Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Det er RP-280F ja, mini RF7, selv om jeg syns de er massive og vel så det. har ikke sammenlignet målene med RF82 men kan ikke huske RF82 var så masive.

    Lyden er det tidlig å si noe om, bare noen timer på dem til nå, men vis jeg skal si noe om dem nå som uinspilt så må det være at de er betydelig mer oppløste enn tidligere modeller, en flott ro i diskanten, ingen tegn til skarphet eller noe slikt. høytalerne er store, men lydbildet er voldsomt mye større!
    synes ærlig talt at de låter bedre enn godt innspilte RF'er allerede rett ut av esken så det her blir morro!

    Tja.. Da har endelig fornuften(?) og abstinensene seiret... DÆÆÆVEN så morro dette er!!! :D

    Så gøy!

    Hvilke modell er dette og hva syns du om lyden?
    Ser nok ut som RP-280F. Mini RF-7....eller kanskje ikke så små. De ser veldig bra ut synes jeg. Liker det nye litt bakoverlente designet.
    Ja de er blitt massive! den nye designen med 2grader helling bak er meget fint, det er en byggekvalitet også som langt overgår tidligere serier! virkelig en pen høytaler faktisk! :)
    Eneste minuset er at det var meget vanskelig og berge embalasjen, men er ikke meningen man skal selge disse! ;)
    Gratulerer med nye HT'ere X-Cell!! Dette ser bra ut, og håper det låter minst like bra! ;)
    Faktisk er 280 dypere enn RF7
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med nye HT'ere X-Cell!! Dette ser bra ut, og håper det låter minst like bra! ;)
    Faktisk er 280 dypere enn RF7
    Tja har du sett.. de er faktisk 5cm dypere. og ut fra det jeg ser av målene på gamle RF82 så er dem 3cm bredere og 5-6cm dypere enn den gamle :)
    Merkelig hva de 3cm i bredden gjør av inntrykk.. :)

    Og ja, de låter bra, meget bra.. :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    x-cell: her er det bare å komme fortløpende med inntrykk. Fikk sett RP-150 på Soundgarden i dag. Likte byggekvaliteten og utseende, men gadd ikke å lytte på de.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    x-cell: her er det bare å komme fortløpende med inntrykk. Fikk sett RP-150 på Soundgarden i dag. Likte byggekvaliteten og utseende, men gadd ikke å lytte på de.
    Det er bare å få lytta så fort som mulig.. ;) Det er rett og slett en mere komplett høytaler enn det man har erfart tidligere.. all skryten å jippoet man har lest å hørt fra Klipsch er ikke bare tull og løgn for å selge.. jeg er imponert.. veldig..
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Også går det noen uker. Så har du noe nytt.. ;) nei da. Konge at dem spiller så bra. Likte designet veldig godt jeg. Litt merkelig "konsistens" på ytre hornet, som kanskje dempa inntrykket litt.. Men kassene virka dønn solide. Me like.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Også går det noen uker. Så har du noe nytt.. ;) nei da. Konge at dem spiller så bra. Likte designet veldig godt jeg. Litt merkelig "konsistens" på ytre hornet, som kanskje dempa inntrykket litt.. Men kassene virka dønn solide. Me like.
    Gummileppa rundt hornet er spesiell ja skal si det.. men tror det har gjort enormt med lyden, for diskanten er himmelsk kontra hva det kunne være tidligere.. :)
    Og nei, disse blir ikke byttet ut med det første! :) Nå er det jakt etter et par stativhøytalere til oppsett 2 som står på tapeten, men lurer på om det ikke blir klipsch bare for og ha muligheten til å ha variasjon.. :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hornet er veldig spennende på dem ja. Gleder meg til å høre dem.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    må bare si at lyden gir meg smil etter smil.. :) selv på lave volum som nå så er det fylde og enormt stort lydbilde.. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    må bare si at lyden gir meg smil etter smil.. :) selv på lave volum som nå så er det fylde og enormt stort lydbilde.. :)
    Grattis med nye kister !!! Gikk du rett fra Mk1 til Premiere eller var du innom Mk2 ?
    Takk takk. aldri hatt mk2 i eget eie, bare hørt dem flere ganger og fant ut at det var ikke nok forskjell til å bytte ut mk1 :)
    Men å bytte til Premiere... oi oi :D
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    må bare si at lyden gir meg smil etter smil.. :) selv på lave volum som nå så er det fylde og enormt stort lydbilde.. :)
    Grattis med nye kister !!! Gikk du rett fra Mk1 til Premiere eller var du innom Mk2 ?
    Takk takk. aldri hatt mk2 i eget eie, bare hørt dem flere ganger og fant ut at det var ikke nok forskjell til å bytte ut mk1 :)
    Men å bytte til Premiere... oi oi :D
    Nå er det vel stor forskjell på Mk ll kontra Mk l Ser den veier 5 kg mindre også !
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    må bare si at lyden gir meg smil etter smil.. :) selv på lave volum som nå så er det fylde og enormt stort lydbilde.. :)
    Grattis med nye kister !!! Gikk du rett fra Mk1 til Premiere eller var du innom Mk2 ?
    Takk takk. aldri hatt mk2 i eget eie, bare hørt dem flere ganger og fant ut at det var ikke nok forskjell til å bytte ut mk1 :)
    Men å bytte til Premiere... oi oi :D
    Nå er det vel stor forskjell på Mk ll kontra Mk l Ser den veier 5 kg mindre også !
    Ja det var nok forskjeller ute å gikk, men lydmessig så hørte jeg aldri noe spesielt med mk2 som gjor at jeg gidda selge mk1 for å bytte.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Takk takk. aldri hatt mk2 i eget eie, bare hørt dem flere ganger og fant ut at det var ikke nok forskjell til å bytte ut mk1 :)
    Men å bytte til Premiere... oi oi :D
    Nå er det vel stor forskjell på Mk ll kontra Mk l Ser den veier 5 kg mindre også !
    Ja det var nok forskjeller ute å gikk, men lydmessig så hørte jeg aldri noe spesielt med mk2 som gjor at jeg gidda selge mk1 for å bytte.
    Kanskje du ikke har HD ører ?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takk takk. aldri hatt mk2 i eget eie, bare hørt dem flere ganger og fant ut at det var ikke nok forskjell til å bytte ut mk1 :)
    Men å bytte til Premiere... oi oi :D
    Nå er det vel stor forskjell på Mk ll kontra Mk l Ser den veier 5 kg mindre også !
    Ja det var nok forskjeller ute å gikk, men lydmessig så hørte jeg aldri noe spesielt med mk2 som gjor at jeg gidda selge mk1 for å bytte.
    Kanskje du ikke har HD ører ?
    Nei jeg har menneskeører.. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg liker bedre lyden på rf7 mk1 enn mk2 hadde begge her samtidig en kort stund.

    Blir spennende å se om det kommer noe enda større. Kan være jeg snuser litt på et par da....
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Siden Soundgarden har satt opp prisen på RF-7 II samtidig som de kjører tilbud på utgående RF'er, ser det kanskje ikke ut som det kommer noen arvtager til RF-7 med det første? Mener å huske at de kostet ca. 30k inntil ganske nylig iallfall.
    Klipsch RF-7 II gulvstående høyttaler - Sort
    Tror nok det er et resultat av kronekursen for det meste :) Det kommer nok noe mere iløpet av året, kansje 2016 :)
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Siden Soundgarden har satt opp prisen på RF-7 II samtidig som de kjører tilbud på utgående RF'er, ser det kanskje ikke ut som det kommer noen arvtager til RF-7 med det første? Mener å huske at de kostet ca. 30k inntil ganske nylig iallfall.
    Klipsch RF-7 II gulvstående høyttaler - Sort
    Tror nok det er et resultat av kronekursen for det meste :) Det kommer nok noe mere iløpet av året, kansje 2016 :)
    Ja, Klipsch har sagt at de skal fortsette med "top of the line" produktene (RF7, RC64 og RB81) fremover. Hvor lang tid kan man bare spekulere i, og som X-Cell nevner så ryktes det om at det skal komme mer i løpet av året. Kanskje allerede til sommeren.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Til sommeren eller i 2016 er vel ikke akkurat "med det første", som jeg skrev. :) Poenget mitt var at hvis det skulle komme en "ny" RF-7 nå, så ville vel den også vært på tilbud, og ikke fått høyere pris. Ergo ser det ikke ut til at det er noen planer om det, med det første.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ikke tvil om hvem som kom seirende ut av duellen hos en kompis! sa det til han før han kjøpte RF82mkll så nå måtte han kjøpe mine :)[A
    20150124_180904.jpg
    TTACH=CONFIG]301853[/ATTACH]
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Jeg føler det er på tide å komme med et lite innlegg angående eldre/mkII RF og egne erfaringer rundt dette. Jeg er intet unikum verken med tanke på kunnskap om HiFi eller teknikken bak, og dette blir simpelthen "å tenke høyt" og å dele dette med almuen.
    Dvs dette blir mer mine meninger, men noe av poenget her på forumet er vel å dele sine meninger? :) Dette kommer litt som en kommentar til forrige innlegg angående RF82/63.
    Jeg har i noen uker hatt RF7mkII her i hjemmet, og selvom de nok spiller i et rom som kan beskrives som "suboptimalt" så er de virkelige gledesspredere! Når det er sagt var tanken (i allefall da jeg begynte å skrive dette innlegget..) å kommentere min opplevde differanse i lydkvalitet RF63 kontra RF7mkII.

    Jeg hadde tidligere, også den gang i et dårlig rom, RF63. Og jeg oppfattet disse som vanvittig dynamiske, og som en relativt sammenhengende høyttaler når det kom til lydgjengivelsen i sin helhet. RF7mkII derimot oppfattes som en mer diffus og jeg syns den mangler noe av mellombassattacket som RF63 har. Misforstå meg rett her, jeg mistenker at om man bare vrir volumknotten høyt nok kan man drive hjerte-lungeredning med trykket som kommer ut av RF7mkII, men jeg oppfatter den som mindre presis og mindre definert enn RF63 (selvom den åpenbart flytter mer luft..).

    på mange måter skulle jeg ønske det fantes en mellomting (og nei, jeg tror ikke det er RF83). Jeg håper den dagen Klipsch med sin nye premiumserie skal erstatte RF7mkII, at de klarer å trylle frem noe av den sammenhengen, det presist avgrensede anslaget og noe av den komplette opplevelsen RF63 gir.

    Jeg spiser med dette mine ord om at RF7mkII er mine nye favoritter blant de Klipsch kreasjoner som har gjestet mitt hjem, til tross for at moro-faktoren er høyere enn med RF63. Min opplevelse med mitt utstyr og mine referanser, er at RF63 er de mest vellykkede RF høyttalere jeg har hørt så langt. Bare synd de tar og trenger så forbasket stor plass for å skinne..

    Gleder meg uansett til fortsettelsen, og til å se hva som bringes inn som erstattere for evt RF63, RF83 og RF7, det samme gjelder folks opplevelser av den nye rf premium serien; vennligst del! :)
    Ha en fortreffelig aften utti der!
     

    Abarth66

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    3
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    1
    IMG_3367.jpg

    Fikk mine "nye" RF-63 tilsendt i forrige uke fra AB, valgte de utelukkende ut fra gamle tester, samt diskusjoner her på HS
    Det kom jo en ny serie nå, men gikk for en sikker vinner.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flotte nye høyttalere Abarth66!! Blir spennende å høre hva du synes om dem :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    PENT! Selv har jeg RF83, men RF63 opplevde jeg som mye mer ryddig i lyden. RF83 blir veldig tilbakelent, men delig på sin måte :). Akuratt spilt gjennom & sting theory på dem. Jeg storkoser meg med stue anlegget !!! :D.

    1278439785_lee-ritenour-6-string-theory-2010.jpg
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jeg er meget interessert i erfaringer med rp250f og tilhørende center om noen etterhvert får kjennskap til dem..
    Har rb81 mk2 nå men premiere frister veldig! Tror det kan bli bra med 2x115sw i bunnen...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg er meget interessert i erfaringer med rp250f og tilhørende center om noen etterhvert får kjennskap til dem..
    Har rb81 mk2 nå men premiere frister veldig! Tror det kan bli bra med 2x115sw i bunnen...
    Prøv dem, da vel. Noen må jo være først. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.059
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    har mine store tvil på at du vil bli skuffet i allefall.. har vært klipschoman i 9år nå.. den nye serien låter helt gull i mine ører.. :)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    RP-280F Premiere på utsiden av en rekke Reference høyttalere hos Radioservice. Første inntrykk er at Premiere serien er veldig annerledes tunet enn Reference serien (sammenlignet kjapt med RF-52 II) i mellombassen, men mulig forskjellig plassering spiller en rolle her.
    WP_20150126_001 (Large).jpg

    WP_20150126_002 (Large).jpg
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jeg er meget interessert i erfaringer med rp250f og tilhørende center om noen etterhvert får kjennskap til dem..
    Har rb81 mk2 nå men premiere frister veldig! Tror det kan bli bra med 2x115sw i bunnen...
    Prøv dem, da vel. Noen må jo være først. :)

    Tviler på jeg blir skuffet nei.. Er litt i tenkeboksen om jeg skal gå for monitoren med 5,25 siden jeg har såpass sub kapasitet i bunn..
     

    chris33

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2011
    Innlegg
    166
    Antall liker
    31
    Sted
    Østlandet
    RP-280F Premiere på utsiden av en rekke Reference høyttalere hos Radioservice. Første inntrykk er at Premiere serien er veldig annerledes tunet enn Reference serien (sammenlignet kjapt med RF-52 II) i mellombassen, men mulig forskjellig plassering spiller en rolle her.
    Mere korrekte?
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    RP-280F Premiere på utsiden av en rekke Reference høyttalere hos Radioservice. Første inntrykk er at Premiere serien er veldig annerledes tunet enn Reference serien (sammenlignet kjapt med RF-52 II) i mellombassen, men mulig forskjellig plassering spiller en rolle her.
    Mere korrekte?
    Håper da ikke det...:cool:
     

    eriulf

    Medlem
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Sted
    Bamble
    Fikk mine Rf83 fra AB :) Ble litt diskusjon her om jeg ville få det jeg var ute med å bytte ht eller om det var elektronikken som var problemet. Eller var vel igrunn ganske stor enighet om at det var elektronikken som var gal.
    Kanskje det er helt gal elektronikk, men jeg fikk akkurat det jeg ønsket meg :) :) Kan helt sikkert få det bedre med annen elektronikk, men det er jo bare bra :)

    Skal ikke diskutere om 63 ene er mer korrekte, men det ER MER TRØKK i 83ene.
    Tror kanskje også midgard forsterkerene var slike som ble veldig "hypet" opp når de kom, og så ble det nesten populært å ikke like de.
    Tviler ikke på at mye annet spiller mye bedre på klipsch, men til åtte tusen må jeg si de driver 83ene som bare det :)

    Hilsen en enda mer fornøyd Klipsch fan...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Så bra du ble fornøyd. Er selv veldig fornøyd med mine RF83, endelig ble det liv i stua igjen liksom, etter å levd med gørkjedelige BW CM9 (liker BW generelt, men CM serien er jo kjipe greier :p).

    Her er mine, selv bruker jeg Rotel 15xx serien på dem. Rotel er også litt bannlyst til Klipsch ifra tidligere av (også meg selv), men syns den nye serien faktisk gjør underverker. Rotel RB1572 er også IcePower, noe som fungerer veldig bra hos meg iallefall!
    32b7001217d7cbaa1113e524d419abef.jpg

    EDIT: Her er det ikke HIFI korrekt altså, men det er altid gøy å spille musikk på dette oppsettet. For optimal spilling trengs det nok endel mer luft rundt dem :).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn