Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    944
    Min erfaring med Parasound og Klipsch er så som så, Parasound P3 har jeg i boden, lite til overs for den egentlig selvom den har alle funksjoner på plass. A21 og A23 synes jeg er mismatch på RF7, på RF83 noe bedre, men er noe i diskanten som ikke helt sitter.. A23 ramler av tidlig og lydbildet faller litt sammen.

    A23 på Heresy III funker faktisk bra, og inntil videre er det den som holder det høyttalerparet gående.
    Parasound var en hype en periode, så hang meg litt på den bølgen!

    P3 og A23 føler jeg mangler litt på opplevd kvalitet, selvom de er stilige å se til og de innvendig komponentene sikkert er gode. Sitter en temmelig voksen ringkjernetrafo i A23 feks. Med store ladelytter. A23n durer ganske markant i trafoen og har vært inne til reparasjon og Dalens hele to ganger.
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Min erfaring med Parasound og Klipsch er så som så, Parasound P3 har jeg i boden, lite til overs for den egentlig selvom den har alle funksjoner på plass. A21 og A23 synes jeg er mismatch på RF7, på RF83 noe bedre, men er noe i diskanten som ikke helt sitter.. A23 ramler av tidlig og lydbildet faller litt sammen.

    A23 på Heresy III funker faktisk bra, og inntil videre er det den som holder det høyttalerparet gående.
    Parasound var en hype en periode, så hang meg litt på den bølgen!

    P3 og A23 føler jeg mangler litt på opplevd kvalitet, selvom de er stilige å se til og de innvendig komponentene sikkert er gode. Sitter en temmelig voksen ringkjernetrafo i A23 feks. Med store ladelytter. A23n durer ganske markant i trafoen og har vært inne til reparasjon og Dalens hele to ganger.
    Jeg har nå styrt litt frem og tilbake her, men har landet med Parasound P5 og 2 Parasound A23 vertikalt bi-ampet på Klipsch rf 83. Spiller veldig bra i mine ører. Kanskje litt skarp i toppen når en drar på noe voldsomt, men da snakker vi voldsomt høyt volum! Det finnes nok en del bedre matcher der ute, men jeg lever godt med dette oppsettet en stund fremover:)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.109
    Antall liker
    3.225
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring med Parasound (2 stk A21 i biamp), er at det fungerte veldig bra på mine Klipsch, MEN etter en tid gikk det opp for meg at all musikken hadde en fellesnevner i lydsignaturen. Om denne signaturen er god eller dårlig, får være opp til hver enkelt, men hos meg ble det litt for mye og jeg solgte dem. Mine to Wyred 4 Sound forsterkere synes jeg farger lyden veldig lite, og lar musikken være i fred. Dog sammen med McIntosh D100 forforsterkeren er det litt sødme å spore som jeg synes bare er forførende uten at det overstyrer musikkens karakter i samme grad som Parasound.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Om ca 1 mnd. blir det spennende i heimen.. da får jeg inn en Accuphase E-470, som skal testes på Cornwall III, RF83 og noe Dali greier(kompiser!). Utrolig spent på den vs. McIntosh. Jeg har nok mest troa på Mcintosh, men dette blir veldig spennende. Andre med Accuphase på Klipsch?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Om ca 1 mnd. blir det spennende i heimen.. da får jeg inn en Accuphase E-470, som skal testes på Cornwall III, RF83 og noe Dali greier(kompiser!). Utrolig spent på den vs. McIntosh. Jeg har nok mest troa på Mcintosh, men dette blir veldig spennende. Andre med ccuphaseA på Klipsch?
    Dette blir spennende skorob , accuphase på klipsch vil bli en forandring i lyden og det vil overaske deg vil jeg tru , og du sier du har mest trua på mcintosh. Vent til du får høre accuphase e-470 på rf 83 mere skal jeg ikke si ;)

    Mvh Imagine.
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Har de siste månedene flytta rundt på/ommøblert stua for å få et par Heresy III og en SVS SB2000 sub til å høres ut slik jeg trodde de skulle høres ut, men så langt er det mer dybde og liv i lyden fra KMC-3'en jeg har på soverommet... Bruker en Yamaha RX-A1040 receiver og har testa med/uten korreksjon, med og uten sub + manuell fasekorrigering/høyere delefrekvens og alle kombinasjonene det gir. Det virker som det er et stort svart hull ett eller annet sted i stua som spiser opp og roter til alt fra rundt 100hz og nedover til rett før de frekvensene fra subben som får sofan til å riste fra hverandre og ting i hyller til å danse. Kan virke som mid-bassen sitter fast akkurat bak og over høytalerene.

    Synes det er litt kjipt at en portabel sak til 2K spiller mer helhetlig enn annlegget til nærmere 40k i stua så jeg trenger et par gode tips :) Lurer på om rommet (L formet rundt 30kvm totalt men delen der anlegget står er på rundt 6m lengde og 3.noe bredde) lager stående bølger eller hva det kalles der midbass & bass skulle treffe hardest? Er bassfeller neste å prøve? Eller en Jeremy Clarson tilnærming med "MORE POWER!", en sub til eller oppskalere til Cornwall/LaScala? Eller, usj, nedskalere?

    Prøv anlegget på kort veggen i stua, det fører alltid til mere trøkk og mellom bass. Bare prøv og du vil ikke tro det :)

    R.J :cool:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen her som kan si noe om hvordan KSP serien er iforhold til RF? Tenker da spesielt på RF83 og 63 som jeg har mest erfaring med.:)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Utrolig deilig at hifi jaget endelig er over etter flere år med frustrasjon og utstyrs bytte frem og tilbake der hvor tiden har gått med til og lytte etter feil :/
    Har aldrig spilt så mye musikk som jeg har gjort de siste ukene nå gjennom en receiver ;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Har visst blitt mer Klipsch venn :)

    Fikk tak i ett par KSP-400, ikke den mest kjente modellen, så er spent på hvordan den spiller, med 15" aktiv bass so kan det bli morosamt! :cool:
    jagrajig.jpg
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har noe formening om Bladelius Thor mk III kan drive mine RF-63 på en god måte? Kanskje noen her som har testet?
    Er mest bekymret for om den takler horndiskanten.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.447
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Heisann.

    Her var det da fryktelig stille for tida? ??????

    Skulle leke meg med noen snadderkondiser inne i Fortene mine, men når jeg begynte å nøste opp litt i kabler og delefilter bare for å få et overblikk for se hva som gikk til hvor, så jeg til forundring at basselementet i den ene høyttaleren stod i motfase!

    Jeg koblet den om uten å bytte noe annet... Saft suse for et trøkk!! Her har jeg i lange tider vært da tildels fornøyd med den ene bassen i motfase! Men dette ble andre boller, gliser fra øre til øre her...

    Og dette er før jeg har byttet noe som helst i delefilteret.

    Cbarth
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har noe formening om Bladelius Thor mk III kan drive mine RF-63 på en god måte? Kanskje noen her som har testet?
    Er mest bekymret for om den takler horndiskanten.
    Testet MKll på RF7mkll og det spiller helt rått men nå er vel de noe rundere i toppen kontra RF63, har du ikke mulighet til og teste ?
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har noe formening om Bladelius Thor mk III kan drive mine RF-63 på en god måte? Kanskje noen her som har testet?
    Er mest bekymret for om den takler horndiskanten.
    Testet MKll på RF7mkll og det spiller helt rått men nå er vel de noe rundere i toppen kontra RF63, har du ikke mulighet til og teste ?
    Får høre med NAT-Morten om han har en han kan låne ut, den forsterkeren skal være ganske rå på dynamikk.
    MkIII skal være en anelse varmere enn mkII sånn som jeg har skjønt det, burde jo da være en bra match.
     

    kjetil80

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    49
    Heisann.

    Her var det da fryktelig stille for tida? ������

    Skulle leke meg med noen snadderkondiser inne i Fortene mine, men når jeg begynte å nøste opp litt i kabler og delefilter bare for å få et overblikk for se hva som gikk til hvor, så jeg til forundring at basselementet i den ene høyttaleren stod i motfase!

    Jeg koblet den om uten å bytte noe annet... Saft suse for et trøkk!! Her har jeg i lange tider vært da tildels fornøyd med den ene bassen i motfase! Men dette ble andre boller, gliser fra øre til øre her...

    Og dette er før jeg har byttet noe som helst i delefilteret.

    Cbarth
    Hehe røsker bra med forte II. Kos deg med musikk. Spent på hva du synes når du får oppgradert delefilterene dine. Selv har jeg crites filter og titanium tweeter i mine, er godt fornøyd med det.
     

    Slashiroth

    Medlem
    Ble medlem
    16.03.2014
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Noen som har en formeining om hvilken center jeg burde kjøpe ilag med rf 82 mk1? Har sett litt på Rp 450c

    Hva tror dere?
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Støtter forslaget til skorob for optimal match med det du allerede har.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får vel melde inn noen flere par høyttalere i denne vennetråden. Bygger ut kinoen min og ender opp med følgende Klipsch.
    RF7, 2 par Rf5, RC7, RS7 og RB81 som da skulle bli 11 høyttalere. Videre så har vi et stue anlegg. Med et par rf52,

    Kan vel si at jeg har blitt KLIPSCHED
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg la akkurat ut en "Ønskes Kjøpt" annonse på et par P-27S som er tenkt til surround back kanalene. Disse er vel å foretrekke fremfor P-17B som jo er direktestrålende?

    Jeg har nemlig et par med P-17B som tidligere fungerte som høydekanaler. Jeg er usikker på om jeg satser på høydekanaler igjen, men jeg ser det an litt. Jeg innbiller meg uansett at P-27S vil være bedre egnet til formålet.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kan jo legge til at hjemmekinoen blir ca 4,3 x 5,9m og jeg vil tippe at sofaen kommer 1,5-2m ut på gulvet fra bakvegg.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Har visst blitt mer Klipsch venn :)

    Fikk tak i ett par KSP-400, ikke den mest kjente modellen, så er spent på hvordan den spiller, med 15" aktiv bass so kan det bli morosamt! :cool:
    Vis vedlegget 315820
    Er du fornøyd med dem? Jeg hadde sånne i 12-13 år, men de ble solgt da Palladium skulle inn. Jeg har angret på at jeg solgte dem for de hadde passet rett inn i stuen her..:)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Har visst blitt mer Klipsch venn :)

    Fikk tak i ett par KSP-400, ikke den mest kjente modellen, så er spent på hvordan den spiller, med 15" aktiv bass so kan det bli morosamt! :cool:
    Er du fornøyd med dem? Jeg hadde sånne i 12-13 år, men de ble solgt da Palladium skulle inn. Jeg har angret på at jeg solgte dem for de hadde passet rett inn i stuen her..:)
    Hehe, er så gale at jeg ikke har hatt tid til å hente dem enda.. Reiste til København og hentet Infinity Kappa 9A først, siden jeg skulle reise på jobb.. så får ikke gjort så mye før jeg er hjemme fra jobb igjen ;) Håpet er at en kamerat skal plukke dem med seg når han skal over fjellet så de er hjemme når jeg kommer hjem igjen! :)

    Men jeg gleder meg til å teste dem.. Kjøpte de på impuls av ren nysgjerrighet, siden bassen er aktiv har man mange valg på forsterkersiden! :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sendte faktisk en henvendelse på dem, men fikk aldri tid til å styre med det. De var for langt vekk hjemmefra, Bergen mener jeg å huske.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Jeg sendte faktisk en henvendelse på dem, men fikk aldri tid til å styre med det. De var for langt vekk hjemmefra, Bergen mener jeg å huske.
    Paret jeg kjøpte står i Kongsberg og venter.. Så det blir en dagstur over fjellet, kos det om våren kommer og været holder seg over Haukeli! :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det stod et par i Kongsberg også, men bildet du har lagt inn er de som stod i Bergen :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Anbefaler å stikke innom stereofil nå. Klipschhorn spiller helt rått der. Også fått en knalltøff plassering. Skulle hatt plass til dem selv, hehe.
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Nye elementer til RF5.
    Er disse å få tak i i Norge, eller er det ebay som gjelder?
    Er det de samme oppe og nede?

    Håper noen kan hjelpe.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Anbefaler å stikke innom stereofil nå. Klipschhorn spiller helt rått der. Også fått en knalltøff plassering. Skulle hatt plass til dem selv, hehe.
    Åssen syns du Khorn låt i forhold til Cornwall? Skulle alltids klart å finne plass, en annen ting er å ha råd. Syns 140k for et par høyttalere er litt spenstig.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Dem virka mye mer dynamiske og klare i talen. Egentli god hørte jeg svært lite Cornwall i dem. Fikk veldig lyst på lascala nå... Rimeligere, og passer rommet mitt bedre.. Tror den er veldig nært kkhorn, forutenom dypbass. :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Dem virka mye mer dynamiske og klare i talen. Egentli god hørte jeg svært lite Cornwall i dem. Fikk veldig lyst på lascala nå... Rimeligere, og passer rommet mitt bedre.. Tror den er veldig nært kkhorn, forutenom dypbass. :)
    La scala med en godt integrert sub(subber) kan faktisk spille like bra eller bedre enn khorn! Så enten er khorn sykt overpriset eller la scala underpriset :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Anbefaler å stikke innom stereofil nå. Klipschhorn spiller helt rått der. Også fått en knalltøff plassering. Skulle hatt plass til dem selv, hehe.
    Åssen syns du Khorn låt i forhold til Cornwall? Skulle alltids klart å finne plass, en annen ting er å ha råd. Syns 140k for et par høyttalere er litt spenstig.
    Reconingspeakers.com. Klipsch RF-3, RF-5 K-1083 8″ Woofer 120841
    ebay selger også. Sliter med og direkte linke med mobilen
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Nye elementer til RF5.
    Er disse å få tak i i Norge, eller er det ebay som gjelder?
    Er det de samme oppe og nede?

    Håper noen kan hjelpe.
    Samme oppe og nede! Ebay etc skal sikkert være mulig
    Takk for svar. Sjekket ebay, 560 kr stk.
    Pluss en 500 lapp i frakt. Hvis de pakker to i samme pakke. pluss mva.
    Venter litt å sjanser på å få tak i de i Europa. Blir litt rimeligere frakt kanskje.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Nye elementer til RF5.
    Er disse å få tak i i Norge, eller er det ebay som gjelder?
    Er det de samme oppe og nede?

    Håper noen kan hjelpe.
    Samme oppe og nede! Ebay etc skal sikkert være mulig
    Takk for svar. Sjekket ebay, 560 kr stk.
    Pluss en 500 lapp i frakt. Hvis de pakker to i samme pakke. pluss mva.
    Venter litt å sjanser på å få tak i de i Europa. Blir litt rimeligere frakt kanskje.
    Audiocompaniet men de er dyre
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Anbefaler å stikke innom stereofil nå. Klipschhorn spiller helt rått der. Også fått en knalltøff plassering. Skulle hatt plass til dem selv, hehe.
    Åssen syns du Khorn låt i forhold til Cornwall? Skulle alltids klart å finne plass, en annen ting er å ha råd. Syns 140k for et par høyttalere er litt spenstig.
    Det ligger et par ute på Finn til 52 tusen.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    La scala med en godt integrert sub(subber) kan faktisk spille like bra eller bedre enn khorn! Så enten er khorn sykt overpriset eller la scala underpriset :)

    trur det er k horn som er overprisa Eddi, de lascalaene dine vet jeg spiller så øra flagrer, Jeg Var 2 eier før deg, begriper ikke at ingen kjøper dem. Det er bra greier til latterlig lite penger.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Vel! Har hørt masse på LaScala og konklusjonen min er at det er to forskjellige HT som spiller forskjellig. Begge bra på sine måter, men jeg er ikke i tvil hvem som låter best i mine ører.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    LaScala :eek:

    Kom og hør den sist ZYX'en, et helt nytt sound


    Vel! Har hørt masse på LaScala og konklusjonen min er at det er to forskjellige HT som spiller forskjellig. Begge bra på sine måter, men jeg er ikke i tvil hvem som låter best i mine ører.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn