Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    232
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Heh den grisebanker 12"erne i JBL'ene hvertfall, så ligger nok greit an til CW :)

    Jeg drikker masse "lurium-øll", men kald tuborg (foretrekker flaskene) er grei tørsteslukker, og er god til å nullstille ganen, er blitt en slags referanse :p

    @rellingsen: Se der ja, passe tettpakket kabinett og grei strømforsyning i den der. :cool: Hvis du skal bruke den på Cornwall kommer du nok aldri til å mangle krefter, og jeg tipper det skal mye til før du klarer å vippe den ut av klasse A drift også... Her kan vi vel trygt snakke om overkill effektmessig.

    @Crusty: Er vanligvis ingen Tuborg-fan selv, men butikkjuleølet dems i år var godt. ;D
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Kul forsterker, men Tuborg? Æææ, dassvann med ølsmak... ;)
    Sånn kan det gå når man har blåst budsjettet på forsterker. Litt av eiergleden forsvinner når hifibudsjettet hår utover ølbudsjettet. :p
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Mer O.T.: Snakket med svigerfar første juledag, som har bodd mange år i Danmark tidligere, og i følge ham er det sånn i Danmark at man tidlig (han sa ikke noe om hvor tidlig, men siden det er Danmark tipper jeg det er omtrent når man begynner på skolen) velger om man skal drikke Tuborg eller Carlsberg, også holder man seg til det resten av livet. Jeg drikker vanligvis Carlsberg når jeg får velge, og har iallfall ingen umidellbare planer om å gå over til Tuborg. Smaken er som...etc. :rolleyes:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Heh den grisebanker 12"erne i JBL'ene hvertfall, så ligger nok greit an til CW :)

    Jeg drikker masse "lurium-øll", men kald tuborg (foretrekker flaskene) er grei tørsteslukker, og er god til å nullstille ganen, er blitt en slags referanse :p

    @rellingsen: Se der ja, passe tettpakket kabinett og grei strømforsyning i den der. :cool: Hvis du skal bruke den på Cornwall kommer du nok aldri til å mangle krefter, og jeg tipper det skal mye til før du klarer å vippe den ut av klasse A drift også... Her kan vi vel trygt snakke om overkill effektmessig.

    @Crusty: Er vanligvis ingen Tuborg-fan selv, men butikkjuleølet dems i år var godt. ;D
    Du finner nok ganske kjapt ut om OAL er en passe match til Cornwall. Men kan nok tenkes Cornwall også skal ha litt innspilling for at opphengene rundt bassmembranene skal løsne, Klipsch er ganske konsistente på den måten virker det som.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Mer O.T.: Snakket med svigerfar første juledag, som har bodd mange år i Danmark tidligere, og i følge ham er det sånn i Danmark at man tidlig (han sa ikke noe om hvor tidlig, men siden det er Danmark tipper jeg det er omtrent når man begynner på skolen) velger om man skal drikke Tuborg eller Carlsberg, også holder man seg til det resten av livet. Jeg drikker vanligvis Carlsberg når jeg får velge, og har iallfall ingen umidellbare planer om å gå over til Tuborg. Smaken er som...etc. :rolleyes:
    Kjedelig for Tuborg folket nå, de eies jo av Carlsberg. ;)
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    232
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Bildet er tatt for flere mnd. siden, og ølboksen ble kun plassert som en størrelsereferanse, siden alle vet hvor stor en halvliterboks er :)

    Det er jo ganske mange med CW her, andre med meninger om underlag?
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    og begge produseres av ringnes, vesentlig dårligere enn originalene i Danmark.
    De grønne glassflaskene som selges stort sett overalt er import - og er noe annet enn de brune/halvlitersboksene.selv velger jeg Carlsberg av de to.. Men da import :)
     

    Havhaga

    Medlem
    Ble medlem
    26.12.2015
    Innlegg
    15
    Antall liker
    8
    Sted
    Oslo
    Bildet er tatt for flere mnd. siden, og ølboksen ble kun plassert som en størrelsereferanse, siden alle vet hvor stor en halvliterboks er :)

    Det er jo ganske mange med CW her, andre med meninger om underlag?
    Mine står på gammelt tregulv, rett på underlag. Men har satt på små pads under benene. Funker som bare det.
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    232
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som det står gode/store filtknotter på, og det ser ut ifra bilder som det er det folk bruker.. men kommer nok til å gi gommislangene et forsøk, når jeg får gleden i hus :) det gjorde underverk på JBL'ene hvertfall!
     
    Sist redigert:

    Havhaga

    Medlem
    Ble medlem
    26.12.2015
    Innlegg
    15
    Antall liker
    8
    Sted
    Oslo
    Ser ut som det står gode/store filtknotter på, og det ser ut ifra bilder som det er det folk bruker.. men kommer nok til å gi gommislangene et forsøk, når jeg får gleden i hus :) det gjorde underverk på JBL'ene hvertfall!
    Det følger med så nne gummiknotter av noe slag. De var litt problematiske når jeg flyttet rundt på HT for plassering. Så jeg bruker noen filtknotter istedet, vanlige hvote kjøpt på Clas Ohlson. De funker som bare det. HT står jo også opphøyd på ramme fra produsent.
     

    amoe

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Hei Klipsch venner :) Jeg er ny her. Har en Marantz PM-7005 (2x60w) og ser etter nye høyttalere. Klipsch har fanget min oppmerksomhet, har forøvrig et par eldgamle 12" Klipsch fra 70 tallet som fremdeles er i bruk :) Noen som har erfaring med Klipsch Reference Premiere RP-250F? Vil min forsterker klare å drive med bra nok?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RP-250F burde gjøre en god jobb med 60W i ryggen, men fortell mer om disse fra 70-tallet!

    Heresy?
     

    amoe

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Hersey ja :) Tilhørte min onkel. Klassikere skjønner jeg. Gjorde lenge nytten som festhøyttalere i et båthus. Er på mange måter vokst opp med Klipsch, derfor det vekker minner, men jeg må ha noen mindre høyttalere i min nye leilighet. Jeg var i utgangspunktet ute etter stativhøyttalere, men så er prisforskjellen på RP-150M/RP-160M og de større RP-250F relativt beskjeden. Ser nå at RP-260F er på tilbud til 7990,- samme som RP-250F. Vil Marantzen min gjøre en god jobb med disse også? Er det verdt å gå opp til 2x6,5", ulempen er at de tar større plass.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du kan sikkert fint drive de også med forsterkeren din.
     

    amoe

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Nå har jeg en jeg mindre stue, og tenker at 260F blir voldsomme i størrelse, men også at jeg neppe får utnyttet dem i leiligheten her, med tanke på naboer. Det fine med 250F er at samboeren ikke kan klage på størrelsen, og jeg får oppfylt mitt ønske om Klipsch lyd. Noen som har erfaring med 250F i forhold til de større? Var innom Sterofil og han som jobbet der mente personlig at 250F er den som gir mest valuta for pengene i Premiere serien. Får håper det kommer et tilbud på disse i løpet av våren :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Må ikke glemme RF52mkll. En fantastisk høytaler til prisen
     

    Costanza76

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    180
    Antall liker
    205
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    CES 2016 - Klipsch lanserer nye produkter

    Bl.a. aktive høytalere basert på RP-serien og en aktiv versjon av Heresy. Det siste er for meg nesten litt... ....heresy.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Er dette aktive fullsize Heresy med 12" & subwoofer til ? I såfall har Klipsch lest tankene mine. Shut up and take my money. Om det er miniatyr BT greier så beholder jeg pengene..

    Heresy-Bluetooth-CES-Preview-1-social.jpg
     

    Costanza76

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    180
    Antall liker
    205
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at det du ser på bildet er noe mini-greier (for er det ikke toppen av en Heresy du ser nederst til høyre på bildet - ser myyye større ut i forhold til 2.1-systemet).
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja det har du jaggu rett i. Jeg som håpet ... Skjønte ikke helt ryktene om ny Heritage modell 2016. Får håpe de Heresy under er aktive og har en matchende sub da ;)

    Føler meg litt optimistisk idag
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Lurer på hva den utgaven der av Khorn kommer til å ligge på hvis Norge blir tilgodesett med noen eksemplarer. :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Fikk veldig lyst på Klipschhorn, flott finish. Var fine de Heresy'ene også. Mulig jubileums utgave av Cornwall også da?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Fikk veldig lyst på Klipschhorn, flott finish. Var fine de Heresy'ene også. Mulig jubileums utgave av Cornwall også da?
    Ser dårlig ut med det, i følge Klipsch sine hjemmesider:

    [h=2]Limited Edition 70th Anniversary Klipschorn & Heresy Speakers[/h] These limited edition Klipschorn and Heresy III speakers are a stunning tribute to our proud 70 years of history. Both of these Paul W. Klipsch designs are receiving an exotic Australian walnut wood veener finish and a unique grille cloth. Each pair of speakers will have a special 70th Anniversary plaque, hand signed by the builder, identifying it as part of this limited series. Oh and you gotta love those special logos!
    There will only be 35 pairs of these 70th Anniversary Klipschorns made and 70 pairs of the 70th Anniversary Heresys. We will announce availability information shortly.

    www.klipsch.com/blog/tag/70th-anniversary/
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Var endel lovende ting på gang fra Klipsch nå synes jeg som liker heritage greiene fra Klipsch. Skal bli spennende å se hva som havner i Norske butikker etterhvert.
    Men ett par av de Klipschorn hadde vært flott oppgradering av anlegget mitt. Tipper vi 200.000kr ?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, de var fine både Heresy og Khorn i jubileumsutgavene, men hvis du har rett i prisen og at de bikker tohundretusenkroner, så syns jeg det begynner å bli helt tullete dyrt.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Mener å huske prisen for vanlige Klipschorn ligger på 140 - 150.000.- så bare vill gjetting.



     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tror det stemmer, 140k. Min mening er bare at selv om Klipsch er bra, så er det mye annet som kanskje er minst like bra når man kommer opp i rundt 200k. F.eks. JBL M2 med forsterkere, eller noe fra Avantgarde Acoustics eller Volti hvis man handler brukt.
    Syns egentlig at hvis Klipsch skal kunne forsvare ytterligere prisøkning på Heritage må de gjøre noe mer enn å bare bruke en penere innpakning. Hva med en oppdatering av hornene som brukes f.eks.? Er ikke mange av dagens hornkonstruksjoner som bruker samme gammeldagse type horn som de som fortsatt brukes i Heritage.

    Sånn, det var dagens sure oppstøt herfra. ;D
     

    Northy

    Medlem
    Ble medlem
    11.10.2015
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Heisann folket!
    Ny på forumet, men kan vel nesten melde seg inn i Klipsch klubben etter man var innom Soundgarden i dag.
    Etter og ha lest mye i tråden her, og mye frem og tilbake om jeg skulle ha gulvstående eller stativhøytalere, ble det bestemt for å gå til innkjøp av RP-250f. Men ble fort til at jeg gikk for RP-260f da jeg så tilbudet på Soundgarden. Kanskje litt for store til nåværende stue, men siden ikke skal bo her mye lenger, utnyttet jeg det tilbudet og gikk for de.
    Så da er det bare en ukes tid med og vente i spenning :D

    Har for øyeblikket en Nad C352 forsterker. Noen som har no formening om det en god match?
    Eller om det er noe annet(ikke for store summer) som kanskje burde sjekkes ut som passer bedre.

    Gleder meg hvertfall. Og bli artig å få prøvd noe nytt.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Hørt på et par RF83 i kveld med en NAD M3 som forsterker. Må si at førsteinntrykket var bra, og toppen man som oftest hører en dårlig match på var helt strøken. Noen andre som har hørt/hatt M3 med RF-serien som har noen inntrykk å dele? Synes det manglet en god del i øvre mellomtone :confused: Førsteinntrykket var som sagt bra, men etter å ha lytta i en halvtimes tid, så låt det egentlig litt kjedelig. Var ikke lyttetrett, men følte at det manglet noe.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har skrevet det før. Hos meg spilte rf82mk1 helt villt bra på nad m3. Ble aldri for pågående mellomtone som mye anna kan bli på klipsch. Rf83 er dog også veldig rolige i toppen i utgangspunktet.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Ja, mulig jeg skal få prøvd den på RF-7ene mine, bare for moroskyld. Jeg synes dessverre ikke RF83 blomstret med denne akkurat selvom det var behagelig å høre på, så synes jeg det manglet litt på detaljene. Nå er vel ikke øvre mellomtone der Reference er best, men allikevel.
    Når det gjelder RF82 så synes jeg de var en stor skuffelse mot storebrødrene RF63 og RF83 at jeg solgte de jeg hadde meget raskt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn