|
Når vi kjøper nytt hus så ;DJanR skrev:Gratulerer
Begynner å fylles opp.
Ta'n helt ut å få deg hønn først som sist :
/jan
Det er en av de mange fine tingene med lettdrevne dynamiske høyttalerezed skrev:Gratulerer ;D
Nå er det gått noen dager hos meg, og RF-82 har vært i drift noen timer. Må si at det var ikke noen stor eller merkbar forandring. Alt fungerer som før. ;D En viktig ting har jeg merket, og det er at RF-82 fungerer utmerket på lav volum. Man får veldig fin bas, som igjen resulterer i perfekt balanse, selv om på lave volumer.
Da slo meg tanke, at RF-82 kan passe ypperlig til folk som bor i leligheter. Siden Klipsch RF-82 er veldig dynamiske og har veldig fin bas ved lave volumer man trenger ikke å skru opp høyt for å få rett og slett, god lyd.![]()
Helt klart!zed skrev:Da slo meg tanke, at RF-82 kan passe ypperlig til folk som bor i leligheter. Siden Klipsch RF-82 er veldig dynamiske og har veldig fin bas ved lave volumer man trenger ikke å skru opp høyt for å få rett og slett, god lyd.![]()
Spille lavt - hva er poenget med det da ???JanR skrev:Spille lavt meg her og der, er dere blitt splitte pine gale hele gjengen ???
![]()
/jan
Da sier vi at de er innspilt, kos deg i vei ;Dzed skrev:Hehhee..... ;D
Foresten, hva er det som skal "innspilles" i en høyttaler? Jeg har spilt nå på RF-82 i 4 dager og tja,....ingenting sjer. Det eneste som ble innspilt er meg selv siden jeg fant den beste plassering til dem.
Naboene blir vant til det og gjør de ikke - dra på litt ekstra så kan dere enes om det du anser som moderat på et senere tidspunktJanR skrev:Og husk, det må dras på litt innimellom, naboer eller ikke.
/jan
Vise ord unge mann, vise ordH.R skrev:Naboene blir vant til det og gjør de ikke - dra på litt ekstra så kan dere enes om det du anser som moderat på et senere tidspunktJanR skrev:Og husk, det må dras på litt innimellom, naboer eller ikke.
/jan
Absolutt. Hadde en nabo mens jeg bodde i rekkehus med pappvegger. Han ble gla når jeg fjernet 6 18" som jeg hadde stablet opp mot veggen hans og satte inn 12" ern til hjemmkinoanlegget uvisst grunn. For ordens skyld - lånte 18" i den hensikt å vise at jeg tok hensyn ved å gå tilbake til min 12". En vinn vinn situasjon dette og jeg fikk det akuratt som jeg ville ;DJanR skrev:Vise ord unge mann, vise ord
/jan
Heheh herlig ;DH.R skrev:Absolutt. Hadde en nabo mens jeg bodde i rekkehus med pappvegger. Han ble gla når jeg fjernet 6 18" som jeg hadde stablet opp mot veggen hans og satte inn 12" ern til hjemmkinoanlegget uvisst grunn. For ordens skyld - lånte 18" i den hensikt å vise at jeg tok hensyn ved å gå tilbake til min 12". En vinn vinn situasjon dette og jeg fikk det akuratt som jeg ville ;DJanR skrev:Vise ord unge mann, vise ord
/jan
På RF-52 så skjedde det mer med dybde/bredde forholdene etter 10-12 dager. Ble liksom litt mer 3D-magized skrev:Hehhee..... ;D
Foresten, hva er det som skal "innspilles" i en høyttaler? Jeg har spilt nå på RF-82 i 4 dager og tja,....ingenting sjer. Det eneste som ble innspilt er meg selv siden jeg fant den beste plassering til dem.
OK,....men hva er det rent mekanisk eller elektrisk som skal innspilles i en høyttaler? Det kan skje at det fungerer og jeg gleder meg veldig mye,....men det høres på meg som woodoo.Torsen skrev:På RF-52 så skjedde det mer med dybde/bredde forholdene etter 10-12 dager. Ble liksom litt mer 3D-magized skrev:Hehhee..... ;D
Foresten, hva er det som skal "innspilles" i en høyttaler? Jeg har spilt nå på RF-82 i 4 dager og tja,....ingenting sjer. Det eneste som ble innspilt er meg selv siden jeg fant den beste plassering til dem.![]()
zed skrev:Membran og oppheng er da svært mekanisk, og komponentene i delefilteret samt spolen trenger vel også litt innspilling.Torsen skrev:På RF-52 så skjedde det mer med dybde/bredde forholdene etter 10-12 dager. Ble liksom litt mer 3D-magized skrev:Hehhee..... ;D
Foresten, hva er det som skal "innspilles" i en høyttaler? Jeg har spilt nå på RF-82 i 4 dager og tja,....ingenting sjer. Det eneste som ble innspilt er meg selv siden jeg fant den beste plassering til dem.![]()
OK,....men hva er det rent mekanisk eller elektrisk som skal innspilles i en høyttaler? Det kan skje at det fungerer og jeg gleder meg veldig mye,....men det høres på meg som woodoo.
Ikke minst 8)JanOlav skrev:Tilvenning er også et viktig element som ofte blir bortglemt.![]()
Aner ikke men vi kan jo alltids skylde på "uinnspilthet"Ove W skrev:Nå er det litt rar lyd i RB-3ene,metalisk lyd i diskanten har vært det i noen dager,har vel spilt på de i 250 timer tenker jeg. Husker jeg ikke feil var det samme lyd i RF 63 før de var innspilt.
Da er det vel bare og vente i noen timer da?
;D ve
Regner med det ja ;D fikk RB 51 i dag også gøy med masse klipschJanR skrev:Aner ikke men vi kan jo alltids skylde på "uinnspilthet"Ove W skrev:Nå er det litt rar lyd i RB-3ene,metalisk lyd i diskanten har vært det i noen dager,har vel spilt på de i 250 timer tenker jeg. Husker jeg ikke feil var det samme lyd i RF 63 før de var innspilt.
;D ve
/jan
Kan ikke gjentas ofte nok, slutt med å bunkre minimonitorer og få deg hønn 8)Ove W skrev:Regner med det ja ;D fikk RB 51 i dag også gøy med masse klipschJanR skrev:Aner ikke men vi kan jo alltids skylde på "uinnspilthet"Ove W skrev:Nå er det litt rar lyd i RB-3ene,metalisk lyd i diskanten har vært det i noen dager,har vel spilt på de i 250 timer tenker jeg. Husker jeg ikke feil var det samme lyd i RF 63 før de var innspilt.
;D ve
/jan
O
Får ikke nok i lønn ;DJanR skrev:Kan ikke gjentas ofte nok, slutt med å bunkre minimonitorer og få deg hønn 8)Ove W skrev:Regner med det ja ;D fikk RB 51 i dag også gøy med masse klipschJanR skrev:Aner ikke men vi kan jo alltids skylde på "uinnspilthet"Ove W skrev:Nå er det litt rar lyd i RB-3ene,metalisk lyd i diskanten har vært det i noen dager,har vel spilt på de i 250 timer tenker jeg. Husker jeg ikke feil var det samme lyd i RF 63 før de var innspilt.
;D ve
/jan
O
;D
/jan
du henger deg opp i bagateller her!Ove W skrev:Får ikke nok i lønn ;DJanR skrev:Kan ikke gjentas ofte nok, slutt med å bunkre minimonitorer og få deg hønn 8)
;D
/jan
O
Ånden er svakere enn kjødet, skjønner jeg. Var det ikke noen som foreslo et offer? Et offer er å vinne over kjødet i din situasjon. ;D Jeg har tenkt å bruke Klipsch som en fornuftig nedgradering i pris og størrelse, og slipper unna den konflikten. Tvert imot så har jeg ekstra penger i lommen etter handelen, og bedre lyd i min kombinasjon imo. ;DOve W skrev:Jeg foretrekker biff
O
Vel, jeg har ikke hørt hverken RB-5 eller RB-5 II, derimot RB-75 har jeg hørt masse.Ludo skrev:Ok, hva mener fagfolkene?
RB-75 eller RB-5? Forslag til hva man bør velge?
Er det ikke bare å kline til på de RB-61 som ligger der til 2000 kr.baluba skrev:Hvilken av RB-modellene over 61 er billigst (og vanlig) på bruktmarkedet? Liker jeg meg godt med RB kan det hende at jeg ser meg om etter noe brukt, men en klasse over 51 og 61. Er Klipsch slik at de har lite verditap som brukte, eller går det an å gjøre noen kupp? Kom gjerne med prisanslag for forslagene.
Eg kjøpte mine RB-51 for 1500 kr brukt og det er utan tvil utrulig mykje god lyd pr. krone her. Etter å ha samanligna RB-51 og RB-61 i div. samanhengar i ei tid no synest eg RB-51 låter kulast, RB-61 virkar litt slapp i forhold. Kjem nok til å kvitte meg med RB-61, men beholder RB-51 til bruk i eit mindre romJanOlav skrev:Er det ikke bare å kline til på de RB-61 som ligger der til 2000 kr.baluba skrev:Hvilken av RB-modellene over 61 er billigst (og vanlig) på bruktmarkedet? Liker jeg meg godt med RB kan det hende at jeg ser meg om etter noe brukt, men en klasse over 51 og 61. Er Klipsch slik at de har lite verditap som brukte, eller går det an å gjøre noen kupp? Kom gjerne med prisanslag for forslagene.
Mye lyd for kronene der!![]()
Gå for RB-61, har hørt de spille godt - billig er det ogsåbaluba skrev:Hvilken av RB-modellene over 61 er billigst (og vanlig) på bruktmarkedet? Liker jeg meg godt med RB kan det hende at jeg ser meg om etter noe brukt, men en klasse over 51 og 61. Er Klipsch slik at de har lite verditap som brukte, eller går det an å gjøre noen kupp? Kom gjerne med prisanslag for forslagene.