikulasjon og klarhet. Bassriff låter mer kontant med bedre rasp og tydelig anslag og utklinging av benyttet streng. Musikken slipper i det hele tatt lettere fra høyttalerne, og det låter åpnere og mer avslappet hele veien, men trøkker til når det forlanges.

    Benyttet musikk:

    Bjørn Berge – Blues Hit Me, spor 7. Opptaket er tett på, låter klart og oppløst mer nærvær, samt svinger som det skal til BBs groovy tilnærming og virtuose gitarspill.

    Buddy Guy – akustisk, spor 4 Crawling Kingsnake, og spor 5 I live the life I live - dette er for meg et gåsehus opptak. Det er så tett på og dynamisk at man skvetter i stolen om det sitter. BGs råhet og suverene traktering av gitar og stemme står frem klart og tydelig, og det dynamiske utsvinget fra høyeste til laveste tone kommer lynhurtig.

    Peter Gabriel – live Us, CD2 – forbausende flatt og 2D (overkomprimert) opptak viser det seg :rolleyes:. Her avslørte anleggets opptaket nådeløst på sekunder. Dog er basslinja til Tony Levin rå. Du verden for noe ræl.

    Mari Boine – eallin, spor 4 – 38 tommer basstromme kunne vært gjengitt ennå litt mer kontant pondus. Dog krøp konsertopptaket raskt inn under huden pga musikernes intense formidling. Og da ikke minst trommeslager og karen som trakterer Fender Hallingkaster. TØFT!

    Tom Waits – Alice, flere spor. Herr Waits cabaretaktige formidling, ordspill og musisering formidles overbevisende til smil og latter fra de to lyttende herrer. Speseilt "Kommenzizuspeäth"

    Så min herre, nyt din nye ervervelse fra PMC, overbragt og satt opp etter alle kunstens regler av herr Ringvold (NAT).
    Da har jeg etter sånn ca. 2 592 000 jugd litt om hvordan det låter hjemme i stueanlegget hos Jamakr nå ;)

    Et lite "pin-up" bilde til slutt av subben uten "klede".

    Vis vedlegget 832282

    Takk for oppmerksomheten, og god sommer folkens :cool:
    Se der ja - allerede tilbakemelding. Det må jeg si.
    Noe annet jeg må si - er jo at vi ofte er veldig samstemt i opplevelser av lyden - og endringer. Jeg har i liten grad erfaring med sub - og forrige forsøk for en evighet siden med to stk Gallo (heter de ikke det?) - det fikk jeg / vi ikke til å fungere særlig bra. Nå funker det - i dobbelt forstand :)
    Men, poenget var at jeg ble bittelitt overrasket over effekten - det er jo dypere og "bedre" bass når det er forventet. Men, det er som Herr'n Power skriver - det er jo mellomtone og til dels oppover som lyd blir "frigjort"? Her er jo gåsehud faktor i bøtter og spann på en del kvinnelige vokalinnslag som er spilt "en del ganger" gjennom årene. Og, det er ingenting i veien med bredde / dybde på kjente og kjære spor heller. Tvertimot.
    Så da så. Da er alt fryd og gammen..... Lurer litt på hva to sub'er kan gjøre.... Men, det er best og ikke lure alt for mye på det. Og, Herr'n NAT himself har meldt at han er ikke helt i mål med oppsettet av den som allerede er på plass.
    PMC har jeg alltid vært svak for, og dette endrer jo ikke den oppfatningen i det hele tatt. Startet vel med transmission line løsningene i mine kjære TDL Monitor 3 i sin tid.
    Nuvel, her er annet og skrive og gjøre. Riktig god sommer til kjente og ukjente.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Denne ferien har også innebærer litt kikking på bil. Denne gang en meget pen versjon av den lengste jaguar som er produsert? Pen og velholdt. Kjører fint - men blir stående et par år videre i låve. Her er flere - kortere versjoner - hvor en brukes son "traktor".
    Gøy og se at det fin.es andre "diller" enn HiFi.
    Mvh JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det hender jeg er inne på tanken om å anbefale lytting til Franska Trion.
    Når.jeg tenker litt mer - så vil jeg i alle fall tenke at deprimerte uten planer om endring - må kunne ha "glede" av dette?
    Delvis briljant spør du meg.
    Mvh JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Jeg må innrømme at jeg i dag har blitt meg selv svar skyldig.
    Etter en heller vellykket gjennomspilling av følgende
    Dp Fireball (2).jpg

    var det eneste logiske spørsmålet - hvorfor spiller jeg ikke dette oftere?

    En ny gjennomspilling gav rett og slett ikke noe fornuftig svar. Nå var det jo ikke helt bortkastet siden jeg rakk og vaske meste parten av første etasje grundig (def: inngår tørking av støv og at det skal dukke opp ting som på mystisk vis har vært borte en stund).

    Når så det er ventet elevert HiFi ekspertise og en hyggelig mann inn døra (det er en og samme) - så tegner dette bra.

    Men, det og bli seg selv svar skyldig på slike elementære ting - det gnager jo litt. Det gjør det.

    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Jeg er litt usikker på om jeg skal gi tommelen opp eller en leende emoji til ditt siste innlegg, så da vet du det.
    For undertegnede er Fireball selve DEEP PURPLE skiva når jeg ser bort fra Made in Japan.
    De har blitt så samspilte og virtuose på hvert sitt hold at man mer enn aner potensialet som utløses de påfølgende årene.
    Deep Purple er verdens best tungrock band gjennom tidene, og slik vil det være for undertegnede til evig tid.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Kharma S7 Signature. Sier ikke mer - hør på dem.
    Kjøper ikke sjøl - men må da være meget godt pris - lydkvalitet forhold (forutsatt man er en del av denne "galskapen").
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Glemte vel og si at Kharma nok bruker dCS som referanse. Og - jeg gleder meg til og høre min Apex oppdaterte Rossin til uken. Hentet i dag etter utrolig effektiv håndtering fra leverandør. Det gledes på forhånd.
    Mvh
    JMK
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Glemte vel og si at Kharma nok bruker dCS som referanse. Og - jeg gleder meg til og høre min Apex oppdaterte Rossin til uken. Hentet i dag etter utrolig effektiv håndtering fra leverandør. Det gledes på forhånd.
    Mvh
    JMK
    Spennende å høre om inntrykkene dine etter oppgradering til Apex JMK (y)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Kharma S7 Signature. Sier ikke mer - hør på dem.
    Kjøper ikke sjøl - men må da være meget godt pris - lydkvalitet forhold (forutsatt man er en del av denne "galskapen").
    Mvh
    JMK
    Kharma S7 har jeg hørt ved noen anledninger og forstår godt at du likte lydsignaturen på de.
    Be han koble opp Kharma Midi som han har stående i show rommet neste gang du er innom JMK.
    En helt annen pris men...... :)

    Mvh: Espen L
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Kharma S7 har jeg hørt ved noen anledninger og forstår godt at du likte lydsignaturen på de.
    Be han koble opp Kharma Midi som han har stående i show rommet neste gang du er innom JMK.
    En helt annen pris men...... :)

    Mvh: Espen L
    Joda - har jo hørt bedre Kharma jeg også (også hos deg). Men - d som ble tryllet fram av lyd på variert utvalg av musikk - d var imponerende. Resten av kjeden og rommet ikke minst - var jo også bra. Men.- enda bedre stod rett i nærheten.
    Mitt største poeng var at dette var gøy og svært imponerende til prisen.
    Mvh JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Oppleves en forskjell i lyd etter Apex oppdateringen av Rossini streameren? Jada – absolutt.

    Det aller første lytteinntrykket er litt vanskelig og finne ord for. Lyd var mer «sentrert» samtidig som lytterom var større i bredde og dybde. Sentrert …. – det er noe med lydbildet som bare er enda mer naturlig og «riktig». Ulike instrumenter blir separert bedre og er lettere og lydmessig plassere i rommet. Samtidig - ingen problem med at det ikke er homogent. Lyd er «renere» en slags større forskjell mellom stillhet og lyd. Vanskelig og finne ord for slike opplevelser.

    Har spilt både en del gamle kjente ting så vel som helt ukjente – samt en CD jeg ikke var kjent med (siste som fulgte tyske Stereoplay). CD lyden må jeg nesten si jeg må høre mer på før jeg mener noe om den – og da må nok mer kjente spor anvendes. For streameren kan det jo sies at både for velkjente gamle travere (i dobbelt forstand) så vel som andre kjente spor – så er det jo nesten litt underlig at det nok en gang er nye ting og høre. Og, ikke minst også større lydbilde. Flere ting som tidligere har vært noe uklart i ytterkant av lydbildet – er nå åpenbart mye klarere. Jeg vet ikke om jeg behersker ordet støygulv – men, det som skjer er at mye av informasjonen i lyden oppleves som klarere og lettere å høre. Lyder skilles bedre, de plasseres bedre, og, det hele oppleves mer naturlig. Hodet forteller meg at når en kan ha slike opplevelser med gamle ører – så må det være mange reelle endringer.

    Aner ikke om det er innspillingstid på slike passive digitale enheter? Men, det vil jo vise seg om lyd blir opplevd annerledes etter hvert. Og, jeg skal få husets musikk kompetente ører til å gjøre en lytt – og har ikke tenkte og fortelle henne om mine opplevelser før hun forteller sine. Blir selvfølgelig nedtur om hun ikke opplever endring / bedring, men lover og rapportere okke som.

    Mvh fra foreløpig veldig fonøyd JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Oppleves en forskjell i lyd etter Apex oppdateringen av Rossini streameren? Jada – absolutt.

    Det aller første lytteinntrykket er litt vanskelig og finne ord for. Lyd var mer «sentrert» samtidig som lytterom var større i bredde og dybde. Sentrert …. – det er noe med lydbildet som bare er enda mer naturlig og «riktig». Ulike instrumenter blir separert bedre og er lettere og lydmessig plassere i rommet. Samtidig - ingen problem med at det ikke er homogent. Lyd er «renere» en slags større forskjell mellom stillhet og lyd. Vanskelig og finne ord for slike opplevelser.

    Har spilt både en del gamle kjente ting så vel som helt ukjente – samt en CD jeg ikke var kjent med (siste som fulgte tyske Stereoplay). CD lyden må jeg nesten si jeg må høre mer på før jeg mener noe om den – og da må nok mer kjente spor anvendes. For streameren kan det jo sies at både for velkjente gamle travere (i dobbelt forstand) så vel som andre kjente spor – så er det jo nesten litt underlig at det nok en gang er nye ting og høre. Og, ikke minst også større lydbilde. Flere ting som tidligere har vært noe uklart i ytterkant av lydbildet – er nå åpenbart mye klarere. Jeg vet ikke om jeg behersker ordet støygulv – men, det som skjer er at mye av informasjonen i lyden oppleves som klarere og lettere å høre. Lyder skilles bedre, de plasseres bedre, og, det hele oppleves mer naturlig. Hodet forteller meg at når en kan ha slike opplevelser med gamle ører – så må det være mange reelle endringer.

    Aner ikke om det er innspillingstid på slike passive digitale enheter? Men, det vil jo vise seg om lyd blir opplevd annerledes etter hvert. Og, jeg skal få husets musikk kompetente ører til å gjøre en lytt – og har ikke tenkte og fortelle henne om mine opplevelser før hun forteller sine. Blir selvfølgelig nedtur om hun ikke opplever endring / bedring, men lover og rapportere okke som.

    Mvh fra foreløpig veldig fonøyd JMK
    Da har husets beste par med ører også lyttet på hva Apex oppdatering av Rossini har medført.

    Eierinnen av disse ørene pløyde igjennom såpass mye at jeg brukte jukselapp for å huske noe av det som ble spilt. Fikk ikke med meg alt – når Britten og Rejoice spilles høyt – da stikker jeg av en stund. Men, noterte meg i ikke nødvendigvis denne rekkefølgen: Susanne Sundfør, Sigur Ros, Pink Floyd, The Smile, Knut Reiersrud, Kae Tempest, Jan Garbarek (georgisk sanger), Erlend Ropstad, Franska Trion, Mathias Eick, Steinar Raknes og Solveig Slettahjell.

    Slik jeg oppfattet tilbakemeldingen så ble all vokal oppfattet som klart bedre og mer behagelig og «riktig». Flere ganger ble det poengtert at det ikke var «spisst». Det meste ble visst opplevd som bedre enn før. Det som ble stilt spørsmål med var «rock» og jeg antar det ble tenkt på Ropstad.

    Avspilling fra Qobuz for det meste, men Himmelskip var nok fra Tidal.

    Det hele avsluttet med et stort smil, og en erklæring om at dette var svært vellykket.

    Puh.

    Mvh

    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Håper jeg aldri. Aldri. ALDRI blir for gammel til å fortsette og stå 3 meter midt foran scenen på.Marcus Miller konsert. Mannen og hans meget dyktige gjeng var i storform i kveld. Jeg er faktisk også helt sikker på at de som musikere koste seg med et publikum som var helt med. Glimrende!
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    riaa (2).jpg
    riaa (2).jpg


    Gammel MidFi - eller deromkring- kan vinylspilleren med ukjent pickup (tror det er en OM 10) spille bedre med enkle midler? Jada!
    Når man ikke alltid kan sitte stuck foran et HiFi oppsett, så kan det være veldig fint og ha tilgjengelig lyd andre steder. Hvorfor ikke sette opp slike litt eldre anlegg hvis du har anledning? Synes det er veldig gøy, og Bootsy låter faktisk bortimot bra. Men, lyden alene er jo da ikke det viktigste - det er hele pakka. Det å få disse gamle greiene til å spille. Det gir en god følelse. Så da så.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Håper jeg aldri. Aldri. ALDRI blir for gammel til å fortsette og stå 3 meter midt foran scenen på.Marcus Miller konsert. Mannen og hans meget dyktige gjeng var i storform i kveld. Jeg er faktisk også helt sikker på at de som musikere koste seg med et publikum som var helt med. Glimrende!
    Mvh
    JMK
     

    Vedlegg

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.623
    Antall liker
    4.270
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 867895 Vis vedlegget 867895

    Gammel MidFi - eller deromkring- kan vinylspilleren med ukjent pickup (tror det er en OM 10) spille bedre med enkle midler? Jada!
    Når man ikke alltid kan sitte stuck foran et HiFi oppsett, så kan det være veldig fint og ha tilgjengelig lyd andre steder. Hvorfor ikke sette opp slike litt eldre anlegg hvis du har anledning? Synes det er veldig gøy, og Bootsy låter faktisk bortimot bra. Men, lyden alene er jo da ikke det viktigste - det er hele pakka. Det å få disse gamle greiene til å spille. Det gir en god følelse. Så da så.
    Mvh
    JMK
    Opplever godlyd med en Exposure 2010 CDP, en gammel Audiolab 8000A og et sett Epos ES11 fra 1991. Satt opp riktig fyller det hele stua med god lyd, og gjør seg fortjent til betegnelsen "Husmoranlegget". Alt til noen få kilokroner😉👍🎶

    M
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Oppleves en forskjell i lyd etter Apex oppdateringen av Rossini streameren? Jada – absolutt.
    Mvh fra foreløpig veldig fonøyd JMK
    Av og til kan man lure på hva man egentlig har hørt av kjente og kjære salmer og sanger man gjerne hiver i alle disse årene man har vært selverklært audioholiker :unsure:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn