Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Blir sikkert bra. :) Tror det er mange her inne som har erfaring med integrering av bass også, så det er helt sikkert hjelp å få hvis det blir vanskelig.
    Da var den på plass 😁

    Koblet til sub utgang på Trafomatic pre og på pre out på Marantz'en.

    Høres veldig bra ut på den ene plassen jeg har plass til den, trodde det var mer å gå på på sidene, men gikk akkurat inn uten glidemiddel 😂

    20201222_235915.jpg

    20201223_000009.jpg
    Må nok skru ned Master level en liten smule, men måtte bare kjenne at det var liv i den 🤩 kommer lett til på baksiden av benken, så slipper å ta den ut for hver justering 👍

    Må si at førsteinntrykket er positivt, ha satt LP frequency til snaut 60 hz, LP filter til On (forutsetning for å sette LP frequency), Phase deg er foreløpig på 0. Prøvde å bytte Polarity, og klart best på 0.

    Må bruke julen til finjustering, men første runde ble overraskende bra, men som nevnt må nok master level en bitteliten smule ned...

    God Jul godtfolk🎄🎅
     
    Sist redigert:

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Cornwall har fått mange timer i heimen alt. Dette er nok uten tvil det beste jeg har hatt i hus. Korrekt? Nope, fins det bedre? Garantert. Men her er det fot og glede hele veien! God jul klipsch folk! 🎅
    20201222_224140.jpg
    20201223_195649.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg hadde et par Klipsch KSP-400 i 13 år, men jeg solgte dem for ca. 7 år siden da jeg kjøpte Palladium. Nå dukket det opp et par og de klarte jeg ikke å la være. Siden fruen er så snill og lar meg ha dem i stuen (foreløpig i alle fall...), så måtte hun nesten få lov til å sette en nisse på den ene. God jul til alle Klipschere og alle andre som surrer rundt her :)

    5D2573D2-D917-42CB-8FE2-487184D3697B.jpeg
    5DE80156-4AC1-4B49-A478-9F99263BD306.jpeg
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Bedre enn Ø Audio Icon?
    Hmmm det er et vanskelig spørsmål å svare godt på. Cornwall med den elektronikken jeg har nå er det beste jeg har hatt i huset her, men dette har nok mye med matching av elektronikken og rommet. Ø audio står fremdeles som den beste jeg har hørt på demo etter messen i Horten, men jeg fikk ikke til det de gjorde der her hjemme selv om de gjorde det svært godt her. Hadde jeg ikke ved litt tilfeldighet endt opp med Cornwall hadde ø fremdeles stått på ønskelisten igjen 😊Men om jeg ville hatt samme glede over tid med Ø som det viser seg Cornwall gir er vanskelig å si. Cornwall var ut av esken meget bra her, men de bare fortsetter å overraske. Time etter time blir jeg dratt inn i musikken å anlegget bare forsvinner. Hadde først Cornwall på cayin CS-88A for så på densen b350. Ingen av de greide få liv i Cornwall på den måten Norma har greid. Vet mange mener forsterkeri ikke har så mye å si, bullshitt sier jeg der for dette spiller av en annen verden enn hva F.eks densen greide.

    Når man kommer opp i denne prisklassen på høyttalere tror jeg sjeldent det blir så veldig mye bedre/dårligere men heller annerledes og bedre treff til egne preferanser 😊

    Hvis et såpass vagt svar gir svar på spørsmålet ditt?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm det er et vanskelig spørsmål å svare godt på. Cornwall med den elektronikken jeg har nå er det beste jeg har hatt i huset her, men dette har nok mye med matching av elektronikken og rommet. Ø audio står fremdeles som den beste jeg har hørt på demo etter messen i Horten, men jeg fikk ikke til det de gjorde der her hjemme selv om de gjorde det svært godt her. Hadde jeg ikke ved litt tilfeldighet endt opp med Cornwall hadde ø fremdeles stått på ønskelisten igjen 😊Men om jeg ville hatt samme glede over tid med Ø som det viser seg Cornwall gir er vanskelig å si. Cornwall var ut av esken meget bra her, men de bare fortsetter å overraske. Time etter time blir jeg dratt inn i musikken å anlegget bare forsvinner. Hadde først Cornwall på cayin CS-88A for så på densen b350. Ingen av de greide få liv i Cornwall på den måten Norma har greid. Vet mange mener forsterkeri ikke har så mye å si, bullshitt sier jeg der for dette spiller av en annen verden enn hva F.eks densen greide.

    Når man kommer opp i denne prisklassen på høyttalere tror jeg sjeldent det blir så veldig mye bedre/dårligere men heller annerledes og bedre treff til egne preferanser 😊

    Hvis et såpass vagt svar gir svar på spørsmålet ditt?
    Norma bruker høykvalitets MOS-FET på utgangene, det er stort sett alltid en treffer på Cornwall. De spiller bra med mye, eksepsjonelt med noe, og som du sier har forsterkerens karakter mye å si for sluttresultatet.
    Hvilken Norma-forsterker har du, forresten?
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Norma bruker høykvalitets MOS-FET på utgangene, det er stort sett alltid en treffer på Cornwall. De spiller bra med mye, eksepsjonelt med noe, og som du sier har forsterkerens karakter mye å si for sluttresultatet.
    Hvilken Norma-forsterker har du, forresten?
    norma revo ipa 140 😊 skulle ha en liten forsterker duell her var planen, men Norma traff som et skudd med engang 😊
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hmmm det er et vanskelig spørsmål å svare godt på. Cornwall med den elektronikken jeg har nå er det beste jeg har hatt i huset her, men dette har nok mye med matching av elektronikken og rommet. Ø audio står fremdeles som den beste jeg har hørt på demo etter messen i Horten, men jeg fikk ikke til det de gjorde der her hjemme selv om de gjorde det svært godt her. Hadde jeg ikke ved litt tilfeldighet endt opp med Cornwall hadde ø fremdeles stått på ønskelisten igjen 😊Men om jeg ville hatt samme glede over tid med Ø som det viser seg Cornwall gir er vanskelig å si. Cornwall var ut av esken meget bra her, men de bare fortsetter å overraske. Time etter time blir jeg dratt inn i musikken å anlegget bare forsvinner. Hadde først Cornwall på cayin CS-88A for så på densen b350. Ingen av de greide få liv i Cornwall på den måten Norma har greid. Vet mange mener forsterkeri ikke har så mye å si, bullshitt sier jeg der for dette spiller av en annen verden enn hva F.eks densen greide.

    Når man kommer opp i denne prisklassen på høyttalere tror jeg sjeldent det blir så veldig mye bedre/dårligere men heller annerledes og bedre treff til egne preferanser 😊

    Hvis et såpass vagt svar gir svar på spørsmålet ditt?
    Norma forsterkeren din er jo utrolig bra og skal nok ha en del av æren for lyden din😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    995
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Kjenner jeg ble nysgjerrig på denne Norma forsterkeren. Vil den matche Forte 3 like godt som Cornwall?
    Kjører mine Forte på en LM-Audio 805ia i dag og er veldig fornøyd med det, men hadde vært moro å testet en god transistor på de også for å se om det har noe for seg.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner jeg ble nysgjerrig på denne Norma forsterkeren. Vil den matche Forte 3 like godt som Cornwall?
    Kjører mine Forte på en LM-Audio 805ia i dag og er veldig fornøyd med det, men hadde vært moro å testet en god transistor på de også for å se om det har noe for seg.
    Det er jeg rimelig sikker på. Gode alternativer finner du f.eks. hos Accuphase, som også bruker solide MOS-FET på utgangene.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Hvis et såpass vagt svar gir svar på spørsmålet ditt?

    Ja det var godt forklart det. Jeg vet at du har hatt Ø Audio Icon, og siden jeg har de selv så var jeg nysgjerrig på opplevelsene dine. Har hørt veldig mye på diverse klipschhøyttalere, men ikke Cornwall. Har en svoger som spiller på noen gamle RF82 med Rotel forsterker. Det låter på sitt beste helt magisk, og uansett hva jeg dro i hus så var det nedtur i forhold. Det var ikke før Ø stod i stuen at jeg ble fornøyd. Nå er stuen min på 80 kvadrat så høyttalerene får åpnet seg skikkelig. For min del er den største forskjellen på gode klipsch og Ø at førstnevnte spiller musikk med litt tilført klipschsignatur uansett musikksjanger (men det er alltid moro) og Ø spiller klokkerent med morofaktor uten noen spesiell signatur. Selv om dette er en klipschtråd så er det vel lov med litt sammenligninger mot andre høyttalere?
    [/QUOTE]Hadde vært gøy å prøve Norma på Ø også, kanskje det er full klaff der også.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hva tror du blir den største forskjellen fra min LM-805ia til en MOS-FET?
    Aldri hørt dem side om side, så det blir bare gjetting, er jeg redd.
    Med god MOS-FET forsterker på 150 Watt eller deromkring:
    - Mer slagkraft og brutal kontroll nedover
    - Noe stillere og svartere bakgrunn
    - Muligens noe mindre følelse av sitrende nerve på jazzvokal og sånt
    - Muligens en opplevelse av litt "langsommere" mellomtone (ikke like eksplosiv på blåsere etc., litt mildere anslag på klavér)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hadde vært gøy å prøve Norma på Ø også, kanskje det er full klaff der også.
    Klipsch kan gi gode resultater med enkle, og / eller laveffekts forsterkere, men Ø fremtvinger mer forsterkerkraft og -kvalitet. Til gjengjeld har de mer klangfarger og delikatesse å spille på.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Kjenner jeg ble nysgjerrig på denne Norma forsterkeren. Vil den matche Forte 3 like godt som Cornwall?
    Kjører mine Forte på en LM-Audio 805ia i dag og er veldig fornøyd med det, men hadde vært moro å testet en god transistor på de også for å se om det har noe for seg.
    For hva det er verdt. Jeg syns ikke det trenger å være så dyrt som f.eks. Accuphase på Klipsch for å få god lyd. Selv har jeg gode erfaringer med Denon sine PMA-1600NE og PMA-2500NE som også har MOS-FET og koster langt mindre. Ikke dermed sagt at Accuphase ikke er bedre, for det kan det vel hende det er. Men kanskje man skylder seg selv å prøve alternativer i lavere prisklasser først og se om ikke det er helt greit.


     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Ser bra ut det der. Den var jo virkelig kompakt. :)
    Ja den er kompakt, men på oppsettet Rega platespiller, Rega Aria riaaa, Trafomatic pre og Consonance rørforsterker har jeg koblet den fra igjen, liker bassen i Heresy bedre uten sub på musikk. Men på TV lyd/film via Marantz'en så er den fortsatt koblet til, der er det godt med ekstra trykk i bassen. Bassen fra Heresy ble litt for mye borte på vinyl med sub koblet til synes jeg.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Kommentar til Klipsch priser:

    Altså, det er ille nok den prisøkningen som har vært på Heritage serien til Klipsch. Men når også bruktprisene på Hertiage tar helt av, ja da er det ikke gøy i det hele tatt. Fått høre om ett par Klipsch Heresy I som ble solgt for 17 000,-(!). Ja, markedet bestemmer og alt det der, men 17tusen..? Jeg har hatt både HI, HII og HIII. Har aldri vært i nærheten av de prisene. HI som jeg solgte sist gikk for 8tusen, og det etter at jeg hadde spandert både timer og penger på de.

    Forstå det den som kan.

    Så for å komme med et aldri så lite tips, noe som kanskje er dumt for da stiger vel prisene på disse også. Er man veldig lysten til å prøve ut Hertiage sounden uten å måtte betale den "nye" prisvirkeligheten til Heritage, gå for Klipsch sin Professional serie. Jeg har brukt dette i kinoen i noen år nå. Og jeg kan ikke si annet enn at det låter bra, faktisk veldig bra.

    Det klart, jeg kan ikke ta det så langt å si at det er helt det samme som Hertiage. Men det f... meg nærme. Driverne er jo på mange av disse helt like, det fant jeg ut da jeg måtte bytte ut en woofer og to diskanter på de siste høyttalerne jeg kjøpte, Klipsch KI-362. Forskjellen ligger i delfilter, og selvfølgelig kabinett. Men igjen, dette spiller så pass bra at jeg kan ikke se noen grunn til å kjøpe Hertiage høyttalere, med mindre penger har ingen betydning, eller at utseende har en stor betydning. Sist nevnte er kanskje til hinder for majoriteten når jeg tenker meg om. Ikke alle som har kinorom med lyd-transparent lerret hvor høyttalerne er skjult bak. :)

    For å ta tipset litt videre. Nå ligger det på finn.no et par Klipsch KP-262(ikke mine), til prisen er det en no brainer etter min mening. Om ikke annet bare for å slakte de og bruke driverne og hornet. KP-262 kan best beskrives som en to-veis Heresy. Bygget for konserthaller, teatre og kino. Sist nevnte vet jeg de fungere meget godt til, har ett par i bruk i kinoen. :)

    Ønsker med dette alle Klipsch fans, og fanatikere, et riktig Godt Nytt År! :)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Melder meg inn i klubben med cornwall 3.Har hatt lyst til å prøve høysensitive høytalere med horn en stund nå, og dette er moro! Har bare hatt de i hus et døgn, men har rukket å prøve både DP6.5 og Music Reference RM-200 mk2. MI23.5 pre. Det låter rått med både transe og rør. Denne live-følelsen er jeg nok allerede avhengig av!
     

    Vedlegg

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Hei er ute etter en tyst forsterker til La Scala II og sett på Sugden A21a, Naim Atom, Rega Elex-r etc.
    Noen forslag ? Må kunne brukes i tv anlegget også så rør er kanskje ikke det beste.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei er ute etter en tyst forsterker til La Scala II og sett på Sugden A21a, Naim Atom, Rega Elex-r etc.
    Noen forslag ? Må kunne brukes i tv anlegget også så rør er kanskje ikke det beste.
    Kjøpt nye høyttalere?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hei er ute etter en tyst forsterker til La Scala II og sett på Sugden A21a, Naim Atom, Rega Elex-r etc.
    Noen forslag ? Må kunne brukes i tv anlegget også så rør er kanskje ikke det beste.
    MosFet på utgangene har absolutt sin sjarm, spesielt om du er mest glad i rocka musikk. Du finner stort sett slike integrerte forsterkere fra japanske produsenter.

    Ellers er de britiske du nevner, gode partnere med en del Klipsch, jeg har dessverre ikke hørt dette på LaScala. Litt bekymret for at du kanskje må betale litt mer enn de du har ramset opp for å få virkelig moro ut av de høyttalerne, kan du finansiere SPEC, og kan leve uten fjernkontroll...? Sjekk i så fall ut RSA V11! Alternativt Spec effekttrinn styrt av en dac med god volumstyring.

    Så vil jeg nevne Leema Tucana. Et tivoli av en hardslående forsterker. :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    MosFet på utgangene har absolutt sin sjarm, spesielt om du er mest glad i rocka musikk. Du finner stort sett slike integrerte forsterkere fra japanske produsenter.

    Ellers er de britiske du nevner, gode partnere med en del Klipsch, jeg har dessverre ikke hørt dette på LaScala. Litt bekymret for at du kanskje må betale litt mer enn de du har ramset opp for å få virkelig moro ut av de høyttalerne, kan du finansiere SPEC, og kan leve uten fjernkontroll...? Sjekk i så fall ut RSA V11! Alternativt Spec effekttrinn styrt av en dac med god volumstyring.

    Så vil jeg nevne Leema Tucana. Et tivoli av en hardslående forsterker. :)
    Takker for innspill
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Kommer uansett til og teste Gatoen jeg har først
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Kommer uansett til og teste Gatoen jeg har først
    Det vil jo funke. Har du AMP150 (klasse AB, FET), vil det funke en del bedre enn Dia250 eller 400. De sistnevnte er strålende forsterkere, men det er ikke den typen forsterker som virkelig viser hvor sinnsyke og hysterisk morsomme LaScala er.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Det vil jo funke. Har du AMP150 (klasse AB, FET), vil det funke en del bedre enn Dia250 eller 400. De sistnevnte er strålende forsterkere, men det er ikke den typen forsterker som virkelig viser hvor sinnsyke og hysterisk morsomme LaScala er.
    Det er jeg klar over, de overnevnte blir for dyre men sett litt på Yamaha/Denon også, er vel mosfet fler av disse. Har også en Copland 405a på hånden også, men det er rør igjen men med vifte
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke helt hva budsjettet er, men en ny Atom koster jo i litt.
    Litt over det ligger det en Luxman 590ax på Finn. 30W klasse A bør vel funke bra?
    Den ligger ca 5K over det jeg betalte for tilsvarende forsterker for ca 1,5 år siden, så bør være mulig å prute en del ned.

    Har ikke hørt La Scala, men har hørt 590axII på Forte noen ganger. Funker veldig bra.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Har norma revo ipa 140 på mine cornwall å det spiller helt magisk! Hadde nye Cayin CS-88A først, men det var ikke treff på samme måte.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Men ligger en accuphase e308 på finn o edruelig prisklasse
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Takker folkens men de fleste går et stykke over i pris inkl dac og streamer
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje noe fra Marantz? Med eller uten streamer integrert?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke helt hva budsjettet er, men en ny Atom koster jo i litt.
    Litt over det ligger det en Luxman 590ax på Finn. 30W klasse A bør vel funke bra?
    Den ligger ca 5K over det jeg betalte for tilsvarende forsterker for ca 1,5 år siden, så bør være mulig å prute en del ned.

    Har ikke hørt La Scala, men har hørt 590axII på Forte noen ganger. Funker veldig bra.
    Uniti Atom ligger på ca. 30 000,- Dette er jo en multimaskin, så om vi går ut fra at trådstarter behøver streamer/dac i tillegg, begrenser jo det forsterkerbudsjettet. Mastersound Dueundici koster ny drøyt 25 000,- Finn en brukt Marantz streamer (NA6005) og kople til. Da blir det FEST!, såpass kan jeg garantere. 🥳

    EDIT: Det ligger en demobrukt Dueundici på Torget for 16 500,- (!!). Dette er en helt forbanna bra forsterker, bare for å være helt tydelig på akkurat det. Bruktbørsen har plenty utvalg av gode DAC'er med moderat prislapp, jeg mener det er bare å klippe til! :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ligger en Denon PMA 2010 på finn til 9100kr
    Denne burde jo fungere fint på La Scala :).
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Uniti Atom ligger på ca. 30 000,- Dette er jo en multimaskin, så om vi går ut fra at trådstarter behøver streamer/dac i tillegg, begrenser jo det forsterkerbudsjettet. Mastersound Dueundici koster ny drøyt 25 000,- Finn en brukt Marantz streamer (NA6005) og kople til. Da blir det FEST!, såpass kan jeg garantere. 🥳

    EDIT: Det ligger en demobrukt Dueundici på Torget for 16 500,- (!!). Dette er en helt forbanna bra forsterker, bare for å være helt tydelig på akkurat det. Bruktbørsen har plenty utvalg av gode DAC'er med moderat prislapp, jeg mener det er bare å klippe til! :)
    Hei takk for svar denne skal vurderes men litt spent på hvordan den fungerer i TV anlegget eller om jeg koster på meg en lydplanke, til noe helt annet! Har en Parasound Hint6 på hånden som fikk glimrende omtale i Stereophile sammen med Heresy III. Hva tror du om denne ?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hei takk for svar denne skal vurderes men litt spent på hvordan den fungerer i TV anlegget eller om jeg koster på meg en lydplanke, til noe helt annet! Har en Parasound Hint6 på hånden som fikk glimrende omtale i Stereophile sammen med Heresy III. Hva tror du om denne ?
    Så lenge du har en Gato, ser jeg virkelig ikke poenget. Jeg hørte forrige versjon Halo Integrated (H5) side om side med Gato DIA 250, jeg synes de på mange måter var like gode, men ganske forskjellige. HINT er mer rølpete, Gato er snillere, mer elegant. Og det litt viktig å få med seg at akkurat LaScala er noe for seg, og ikke helt sammenlignbart med de andre høyttalerne i Heritage-serien. Skal ikke være bombastisk, men så langt jeg har hørt LaScala, er det Single Ended rør som er kongen på haugen.
    En integrert Gato er etter min mening en av hifiens aller beste kjøp, og jeg mener at på en såpass utagerende høyttaler som LaScala, gir det lite mening å bytte seg sideveis langs høyeffekt transistorløypa. Test med nåværende forsterker, og se om du kan få låne en god rørforsterker så du kan høre begge varianter i samme oppsettet. Antar at det vil få fram forskjellene ganske effektivt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn