Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Loevhagen skrev:
    Stereo med Abrahamsen og delvis Copland CTA-405 er helt Konge. Vet at surround er femi her på HFS, men er man venn av Klipsch så er man forpliktet til å ha best mulig lyd.
    Så lenge det er klipsch med i bildet tilgir vi deg ;D

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Det er jo rimelig fjernt. Jeg aner ikke hvem vedkommende er og har ingen personlige fordeler ved å tipse om et slikt kjøp. Har hatt og har rimelig mange Klipsch varianter innom. Det store problemet med Klipsch RF (og forsåvidt Heritage tror jeg) er at første eier selger dem før de er spilt inn / før man har funnet rett forsterkermatch. Det må vel være lov å komme med et kvalifisert tips? Hvis moderatoren griper inn her så klager jeg!

    :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Det er jo rimelig fjernt. Jeg aner ikke hvem vedkommende er og har ingen personlige fordeler ved å tipse om et slikt kjøp. Har hatt og har rimelig mange Klipsch varianter innom. Det store problemet med Klipsch RF (og forsåvidt Heritage tror jeg) er at første eier selger dem før de er spilt inn / før man har funnet rett forsterkermatch. Det må vel være lov å komme med et kvalifisert tips? Hvis moderatoren griper inn her så klager jeg!

    :)
    Jeg er så enig, den regelen er helt på jordet. Du linker til en amp du vet fungerer på Klipsch (og sikkert mye annet), og den ligger jo her på børsen.
    Nei drit i det, finner man en amp/ht eller noe annet så link i vei mener nå jeg.

    :)

    /jan
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vurderte et sett slike, men synes at prisen ble for høy. Uansett lekre horn!

    Frode
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Synes Greg gjør fint arbeid, og det fungerer sikkert bra dette.
    Men for samme "seddelbunke" får man fieldcoil mellomtone-drivere med tilhørende psu og trehorn(som ser minst like bra ut) fra Wolf von Langa, samt et sett Fostex T500AMKII diskanter. Da bør valget være enkelt!

    Om jeg finner igjen motivasjonen og gir meg ut på hifi-racet igjen, er nok dette veien å gå mot det komplette K-horn.

    Erland

    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Det er hva man kaller horn! :D
    Lag deg et par slike Jan. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Synes Greg gjør fint arbeid, og det fungerer sikkert bra dette.
    Men for samme "seddelbunke" får man fieldcoil mellomtone-drivere med tilhørende psu og trehorn(som ser minst like bra ut) fra Wolf von Langa, samt et sett Fostex T500AMKII diskanter. Da bør valget være enkelt!

    Om jeg finner igjen motivasjonen og gir meg ut på hifi-racet igjen, er nok dette veien å gå mot det komplette K-horn.

    Erland

    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Det er hva man kaller horn! :D
    Lag deg et par slike Jan. :)
    Hei Erland :)

    Tips sier vi takk for.
    Ikke noen umiddelbare planer om nytt horn men litt på sikt så ja. Muligens driver også (2") men som sagt på sikt. Skal prøve å få samlet endel linker til Klipsch "oppgraderinger/diy" og få lagt ut i tråden.
    Du som farter mye rundt, på nettet/forum's, Erland må bare pøse på med linker/tips.

    http://wolfvonlanga.com/

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ja nå er jeg tilbake etter og ha hvert litt "lei" :-\
    Ser nå ut til at jeg får solgt mitt Unison sett og da har jeg tittet på to kandidater til la scala.
    Den ene er AN oto og den andre er Sugden A-21SE.
    Vet at AN skal være en bra match men har hørt at den kan "støye" noe på la scala men hva som menes med det kontra mitt unison sett vet jeg ikke.
    Sugden skal vel også være en ok match,vet ikke hvordan den er med tanke på støy.Noen innspill hadde hvert fint.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Ja nå er jeg tilbake etter og ha hvert litt "lei" :-\
    Ser nå ut til at jeg får solgt mitt Unison sett og da har jeg tittet på to kandidater til la scala.
    Den ene er AN oto og den andre er Sugden A-21SE.
    Vet at AN skal være en bra match men har hørt at den kan "støye" noe på la scala men hva som menes med det kontra mitt unison sett vet jeg ikke.
    Sugden skal vel også være en ok match,vet ikke hvordan den er med tanke på støy.Noen innspill hadde hvert fint.
    Bra amper begge to. Ikke hørt sugden på La Scala men ville overraske meg om ikke det fungerte meget bra. Støy, kan ikke tenke meg at det er noe problem.
    OTO SE liker jeg veldig godt (sjokk ;) )
    Heller ikke hørt på La Scala men på Forte II og støyen glimtet med sitt fravær.

    Røramper generelt (vel rør iaf) er jo potensielle støykilder men burde ikke være noe problem å unngå.
    Er vel flere her på hfs som har brukt OTO SE på høy effektive ht's. shaunV bla.

    Noen mulighet for å teste ampene før kjøp ?

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    a21se blir ørlite for spiss på lascala. 20 wattern er litt snillere. Gå for audio note.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Takk for innspill.Unison settet blir hentet i kveld og har AN otoen her inne på hånden men litt blandede følelser når jeg selger unna.Unison låter meget bra på Forte II og det er nesten helt tyst.Solgte settet mitt for 13500.- noe som etter min mening er et røverkjøp med tanke på ny pris 2007/08 på 70000.-
    Da blir det nok Oto som får massiv skryt her inne og rundt om i verden ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D


    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    hel skrev:
    a21se blir ørlite for spiss på lascala. 20 wattern er litt snillere. Gå for audio note.
    eller gjør no morsomt - se om du kan komme over en bat vk60

    eddie1 skrev:
    Takk for innspill.Unison settet blir hentet i kveld og har AN otoen her inne på hånden men litt blandede følelser når jeg selger unna.Unison låter meget bra på Forte II og det er nesten helt tyst.Solgte settet mitt for 13500.- noe som etter min mening er et røverkjøp med tanke på ny pris 2007/08 på 70000.-
    Da blir det nok Oto som får massiv skryt her inne og rundt om i verden ;)
    BAT VK-60 er også morsom som H.R. Testet på klipschorn (her hos meg) og Belle (hos H.R som eier'n)
    Finner du en så ligger den nok prismessig på rundt det en OTO ligger, kanskje billigere.
    Trenger en pre amp også evt.
    Men igjen, OTO SE er en knallmorro og bra amp. Greit med alt i en boks også imo.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D


    O
    Morro :D
    Grats på forskudd.

    ps: pm

    /jan
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Ove W skrev:
    Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D


    O
    Har du hørt dem ? Spent på nye klipsch selv :p.

    EDIT: blir det ingen RF-5 / 63 etterfølger denne runden ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    spurv skrev:
    Ove W skrev:
    Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D


    O
    Har du hørt dem ? Spent på nye klipsch selv :p.

    EDIT: blir det ingen RF-5 / 63 etterfølger denne runden ?
    Kommer en RF-5 MK II også har jeg skjønt. Eller har kommet bare ikke hit til norge ennå.

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    I henhold til audiocompaniet er de bedre,tykkere kasser,nye drivere,nytt horn. Men de låter som Klipsch,Olav hørte på RF 82mkII i våres og de var vist sinnsykt bra. Jeg har eid RF 3 RF 82 RF 63 og RF 83. De låt bra alle sammen 83 ble litt for store i mit rom,(La Scala) også . Er fornøyd med AP scorpio også,men savner rå heten til klipsch ;D
    Gleder meg til og prøve åkkesom!

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    JanR skrev:
    spurv skrev:
    Ove W skrev:
    Da blir det RF 7 mkII i heimen når de kommer til Norge,gleder meg til og få Klipsch i hus igjen ;D


    O
    Har du hørt dem ? Spent på nye klipsch selv :p.

    EDIT: blir det ingen RF-5 / 63 etterfølger denne runden ?
    Kommer en RF-5 MK II også har jeg skjønt. Eller har kommet bare ikke hit til norge ennå.

    /jan
    Det er ikke bestemt ennå,om de dropper RF 63-83 og bruker RF 5 istedet,Christian viste ikke helt han heller.
    Jeg går for RF 7mkII eneste jeg ikke har prøvd ennå ;D

    O
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Har ett spørsmål, i og med at klispch er horn høytalere og har retningsbestemt lyd, vil de kreve mindre tiltak av demping av førsterefleksjoner, eller skal man bare jobbe utifra det vanlige?
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Kl er 03:23 og det spiller så inn i helvete bra her at jeg ikke får lagt meg! Er dem mulig at er par Klipsch til 2800kr kan levere dette?! JA!!!!!!
    100 ganger du prisen på elektronikken i forhold til høyttalerne er det faktisk mulig!
    SYYYYYYKT!!!!!!!!!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    Har ett spørsmål, i og med at klispch er horn høytalere og har retningsbestemt lyd, vil de kreve mindre tiltak av demping av førsterefleksjoner, eller skal man bare jobbe utifra det vanlige?
    Det er klart mindre førstereflesjonsproblemer med horn. Normalt sett vil førsterefleksjonspunktet komme så langt unna høyttaleren at det ikke treffer lytteren i det hele tatt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    J

    J.J

    Gjest
    cardas skrev:
    Kl er 03:23 og det spiller så inn i helvete bra her at jeg ikke får lagt meg! Er dem mulig at er par Klipsch til 2800kr kan levere dette?! JA!!!!!!
    100 ganger du prisen på elektronikken i forhold til høyttalerne er det faktisk mulig!
    SYYYYYYKT!!!!!!!!!
    Høres som om du har truffet den berømte spiker`n ... GRATTIS med god lyd og et velykket prosjekt !!
    Hadde vært artig og få hørt engang :)

    Edit: La til litt.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Haakon_Rognlien skrev:
    jokris skrev:
    Har ett spørsmål, i og med at klispch er horn høytalere og har retningsbestemt lyd, vil de kreve mindre tiltak av demping av førsterefleksjoner, eller skal man bare jobbe utifra det vanlige?
    Det er klart mindre førstereflesjonsproblemer med horn. Normalt sett vil førsterefleksjonspunktet komme så langt unna høyttaleren at det ikke treffer lytteren i det hele tatt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takker så mye for det svaret, da er det vel riktigere å tenke demping av området bak høytaler?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Sitter å hører på Styx sitt album "Pieces of eight", og det er vel faktisk første gang jeg hører skiva, etter at jeg fikk Khorn i hus. :-[
    Har hatt skiva siden den kom ut og den har blitt spilt masse, men først nå forstår jeg at jeg ikke kjente skiva godt nok. :eek:

    Jeg bare nevner dette fordi at jeg aldri slutter å la meg overraske av Khorn, de er forføriske i spillestilen sin, de låter stort og har en innlevelse i musikken som får de fleste andre HT til å skamme seg. ;)

    Noen uker til så har jeg hatt de i et år, de har nok hatt litt fritid innimellom, så noen timer er det igjen før jeg kan si at de er innspilt, vil tippe at de har spilt 350-400 timer.

     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    cardas skrev:
    Kl er 03:23 og det spiller så inn i helvete bra her at jeg ikke får lagt meg! Er dem mulig at er par Klipsch til 2800kr kan levere dette?! JA!!!!!!
    100 ganger du prisen på elektronikken i forhold til høyttalerne er det faktisk mulig!
    SYYYYYYKT!!!!!!!!!
    Kult det Andreas! :D
    Moro at det ble så bra da. :)
    Bilkder av oppsettet med de små Klipschene er også kult!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Haakon_Rognlien skrev:
    jokris skrev:
    Har ett spørsmål, i og med at klispch er horn høytalere og har retningsbestemt lyd, vil de kreve mindre tiltak av demping av førsterefleksjoner, eller skal man bare jobbe utifra det vanlige?
    Det er klart mindre førstereflesjonsproblemer med horn. Normalt sett vil førsterefleksjonspunktet komme så langt unna høyttaleren at det ikke treffer lytteren i det hele tatt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Helt enig. Jeg har et forferdelig vanskelig rom hvor jeg har måttet gi opp både Proac og Dynaudio for å nevne noen.
    RB-75 har overlevd uten noen som helst akkustikk tiltak :)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    JanOlav skrev:
    cardas skrev:
    Kl er 03:23 og det spiller så inn i helvete bra her at jeg ikke får lagt meg! Er dem mulig at er par Klipsch til 2800kr kan levere dette?! JA!!!!!!
    100 ganger du prisen på elektronikken i forhold til høyttalerne er det faktisk mulig!
    SYYYYYYKT!!!!!!!!!
    Kult det Andreas! :D
    Moro at det ble så bra da. :)
    Bilkder av oppsettet med de små Klipschene er også kult!

    Det kommer Jan Olav! :)

    Har jo litt igjen til jeg er på ditt nivå men har jo noen år å gå på også ;)

    Mvh
    Andreas
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cardas skrev:
    Det er på tide med litt mere bilder her gutter! :)

    Mvh
    Andreas
    Kan aldri bli for mange bilder :)

    Ikke noe nytt å melde hjemme så jeg melder pass men det finns jo mange andre her som må få lastet opp noen bilder ;)

    /jan
     

    Probie

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    33
    Antall liker
    2
    Jeg kan bidra med et bilde: :)

    Her er alle deler unntatt den ene kompresjonsdriveren for å bygge CornScala
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn