Klipsch

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
de største klipschene har jeg ikke hørt.
kun hørt gulsvtående og monitorer i ymse varianter.
Du skrev: "til samme" pris er et nøkkelord her.

Da faller vel sammenligningen med Avantgarde litt utenfor de reference modellene som er nevnt denne sammenheng ;).

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Klipsch (uten å ha hørt alle, men hvem har vel det..?) er såpass særpregede i mine ører, og bærer såpass åpenbare kompromisser (som alle høyttalere) for å oppnå sin høye følsomhet og dynamikk, at det er ikke mer enn rimelig at de ikke vil falle i smak hos alle grupper lyttere.

Jeg er dessverre blant de som pleier å mistrives med lyden fra Klipsch, og slik har det pleid å være siden jeg startet med hifi omtrent, selv om jeg gjerne skulle ha likt de bedre.

Det bør være helt greit for de som eier og liker Klipsch at andre har andre preferanser; for det er til syvende og sist et personlig valg dette.

Lf har nylig avskaffet et sett glimrende monitorer (voldsomt til kjapt da gitt!), og beveger seg slik jeg ser det fra den ene ytterlighet til den andre ved å kjøpe Klipsch. Selv om det er forståelig , så er det min mening at dette blir sjelden suksess; man ender gjerne opp med å savne egenskaper fra den andre ytterlighet.

Jeg tror det vil være en klok innfallsvinkel å prøve masse forskjellig først, for så å pense seg inn på en type lyd man liker.

Mvh Vidar P

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Du skrev: "til samme" pris er et nøkkelord her.

Da faller vel sammenligningen med Avantgarde litt utenfor de reference modellene som er nevnt denne sammenheng ;).
nettopp.
de klipschene jeg har hørt, har råere dynamikk enn andre høyttalere I SAMME PRISKLASSE.
noe uoppklart?

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.562
Torget vurderinger
11
Jeg har akkurat bestillt meg et par RB25 selv om jeg ikke akkurat er noen stor tilhenger av det jeg har hørt av Klipsch på demoer osv. Men det er to momenter her. I alle demoer jeg har hørt så har det vert brukt svære transistorforsterkere som er helt bak mål til disse høyttalerene, for det andre så er det hva en får for pengene!
Min innfallsvinkel er å lage et "billig" ekstra anlegg der jeg kan "leke" meg med små rørforsterkere på5- 15W uten å bruke et statsbudsjett. Hvor får en ellers bra høyttaler som dette er mulig til 2000-3000.-?

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
nettopp.
de klipschene jeg har hørt, har råere dynamikk enn andre høyttalere I SAMME PRISKLASSE.
noe uoppklart?
Nope... ;D
Det var bare når du begynte å blande Avantgarde inn at jeg lurte litt.
Ellers så er alt fra din side forståelig. ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hvilke horn er de beste du har hørt, uansett pris?
for min del er det avantgarde og noen eldgamle altec.
veldig nysgjerrig på lowther...

GJ

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2004
Antall liker
0
Klipschorn er selvfølgelig den beste av de alle.
Der er det kunn komponentene som setter grenser.

Mvh Jakob

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Lf har nylig avskaffet et sett glimrende monitorer (voldsomt til kjapt da gitt!), og beveger seg slik jeg ser det fra den ene ytterlighet til den andre ved å kjøpe Klipsch. Selv om det er forståelig , så er det min mening at dette blir sjelden suksess; man ender gjerne opp med å savne egenskaper fra den andre ytterlighet.

Jeg tror det vil være en klok innfallsvinkel å prøve masse forskjellig først, for så å pense seg inn på en type lyd man liker.

Mvh Vidar P
Korrekt observert Vidar P. Har prøvd en del nå, men tålmodigheten hos andre medlemmer i heimen tar nok snart slutt. Likte triangle svært godt derfor tror jeg klipsch kan være det rette når hornhøytalere på størrelse med frysebokser ikke er et alternativ ;D
Det virker ut som de fleste har dårlig erfaring med Klipsch, så jeg blir jo litt bekymret.

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Er det andre gode lettdrevne alternativer til klipsch hvis du ønsker dynamikk, råskap, rytme, aggresiv (frempå) mellomtone, god vokal/gitar gjengivning (uten at det blir for snilt og vakkert)?
I tillegg skal jo høytalerene spille progskiver med en fandenivolskhet uten at lydkvaliteten på platene ødelegger opplevelsen. Dette gjorde Trianglene, men så har jeg lyst til å prøve 300B forsterker, derfor blir nok ikke Trianglene aktuelle.
Lf

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Er det andre gode lettdrevne alternativer til klipsch hvis du ønsker dynamikk, råskap, rytme, aggresiv (frempå) mellomtone, god vokal/gitar gjengivning (uten at det blir for snilt og vakkert)?
Sikkert mange. For upfront rytme, driv, dynamikk OG hifiegenskaper kan man gjøre det verre enn Linn's høyttalere, for å ta et eksempel.
Men det går jo heller dårlig med 300B-forsterkeri..

Er det fastlåst at utstyret skal ha visse spec's (300B f.eks) eller er det sluttresultatet og musikken du er ute etter...?

Mvh Vidar P

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Ingenting er fastlåst, men høytalerene bør være små (ta liten plass/ "være usynlige").
Sluttresultatet er det viktigeste, men jeg må innrømme at jeg er nysgjerrig på 300B, selv om jeg har en mistanke om at det blir litt for glatt, blodfattig (snilt) for meg og min musikk.

Skal til Oslo i påsken. Kanskje jeg tar meg en tur og hører på Linn da.

Lf

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
I tillegg skal jo høytalerene spille progskiver med en fandenivolskhet uten at lydkvaliteten på platene ødelegger opplevelsen. Dette gjorde Trianglene, men så har jeg lyst til å prøve 300B forsterker, derfor blir nok ikke Trianglene aktuelle.
Lf
Jeg må vel også innrømme at jeg tror du er "litt ute å sykler" her :-/
Det er vanskelig å få "både katten og sekken" som en kompis sa........
Dine beskrivelser av hva du ønsker stemmer da overhodet ikke hva som kan forventes av en 300B forsterker :eek:
Prøv heller med noen litt råere rør i den forsterkeren du har (les: KT-88 ) eventuelt bytt den i en forsterker med KT-88 i ultra-linær kobling som har en klangkarakter som ikke er fullt like "snill" som din CJ.
Hvis du i dag har 6550 i din CJ så ville jeg ihvertfall aller først erstattet disse med KT-88.
IMHO låter 6550 "hifi" og ifølge dine beskrivelser er det slettes ikke det som du er ute etter.....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dine beskrivelser av hva du ønsker stemmer da overhodet ikke hva som kan forventes av en 300B forsterker  :eek:
Prøv heller med noen litt råere rør i den forsterkeren du har (les: KT-88 )
Enig med Jens her; 300B er ikke akkurat slik du beskriver dine ønsker.. skjønt det er vanskelig å generalisere.
KT88 er mye "tøffere" og en av de beste er vel Mc275...? Da trenger du heller ikke tenke så mye på følsomhet..

Mvh Vidar P

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Jeg må vel også innrømme at jeg tror du er "litt ute å sykler" her :-/
Det er vanskelig å få "både katten og sekken" som en kompis sa........
Dine beskrivelser av hva du ønsker stemmer da overhodet ikke hva som kan forventes av en 300B forsterker :eek:
Prøv heller med noen litt råere rør i den forsterkeren du har (les: KT-88 ) eventuelt bytt den i en forsterker med KT-88 i ultra-linær kobling som har en klangkarakter som ikke er fullt like "snill" som din CJ.
Hvis du i dag har 6550 i din CJ så ville jeg ihvertfall aller først erstattet disse med KT-88.
IMHO låter 6550 "hifi" og ifølge dine beskrivelser er det slettes ikke det som du er ute etter.....
Kanskje jeg er litt uklar, Jens. CJèn er definitivt ikke "snill". i tillegg står det kt88 rør i forsterkeren og CJ + triangel spiller råtøft.
Jeg hadde håpet at Klipsch + 300B hadde spilt enda tøffere med enda mere nærvær og live følelse. Jeg er som du korrekt påpeker lite opptatt av typisk "HIFI" lyd.

Hva kan forventes av en 300B forsterker, Jens?

Lf som gjerne kommer og hører på horna dine ;D

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
KT88 er mye "tøffere" og en av de beste er vel Mc275...? Da trenger du heller ikke tenke så mye på følsomhet..

Mvh Vidar P
Har hørt på Mc275 og dette er helt klart en meget god forsterker. Men jeg tror nok ikke det er en oppgradering å bytte bort CJ premier 11A med nevnte forsterker.

Lf

K

Kaarelars

Gjest
Liker du presentasjonsmåten til Conrad-Johnson er Naim et alternativ. Naim har bedre fremdrift, rytme og beat, men ikke et eneste rør.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
300b spiller magisk på akustisk musikk, og kan til nød smårocke litt på veldig lettdrevne høyttalere (STORE horn).
definitivt ikke det du er ute etter.

et annet problem, er at du ønsker små høyttalere ("usynlige").
hvordan en 300b-forsterker og små monitorer skal spille prog på en overbevisende måte, er utenfor min fatteevne.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har hørt på Mc275 og dette er helt klart en meget god forsterker. Men jeg tror nok ikke det er en oppgradering å bytte bort CJ premier 11A med nevnte forsterker.

Lf
Nei det er det vel ikke; men er det ikke snakk om å dreie "sound'en" i anlegget ditt i en tøffere retning da? Visste ikke at du skulle "oppgradere". Om så, så velger du en veldig snål måte å oppgradere på; det å bytte retning totalt...? :D

Mvh Vidar P

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Liker du presentasjonsmåten til Conrad-Johnson er Naim et alternativ. Naim har bedre fremdrift, rytme og beat, men ikke et eneste rør.
Naim har vært i tankene mine, men er forsatt forelsket i gode rørkonstruksjoner. Hvor kan jeg høre Naim, når jeg er i Oslo i påsken?
Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
300b spiller magisk på akustisk musikk, og kan til nød smårocke litt på veldig lettdrevne høyttalere.

et annet problem, er at du ønsker små høyttalere ("usynlige").
hvordan en 300b-forsterker og små monitorer skal spille prog på en overbevisende måte, er utenfor min fatteevne.
Kanskje jeg bare bør glemme 300B. Forstår nå at dette kan bli en total skivebom.

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Nei det er det vel ikke; men er det ikke snakk om å dreie "sound'en" i anlegget ditt i en tøffere retning da? Visste ikke at du skulle "oppgradere". Om så, så velger du en veldig snål måte å oppgradere på; det å bytte retning totalt...? :D

Mvh Vidar P
;D
Når jeg er usikker stille jeg spørsmål som kan virke oppklarende; Det blir nok ikke 300B på meg;)

Men Klipsch er fortsatt aktuelle.

Edit; Mener du 275 spiller "tøffere" enn 11A?
Lf

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Edit; Mener du 275 spiller "tøffere" enn 11A?
Lf
Jeg mener det ja, den er iallefall mer rytmisk og punchy i bunn samt litt "råere" oppover. Men er ikke sikker på at det er noen "oppgradering" i annen forstand; det hele spørs på hva man vil, ikke sant?

Ikke ta dette ille opp (det er godt ment), men på meg virker dine spørsmål litt som "the ramblin' man", som drifter fra side til side uten helt å finne en kurs.
Jeg ser for meg at du, om du ikke cool'er byttetrangen (nok en gang, ta det i beste mening) ender du opp med å bruke utrolig mye penger på bytte av hifi, uten nødvendigvis å finne det du vil ha.

Om det er interessen for å prøve nytt utstyr som driver, så er jo det en ærlig og forståelig sak. Men om det er best mulig musikalsk utbytte du vil ha, så er det en veldig god ide å høre på masse (velbalanserte!!!) systemer, for så å finne ut hvilken lydretning som passer deg best, og som vil tilfredsstille deg på lang sikt.

Du snakker om "lydtypen" i effektforsterkere og høyttalere; men det har jo slått deg at hele kjeden er av interesse ift sluttresultatet? Du kan aldri få en "myk" kilde til å låte "rått og godt" (eller omvendt) ved valg av effekttrinn og høyttalere, og i så måte er Sveins råd om å sjekke ut Naim svært godt! Da havner man nærmest automatisk inn i en "source-first" tankegang, og Naim'ister pleier å være kjennetegnet ved velbalanserte systemer som de er usedvanlig godt fornøyde med... antakelig er pkt 2 et resultat av pkt 1.

Men hør, hør og atter hør; og så finner du fort ut en slags minste felles multiplum for hva du liker; svære skifter fra den ene ekstremitet til den andre er, som tidl sagt, sjelden suksessfulle.  :)

Mvh Vidar P

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
1.002
Torget vurderinger
4
At 300B ikke kan rocke på relativt rimelige Klipsch er jeg uenig i !!!

Har hørt RF-5 med 300B hos Rognlien og det var rock med dynamikk og trøkk som jeg ikke har hørt maken til. Men så koster hans 300B blokker 50-60 høvdinger også da ;-)

Synes forøvrig jeg kommer ganske nærme hans lydsignatur hjemme hos meg med en langt billigere kombo betående av RF-3 og AudioInnovations 500 classe A integrert rørforsterker med 2 stk EL34 i hver kanal. Denne gir vel ca.20W i hver kanal. MER enn nok med høyttalere hvis sensitivitet ligger på 98db/w!

Rock On ! :)

Leifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2006
Antall liker
23
Sted
Karmøy
Vist du vill komme på besøk til Karmøy så har jeg et par RF7 er som jeg driver med enn mc275 , så du kan få høre på .

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kanskje jeg er litt uklar, Jens. CJèn er definitivt ikke "snill". i tillegg står det kt88 rør i forsterkeren og CJ + triangel spiller råtøft.
Jeg hadde håpet at Klipsch + 300B hadde spilt enda tøffere med enda mere nærvær og live følelse. Jeg er som du korrekt påpeker lite opptatt av typisk "HIFI" lyd.

Hva kan forventes av en 300B forsterker, Jens?

Lf som gjerne kommer og hører på horna dine ;D
Støtter det som Joaquin og Vidar P har sagt i denne tråden og har vel ikke så mye mer å tilføye, men du har rett i at en triode forsterker nok har mer nærvær enn din CJ uansett rørtyper.

P.S. Det skal vel alltids bli råd med et lytt på horna mine en gang, men det spørs om du ikke like gjerne skal vente litt ettersom de nåværende er solgte og det kommer nye i hus om en måneds tid...

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Det har blitt skrevet mye rart her nå, også ang. 300B.
Det er opplagt noen forskjellige oppfatninger her. ;)

Så du Ellef, du får ta deg en tur innom her når du skal til Oslo i påsken. ;D
Da kan du jo bedømme selv om 300B + Klipsch "rocker" tilfredstillende for deg, det er jo tross alt det viktigste at du liker det selv. ;)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Det er litt synd at BHO ikke lengre har det anlegget som er beskrevet i Fidelity nr 19. :(

De som med hånden på hjertet hadde hørt det (jupp UTEN sub!) og fortsatt kunne prate om 300B som ikke rocker...... ???

Har selv hørt veldig skuffende 300B, men også anlegget til BHO hvor det er skikkelig implementert, og da [glb]ROCKER[/glb] det!

IMO

R

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
At en 300B forsterker ikke kan rocke er bare tull.Problemet med en 300B sak er begrenset med krefter og på mange av dagens tungdrevne høytalere blir resultatet veldig ofte en tam og slapp gjengivelse.
En godt konstruert 300B forsterker kan stå for noe av den reneste forsterkning som er å oppdrive.
Håkon Rognlien bruker vel 300B på noen Klipscher,og det ser ikke ut som han er misfornøyd. ;)

Brukte selv AN kit1 på Klipschhorn engang,men jeg hadde helt feil rom til de store "kråskåpa" som en kompis kallte de.Men jeg glemmer ikke da jeg hørte desse i rommet til Audiocompaniet,drevet av en 150watts Copland! Jeg føllte sterkt for å begynne å hoppe opp og ned når vi satte på Deep Purple,men jeg turte ikke ;) Nermere følelsen av å vere på Deep Purple konsert har jeg ikke vert verken før eller senere.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har letet meg bakover i tråden, og ikke funnet noen som påstår at 300B ikke kan "rocke"?

Mvh Vidar P

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
1.002
Torget vurderinger
4
300b spiller magisk på akustisk musikk, og kan til nød smårocke litt på veldig lettdrevne høyttalere (STORE horn).
Jeg refererte til dette innlegget, Vidar. Og er som sagt meget uenig i denne påstanden.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Jeg refererte til dette innlegget, Vidar. Og er som sagt meget uenig i denne påstanden.

vel, dette avsnittet henger sammen med det som kom etterpå. og jeg uttrykte meg kanskje litt ironisk og ikke klart nok.

så, en gang til:
en skikkelig 300b-basert forsterker (f.eks. border patrol) kan rocke (og ikke bare "smårocke") dersom koblet med store hornhøyttalere med over 100 db følsomhet og stabil høy impedanse.

men 8-9 watt 300b (eller til og med doble 300b pr side) og et par små monitorer (hornladet diskant aldri så mye, ala billige klipscher) kan IKKE rocke, imho.

og det er kanskje på tide å definere hva "rocke" innebærer. det er stor forskjell på metal, prog og enkel bluesrock.  

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Jeg fikk høre en 300b på 7,5w sammen med et par opera høyttalere med følshomhet på 85db, og herregud for en lyd. Og bassen var i verdensklasse. Hører med til historien at denne 300b greia var i prisklasse god bruktbil. Klarer ikke å glemme den lyden.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Jeg fikk høre en 300b på 7,5w sammen med et par opera høyttalere med følshomhet på 85db, og herregud for en lyd. Og bassen var i verdensklasse. Hører med til historien at denne 300b greia var i prisklasse god bruktbil. Klarer ikke å glemme den lyden.
Den 300b greia var ikke så dyr da. Det var en oppgradert kit one fra Audionote.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17

hva slags musikk (artister, skiver) spilte dere?

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Etter som jeg kjenner til har disse høyttalerne en oppgitt følsomhet på 87 db, selv om det kanskje ikke har så mye å si? ( Nyeste Opera Callas stativhøyttalere).

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Har helt identisk forsterker liggende på bruktbørsen nå, med nesten samme oppgraderinger for kr.8500 :)

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Naim har vært i tankene mine, men er forsatt forelsket i gode rørkonstruksjoner. Hvor kan jeg høre Naim, når jeg er i Oslo i påsken?
Lf
Kjære gutten min. Vi reiser på påskeferie for at jeg skal komme meg vekk fra HIFI-maset, ikke for at du skal reise på egen hifi-turne i Tigerstaden :eek:

BTW trodde du var forelsket i meg jeg, men du kan jo se hvor spennende det er å ta med seg naimen til sengs :p

Lin

S

so

Gjest
Om det er interessen for å prøve nytt utstyr som driver, så er jo det en ærlig og forståelig sak. Men om det er best mulig musikalsk utbytte du vil ha, så er det en veldig god ide å høre på masse (velbalanserte!!!) systemer, for så å finne ut hvilken lydretning som passer deg best, og som vil tilfredsstille deg på lang sikt.
Dette er jeg helt enig i, men.......
Hvor enkelt er dette å få til? Hvor mange balanserte oppsett er tilgjengelig?
Et balansert hifianlegg må oppleves over tid, før en kan plassere det i sin "lydsfære".
Jeg har f.eks aldri hørt Klipsch. Om jeg hører dem, kanskje det er tingen? Magefølelsen og min opparbeidede lydpreferance gjør at jeg ikke tenker tanken på å ofre tid på dem.

Min erfaring og nok mange andres er at man lærer på veien...og lærer å finne hva man liker på veien. At det kan bli kostbart? Ja.

Som Svein er inne på, kan røroppsett eller ihvertfall oppsett også inneholdende rør, lydmessig ligne noe transistor. Hoppet kan tilsynelatende virke stort.

Lyric har fremdeles Naim i Oslo. De har begrenset med utstyr til demo. Nå har jeg aldri hørt den integrerte Nait, men med de ulike pre./ effekt løsningene bør de minimum høres med HiCap...etter min mening da.  Den ga virkelig fart til min elsk til Naim...som har tatt av :D Lyric har IKKE HiCap i butikken lenger etter hva jeg vet.

K

Kaarelars

Gjest
Lyric har fremdeles Naim i Oslo. De har begrenset med utstyr til demo. Nå har jeg aldri hørt den integrerte Nait, men med de ulike pre./ effekt løsningene bør de minimum høres med HiCap...etter min mening da.  Den ga virkelig fart til min elsk til Naim...som har tatt av :D Lyric har IKKE HiCap i butikken lenger etter hva jeg vet.
Hicap gjør sikkert mange gode ting, men den fordyrer en 202 med stor margin og tar den langt på vei til en 282 prismessig. På dette nivået i Naimkjeden er det mer betenkelig at de ikke har en CDX eller CDX2 imho, selv om alle demoer hos Lyric må tas med en stor klype salt.
CDX2-202/Napsc-200 har allerede blitt en klassisk kombinasjon sammen med Nsats, Ariva eller Allæ.

Mvh

S

so

Gjest
Hicap gjør sikkert mange gode ting, men den fordyrer en 202 med stor margin og tar den langt på vei til en 282 prismessig.  På dette nivået i Naimkjeden er det mer betenkelig at de ikke har en CDX eller CDX2 imho, selv om alle demoer hos Lyric må tas med en stor klype salt.
CDX2-202/Napsc-200 har allerede blitt en klassisk kombinasjon sammen med Nsats, Ariva eller Allæ.

Mvh
Enig ;)

Topp Bunn