Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kalle

    Medlem
    Ble medlem
    01.03.2005
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Får komme med en oppklaring her, dette var da Klipschorn kom inn, og Belle på vei til nytt hjem.
    Måtte bare ha et bilde av disse gigantene sammen ;)
    Selv om Klipschorna spiller ringer rundt Belle, var det vemodig og kvitte seg med disse.
    Min bedre halvdel er meget forståelsesfull, men et sted gikk grensa og det var visst her.
    Vel vel, et sted må jo møblene få stå også ::)
    Forsterkeriet er fra Welborne Labs, 300B 7w pr kanal, i say no more ;D
    Er ikke noen fotograf men legger ved bilde av annlegget slik det er pr i dag.
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Bildene er bra de ;D
    Blir faktisk litt misunnelig her,bare litt.
    Nå spør jeg vel dumt men det der spiller bra ? ;)

    /jan
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Hei Horn venner!

    Idag blir jeg fullverdig medlem i klubben deres!

    Henter mine synergy F3 som skal spille sammen med RC62 som center og S2 som bakhøyttalere....( kjører foreløpis 2*xtz 12.16, får se om dette ikke blir 2*12 RW etterhvert...)

    Ble fullstendig klipsch frelst etter å ha hørt RF7 p en pioneer AX10ias og ha jobbet på et utested som hadde LA Scala som topper og noen 18 pa subber....

    Trenger vel egentlig ikke si mere, I`ve been KLIPSCH`ED!!
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Bildene er bra de ;D
    Blir faktisk litt misunnelig her,bare litt.
    Nå spør jeg vel dumt men det der spiller bra ? ;)

    /jan
    Ja nå spør du fryktelig dumt 8)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Zeke1983 skrev:
    Hei Horn venner!

    Idag blir jeg fullverdig medlem i klubben deres!

    Henter mine synergy F3 som skal spille sammen med RC62 som center og S2 som bakhøyttalere....( kjører foreløpis 2*xtz 12.16, får se om dette ikke blir 2*12 RW etterhvert...)

    Ble fullstendig klipsch frelst etter å ha hørt RF7 p en pioneer AX10ias og ha jobbet på et utested som hadde LA Scala som topper og noen 18 pa subber....

    Trenger vel egentlig ikke si mere, I`ve been KLIPSCH`ED!!
    Ja, gratulerer så mye! :)
    Hvis man ikke blir Klipsch'ed etter en lytterunde med RF-7, så blir man det aldri! ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    Continuo skrev:
    Støtter Rotekroken her, Xindak er jo billig (og bra) i Norge.
    Hør med Audiofoni om lånedeal. :)
    lurer på om jeg ikke skal prøve meg på noen slike jeg også når jeg får klipsch. eller wireworld eller audioquest.

    akkurat nå står det Focal Chorus 705SE her oppå noen sånne greier (husker ikke hva det heter) som man setter blader oppi. ser litt pussig ut for å si det sånn.. de forsvinner fra dette hus når jeg får klipsch selvfølgelig. :p

    ht-kablene det er koblet opp med nå er standard telefonkabel (grå og hvit).. :eek: låter littegranne spissere enn det gjorde med nordost spellbinder, men de gav jeg med Focal'ene jeg solgte.. ::)
    Slettes ikke umulig at Xindak kan være veien å gå for din del, de gir musikken en sjel (liker og bruke det ordet for å irritere mine sjelefrender ;D) som jeg forestiller meg kan passe deg og ditt oppsett..
    Kan legge til her at Pengu Vimsa (elsker at vi tuller med navnet hans :D) og undertegnede har hatt god kontakt utenom sentralen, så jeg sitter med litt "inside information" ;)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    sjel er fine saker fra en kabel det.. får prøve å få lånt et par.. jeg likte det Wireworld Solstice 5.2 signalkabelen gjorde i forhold til Supra da.. men høyttalerkablene, ingen anelse.. ;D

    PS: nå får ikke du begynne å selge inside-information her rotekroken.. jeg har jo littegranne info å forsvare meg med.. :p


    selvom jeg har hørt forskjellen fra kabler (sjokkerende), så er jeg fortsatt skeptisk til dem.. ::)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Ja, gratulerer så mye! :)
    Hvis man ikke blir Klipsch'ed etter en lytterunde med RF-7, så blir man det aldri! ;)
    [/quote]

    Det var noe av det heftigste jeg har vært med på for å være ærlig..var vel RC 7 som senter og rb75 bak:)

    Har fått inn å koblet F3 ene mine! De er STORE, virker som de spiller deretter! Har ikke fått spilt noe særlig høyt enda, men jeg trenger ikke lengre opp enn -40, mot -25 for å få noe trøkk lenger!! merker de er MYE mere lettdrevet!!
    Konge!!
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Zeke1983 skrev:
    Det var noe av det heftigste jeg har vært med på for å være ærlig..var vel RC 7 som senter og rb75 bak:)

    Har fått inn å koblet F3 ene mine! De er STORE, virker som de spiller deretter! Har ikke fått spilt noe særlig høyt enda, men jeg trenger ikke lengre opp enn -40, mot -25 for å få noe trøkk lenger!! merker de er MYE mere lettdrevet!!
    Konge!!
    du må vente med lytteinntrykk til de er innspilt da.. har hørt uinnspilte og det er virkelig dårlig. gruer meg til min egen innspillingsperiode.. :-\
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Hvilke skjønnheter har du selv Pengvim?!

    Mine er brukt 20 timer, men er jo langt fra innspilt da...
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Blir spennende!

    Var ikke akkurat kleine de Focalene heller da!

    Hvilke klipsch er det du har bestilt?!
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Zeke1983 skrev:
    Blir spennende!

    Var ikke akkurat kleine de Focalene heller da!

    Hvilke klipsch er det du har bestilt?!
    du misforstår, fordi jeg ikke har skrevet det, men de er solgt.. vent 2-3 minutter så er det bilde der av hvordan det ser ut mens jeg venter.. ;)

    der var riktig bilde lagt ut!! :p

    de Focal'ene er fine de, men hadde vel lyst til å prøve litt annet. så nå er jeg over i rør+klipsch gamet.. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Zeke1983 skrev:
    Ja, gratulerer så mye! :)
    Hvis man ikke blir Klipsch'ed etter en lytterunde med RF-7, så blir man det aldri! ;)
    Det var noe av det heftigste jeg har vært med på for å være ærlig..var vel RC 7 som senter og rb75 bak:)

    Har fått inn å koblet F3 ene mine! De er STORE, virker som de spiller deretter! Har ikke fått spilt noe særlig høyt enda, men jeg trenger ikke lengre opp enn -40, mot -25 for å få noe trøkk lenger!! merker de er MYE mere lettdrevet!!
    Konge!!
    [/quote]

    Ja, med RB-75 bak så må det jo spille bra! 8)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Continuo skrev:
    [Åhh joda, det er så hyggelig atte! :mad: ;D ;D ;D
    Tja....men vi skal ikke vri kniven eller finne fram saltet da.....egentlig ganske snille guttær ;D ;D ;D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har da ett sett småtasser her og......



    De er noen skikkelig små smykker ;)
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    BHO skrev:
    Jeg har da ett sett småtasser her og......



    De er noen skikkelig små smykker ;)
    Nei, det var ikke vanskelig og gjenkjenne Klipsch lyden i de der. ;)
    Noen utmerkede små nurk! :D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    sjel er fine saker fra en kabel det.. får prøve å få lånt et par.. jeg likte det Wireworld Solstice 5.2 signalkabelen gjorde i forhold til Supra da.. men høyttalerkablene, ingen anelse.. ;D

    PS: nå får ikke du begynne å selge inside-information her rotekroken.. jeg har jo littegranne info å forsvare meg med.. :p

    selvom jeg har hørt forskjellen fra kabler (sjokkerende), så er jeg fortsatt skeptisk til dem.. ::)
    Vil at de skal vite at vi prater utenom sentralen, det er masse vi har kommet frem til, som ingen andre på sentralen kan lese noe sted..

    La deg rive med, det er forskjell på kabler selv om det er noen som påstår at det ikke er det, hvor bred erfaring dem har kan jeg ikke si noe om..
    La ørene styre dine valg, ikke hva alle andre sier, vi kan bare komme med tips/råd så må du og ørene avgjøre..

    WW er slettes ikke galt i mine ører, om det passer ditt oppsett når du er ferdig vet jeg ikke, men feelingen sier meg at du vil kose deg mer med musikken med Silk som du har, eller Xindak som jeg setter ei krone på..
    Heller ikke dumt å følge den røde tråden i kabler, det er en viss synergi fra A til Å der også, ikke bare på komponentsiden..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Vi vil ikke vite hva dere gjør på privaten ;) ;D

    Xindak,hørt hos Rolf og brukt Xindak rca sjøl.
    Bra kabel til prisen,farger litt men på en god måte i mine ører.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Vi vil ikke vite hva dere gjør på privaten ;) ;D

    Xindak,hørt hos Rolf og brukt Xindak rca sjøl.
    Bra kabel til prisen,farger litt men på en god måte i mine ører.

    /jan

    Xindak ht. kabler som jeg bruker er ihvertfall mye kabel for pengene. 2 x 1,5 meter her hos meg for å være nøyaktig.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Hei Venner..

    Etpar spm:

    Jeg bor for tiden i en liten kjellerleiliget, og etter å ha koblet opp mine F3 så ble jeg ikke så imponert som jeg ble da jeg fikk demo av dem. Høyttalerplasseringen er langt fra optimal og rommet er under 10 kvm. Skal bygge hus på nyåret og da får jeg et hjørne av stua til hjemmekinokrok.det blir rektangulært med høytt på kortsida ut mot ytterveggene.

    Vil dette hjelpe på lyden? Jeg synes det blir litt grøtete på høyt volum ( og det skyldes tvilsomt min forsterker som jeg hadde mye mere tungdrevne høytt på nå nylig...) Jeg tror kanskje dette kan være at lyden blir reflektert fra bakvegg der jeg nå har dem og gjør at det roter alt til?!

    Et annet spm. Jeg har 2* XTZ 12" ( bruker bare en for tida..) liker å ha samme merker rundt om, og lurer derfor på om jeg vil tjene på å bytte til en klipsch RSW12 kontra å kjøre begge XTZ? Jeg kan, når jeg får nytt hus, ha en subb i hver sitt hjørne mot yttervegg..

    Ser det ligger en RSW her på bruktbørsen:)

    MVH johan
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    jeg er ganske sikker på at en klipsch sub er bedre enn xtz.. dessuten høres merkenavnet litt mer sofistikert ut. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn