Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Coda S5 x2 bridged på RF-7 MKIII hva ville folk valgt av forforsterker? eller andre effekt forsterker(e)?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Coda S5 x2 bridged på RF-7 MKIII hva ville folk valgt av forforsterker? eller andre effekt forsterker(e)?
    Det kommer til å bli EKSPLOSIVT Alek264! :D

    Coda har nokså lav inngangsimpdans, jeg ville dermed (dessverre) styrt unna rør forforsterker. Musical Innovation er dermed det første som slår meg. Deres toppmodell er helt rå. Tror den heter Mi23, men innrømmer at det går litt surr i huet mitt med de modellene fra den kanten. Et mer enn hederlig alternativ er Parasound JC2.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Coda S5 x2 bridged på RF-7 MKIII hva ville folk valgt av forforsterker? eller andre effekt forsterker(e)?
    Det kommer til å bli EKSPLOSIVT Alek264! :D

    Coda har nokså lav inngangsimpdans, jeg ville dermed (dessverre) styrt unna rør forforsterker. Musical Innovation er dermed det første som slår meg. Deres toppmodell er helt rå. Tror den heter Mi23, men innrømmer at det går litt surr i huet mitt med de modellene fra den kanten. Et mer enn hederlig alternativ er Parasound JC2.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja burde jo bli bra :) nå har jeg ikke bestemt meg men lufter litt ideer. Pre amp med helst ett godt RIAA trinn for MM og sub utgang :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Coda S5 x2 bridged på RF-7 MKIII hva ville folk valgt av forforsterker? eller andre effekt forsterker(e)?
    Det kommer til å bli EKSPLOSIVT Alek264! :D

    Coda har nokså lav inngangsimpdans, jeg ville dermed (dessverre) styrt unna rør forforsterker. Musical Innovation er dermed det første som slår meg. Deres toppmodell er helt rå. Tror den heter Mi23, men innrømmer at det går litt surr i huet mitt med de modellene fra den kanten. Et mer enn hederlig alternativ er Parasound JC2.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja burde jo bli bra :) nå har jeg ikke bestemt meg men lufter litt ideer. Pre amp med helst ett godt RIAA trinn for MM og sub utgang :)
    Herregud.
    Du tar med Coda og dertil egnet pre, skrittet over i feinschmecker-land, det blir fort litt ødeleggende om du skal ha alt-i-ett på samme tid. Du har allerede den forsterkeren, vet du, i form av MA8000.

    McIntosh C52?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Coda S5 x2 bridged på RF-7 MKIII hva ville folk valgt av forforsterker? eller andre effekt forsterker(e)?
    Det kommer til å bli EKSPLOSIVT Alek264! :D

    Coda har nokså lav inngangsimpdans, jeg ville dermed (dessverre) styrt unna rør forforsterker. Musical Innovation er dermed det første som slår meg. Deres toppmodell er helt rå. Tror den heter Mi23, men innrømmer at det går litt surr i huet mitt med de modellene fra den kanten. Et mer enn hederlig alternativ er Parasound JC2.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja burde jo bli bra :) nå har jeg ikke bestemt meg men lufter litt ideer. Pre amp med helst ett godt RIAA trinn for MM og sub utgang :)
    Herregud.
    Du tar med Coda og dertil egnet pre, skrittet over i feinschmecker-land, det blir fort litt ødeleggende om du skal ha alt-i-ett på samme tid. Du har allerede den forsterkeren, vet du, i form av MA8000.

    McIntosh C52?
    Hehe, okei la meg omformulere litt. Jeg har 25k til Pre og RIAA som da bør være i "klasse" med delene i MA8000. Er dette mulig?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei, og god weekend.

    Holder på m at spille sub in, og fik et glædelig besøk av mine nye Nabo,er, grei de, men de lurere lidt på om det var mulig at senke nivoet lidt ;), og det kunne vi selvfølgelig.

    Eller ser det ut som om at 2 stk, PB-3000 intergrerer sig fint Klangmessig m Klipsch RF7iii

    F561D3A5-8F76-48C6-B2BB-AADACFE37AA0.jpg


    Valgte at gå for 2 stk 3000 isteden for et stk Ultra 16, da simulering i mine soft vare programmer viser at bassen vil blive noget mere liniær m 2 stk end hva der er mulig at få til med et stk.



    DE47CE41-D1EF-4752-8EF7-6AFC526B0E62.jpg


    1, 2 to the Bas, er sjikkelig musik, på dette opset, og kan anbefales, denne plate er så bra at a vil anbefale den uanset hva du lytter på, bra musik kan vi aldrig få nok av ;)


    I dette opset er Lydtryk, eller mangel på samme er ikke et tema, da. Vi ikke er i nærheten at at ta det fylde pointiale utmeldte hen blik på lydtrykk, men det viktige her er at systemet generere en detaljeret og nyanserte gengivelse.
    Det høres også ut til at sub,erne henger ganske bra med enhederne på RF 7iii, med henblikk på hurtighet, jeg kan ikke registre noget efterslæp i lydmessig henseende.
    En av mine kæpheste, vedrøende Høytalere er impuls responsen og fase,vis det ikke er ordenlig intergreret, med hoved høytalerne, bliver resutatet ikke special vellykket.
    En ting de forutsetter er at avstanden fra sub til foretrukket lytte posion er den samme, eller kortere end avstanden fra hoved høytalerne.
    Det at subberne er plasseret så tet på hoved høytalerne gør at de intergrere sig fint, vis man velger at dele forholdsvis højt.

    Her er et par målinger av Rf 7iii

    99B54869-4394-4E75-961B-40F4F4D74BF5.jpg


    0E505C68-2D86-4959-96CC-5078C8B07B24.jpg


    5E2D1C4F-D1A6-414D-B6B7-BB7D6103C2E7.jpg


    Status herfra er forsat at RF7iii forsat ikke er så satens lettdrevne, som nogen giver intryk av, og vis du spiller musik optaget før det blev moderne m Loudness, og compression, jag da trenger du en sjikkelig forsterker for at ta pointialet ut.

    1,2 bas er ganske højt inspillet, men tar du Love over Gold med Direstrait, har du kansje behov for noget mere effekt for at nå 100db.

    Ha et godt Nytår.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Status herfra er forsat at RF7iii forsat ikke er så satens lettdrevne, som nogen giver intryk av, og vis du spiller musik optaget før det blev moderne m Loudness, og compression, jag da trenger du en sjikkelig forsterker for at ta pointialet ut.

    1,2 bas er ganske højt inspillet, men tar du Love over Gold med Direstrait, har du kansje behov for noget mere effekt for at nå 100db.

    Ha et godt Nytår.
    Klipsch juger som f... på sin følsomhet, dessverre gjør også mange andre det. Klipsch spiller allikevel lettere høyt enn majoriteten av høyttalere.
    Men hold tunga rett i munnen; ikke bland effekt med kvalitet. En god rørforsterker med moderat effekt kan gjøre mye flott med RF7, men det krever kvalitet i utgangstrafoer, hvilket fort koster (mye) mer enn høy effekt.

    Godt nyttår!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Ja burde jo bli bra :) nå har jeg ikke bestemt meg men lufter litt ideer. Pre amp med helst ett godt RIAA trinn for MM og sub utgang :)
    Herregud.
    Du tar med Coda og dertil egnet pre, skrittet over i feinschmecker-land, det blir fort litt ødeleggende om du skal ha alt-i-ett på samme tid. Du har allerede den forsterkeren, vet du, i form av MA8000.

    McIntosh C52?
    Hehe, okei la meg omformulere litt. Jeg har 25k til Pre og RIAA som da bør være i "klasse" med delene i MA8000. Er dette mulig?
    Det ligger en Mi11 på Sentralen til 7000,-, alternativt en Mi16.1 på Finn til 10 500,-
    Du kan få en RIAA fra Aura Fidelity til 10 000,- som lett rundspiller din MA8000 på RIAA-siden

    Det ligger også en Copland CTA 305 på Finn. Jeg vet jeg har sagt at jeg er skeptisk til rør pre på det effekttrinnet du har foreslått..., MEN: Nevnte Copland har 200 Ohm ut, og ettersom denne kun kjører single ended, vil den på Coda se inn i 50 000 Ohm, det bør i all verdens navn være en helt fin elektrisk match. Der får du også med en herlig (mm) RIAA. Omlag halv pris fra ny, det betyr under 15 000,-; jeg har trua. Nei, det er ikke den endelige oppløsning, men en forbannet god start!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja burde jo bli bra :) nå har jeg ikke bestemt meg men lufter litt ideer. Pre amp med helst ett godt RIAA trinn for MM og sub utgang :)
    Herregud.
    Du tar med Coda og dertil egnet pre, skrittet over i feinschmecker-land, det blir fort litt ødeleggende om du skal ha alt-i-ett på samme tid. Du har allerede den forsterkeren, vet du, i form av MA8000.

    McIntosh C52?
    Hehe, okei la meg omformulere litt. Jeg har 25k til Pre og RIAA som da bør være i "klasse" med delene i MA8000. Er dette mulig?
    Det ligger en Mi11 på Sentralen til 7000,-, alternativt en Mi16.1 på Finn til 10 500,-
    Du kan få en RIAA fra Aura Fidelity til 10 000,- som lett rundspiller din MA8000 på RIAA-siden

    Det ligger også en Copland CTA 305 på Finn. Jeg vet jeg har sagt at jeg er skeptisk til rør pre på det effekttrinnet du har foreslått..., MEN: Nevnte Copland har 200 Ohm ut, og ettersom denne kun kjører single ended, vil den på Coda se inn i 50 000 Ohm, det bør i all verdens navn være en helt fin elektrisk match. Der får du også med en herlig (mm) RIAA. Omlag halv pris fra ny, det betyr under 15 000,-; jeg har trua. Nei, det er ikke den endelige oppløsning, men en forbannet god start!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for svar, ser ut som de Coda forsterkerne blir solgt så mulig jeg beholder MA8000 og kjøper ny platespiller, RIAA og sub etterhvert isteden :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Okei nå har jeg en case. Coda forsterkerne er fremdeles ledig men jeg kan kjøpe to stk JC1 Parasound.. da må jeg spørre ekspertpanelet igjen hehe ??????
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Men med JC1 kan jeg vel bruke en god rør pre, noe som blir vanskelig med Coda uten om Copland CTA 305 som Håkon nevnte
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja burde jo bli bra :) nå har jeg ikke bestemt meg men lufter litt ideer. Pre amp med helst ett godt RIAA trinn for MM og sub utgang :)
    Herregud.
    Du tar med Coda og dertil egnet pre, skrittet over i feinschmecker-land, det blir fort litt ødeleggende om du skal ha alt-i-ett på samme tid. Du har allerede den forsterkeren, vet du, i form av MA8000.

    McIntosh C52?
    Hehe, okei la meg omformulere litt. Jeg har 25k til Pre og RIAA som da bør være i "klasse" med delene i MA8000. Er dette mulig?
    Det ligger en Mi11 på Sentralen til 7000,-, alternativt en Mi16.1 på Finn til 10 500,-
    Du kan få en RIAA fra Aura Fidelity til 10 000,- som lett rundspiller din MA8000 på RIAA-siden

    Det ligger også en Copland CTA 305 på Finn. Jeg vet jeg har sagt at jeg er skeptisk til rør pre på det effekttrinnet du har foreslått..., MEN: Nevnte Copland har 200 Ohm ut, og ettersom denne kun kjører single ended, vil den på Coda se inn i 50 000 Ohm, det bør i all verdens navn være en helt fin elektrisk match. Der får du også med en herlig (mm) RIAA. Omlag halv pris fra ny, det betyr under 15 000,-; jeg har trua. Nei, det er ikke den endelige oppløsning, men en forbannet god start!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Spørsmålet er om lyden er like bra eller bedre enn med MA8000.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hva savner du med ma8000.
    Kan hende jeg er litt sær men jeg savner å ha Hifi buskjettet mitt flere i komponenter i forsterkeriet sånn at jeg kan bytte ut ting og tang og teste mer forskjellig. Ser liten vits i å ha en stor integrert forsterker hvis man like vel skal bruke eksterne RIAA trinn og Dac.

    Savner ikke noe lydmessig ved MA8000 men friheten til å bytte ut komponenter uten å bytte hele integrert forsterkern :)

    Mvh Aleksander
     
    Sist redigert:

    Jan M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2007
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Bodø
    Hva savner du med ma8000.
    Kan hende jeg er litt sær men jeg savner å ha Hifi buskjettet mitt flere komponenter i forsterkeriet sånn at jeg kan bytte ut ting og tang og teste mer forskjellig. Ser liten vits i å ha en stor integrert forsterker hvis man like vel skal bruke eksterne RIAA trinn og Dac.

    Savner ikke noe lydmessig ved MA8000 men friheten til å bytte ut komponenter uten å bytte hele integrert forsterkern :)

    Mvh Aleksander
    Hvis man ønsker å bytte rundt på komponenter er man avhengig av å gjøre relativt gode kjøp, for å senere kunne få igjen pengene.
    Har sett på Coda S5 selv men reagerer på prisforlangende. I følge hifishark er tilsvarende tidligere solgt for mellom 8 og 13000,-
     

    Crusis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    8-13k hørtes usannsynlig billig ut og skulle ikke forundre meg om det er delbyttehandler. Hifishark er ingen god indikator på hva ting går for, rene risikosport det og blir fort veldig dyrt skal du importere også
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Burde jeg går for Copland på JC1 også? Eller er det andre rørbaserte forforsterkere jeg burde gå for?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Burde jeg går for Copland på JC1 også? Eller er det andre rørbaserte forforsterkere jeg burde gå for?
    Skeptisk, må i så fall prøves før du aktiverer Vipps.
    JC1 har grei nok inngangsimpedans. Tommelfingerreglene sier vel 1:20, og det vil i så fall kunne gå fint, jeg har bare litt generell motvilje mot å la rør pre drive den typen last, men meg om det. :)

    Musical Innovation vil fikse det lett som en plett. Ellers har jeg en god rør pre du kan får prøve, om du vil. (Trafomatic)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Burde jeg går for Copland på JC1 også? Eller er det andre rørbaserte forforsterkere jeg burde gå for?
    Skeptisk, må i så fall prøves før du aktiverer Vipps.
    JC1 har grei nok inngangsimpedans. Tommelfingerreglene sier vel 1:20, og det vil i så fall kunne gå fint, jeg har bare litt generell motvilje mot å la rør pre drive den typen last, men meg om det. :)

    Musical Innovation vil fikse det lett som en plett. Ellers har jeg en god rør pre du kan får prøve, om du vil. (Trafomatic)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Okei, kan prøve en Mi jeg :) rør hadde helt klart vært å foretrekke men.

    Ja hadde vært moro og prøve en rør pre, er dette noe som er å få tak i hvis det skulle være full klaff?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Mulig jeg har gått glipp av noe tidligere i tråden, men hvorfor ikke prøve en fullblods, kraftig integrert rørforsterker? Er en sammenligningstest av Prima Luna og Line Magnetic i siste Stereo+ eller hva det heter. Er litt partial to Line Magnetic selv, men begge er rene forsterkere uten noe ekstra og til en lavere pris enn MA8000.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jo sitter og kikker siden du nevnte det. Er dårlig med historikk og alder info på JC1 så er litt skeptisk. Nå er det jo sånn at for meg så er det viktigst at det spiller pent lavt til medium volum så rør har jo vært i tankene en stund. Men den må kunne spille ganske høyt :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jo sitter og kikker siden du nevnte det. Er dårlig med historikk og alder info på JC1 så er litt skeptisk. Nå er det jo sånn at for meg så er det viktigst at det spiller pent lavt til medium volum så rør har jo vært i tankene en stund. Men den må kunne spille ganske høyt :)
    Både Mala og Audioaktøren er greie med tanke på utlån, så om det spiller høyt nok og hvordan det låter tror jeg det skulle være mulig å finne ut av. Bruker SET selv, men har liksom funnet en ro ifht. forsterker jeg ikke kan huske å hatt tidligere etter at jeg fikk på plass rørforsterker. Kan jo være verdt et forsøk, mener jeg. :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jo sitter og kikker siden du nevnte det. Er dårlig med historikk og alder info på JC1 så er litt skeptisk. Nå er det jo sånn at for meg så er det viktigst at det spiller pent lavt til medium volum så rør har jo vært i tankene en stund. Men den må kunne spille ganske høyt :)
    Både Mala og Audioaktøren er greie med tanke på utlån, så om det spiller høyt nok og hvordan det låter tror jeg det skulle være mulig å finne ut av. Bruker SET selv, men har liksom funnet en ro ifht. forsterker jeg ikke kan huske å hatt tidligere etter at jeg fikk på plass rørforsterker. Kan jo være verdt et forsøk, mener jeg. :)
    Nå har jeg fått mye gode tips så nå må jeg bare se hvilket oppsett jeg går for :) takk for hjelpen:)

    Godt nyttår alle sammen !

    Mvh Aleksander
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Jo sitter og kikker siden du nevnte det. Er dårlig med historikk og alder info på JC1 så er litt skeptisk. Nå er det jo sånn at for meg så er det viktigst at det spiller pent lavt til medium volum så rør har jo vært i tankene en stund. Men den må kunne spille ganske høyt :)
    Både Mala og Audioaktøren er greie med tanke på utlån, så om det spiller høyt nok og hvordan det låter tror jeg det skulle være mulig å finne ut av. Bruker SET selv, men har liksom funnet en ro ifht. forsterker jeg ikke kan huske å hatt tidligere etter at jeg fikk på plass rørforsterker. Kan jo være verdt et forsøk, mener jeg. :)
    Nå har jeg fått mye gode tips så nå må jeg bare se hvilket oppsett jeg går for :) takk for hjelpen:)

    Godt nyttår alle sammen !

    Mvh Aleksander
    Godt nyttår selv...: https://malaaudio.no/Produkt/4/1000003/LM-Audio-805IA
    http://www.mastersoundsas.it/1/integrated_amplifiers_4432640.html (Compact 845....)

    :)
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Det var jo en god pris på LM 805IA, men er den kraftig nok til å spille grisehøyt på RF7-III?

    Jeg tenkte på hundrewatteren med KT150 rør i push-pull. Kunne nesten tenkt meg å teste den som sommer og filmforsterker, selv om jeg er svært fornøyd med LM508IA. :)
    https://malaaudio.no/Produkt/4/1000002/LM-Audio-150IA

    Og Godt Nytt år til alle!
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    ^Det var jo en god pris på LM 805IA, men er den kraftig nok til å spille grisehøyt på RF7-III?

    Jeg tenkte på hundrewatteren med KT150 rør i push-pull. Kunne nesten tenkt meg å teste den som sommer og filmforsterker, selv om jeg er svært fornøyd med LM508IA. :)
    https://malaaudio.no/Produkt/4/1000002/LM-Audio-150IA

    Og Godt Nytt år til alle!
    Greia er at det låter ikke bra å spille grise høyt i det lille rommet mitt så det blir eventuelt å bytte forsterker igjen når jeg får større rom
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Det var jo en god pris på LM 805IA, men er den kraftig nok til å spille grisehøyt på RF7-III?

    Jeg tenkte på hundrewatteren med KT150 rør i push-pull. Kunne nesten tenkt meg å teste den som sommer og filmforsterker, selv om jeg er svært fornøyd med LM508IA. :)
    https://malaaudio.no/Produkt/4/1000002/LM-Audio-150IA

    Og Godt Nytt år til alle!
    Greia er at det låter ikke bra å spille grise høyt i det lille rommet mitt så det blir eventuelt å bytte forsterker igjen når jeg får større rom
    Ok, tenkte siden du sa den måtte klare å spille ganske høyt. :) Men da er det sikkert trygt å vurdere SET også.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor i landet holder du til elefantmannen?

    Har 501ia i Bergen om du vil teste. Bestiller kt150 til den på nyåret.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Leste ikke jeg akkurat ett innlegg om 805IA, RF7 mk2 og 100dB uten slit? Eller var det fantasi hehe
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, jeg må bare beklage. Det ser ut til at to av innleggene mine har gått bort ifm korrigeringer når dette er forsøkt gjort på mobil.

    Alek264: Joda, jeg hadde lagt inn et innlegg om det. 501IA er en veldig flott kombo her hos meg sammen med RF7mk2, og mtp hvor lite den måtte jobbe for å få godt over 100dB i mitt lyttterom, vil jeg påstå at 805IA med sin 48W kl A vil drive RF7 på en veldig flott måte!
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Poster dette på nytt da det ser ut til å ha forsvunnet det også:

    Har noen her lyttet til RF7 mk2/mk3 og Arendal sine 1723 (gjerne opp mot hverandre), og har den/de evt. noen meninger de kan/ønsker å dele?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Poster dette på nytt da det ser ut til å ha forsvunnet det også:

    Har noen her lyttet til RF7 mk2/mk3 og Arendal sine 1723 (gjerne opp mot hverandre), og har den/de evt. noen meninger de kan/ønsker å dele?
    Nja...

    Har kjørt Rp-280 og Arendal side om side, sjekk Fidelity, siste nummer.

    Deretter sjekk ut min artikkel om RF7 Mk3 på min blogg. Dessuten har jeg eid RF7 Mk2.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei Håkon!

    Har lest begge to. Har du anledning til å skrive noen ord om eventuelle inntrykk av rf7 mk2/mk3 vs 1723 Tower?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn