Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som vet hvilken størrelse Klipsch RF-7mk1 har i gjengene under ht?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke skyvelære så det blir vanskelig å måle...
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kontaktet JFSsoundsystems om pris på Klipsch RF-7 "føtter" og jeg fikk en tlf i dag.

    Prisen på 8 stk "føtter" koster svimlende 1300kr pluss leveringtid fra Klipsch.

    Tror jeg heller slår til på soundcare spikes hos Elkjøp Megastor, dem skal vist ha gode priser på soundcare.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hva vil folket her si er en fair pris på et par pent brukte RF82 mk2 i dag? vurderer og ta et par i innbytte på RP280 og helst slippe gå på noe tap..
    Komplett med esker og kan sendes :)
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Hva vil folket her si er en fair pris på et par pent brukte RF82 mk2 i dag? vurderer og ta et par i innbytte på RP280 og helst slippe gå på noe tap..
    Komplett med esker og kan sendes :)
    Kommer litt an på tilstand og slikt, men tja...4-5k kanskje.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja tenker rundt 4-5k sjøl også.. så da er man kansje ikke så langt på jordet...
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Ja tenker rundt 4-5k sjøl også.. så da er man kansje ikke så langt på jordet...
    Ja, man får tak i disse nye nå for rundt 7-8k, og vil vel "dumpes" ytterligere etterhvert mht RP serien.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja tenker rundt 4-5k sjøl også.. så da er man kansje ikke så langt på jordet...
    Ja, man får tak i disse nye nå for rundt 7-8k, og vil vel "dumpes" ytterligere etterhvert mht RP serien.
    Det er nok ulempen med brukt mk2 i dag ja.. :)

    Men vis noen her sitter med ønske om RF82 mk2 så kan dem jo sende meg en PM så blir vi nok enige om en grei pris :)
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Jeg tror ikke bruktprisen er så lav som 4-5, det er et par finner til mitt resonnement;

    Ettersom prisen økte like etter RP kom, så kan dette gjøre at prisene på RF holder seg noe bedre pga prisgapet opp til tilsvarende RP.

    Selv om RF nå er på "tilbud" så kan man ikke forvente nesten halv pris av tilbud som realistisk - jeg ville anslått ca 6k for strøkne RF-82II, og det forsvarer jeg mtp nyprisen opp til RP280f, og ift utsalgsstedene på RF-82II idag.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    6k mener jeg er helt fair og en god pris dersom de er strøkne. Da RF-82II kom på markedet kjøpte jeg et halvt år gamle Mk1 for 4k og solgte dem en uke senere for 6k ink. levering til en i Oslo(15min kjøring). Solgte de så raskt fordi jeg måtte ha noe vassere-->RF-7.
     

    Slashiroth

    Medlem
    Ble medlem
    16.03.2014
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Hei, har et par klipsch rf 82 mk1 som drives av en onkyo tx 3010 i bi amp, men når jeg spiller sanger med en del bass i så kommer det slikke "klikke" lyder fra forsterkeren, er dette noe varsel på overbelasting eller hva? kan ikke forstå at ikke den forsterkeren skal kunne drive de bedre enn dette. Har en kompis med cerwin vega AL 1000 som drives av en onky tx 737 og den gir nå bass til de høytalerne så de holder.
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    normalt. en last tilpasning av et slag.. stod detaljer på avsforum et sted, men fant det ikke i farta. driver ikke høyttalerene dårligere av den grunn iallefall.
     
    Ble medlem
    05.09.2014
    Innlegg
    17
    Antall liker
    9
    Noen som har erfaring med Klipsch Legend KLF 20? ligger noen på finn jeg vurderer.
    Tenker særlig på klanbalanse/varme sammenliknet med Heritage serien, gamle Kg. serien eller nyere rf 7 el. liknende. Eller bare generelt om denne høyttaleren/serien.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaring med Klipsch Legend KLF 20? ligger noen på finn jeg vurderer.
    Tenker særlig på klanbalanse/varme sammenliknet med Heritage serien, gamle Kg. serien eller nyere rf 7 el. liknende. Eller bare generelt om denne høyttaleren/serien.
    Skrev litt om disse for en tid tilbake:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...ker/9902-klipsch-venner-1001.html#post1793200

    Står for dette enda. Bassen i KLF20 er veldig bra, elementene er av høy kvalitet (spesielt til Klipsch å være), og de går faktisk en god del dypere enn KLF30.
    Men diaphragm'ene i mellomtone og diskant MÅ byttes, da disse er av hva Klipsch kaller polymer. De tar syvmilssteg med bytte til Crites varianter, eller originale CW iii/Heresy iii typer.

    Cbarth
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Etter en liten test med spikes på rf82 ll, trur jeg jammen de originale beina gjør en ganske god jobb på egenhånd. Bare en liten digresjon mtp soundcare o.lign som har blitt tatt opp her:)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Lekre bilder! Jeg hadde CF-3 en gang i tiden og en kamerat av meg har fremdeles sine CF-4 :)
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Jeg fikk netopp et par KLF 20 av nostagiske grunner siden jeg hadde et par når de var ferske på slutten av 90 tallet og likte de godt da med en liten audio note 300b amp. Har spilt litt på de, men stusset på manglende bass. Røsket litt i bakplaten, og alt revnet! Skal en kjøpe slike i dag må altså omfattende restaurering beregnes. Jeg har tenkt å stive opp kassene og lime på nytt samt skifte til titan mellomtone og diskant. Lurer dog på hvor langt det er lurt å dra strikken når det gjelder delefilter komponenter. Jeg kan alltids stappe de fulle i duelund og fancy jern, men driverne og kassen begrenser vel en del. Noen som har erfaring?

    Noen som har erfaring med Klipsch Legend KLF 20? ligger noen på finn jeg vurderer.
    Tenker særlig på klanbalanse/varme sammenliknet med Heritage serien, gamle Kg. serien eller nyere rf 7 el. liknende. Eller bare generelt om denne høyttaleren/serien.
    Skrev litt om disse for en tid tilbake:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...ker/9902-klipsch-venner-1001.html#post1793200

    Står for dette enda. Bassen i KLF20 er veldig bra, elementene er av høy kvalitet (spesielt til Klipsch å være), og de går faktisk en god del dypere enn KLF30.
    Men diaphragm'ene i mellomtone og diskant MÅ byttes, da disse er av hva Klipsch kaller polymer. De tar syvmilssteg med bytte til Crites varianter, eller originale CW iii/Heresy iii typer.

    Cbarth
     
    T

    tommykh

    Gjest
    Også går det noen uker. Så har du noe nytt.. ;) nei da. Konge at dem spiller så bra. Likte designet veldig godt jeg. Litt merkelig "konsistens" på ytre hornet, som kanskje dempa inntrykket litt.. Men kassene virka dønn solide. Me like.
    Gummileppa rundt hornet er spesiell ja skal si det.. men tror det har gjort enormt med lyden, for diskanten er himmelsk kontra hva det kunne være tidligere.. :)
    Og nei, disse blir ikke byttet ut med det første! :) Nå er det jakt etter et par stativhøytalere til oppsett 2 som står på tapeten, men lurer på om det ikke blir klipsch bare for og ha muligheten til å ha variasjon.. :)
    Jeg kom over annonsen din på Finn.no da jeg lurer på å kjøpe enten RP-280f eller RF7 II.
    Falt RP-280f igjennom etter noen ukers spilling?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Også går det noen uker. Så har du noe nytt.. ;) nei da. Konge at dem spiller så bra. Likte designet veldig godt jeg. Litt merkelig "konsistens" på ytre hornet, som kanskje dempa inntrykket litt.. Men kassene virka dønn solide. Me like.
    Gummileppa rundt hornet er spesiell ja skal si det.. men tror det har gjort enormt med lyden, for diskanten er himmelsk kontra hva det kunne være tidligere.. :)
    Og nei, disse blir ikke byttet ut med det første! :) Nå er det jakt etter et par stativhøytalere til oppsett 2 som står på tapeten, men lurer på om det ikke blir klipsch bare for og ha muligheten til å ha variasjon.. :)
    Jeg kom over annonsen din på Finn.no da jeg lurer på å kjøpe enten RP-280f eller RF7 II.
    Falt RP-280f igjennom etter noen ukers spilling?
    Nei overhode ikke, de ble kjøpt på impuls og av ren nysgjerrighet på hva Klipsch hadde gjort nå :) Og imponerer på alle måter i mine ører.. De bare ikke passer inn i planene videre :)

    Personlig syns jeg RP serien er noe av det beste som Klipsch har gjort.. RF7 II er nok et lite hakk opp på noen områder, men sies å være vrien å få til med tanke på plassering.. RP med den nye bassporten er enkel og plassere og det nye hornet sprer fint.. :)
    RF83 og 63 har jo mange fans, og ikke uten grunn.. men jeg hadde valgt RP framfor dem uten å nøle :)
     
    T

    tommykh

    Gjest
    Da var RF7 II bestillt for testing :D

    Undertegnedes første par med Klipsch.
    En mange årig overbevisning om at Klipsch ikke er veien å gå er nå satt på prøve.

    Velger å tro at et hav av musikk elskere ikke kan ta feil.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Da var RF7 II bestillt for testing :D

    Undertegnedes første par med Klipsch.
    En mange årig overbevisning om at Klipsch ikke er veien å gå er nå satt på prøve.

    Velger å tro at et hav av musikk elskere ikke kan ta feil.
    Gratulerer med nye flotte høyttalere på vei! Bare å glede seg nå :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om du kjøper de nye, så har du langt igjen til go`lyden. De trenger mye mye tid for å løsne. Håper du har god plass. Her hos meg står RF7ene (mk1) rett under 2meter fra frontvegg. Men dette er jo forskjellig fra rom til rom og fra øre til øre-

    Gratulerer med noen svært gode musikk bokser. Ikke ver redd for å bruke store beist av forsterkere på de, de elsker det.
     
    T

    tommykh

    Gjest
    Om du kjøper de nye, så har du langt igjen til go`lyden. De trenger mye mye tid for å løsne. Håper du har god plass. Her hos meg står RF7ene (mk1) rett under 2meter fra frontvegg. Men dette er jo forskjellig fra rom til rom og fra øre til øre-

    Gratulerer med noen svært gode musikk bokser. Ikke ver redd for å bruke store beist av forsterkere på de, de elsker det.
    Takk. Alltid like kjekt å teste nye høyttalere!

    Har sikret meg 60 dagers åpent kjøp. I løpet av de første 14 dagene regner jeg med de har spillt seg såpass varm i trøyen at der er grunnlag, for å fatte en endelig beslutning.

    Høyttalerne får gode arbeidsforhold med et betydelig antall kubikkmeter rundt seg.

    Hva gjelder drivverk så er planen å gjøre noen tester.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Uffuffuff da har jg testet LM 501IA på La Scala og selv på 8m avstand så hører jeg tydlig støy/sus fra horna :(
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Uffuffuff da har jg testet LM 501IA på La Scala og selv på 8m avstand så hører jeg tydlig støy/sus fra horna :(
    Rart det der,når jeg testet 501IA på Forte/RF 63 var den ganske tyst. Men de mindre brødrene deres støyet en del.
    Kanskje ikke så rart det er mange til salg på torget til tider ;)

    O
     

    Klipscher

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    1
    Hello! Prøver å søke etter tips her, jeg - siden det er klipsch venner ;D
    Jeg har hatt et par RF82 mk1 i litt over ett år nå, med en Onkyo TX-NR727 surroundreciever.. Den ble byttet ut mot en Sugden A21A Series 2 forsterker igår (HURRA!). Problemet er at jeg spiller av musikk fra PCen, og har ingen DAC.. PCen er en HP Chromebox. Jeg har prøvd å søke litt rundt på google og her på HFS om anbefalinger til DAC. Jeg fant egentlig ikke så mye.. En som anbefalte Cambridge dacmagic.
    Jeg tenker at jeg vil ikke ha en konverter som er altfor mørk i klangen, og legger vekt på bass. Syns jeg har mer enn nok av det etter jeg skiftet til Sugden. Er det noen her som har samme (eller nesten samme) oppsettet som jeg har?
    Jeg regner med at jeg vil merke stor forskjell hvis jeg får meg en dac..
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Hello! Prøver å søke etter tips her, jeg - siden det er klipsch venner ;D
    Jeg har hatt et par RF82 mk1 i litt over ett år nå, med en Onkyo TX-NR727 surroundreciever.. Den ble byttet ut mot en Sugden A21A Series 2 forsterker igår (HURRA!). Problemet er at jeg spiller av musikk fra PCen, og har ingen DAC.. PCen er en HP Chromebox. Jeg har prøvd å søke litt rundt på google og her på HFS om anbefalinger til DAC. Jeg fant egentlig ikke så mye.. En som anbefalte Cambridge dacmagic.
    Jeg tenker at jeg vil ikke ha en konverter som er altfor mørk i klangen, og legger vekt på bass. Syns jeg har mer enn nok av det etter jeg skiftet til Sugden. Er det noen her som har samme (eller nesten samme) oppsettet som jeg har?
    Jeg regner med at jeg vil merke stor forskjell hvis jeg får meg en dac..
    Dac bør du ha ja. Jeg har Arcam Irdac, den fungerer helt fint og fargelegger ikke lyden. Hvilket budsjett har du til dac?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn