Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Hørte en 7000 på la scala og det låt ok men kjøpte meg en MA 6300 og det var noe søppel
    LaScala er et nokså annet fenomen enn Heresy. Sistnevnte er mer tolerant for hvilke forsterkere som driver den. Eksempelvis låter Naim veldig godt på Heresy, men virkelig ikke særlig fornøyelig på LaScala. Men å kalle det søppel av den grunn, blir jo veldig rart. :)

    Et annet eksempel:
    Tune Audio horn låter fortreffelig med små SET rørforsterkere. Dynamisk, eksplosiv, stor, klangfull. Med Spec låter den måtelig, med McIntosh MA8000 låter den forferdelig. Er dermed f.eks. Audio Note OTO en mye, mye bedre forsterker enn McIntosh MA8000, eller har vi bare foresøkt oss med en match som ikke er ment å skulle fungere særlig bra?

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    Sist redigert:

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Søppel var ikke et bra ord så beklager det men har hørt 6300 på flere forsterkere og ingenting forsvarer prisen men er vel flere som mener at den forsterkeren ikke er i god gammel MA ånd hverken lyd eller finnish messig
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Søppel var ikke et bra ord så beklager det men har hørt 6300 på flere forsterkere og ingenting forsvarer prisen men er vel flere som mener at den forsterkeren ikke er i god gammel MA ånd hverken lyd eller finnish messig
    Tja, McIntosh er nokså sære greier, og de tenker absolutt litt utenfor boksen når de lager forsterkere. Dermed blir det lett sånn at de som har hørt dem i uheldige kombinasjoner ikke liker dem, mens heldig kombinasjoner ofte skaper nye kunder for McIntosh. På det feltet oppfører de seg kanskje litt som rørforsterkere, og danner nokså steile fronter mellom elsk og hat-opplevelser.

    Men for McIntosh-fansen, er nok også 6300 et godt produkt for en litt mer betalbar pris enn mega-konstruksjonene... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.526
    Sted
    Sørlandet
    Igjen takk,

    Grunnen for at jeg spør her inne er for å unngå "uheldige" utstyrskombinasjoner. Når dere vet at noe ikke spiller på lag så setter jeg pris på at dere deler dette slik at man vet hva man skal unngå. Og det samme gjelder hvis dere vet om en match made in heaven :)

    At Stereofil mener at dette spiller bra sammen tar jeg med klype salt naturligvis.

    Mvh
    BB
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.526
    Sted
    Sørlandet
    Da var jeg hjemme igjen etter en besøksrunde hos noen av byens stereosjapper. Siden jeg hoppet av bussen ved Aker Brygge så var det naturlig å stikke innom Oslo Hificenter først. Greit nok det er vel det jeg kan si etter å fått demonstert hvordan en Burmester CD spiller/dac/nettverks spiller til x antall tusener ikke ville loade en cd eller koble seg opp på nettverk. Gikk så videre til Stereofil hvor jeg hadde avtalt en lyttesesjon med Mcintosh og Klipsch Heresy III. Dette stod ikke koblet opp når jeg kom så jeg fikk beskjed om å ta en kaffe og komme tilbake om 20 minutt. Som sagt - så gjort. Tilbake igjen fikk jeg en Pad med Tidal og rommet for meg selv med klar beskjed om å spille så høyt og lenge jeg ville. God service! Høyttalerne stod plassert på gulvet med passe avstand til det meste som seg hør og bør og jeg dro på med ALLE typer musikk i over en time. Og hva skal en si egentlig? Dynamikk er det nok av og det samme gjelder midtbass. Faktisk var det så mye midtbass at jeg fikk prøve dem på stativer og fortsatt var det for mye for min smak. Jeg mistenker rommet noe også den hyggelige selgeren var enig i. På enkelte musikktyper var det ett snev av magi som feks når jeg satte på Mercan Dede og hans fantastiske sang 800. Da fikk jeg frysninger. Det samme fikk jeg når jeg spilte Coal Creek Boys og Charlie Hunter. Men på enkelte andre typer musikk var det en del jeg ikke likte. Rett og slett for mye av det meste som ble mikset til en smaksløs grøt av midtbassen. Det ble ikke kjøp denne gangen men jeg er villig til å gi dem en sjanse til men da vil jeg låne dem og høre dem i min egen stue.

    Mvh
    BB
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    ^ I et rom som ikke aksentuerer midbassen spesielt, vil du oppdage at Heresy har en tørr, lynhurtig bass. Den går selvsagt ikke hele veien ned, men den slår med en slik kraft og eksplosivitet, at det er helt sjokkartet. Hadde ikke McIntosh-forsterkeren tonekontroller...? ;) Bare for å justere seg inn litt, tenkte jeg, så du kunne få et visst inntrykk av hva som skjer om du kan dempe ladingen av rommet en smule.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.526
    Sted
    Sørlandet
    Nei, denne (min) Mcintosh`n har ingen tonekontroller. Sofaen stod helt inntil bakvegg med en liten dempepute bak samt at det var enkelte andre tiltak i rommet. Selger nevnte at dem har til dels store utfordringer med rommet så jeg er villig til å tro at (u)lydene jeg hørte skyldes dette. Jeg har ingen problemer med å tro at Heresy har punsj så det rekker. Jeg ble heller ikke særlig skremt av den manglende dypbassen. Det er mer bass i dem en mine nåværende høyttalere.. riktignok uten sub vel og merke.
     

    Selliseth

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2013
    Innlegg
    27
    Antall liker
    9
    Sted
    sparbu
    Torget vurderinger
    1
    Hei, holder på å lage meg et nytt lytterom/kino.
    Og har pr nå rf-7 og rf-83(ikke i bruk) har cinenova grande som effektforsterker. Har luktet på yamaha sin siste forforsterker Cx-a5100, og lurer på om det kan være en god match for mine høyttalere?
     

    Sttrons

    Medlem
    Ble medlem
    21.09.2015
    Innlegg
    16
    Antall liker
    2
    Noen som kan komme med en god anbefaling til en grei forsterket til klipsch rp-250f budsjettet er rundt 7k.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Dersom du ikke har behov for phono eller digitale innganger ville jeg kjøpt den Trafomatic Aries'en som ligger på torget. Jeg har brukt en slik på Heresy III med supert resultat. Gir en nerve og et trykk langt utover hva watt'ene skulle tilsi.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Noen som kan komme med en god anbefaling til en grei forsterket til klipsch rp-250f budsjettet er rundt 7k.
    Min erfaring med RF og RP serien, RF5 og RF63, og RP160 ,er at de er glad i guffe.Ville nok heller satset på vesentlig kraftigere forsterker enn Trafomatic Aries.
    Heresy III er vel en helt annen last for forsterkere enn RP serien?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke vet jeg hvor mye kraft de forlanger, men har du trenger RIAA så skal det endel å slå Dynavox VR-70E II/B som Ljudia selger for 7389 kroner. Men jeg vet ikke om 2x40 push pull watt er nok for disse monstrene. :rolleyes:
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    RF-83 - Erfaringer

    Nå har jeg hatt RF-83 i noen måneder og føler en trang for å dele noen erfaringer her med dere.

    RF-83 må være noe av det mest laid back og noe av det mer velspillende Klipsch høyttalere jeg har hatt, RF-serie som Heritage. Noe som etter min mening gjør at RF-83 må være blant de mest undervurderte Klipsch høyttalerne.

    Hos meg spiller de som sagt svært laid back, men de er også ekstremt gode på tegne opp en tydelig og 3-dimensjonal scene med et meget godt fokus, som ikke er begrenset kun til sweet spot, noe som igjen gjør dem svært plasserings vennlige.

    Frem til sist mandag hadde jeg McIntosh til å forsyne RF-83ene med strøm og var noe bekymret for hva et forsterker bytte vil kunne gjøre. Hadde en liten magefølelse på at McIntosh kunne være mye av grunnen til at RF-83 fungerte såpass bra. Har nå spilt med ny forsterker i fire dager, Bladelius Avantage s150, og det har ikke ødelagt noe. Spille stilen/signaturen er noe annerledes, men alle de gode kvalitetene er der fremdeles noe som indikerer at RF-83 virkelig er en god høyttaler. RF-83 har på mange måter stått i skyggen av RF-63, uten at jeg kan se helt hvorfor. RF-63 fungerte for øvrig svært dårlig i mitt rom og med mitt da værende oppsett, på det grunnlaget blir min mening at RF-83 er en bedre høyttaler enn RF-63, altså min mening.

    Slenger med et bilde som jeg tok mandagen rett før McIntosh gikk ut døra, og må legge til at designet til RF-serien har bestandig tiltalt meg. Liker dette designet mye bedre enn den nye RP-serien.



    Klipsch.jpg
     

    Selliseth

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2013
    Innlegg
    27
    Antall liker
    9
    Sted
    sparbu
    Torget vurderinger
    1
    Hei, ja jeg har et par rf-83 stående på lager. Og bruker pr nå rf-7 mk1 i mitt oppsett.
    Holder på å lager meg et nytt kinorom, som er på 28m2 og er spent på hvordan rf-7 vs. rf-83 vil spille der i forhold til hverandre.
    Har forøvrig senter og surroundhøyttalere i 7-serien.
    Mvh jens
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Økte vist Klipsch samlinga mi idag... RF52mk2 kom i hus..

    Vurderer litt å bytte den ene Heresy3 høyttaleren min, som jeg bruker som center, til en RC64mk2... Gjør det pga plassen... Heresy er helt konge som center, men veldig knotete hos meg.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Hei, ja jeg har et par rf-83 stående på lager. Og bruker pr nå rf-7 mk1 i mitt oppsett.
    Holder på å lager meg et nytt kinorom, som er på 28m2 og er spent på hvordan rf-7 vs. rf-83 vil spille der i forhold til hverandre.
    Har forøvrig senter og surroundhøyttalere i 7-serien.
    Mvh jens
    Rf-83 på lager, ja da har du ordnet deg. :) Jeg har aldri fått hørt på RF-7, hverken mk1 eller II, men blir nok ett par RF-7 mkII som kommer inn i kinoen neste gang byttesyken stikker innom, tror jeg. Så del gjerne erfaringene du gjør deg med å sammenligne RF-83 mot RF-7.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått gravd fram RF-7 etter og jammen var det godt å høre disse igjen.(dem står lagret)
    Bruker dem på en QSC pa amp som ikke er helt den beste matchen men duger.
    Gleder meg til når jeg har fått kjøpt meg hus og lage ett skikkelig rom og bruke skikkelig elektronikk på disse igjen.

    14067575_10154201324495865_1013495971692634695_n.jpg
    14046154_10154201334225865_1319781592427146075_n.jpg
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Nå har jeg prøvd både RF og rpf serien en stund i lytte rommet mitt, jeg synes rpf serien har gidd meg mest glede både musikk og film siden, RF serien er litt mer rampete i spille stilen og jeg liker noe mindre der, og det har klipsch rp-260f gidd meg i lag med exposure på musikk og klipsch/exposure på film. Har hadd det mye moro og glede med disse høyttalerene, men i det siste har jeg ikke fått så mye tid til og spille musikk og se film, da jeg har hadd vært opptatt med og starte opp et prosjekt på Stord. Men det vil nok ta seg opp igjen dette med og sette seg ned og nyte roen med mye god musikk. Klipsch har virkelig vist seg og være mye høyttalere for pengene.
    Kommer alltid og ha klipsch i et oppsett.

    Imagine
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Økte vist Klipsch samlinga mi idag... RF52mk2 kom i hus..

    Vurderer litt å bytte den ene Heresy3 høyttaleren min, som jeg bruker som center, til en RC64mk2... Gjør det pga plassen... Heresy er helt konge som center, men veldig knotete hos meg.
    RF52II er helt rå til prisen!
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Har også utvidet Klipsch samlingen min med RF-63. :) Mye morro i dem! Står på lager sammen med Klispch KSP-400 nå :)
    Her fra en test av begge 2 når jeg først var igang!

    20160811_203537.jpg


    20160813_192256.jpg
     
    Sist redigert:

    Lydnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Innlegg
    158
    Antall liker
    71
    Torget vurderinger
    2
    Plutselig ble det konkurranse i å ha ting på lager..???
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Flott oppsett du har der Spissoy! Jeg angrer på at jeg solgte et par sorte KSP-400 da jeg kjøpte Palladium. Jeg hadde dem i 13 år og jeg likte dem veldig godt :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jeg vil også ha noe på lager! Trenger noen brukte RP260f. Si i fra hvis noen har. Da får jeg satt RF-3 II på lager:)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det ligger et par CF3 til 8200 på Finn. Er de verdt så mye? Ikke at det plager meg, men det er jo en gammel og forlengst utgått modell. Selv en skrotnisse som meg har nyere modeller enn det i hus, men jeg tviler samtidig ikke på at de kan være verdt det.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Finner ikke noen CF3 på finn. Har hatt mine siden de ble kjøpt nye til 23K, men har ingen formening om hva som er riktig pris nå til dags. Har ingen planer om å selge mine, til det er eiergleden av å ha dem på lager for stor. :) De ble solgt bare i 2-3 år, midten av '90-tallet og CF-serien er vel regnet som '90-tallets RF-serie eller kanskje tom litt over denne, f.eks har bassene neodymium magneter som ligger inne i spolen og ikke som tradisjonelt rundt, så det er mye godlyd i disse.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Husker jeg var mange turer innom den lokale hifi sjappa å hørte på CF serien. Det var en skikkelig drøm. Men da konfirmasjon pengene kom, jeg ønsket meg det for å kjøpe hifi. Så ble det ikke nok. Ente opp med et par goodman et eller annet. Og en brukt Pioneer. A6 referance het den. Etter dette har det ballet på seg.

    Lurer på om jeg burde bruke litt tid på å kjøpe noen av guttedrømmene mine fremover...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Finner ikke noen CF3 på finn. Har hatt mine siden de ble kjøpt nye til 23K, men har ingen formening om hva som er riktig pris nå til dags. Har ingen planer om å selge mine, til det er eiergleden av å ha dem på lager for stor. :) De ble solgt bare i 2-3 år, midten av '90-tallet og CF-serien er vel regnet som '90-tallets RF-serie eller kanskje tom litt over denne, f.eks har bassene neodymium magneter som ligger inne i spolen og ikke som tradisjonelt rundt, så det er mye godlyd i disse.
    Da er de nok solgt, og selgeren er av den gode typen som fjerner annonsen når de er solgt. Går ut fra at det betyr at vedkommende fikk den prisen. Og hvis det på en måte er en forgjenger til toppmodellene i RF-serien med bedre kvalitet på komponenter bør det jo være verdt pengene.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har hatt et par CF-3 og angrer litt på at jeg solgte disse også....:rolleyes:
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Altså nå gjør swsg.no (soundgarden) det vanskelig for meg. De kjører en ganske så grei kampanje på RF7 II, og billigst er det i min foretrekkende finish, som er Cherry.

    Jeg er meget fornøyd med tingenes tilstand slik det er nå med RF-83, men så har jeg aldri hørt eller sett RF-7, og har følgelig noe trang til prøve dem.

    Spørsmålet blir, til dem som har hatt gleden av å høre begge høyttalerne, er det noen hensikt å ta steget fra RF-83 til RF-7. Er RF-7 en sååå mye bedre høyttaler? Hva mener dere?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Originale RF-7 var ihvertfal en myyyye gøyere høyttaler enn RF-83. Forstår det sånn at RF-7 II er bittelitt tammere enn de originale beista?
    En kompis hadde RF-83 mens jeg hadde RF-7, og jeg kunne nok aldri bytta med han. :)

    Hvis du derimot har vent deg til, og liker lydsignaturen i RF-83, vil det nok være fornuftig og ihvertfall fått hørt RF-7 II skikkelig først.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Også historien til RF-7, var at mange solgte sine RF-7 pga at RF-83 skulle komme, men mange ble såpass skuffet av RF-83 at Klipsch satte i gang med å produsere noen RF-7mk1 til. Som i dag heter RF-7 classic som har tre frontbaffel som egentlig ble kun solgt i USA men Lsound i Norge tokk inn noen par hit.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Vel, kjenner at jeg er svært usikker.

    Jeg har kanskje litt andre preferanser en de fleste, ettersom jeg ikke likte RF-5, som har RF-7MK1 horn, og ikke fikk noe særlig ut av RF-63 som er kjent for å være noe av det beste i RF-SERIEN. Men er har altså ikke hørt RF-7MK2. Må nok prøve å få tatt en tur til swsg for å se og høre før kampanjen går ut.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    RF63 har nok mer den energien i mellomtona man finner i RF7 ja. RF83 oppleverer iallefall jeg som veldig laidback, derfor har jeg justert opp diskant tonekontrolleren på RC1570 med 4db.

    Kunne også tenkt meg å sjekka ut RF7mk2 i egen stue, men har andre planer for kronene mine nå :(.

    EDIT: glemte å skrive, mye av grunnen til at RF7 er interessant er at de ikke er så vanvittig dype som RF83. Så er jo kanskje ikke så rart at mine RF83 "mumler" litt da dem står alt for nært bakvegg.
     

    LilleFetirLutemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Innlegg
    369
    Antall liker
    110
    Finner ikke noen CF3 på finn. Har hatt mine siden de ble kjøpt nye til 23K, men har ingen formening om hva som er riktig pris nå til dags. Har ingen planer om å selge mine, til det er eiergleden av å ha dem på lager for stor. :) De ble solgt bare i 2-3 år, midten av '90-tallet og CF-serien er vel regnet som '90-tallets RF-serie eller kanskje tom litt over denne, f.eks har bassene neodymium magneter som ligger inne i spolen og ikke som tradisjonelt rundt, så det er mye godlyd i disse.
    Da er de nok solgt, og selgeren er av den gode typen som fjerner annonsen når de er solgt. Går ut fra at det betyr at vedkommende fikk den prisen. Og hvis det på en måte er en forgjenger til toppmodellene i RF-serien med bedre kvalitet på komponenter bør det jo være verdt pengene.

    Var ikke bare du som brukte Google istedet for å søke inne på selve finn.no da..? For da dukker nemlig denne opp til den prisen du nevnte, men den er merket solgt 29/11-2015.
    FINN – Klipsch CF-3 Høyttalere Selges
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Ha nå vært i kontakt med swsg i Tønsberg, de hadde ikke noen RF-7 i butikk. Selgeren der kom vel med det som har blitt nevnt her av dere, at RF-7 og RF-83 er forskjellig, men ikke sikkert jeg vil synes at RF-7 er bedre og bli fornøyd. Tror jeg avventer denne gangen og ser meg om på bruktmarkedet etter hvert, større sjans for å få gjort en prøvelytting først da. Uansett, takker for innspill. :)
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Ha nå vært i kontakt med swsg i Tønsberg, de hadde ikke noen RF-7 i butikk. Selgeren der kom vel med det som har blitt nevnt her av dere, at RF-7 og RF-83 er forskjellig, men ikke sikkert jeg vil synes at RF-7 er bedre og bli fornøyd. Tror jeg avventer denne gangen og ser meg om på bruktmarkedet etter hvert, større sjans for å få gjort en prøvelytting først da. Uansett, takker for innspill. :)
    Dra innom TV-boden på Svinesund, der skal dem ha RF-7mk2 inne i demo.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Soundgarden har jo hatt salg på RF-7 II nå en stund. 20k for cherry utgaven og 22k for de sorte. Da jeg endelig bestemte meg for å kjøpe cherry var de utsolgt. Dermed blir det et par sorte på meg etter å ha kjøpt de på nett tidligere i dag. Gleder meg. Har hatt de 2 ganger tidligere og angret begge ganger at jeg kvittet meg med dem. Har bare den nye Peachtree 150 (watt) til å drive dem, men mistenker det blir bra. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn