Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Etter avtale skal Babel monteres opp til mandag.
    sniktitt (2).jpg

    Men, en liten sniktitt kan da ikke skade..? Og, om det blir mer enn en sniktitt når forkjølelse forhåpentligvis kan være på retur - det vil jo helgen vise.
    Mvh
    JMK
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Nice compact compacts! :D Hørte og så de i Munchen for 2,4 år siden, interessante.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Nice compact compacts! Hørte og så de i Munchen for 2,4 år siden, interessante.
    Tror det var lillebroren / lillesøster. Dette er en helt ny Babel - som bare var i prototype versjon i Munchen dette året. (Hvis jeg har fått det med meg rett).
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.233
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nice compact compacts! Hørte og så de i Munchen for 2,4 år siden, interessante.
    Tror det var lillebroren / lillesøster. Dette er en helt ny Babel - som bare var i prototype versjon i Munchen dette året. (Hvis jeg har fått det med meg rett).
    Mvh
    JMK
    Det har du, JM. Nye Babell eller er det Babel, ligner nok mer på en oppskalert versjon av La Montespan enn gamle Babel.

    Gamle Babel og La Montespan.

    1768FDF5-DBAF-4468-A628-7AE0CBD8F4D8.jpeg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Det har du, JM. Nye Babell eller er det Babel, ligner nok mer på en oppskalert versjon av La Montespan enn gamle Babel.

    Gamle Babel og La Montespan.
    Bra noen holder orden!
    Ellersmessig spør jeg alltid Power'n om navnet på ulikt utstyr som har vært innom. Ofte vrient å huske diverse bokstav og tallkombinasjoner. Selve merkenavnene har jeg nok klart å få med meg.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Imponert, du bukserte dem altså inn alene med alle dine vondter.
    Takk for tilliten hva muskelmasse angår, men etter > 15 år uten ukentlig tilsyn og overhaling er de i en sørgelig forfatning.
    Men med SEKKETRALLA de så gikk det fint frem til veranda plattingen på baksiden før kara løftet sto for tur.
    Frisk farge ser jeg ut i fra "teaseren".
    Vi sees...
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Imponert, du bukserte dem altså inn alene med alle dine vondter.
    Takk for tilliten hva muskelmasse angår, men etter > 15 år uten ukentlig tilsyn og overhaling er de i en sørgelig forfatning.
    Men med SEKKETRALLA de så gikk det fint frem til veranda plattingen på baksiden før kara løftet sto for tur.
    Frisk farge ser jeg ut i fra "teaseren".
    Vi sees...
    Takker :) Egentlig ganske fornøyd. Sekketralle er et universalhjelpemiddel her i huset. Og, fram til verandaen gikk det greit. Deretter måtte det improviseres. Løsningen ble å bikke eskene opp på trinnet over - så bygge oppunder med to tom åtte som lå og slang. Fire stk i stabel viste seg å være ideelt. Når først innenfor dørstokken, så vise dørmatter å være utmerkete ting å skli esker på. Slik!
    Ja, jeg stiller nok i morgen - selv om forkjølelsen er verre nå enn for en uke siden. Slik er det bare - og jeg tror jeg bare må ignorere det så godt som mulig.
    Sees.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    røde (2).jpg

    Det er noe slikt som dette jeg venter på å få pakket opp. Mine er nok ikke så dypt røde som dette.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    En blid mann kom på besøk
    Frode (2).jpg


    Og, etter svetting og jobbing ble det seende slik ut
    begge Babelllene (2).jpg


    Og, anlegget slik
    anlegg m Babell (2).jpg


    Rett fra esken er dette veldig spennende. Mer, sier jeg ikke nå. Kjente må gjerne invitere seg for en lytt og gjøre opp sin egen mening :)
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    These results show that while the perception of music is a relatively universal experience, musical training alters how humans perceive music. The brains of musicians distinguish between different types of musical irregularities that untrained listeners do not differentiate.

    For interesserte, finner de originalen her: “Dissonant endings of chord progressions elicit a larger ERAN than ambiguous endings in musicians”. Carlota Pagès‐Portabella and Juan M. Toro.
    Psychophysiology doi:10.1111/psyp.13476.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Lastet ned fra Neuroscience. Mulig ikke noen sikke sammenheng mellom innledningsvis abstract og det som står, men muligheten er der.
    Mvh JMK
    Summary: Musical improvisation improves cognitive flexibility and increases inhibitory control.
    Source: Georiga State University
    Jazz artist Louis Armstrong once said, “never play a thing the same way twice.” Although musical improvisation — composing new passages on the spot — is not unique to jazz, it’s perhaps the genre’s most defining element. While improvised jazz solos are spontaneous, there are rules, says Martin Norgaard, associate professor of music education.
    “In tonal jazz, improvisation is not ‘free,’” he says. “It’s always tied to the chord structure that the melody is based on.”
    In other words, improvisation is an incredibly complex form of creative expression, yet great jazz improvisers like Charlie Parker, Miles Davis or John Coltrane make it seem effortless. Which makes you wonder: what’s happening inside jazz players’ brains as they simultaneously compose and play music?
    “As a musician, you feel that there’s something different about the way your brain is working when you improvise,” says Norgaard, a violinist who came to the U.S. in 1985 to study jazz. “You’re tapping all your stored knowledge and adapting it to a chord structure in real-time.”
    While earning his Ph.D. from the University of Texas at Austin, Norgaard began studying the effects of musical improvisation: interviewing jazz artists and students about their thoughts during the process of improvisation, analyzing the solos of Charlie Parker for patterns and asking musicians to perform a secondary task while improvising to see how it affects their performances.
    Last spring, he teamed up with Mukesh Dhamala, associate professor of physics and astonomy, and asked advanced jazz musicians to sing pre-learned and improvised music while undergoing functional magnetic resonance imaging, a test that measures activity in the brain.
    In the study, published in Brain Connectivity, the researchers found decreased brain connectivity during improvisation. Norgaard says the finding isn’t as surprising as you might think.
    “This idea of ‘flow’ — where you’re completely immersed in an activity — has been linked to deactivation of some brain areas,” says Norgaard. “It may be that performing improvisation engages a smaller, more focused brain network, while other parts of the brain go quiet.”
    In his most recent study, published in August in the Journal of Research in Music Education, Norgaard examines the “far transfer effect” of improvisation — how learning to invent music in the moment affects other cognitive abilities.
    “For nearly three decades, scientists have explored the idea that learning to play an instrument is linked to academic achievement,” says Norgaard. “Yet at the same time, there are many types of music learning. Does the kid who learns by ear get the same benefits as the kid who learns notation or the kid who learns to improvise?”
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Spent på hvordan dcs presterer. Og sannelig skimter jeg ikke gode gamle Johnny Winter på vinyl der
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Se her ja
    Skimter en dcs bartok i racket!
    Gratulerer Jamakr
    Du skimter godt.
    Rekker tidligst og se på dette til fredag tror jeg - men, den står jo godt i og for seg.
    Og, ja - jeg er som woodrand litt spent på dette. Tror Cipher også kan få et løft gjennom denne. Time will show..
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Gratulerer! Spent på hvordan dcs presterer. Og sannelig skimter jeg ikke gode gamle Johnny Winter på vinyl der
    Yepp, tenkte jeg skulle tøffe meg litt med J.W. Men, den bunken med brukte jeg kom over har relativt dårlig kvalitet.
    Mvh
    JMK
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den har jo fått enormt gode omtaler rundt forbi, så tipper du blir fornøyd og at Cipher får et løft. Digitalt blir vel strengt tatt ikke bedre enn dette... Hvordan kobler du de to sammen?
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Den har jo fått enormt gode omtaler rundt forbi, så tipper du blir fornøyd og at Cipher får et løft. Digitalt blir vel strengt tatt ikke bedre enn dette... Hvordan kobler du de to sammen?
    Fått en oppskrift fra importør Frode - så det skal sees på til fredag.
    men, før jeg rakk fram til stua hørte jeg lyd. Kona har koblet sin Iphone 8 med et eller annet Spotify abonnement - og der sitter hun i sweetspot og nekter og flytte seg :)
    Dette tror jeg blir gøy. Og, det må være enklere enn jeg antok og sette det opp.
    Rent ellersmessig har jeg holdt på med en TR-200 som er nyoverhalt og en ditto 310mkII med et par fasetthøyttalere i kveld. Den ene taleren vil selvfølgelig ikke gjøre som den skal. Men, nå blir det nok digitallyd oppe som blir prioritert en stund....
    Skal prøve og gi litt ordentlig tilbakemeldinger etter hvert.
    Jo - tilbakemedinger på Bartok'en er bra. Men, jeg tenkte en del på fremtidsrettethet (er det et ord?). Tror denne er så "idiotsikker" i forhold til fremtidige nyvinninger som dagens teknologi kan bli. Så får jeg heller lære meg og anvende den på ulike vis etter hvert.
    Mvh
    JMK
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Koner som kobler opp og nekter å flytte seg fra sweetspot skal man ikke kimse av. Ren og skjær drømmedame ;)
    Ikke dumt å tenke på fremtidsrettethet, nyord eller ikke. På dette nivået er det jo greit at det ikke blir utdatert om tre år..!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Den har jo fått enormt gode omtaler rundt forbi, så tipper du blir fornøyd og at Cipher får et løft. Digitalt blir vel strengt tatt ikke bedre enn dette... Hvordan kobler du de to sammen?
    Fått en oppskrift fra importør Frode - så det skal sees på til fredag.
    men, før jeg rakk fram til stua hørte jeg lyd. Kona har koblet sin Iphone 8 med et eller annet Spotify abonnement - og der sitter hun i sweetspot og nekter og flytte seg :)
    Dette tror jeg blir gøy. Og, det må være enklere enn jeg antok og sette det opp.
    Rent ellersmessig har jeg holdt på med en TR-200 som er nyoverhalt og en ditto 310mkII med et par fasetthøyttalere i kveld. Den ene taleren vil selvfølgelig ikke gjøre som den skal. Men, nå blir det nok digitallyd oppe som blir prioritert en stund....
    Skal prøve og gi litt ordentlig tilbakemeldinger etter hvert.
    Jo - tilbakemedinger på Bartok'en er bra. Men, jeg tenkte en del på fremtidsrettethet (er det et ord?). Tror denne er så "idiotsikker" i forhold til fremtidige nyvinninger som dagens teknologi kan bli. Så får jeg heller lære meg og anvende den på ulike vis etter hvert.
    Mvh
    JMK
    Bruker grensesnittet er ekstremt enkelt med dCS Jamakr når du bruker den nye Mosaic appen.
    Er også flere muligheter med filter innstillinger.
    Ring dac’en til dCS må være genial da lydmessig er dette på et MEGET høyt nivå (etter mine ører)
    Fordel at den ikke bare har en dac men også en streamer innebygd så man slipper en ekstra boks.


    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.233
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er visst gull alt som glimrer på Odden :) Gratulerer!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nytt digitalt apparat!
    En av de beste "streaming devices" denne Bartok, etter som jeg forstår. Og mange muligheter bruksmessig.
    Meget spennende.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med det nye. Spennende å se om du får implementert alt hva denne kan gjøre :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Bruker grensesnittet er ekstremt enkelt med dCS Jamakr når du bruker den nye Mosaic appen.
    Er også flere muligheter med filter innstillinger.
    Ring dac’en til dCS må være genial da lydmessig er dette på et MEGET høyt nivå (etter mine ører)
    Fordel at den ikke bare har en dac men også en streamer innebygd så man slipper en ekstra boks.


    Mvh: Espen L
    Tenkte mest på lyd og fremtidssikker, men det at man klarer seg med en boks ble også til slutt svært viktig. Hvis ikke måtte nye møbler lages - og det er tungvint.
    Blir spennende å få mer erfaring med den etter hvert.
    Mvh JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Gratulerer med det nye. Spennende å se om du får implementert alt hva denne kan gjøre
    Det er nok et viktig tema du nevner der. Den kan nok ende opp med å bli litt perler for svin - men, jeg får sette meg inn i dette over tid.
    Mvh
    JMK
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Her har man altså gjort et såkalt DACtisk fremtidsrettet innkjøp for skillemynten man fikk for sine pensjonerte Sashas :rolleyes:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Her har man altså gjort et såkalt DACtisk fremtidsrettet innkjøp for skillemynten man fikk for sine pensjonerte Sashas
    Dac for den Herr Power.
    jaaaa.... - det er vel en måte å se det på.
    Den mye bedre halvdel har ymtet på at en velfungerende Dac (til Dem) ikke ville være å kimse av. Og, så bød det seg en mulighet....
    Litt tidlig og si noe om lytteinntrykk. Men, selve enkelheten med å sette det opp for streame fra nett - det har til og med jeg fått til. Anser meg for å være blant de 16% dårligst fungerende behandlere av duppeditter i befolkningen. Men, dette gikk som en lek. KJøpte en enkel Ipad som fjernkontroll - og nesten som et simsalabim så var vi gang. DP In rock på MQA ble egen debut. Deretter "in-house" Darkest night sang. Første halvdel av sistnevnte har faktisk slett ikke dårlig lyd. Så ble det natta.

    Skal se litt på kobling av Cipher etter hvert.
    De er fremdeles invitert til lytting - se tidligere utsendt sms, som er ubesvart.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    The human brain can recognise a familiar song within 100 to 300 milliseconds, highlighting the deep hold favourite tunes have on our memory, a UCL study finds

    Sjekk her hvis interesse for styrker og svakheter i denne forskningen. Mvh JMK
    “Rapid Brain Responses to Familiar vs. Unfamiliar Music – an EEG and Pupillometry study”. Robert Jagiello, Ulrich Pomper, Makoto Yoneya, Sijia Zhao & Maria Chait.
    Scientific Reports doi:10.1038/s41598-019-51759-9.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Man dukker opp når arbeidspresset omsider avtar, men det kan fort bli romjula før en ordentlig mulighet byr seg, dessverre :p

    Interessante artikler du henviser til :rolleyes:

    Du liker vist Deep Purple du :cool:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Man dukker opp når arbeidspresset omsider avtar, men det kan fort bli romjula før en ordentlig mulighet byr seg, dessverre

    Interessante artikler du henviser til

    Du liker vist Deep Purple du
    Romjula er lang i år, og det virker som vi har en avtale :)

    Ja, jeg skanner en del ting nå og da - men, finleser sjeldent. Så det er litt hummer og kanari. Legger ut mer på en FB side, selv om jeg knapt er på FB.

    DP er på en måte obligatorisk. Made in Japan plata var rene revolusjonen i hodet på undertegnede. Det er omtrent som å holde med samme fotball lag fra tidlig av - det kan ikke gjøres om. Samme hva. Av de avbildete så er de A fire in the sky som det virkelig er god lyd på. Og, så har jeg et par bokser som jeg ser ikke ble med på bildet. men, poenget kom jo fram.

    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Why music makes us feel, according to AI
    Summary: Artificial intelligence helps shed light on how people’s brains, bodies, and emotions react to listening to music. Music influences parts of the auditory cortex, including the Heschl’s gyrus and superior temporal gyrus, specifically responding to pulse clarity. Changes in dynamics, rhythm, timbre, and the introduction of new instruments cause an uptick in the response. The study also identified the best song types for the perfect workout, sleep, and study.
    The paper, titled “A Multimodal View into Music’s Effect on Human Neural, Physiological, and Emotional Experience,” was presented at ACM Multimedia, Oct. 22

    Det er ikke alt i en slik artikkel (presentasjonen er omtalt i en "artikkel") som er særlig oppsiktsvekkende, og noen ganger så er det vel om å gjøre å huske at en del stoff presenteres av journalister som ikke nødvendigvis skiller mellom selvfølgeligheter og det som er spennende. Men, ja – det er jo gøy og scanne slike ting synes jeg.
    Mvh JMK
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulerer med Bartoken Jamak.

    Enig med EspenL at Ring dacen til dCS er genial. Faren er at når man har dyppet tåa i dCS universet så kan man få ønske om å prøve ut storebrødrene. Hadde selv Rossini en periode som ble byttet til fordel av Vivaldi dac med klokke. Jeg er meget fornøyd nå og føler jeg har kommet til en "end-game" løsning her i gården!:)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Man dukker opp når arbeidspresset omsider avtar, men det kan fort bli romjula før en ordentlig mulighet byr seg, dessverre

    Interessante artikler du henviser til

    Du liker vist Deep Purple du
    Romjula er lang i år, og det virker som vi har en avtale :)

    Ja, jeg skanner en del ting nå og da - men, finleser sjeldent. Så det er litt hummer og kanari. Legger ut mer på en FB side, selv om jeg knapt er på FB.

    DP er på en måte obligatorisk. Made in Japan plata var rene revolusjonen i hodet på undertegnede. Det er omtrent som å holde med samme fotball lag fra tidlig av - det kan ikke gjøres om. Samme hva. Av de avbildete så er de A fire in the sky som det virkelig er god lyd på. Og, så har jeg et par bokser som jeg ser ikke ble med på bildet. men, poenget kom jo fram.

    Mvh
    JMK
    :rolleyes:
    Ja, du sier noe. Jeg ble ledet inn i Deep Purples univers via "Who do we think we are" av en rocka fetter som 11 åring.
    Når jeg første gang fikk lytte til "Made in Japan" er det som du sier. Det var som å bli kobla rett på høyspent, og siden har de bare vært "numero uno" hva tungrock angår :cool: Du får sette opp de andre boksene, samt "Perfect Stranger" også, og ta et nytt bilde.

    Fjøsboka er jeg overhode ikke på, så jeg er takknemlig for at legger ut noen referanser i tråden din som kan bygge oppunder en god kabel krangel etc. Inn i mellom må jeg jo ha 5-15 minutter fri fra per-, og polyfluorerte organiske mikroforurensninger.

    Og ja, DP er obligatorisk :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fin DP samling utover gølvet der.:)
    Det er deilig når en kan legge en god bunke utover gulvet, og så plukke det beste for å legge på tallerkenen.
    Ser ikke Machine Head eller In Rock, men de står kanskje et annet sted?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn