Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Noen som vet om disse
    flerkobling (2).jpg

    kommer i ulike kvaliteter - og hvor man kan skaffe flere ... ?
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    "The Ghost of Jon Lord" takker for meget hyggelig samvær kvelden før man ynder å spre et lett dryss med tungmetaller over by, grender og land.
    Fruen disket opp med et deilig avbrekk fra julemat med tilnærmet hjemmelaget pasta, 2 varianter av godsaker og øse over sin pasta, samt salat, brød og oliven. Nydelig var det :) når så verten dro frem en sølle amarone som følge til måltidet ble det brått vanskelig å styre seg.
    Is til dessert tett fulgt av kransekake, kaffe og annet medførte utfordringer mtp forflytning av legemet til "sweetspot" etter endt måltid.

    Eders dCS rigg er "eye candy" fra øverste hylle, og Ypsilon forsterkeriet har jeg lagt min elsk på for lenge siden.
    "Streaming" er ikke bare rett frem, avhengig av leverandør og små opphold på leveranse av "bits and bytes" er svært irriterende.
    Men Ordføreren har et ørlite arsenal av leverandører. Noe musikk kler som alltid anlegget svært godt, mens litt tyngre sjangere kan bli anmassende.
    Men når min ned dopede hjerne husket ett og annet musikkspor, så satt mye midt i sikringsboksen.
    Og fruens Wolf Alice - Smile var bæltøft, og klarte seg langt bedre enn Tool via Babellene.

    Det var også riktig morsomt og forære deg alle de ferdiginnspilte kassettene som dukket opp i flytteprosessen her nede (en hel banankasse, hvorav halvparten ble sortert vekk). Jeg kommer plutselig tilbake ;)

    Da satser vi på at at det nye året bringer langt mer samvær og hygge enn det foregående :cool:
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    "The Ghost of Jon Lord" takker for meget hyggelig samvær kvelden før man ynder å spre et lett dryss med tungmetaller over by, grender og land.
    Fruen disket opp med et deilig avbrekk fra julemat med tilnærmet hjemmelaget pasta, 2 varianter av godsaker og øse over sin pasta, samt salat, brød og oliven. Nydelig var det :) når så verten dro frem en sølle amarone som følge til måltidet ble det brått vanskelig å styre seg.
    Is til dessert tett fulgt av kransekake, kaffe og annet medførte utfordringer mtp forflytning av legemet til "sweetspot" etter endt måltid.

    Eders dCS rigg er "eye candy" fra øverste hylle, og Ypsilon forsterkeriet har jeg lagt min elsk på for lenge siden.
    "Streaming" er ikke bare rett frem, avhengig av leverandør og små opphold på leveranse av "bits and bytes" er svært irriterende.
    Men Ordføreren har et ørlite arsenal av leverandører. Noe musikk kler som alltid anlegget svært godt, mens litt tyngre sjangere kan bli anmassende.
    Men når min ned dopede hjerne husket ett og annet musikkspor, så satt mye midt i sikringsboksen.
    Og fruens Wolf Alice - Smile var bæltøft, og klarte seg langt bedre enn Tool via Babellene.

    Det var også riktig morsomt og forære deg alle de ferdiginnspilte kassettene som dukket opp i flytteprosessen her nede (en hel banankasse, hvorav halvparten ble sortert vekk). Jeg kommer plutselig tilbake ;)

    Da satser vi på at at det nye året bringer langt mer samvær og hygge enn det foregående :cool:
    Med eller uten ghost faktor, du er hjerteligst velkommen igjen.
    Enig med deg om Babellene - eller for å si hva jeg mener: De er fordømmarade gode på mye, men ikke alt. Og, enkelte ting faller igjennom. Det er bare å slå fast.

    Mer mat og vin for fremtiden? Gjerne det! Ispedd litt musikk.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Kan en gammel CD spiller (Tandberg 4025) virkelig være med å skape grei lyd på et kjelleranlegg med gamle komponenter?
    cd (2).jpg

    JA - den kan det.
    Som nevnt før i tråden - "tung HiFi" skapes ikke med et sammensurium av kabler og gamle StudioMonitorer - men, fytti katta. Dette er gøy.
    Fikk tak på spiller og fjernkontroll til den hver for seg. Blitt litt få innganger på TR-2075'en - men, prøvde nå dingsen som står ved siden av Lenco spilleren. Funker som bare det. Aner ikke om det er grunn til å anta ulike kvaliteter på slike dingser og hvor de er å få tak på? Tips noen?
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Har noen en Tandberg 4036 og selge meg?
    Mvh JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    4000serie 1 (2).jpg

    Det er forsterkeri som passer sammen med disse lekekameratene jeg er på jakt etter ....
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Dette er elegant å se på Jamakr (y)
    Har stående en 4035 CD spiller faktisk.

    Mvh: Espen L
    Ja -de var "smekrere" enn jeg husket. Trenger forsterkeri fra 4000 serien - så.tenker jeg og bruke dem på et par StudioMonitorer. Mvh
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Tandberg 4000 serien spiller "øvre MidFi" så det holder. Nå må ting kobles rundt og settes på plass igjen. Blir spennende og høre om det blir annerledes. Den er akkurat nå koblet med "hyssing" røde og hvite kabler mellom forforsterker og forsterker. Men, Jive Talking låter helt nydelig :) :) :)
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    kjeller 200222 (2).jpg

    Da ser det hele bedre ut enn det låter - foreløpig. CD spiller låter fortreffelig - men, jeg sliter med å få lyd i resten.... Og, noe stygg brom er det også. Her må det brukes mer tid - senere.
    Mvh JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    kombo (2).jpg

    Det må da gå an å sette sammen noen kombinasjoner av dette - slik at det lyder greit?
    Spørs om ikke dette kommer til å erstatte to anlegg med TR 2075 som forsterker kraft. Da mangler jeg radio - men, det får nesten gå.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    200322 (2).jpg

    Nå spiller det - mye av det temmelig bra også... Overrasket over lydbildet på CD spilleren.
    Droppet ekstern riaa - kjørte 1210MkII rett i pre og det spiller i og for seg det også.
    Kassetter - der tror jeg en del gamle ører kan få overraskelser hvis man bare gidder og prøve. 440 spiller slett ikke gæærnt.
    Og, så koblet jeg den enkle streameren som kun kjører Spotify og DAB radio - beregnet for bruk på TR 1000 serie og TR 2000 serie receivere jeg har. Men, det funker det også.
    Så da .... da må jeg vel sakte men sikkert få satt opp et annet Tandberg anlegg også. Har fått tak på et par tilsynelatende strøkne Studio Monitorer. Ser meget pene ut. Men, "skrue terminalene" bak - de tror jeg nesten jeg må se om jeg får skiftet før jeg gjør noe mer.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Du verden, dette må jeg si var en hederlig "cover" versjon av ærverdige "Highway Star" fra våre dyp fiolette venners yngre dager :cool:


    Herremannen bak stikkene og gitaristen gjør et grundig arbeide :geek:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Du verden, dette må jeg si var en hederlig "cover" versjon av ærverdige "Highway Star" fra våre dyp fiolette venners yngre dager :cool:


    Herremannen bak stikkene og gitaristen gjør et grundig arbeide :geek:
    Det må jeg gi deg helt rett i. Dette var rått. Men, det mangler vel et instrument her .....
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Det må jeg gi deg helt rett i. Dette var rått. Men, det mangler vel et instrument her .....
    Mvh
    JMK
    Det er helt riktig, men det ivaretas delvis av Joe Satrianis virtuose traktering av el-gitar tilkoblet et hav av pedaler og gitar moro bokser.
    Lytt en gang til, og hør hva som foregår fra 2:50 til ca.3:40.
    Den godeste Satriani er nesten et helt band alene når han tar av.
    Men nå er jo den mannen i den absolutte eliten hva traktering av elektrisk gitar angår.
    Det hadde definitivt vært ennå et knep fetere lydbilde med et Hammond B3 i full sving (ja, nær sagt selvsving) på scenen, men dog.
    Chad fra Red Hot Chilipeppers på slagverk gjør en strålende jobb i Ian Paices ånd synes jeg :giggle:
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Det er helt riktig, men det ivaretas delvis av Joe Satrianis virtuose traktering av el-gitar tilkoblet et hav av pedaler og gitar moro bokser.
    Lytt en gang til, og hør hva som foregår fra 2:50 til ca.3:40.
    Den godeste Satriani er nesten et helt band alene når han tar av.
    Men nå er jo den mannen i den absolutte eliten hva traktering av elektrisk gitar angår.
    Det hadde definitivt vært ennå et knep fetere lydbilde med et Hammond B3 i full sving (ja, nær sagt selvsving) på scenen, men dog.
    Chad fra Red Hot Chilipeppers på slagverk gjør en strålende jobb i Ian Paices ånd synes jeg :giggle:
    Ikke nødvendig, hørte det godt første gangen :) Og, helt enig. Det ivaretok det meste.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Invitasjon til OAS medlemmer.

    Det inviteres med dette til klubb treff lørdag 11 juni
    .

    Program: Oppmøte mellom kl 14 og 15. Deretter improviseres. Avsluttes ved behov.

    Det finnes lyd og hente ut av et hovedanlegg. Og, det vil være ett eller flere eldre Tandberg anlegg satt opp i huset – for dem som liker slikt.

    Påmelding utbes innen 6te juni, og det vil vær en begrensning for antall det er plass til. Først til mølla osv - gjelder. Antall begrensning er ikke spikret – men hvis så mange som 12 eller flere melder seg - da begynner vi å nærme oss en grense?

    Det trengs også påmelding med tanke på at et eller annet å spise må også planlegges. Noe drikke serveres, men den enkelte må så gjerne tenke på seg selv og andre når det gjelder det flytende.

    Påmelding sendes på e-mail som alle klubb-medlemmer har oversikt over i medlemsregisteret.

    Offentlig transport til åstedet fra Oslo innebærer ferje, buss og deretter 8 minutter gå tur. Stedet er også tilgjengelig for ankomst med bil. De som trenger veiledning for å finne fram sender meg forespørsel om det.

    Mvh JMK
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Det sure trynet forklares med manglende medlemskap...
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Heisan
    Jeg er med og gleder meg STOOORT
    Som vanlig har du vel bestilt pen vær?
    Det blir litt som Dum Dum sin betraktning om at klokka bare er 9 i Brasil. Det er jo alltid fint vær et sted - om ikke annet så inne.
    Veldig hyggelig at du vil ta den lange turen, du er mer enn hjertelig velkommen!
    mvh
    JMK
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Jøsses bevares!
    Trodde du hadde gått under jorden,
    med en ghostwriter på Facebook. 😊
    Er vel litt perifer.....
    JMK sendte en sms med at jeg måtte inn på hfs. Hva pokker er hfs tenkte jeg og måtte Google. Passord måtte jeg bytte også, så jeg er vel ikke så veldig aktiv.
    Eller er det demens?o_O
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Invitasjon til OAS medlemmer.

    Det inviteres med dette til klubb treff lørdag 11 juni
    .

    Program: Oppmøte mellom kl 14 og 15. Deretter improviseres. Avsluttes ved behov.

    Det finnes lyd og hente ut av et hovedanlegg. Og, det vil være ett eller flere eldre Tandberg anlegg satt opp i huset – for dem som liker slikt.

    Påmelding utbes innen 6te juni, og det vil vær en begrensning for antall det er plass til. Først til mølla osv - gjelder. Antall begrensning er ikke spikret – men hvis så mange som 12 eller flere melder seg - da begynner vi å nærme oss en grense?

    Det trengs også påmelding med tanke på at et eller annet å spise må også planlegges. Noe drikke serveres, men den enkelte må så gjerne tenke på seg selv og andre når det gjelder det flytende.

    Påmelding sendes på e-mail som alle klubb-medlemmer har oversikt over i medlemsregisteret.

    Offentlig transport til åstedet fra Oslo innebærer ferje, buss og deretter 8 minutter gå tur. Stedet er også tilgjengelig for ankomst med bil. De som trenger veiledning for å finne fram sender meg forespørsel om det.

    Mvh JMK
    Vi er nå på en tilnærmet kritisk grense for antall deltakere. Etternølere bør kjappe seg med påmelding.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Vi er nå på en tilnærmet kritisk grense for antall deltakere. Etternølere bør kjappe seg med påmelding.
    Mvh
    JMK
    Nå er påmeldingen litt mer enn stappende fullt, og det settes strek for påmeldinger. Og, jeg regner med at noen forfall i siste liten gjør at vi får plass til de fleste. Hjertelig velkommen hele bunten.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Morgendagen føles omtrent som en reunion i Nesoddenlandskap. Og ja, jeg gleder meg 🥳
    SÃ¥ fint.
    Været blir antakelig vekslende - men forhåpentligvis ikke alt for ille.
    Rekordmange stiller - men det må jo bare sees som gode muligheter for også nye bekjentskaper.
    Enkel servering er planlagt - men, jeg innser at veganere vil komme til å sulte. Kanskje kan de overleve på flytende føde? Time Will show.
    Mvh JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Takker OAS frender for hyggelig besøk.
    Været stod vi av, maten ble fortært - og det var utrolig hyggelig og treffes igjen.
    Vi rakk og spille litt musikk også - bra.
    Mvh JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...og takk for at vi fikk komme @Jamakr . Du er den fødte vert til disse sommerfestene. -Og hvilket sted du har der ute ved Alværn Brygge!!! Selv etpar omganger med styrtregn la ingen demper på stemningen - tvert om.

    Nyyydelig mat, bøttevis med drikke, smakfulle kaker og schwart kaffe - hva mer kan man igrunn forlange? Jo, selvsagt kan man forlange mer. -Gjestene! Men, det slo heller ikke feil - bare hyggelige folk selvsagt. Det måtte da ha vært stinn brakke og minst 15 - 20 stykker innom? Beklager at jeg fikk festet altfor få av dere på fotos. Selv verten snek seg unna kameraet. Det skal ikke skje igjen 🙄 🤭
    Det var intet å utsette på hverken musikk, eller lyd - det skal være visst.

    Tusen, tusen takk til alle for en superhyggelig dag/kveld.

    OAS_Sommerfest_2022_06_11_kollage.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Storveies samling med åpenbar høy T-faktor - som seg hør og bør når Norges hifielite samles!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...utpå kvelden tok det nok skikkelig fyr, ja. 🤫
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    ...og takk for at vi fikk komme @Jamakr . Du er den fødte vert til disse sommerfestene. -Og hvilket sted du har der ute ved Alværn Brygge!!! Selv etpar omganger med styrtregn la ingen demper på stemningen - tvert om.

    Nyyydelig mat, bøttevis med drikke, smakfulle kaker og schwart kaffe - hva mer kan man igrunn forlange? Jo, selvsagt kan man forlange mer. -Gjestene! Men, det slo heller ikke feil - bare hyggelige folk selvsagt. Det måtte da ha vært stinn brakke og minst 15 - 20 stykker innom? Beklager at jeg fikk festet altfor få av dere på fotos. Selv verten snek seg unna kameraet. Det skal ikke skje igjen 🙄 🤭
    Det var intet å utsette på hverken musikk, eller lyd - det skal være visst.

    Tusen, tusen takk til alle for en superhyggelig dag/kveld.

    Vis vedlegget 825230
    Så gøy med bilder. Flott gjeng.
    Alle like velkomne - men kanskje ekstra imponert over hvor langt noen kjører for å bli med.
    Får et alvorsord med Yr.no neste.år - men forsåvidt lærerikt og se at vi klarte brasene med varierende vær også.
    Gavmilde gjester takkes for oppmøte og diverse gaver og bidrag
    ...og takk for at vi fikk komme @Jamakr . Du er den fødte vert til disse sommerfestene. -Og hvilket sted du har der ute ved Alværn Brygge!!! Selv etpar omganger med styrtregn la ingen demper på stemningen - tvert om.

    Nyyydelig mat, bøttevis med drikke, smakfulle kaker og schwart kaffe - hva mer kan man igrunn forlange? Jo, selvsagt kan man forlange mer. -Gjestene! Men, det slo heller ikke feil - bare hyggelige folk selvsagt. Det måtte da ha vært stinn brakke og minst 15 - 20 stykker innom? Beklager at jeg fikk festet altfor få av dere på fotos. Selv verten snek seg unna kameraet. Det skal ikke skje igjen 🙄 🤭
    Det var intet å utsette på hverken musikk, eller lyd - det skal være visst.

    Tusen, tusen takk til alle for en superhyggelig dag/kveld.

    Vis vedlegget 825230
    Flott med bilder. Gøy!
    Fin gjeng. Takker alle for oppmøte og gavemilde bidrag. Meget imponert over hvor langt noen reiser for å bli med. Men, kanskje i overkant mange som kjører bil?
    Tar en alvorsprat med Yr.no neste år, men også en nyttig erfaring og se at vi taklet greit omskiftelig vær.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jeg fant den etterlyste verten nede i det kombinerte magasinet/trenings- og lytterommet foran noen Tandberg studio monitorer og et par avslappede karer som nøt gjestfriheten Grumpy ;)

    DSC_0450.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn