Så lenge det er klipsch med i bildet tilgir vi deg ;DLoevhagen skrev:Stereo med Abrahamsen og delvis Copland CTA-405 er helt Konge. Vet at surround er femi her på HFS, men er man venn av Klipsch så er man forpliktet til å ha best mulig lyd.
/jan
Så lenge det er klipsch med i bildet tilgir vi deg ;DLoevhagen skrev:Stereo med Abrahamsen og delvis Copland CTA-405 er helt Konge. Vet at surround er femi her på HFS, men er man venn av Klipsch så er man forpliktet til å ha best mulig lyd.
Godt moderatorne er opptatt med å rydde i andre tråder :hel skrev:Dette er en veldig god match med Klipsch dersom man velger integrert:
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,69282.msg71114/topicseen.html#new
Jeg er så enig, den regelen er helt på jordet. Du linker til en amp du vet fungerer på Klipsch (og sikkert mye annet), og den ligger jo her på børsen.hel skrev:Det er jo rimelig fjernt. Jeg aner ikke hvem vedkommende er og har ingen personlige fordeler ved å tipse om et slikt kjøp. Har hatt og har rimelig mange Klipsch varianter innom. Det store problemet med Klipsch RF (og forsåvidt Heritage tror jeg) er at første eier selger dem før de er spilt inn / før man har funnet rett forsterkermatch. Det må vel være lov å komme med et kvalifisert tips? Hvis moderatoren griper inn her så klager jeg!
![]()
JanR skrev:
Det er hva man kaller horn!JanR skrev:
JanOlav skrev:Det er hva man kaller horn!JanR skrev:
Lag deg et par slike Jan.![]()
Hei ErlandErland skrev:Synes Greg gjør fint arbeid, og det fungerer sikkert bra dette.
Men for samme "seddelbunke" får man fieldcoil mellomtone-drivere med tilhørende psu og trehorn(som ser minst like bra ut) fra Wolf von Langa, samt et sett Fostex T500AMKII diskanter. Da bør valget være enkelt!
Om jeg finner igjen motivasjonen og gir meg ut på hifi-racet igjen, er nok dette veien å gå mot det komplette K-horn.
Erland
JanOlav skrev:Det er hva man kaller horn!JanR skrev:
Lag deg et par slike Jan.![]()
Bra amper begge to. Ikke hørt sugden på La Scala men ville overraske meg om ikke det fungerte meget bra. Støy, kan ikke tenke meg at det er noe problem.eddie1 skrev:Ja nå er jeg tilbake etter og ha hvert litt "lei" :-\
Ser nå ut til at jeg får solgt mitt Unison sett og da har jeg tittet på to kandidater til la scala.
Den ene er AN oto og den andre er Sugden A-21SE.
Vet at AN skal være en bra match men har hørt at den kan "støye" noe på la scala men hva som menes med det kontra mitt unison sett vet jeg ikke.
Sugden skal vel også være en ok match,vet ikke hvordan den er med tanke på støy.Noen innspill hadde hvert fint.
eller gjør no morsomt - se om du kan komme over en bat vk60hel skrev:a21se blir ørlite for spiss på lascala. 20 wattern er litt snillere. Gå for audio note.
H.R skrev:eller gjør no morsomt - se om du kan komme over en bat vk60hel skrev:a21se blir ørlite for spiss på lascala. 20 wattern er litt snillere. Gå for audio note.
BAT VK-60 er også morsom som H.R. Testet på klipschorn (her hos meg) og Belle (hos H.R som eier'n)eddie1 skrev:Takk for innspill.Unison settet blir hentet i kveld og har AN otoen her inne på hånden men litt blandede følelser når jeg selger unna.Unison låter meget bra på Forte II og det er nesten helt tyst.Solgte settet mitt for 13500.- noe som etter min mening er et røverkjøp med tanke på ny pris 2007/08 på 70000.-
Da blir det nok Oto som får massiv skryt her inne og rundt om i verden![]()
MorroOve W skrev:Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D
O
JanR skrev:MorroOve W skrev:Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D
O
Grats på forskudd.
ps: pm
Takk,de kommer om en mnd eller to.
O
Ove W skrev:Grattis Hva tror du om den nye kontra den gamle RF7?JanR skrev:MorroOve W skrev:Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D
O
Grats på forskudd.
ps: pm
Takk,de kommer om en mnd eller to.
O
Har du hørt dem ? Spent på nye klipsch selvOve W skrev:Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D
O
Kommer en RF-5 MK II også har jeg skjønt. Eller har kommet bare ikke hit til norge ennå.spurv skrev:Har du hørt dem ? Spent på nye klipsch selvOve W skrev:Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D
O.
EDIT: blir det ingen RF-5 / 63 etterfølger denne runden ?
Det er ikke bestemt ennå,om de dropper RF 63-83 og bruker RF 5 istedet,Christian viste ikke helt han heller.JanR skrev:Kommer en RF-5 MK II også har jeg skjønt. Eller har kommet bare ikke hit til norge ennå.spurv skrev:Har du hørt dem ? Spent på nye klipsch selvOve W skrev:Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D
O.
EDIT: blir det ingen RF-5 / 63 etterfølger denne runden ?
/jan
Det er klart mindre førstereflesjonsproblemer med horn. Normalt sett vil førsterefleksjonspunktet komme så langt unna høyttaleren at det ikke treffer lytteren i det hele tatt.jokris skrev:Har ett spørsmål, i og med at klispch er horn høytalere og har retningsbestemt lyd, vil de kreve mindre tiltak av demping av førsterefleksjoner, eller skal man bare jobbe utifra det vanlige?
Høres som om du har truffet den berømte spiker`n ... GRATTIS med god lyd og et velykket prosjekt !!cardas skrev:Kl er 03:23 og det spiller så inn i helvete bra her at jeg ikke får lagt meg! Er dem mulig at er par Klipsch til 2800kr kan levere dette?! JA!!!!!!
100 ganger du prisen på elektronikken i forhold til høyttalerne er det faktisk mulig!
SYYYYYYKT!!!!!!!!!
Takker så mye for det svaret, da er det vel riktigere å tenke demping av området bak høytaler?Haakon_Rognlien skrev:Det er klart mindre førstereflesjonsproblemer med horn. Normalt sett vil førsterefleksjonspunktet komme så langt unna høyttaleren at det ikke treffer lytteren i det hele tatt.jokris skrev:Har ett spørsmål, i og med at klispch er horn høytalere og har retningsbestemt lyd, vil de kreve mindre tiltak av demping av førsterefleksjoner, eller skal man bare jobbe utifra det vanlige?
Mvh
Håkon Rognlien
Kult det Andreas!cardas skrev:Kl er 03:23 og det spiller så inn i helvete bra her at jeg ikke får lagt meg! Er dem mulig at er par Klipsch til 2800kr kan levere dette?! JA!!!!!!
100 ganger du prisen på elektronikken i forhold til høyttalerne er det faktisk mulig!
SYYYYYYKT!!!!!!!!!
Helt enig. Jeg har et forferdelig vanskelig rom hvor jeg har måttet gi opp både Proac og Dynaudio for å nevne noen.Haakon_Rognlien skrev:Det er klart mindre førstereflesjonsproblemer med horn. Normalt sett vil førsterefleksjonspunktet komme så langt unna høyttaleren at det ikke treffer lytteren i det hele tatt.jokris skrev:Har ett spørsmål, i og med at klispch er horn høytalere og har retningsbestemt lyd, vil de kreve mindre tiltak av demping av førsterefleksjoner, eller skal man bare jobbe utifra det vanlige?
Mvh
Håkon Rognlien
JanOlav skrev:Kult det Andreas!cardas skrev:Kl er 03:23 og det spiller så inn i helvete bra her at jeg ikke får lagt meg! Er dem mulig at er par Klipsch til 2800kr kan levere dette?! JA!!!!!!
SYYYYYYKT!!!!!!!!!
Moro at det ble så bra da.
Bilkder av oppsettet med de små Klipschene er også kult!
Kan aldri bli for mange bildercardas skrev:Det er på tide med litt mere bilder her gutter!
Mvh
Andreas