Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Eriulf: Rognlien med flere har jo beskrevet det gang på gang, RF-63 krever enormt av elektronikken. Og det har jo du selv opplevd når du beskriver hvordan du opplevde lyden med disse NAD sakene.
    Det du ønsker får du ikke ved å kjøpe et par 83, men derimot og få deg bedre elektronikk på 63ene.

    I beste mening! :)
    Ja det er nok sannhet i det.. klart noe annen lyd kansje han opplever å få da det går opp noen hakk i størrelse på basselement, men i bunn og grunn er det nok forsterkeriet som sliter her..

    Tror nok RF63 ville spilt i bøtter og spann nok med mere rett matchet elektronikk.. kansje en saftig blokk fra Vincent, noe stort og strømsterkt fra Marantz.
    Parasound, Abrahamsen og electrocompaniet er også noe som funker.. :)

    Samme gjelder jo RF83 også så du vil nok merke behovet for elektronikk bytte for å få fram det du savner.


    Klipsch er generelt sett ikke gla i digitale forsterkere, men Primare har funket fint for min del på Klipsch.
    Eldre Primare blokker som A30.2 som enda ikke er digitalt funker veldi bra og er strømsterk.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    944
    Har faktisk både RF-7 og RF-83 i hus, begge drevet av hvert sitt par MA 6.1. Jeg koser meg med musikk hver eneste dag siden jeg kjøpte dem for flere år siden. Jeg har igrunn ingenting å utsette på det. Jeg har fått orden på en litt rotete topp med litt akustiske tiltak og en rørpreamp. En masse punch og god lyd.

    Jeg lengter dog etter å få prøvd noe nytt så fort jeg kommer meg ut av denne studenttilværelsen! Jeg vet at det finnes mye mer i disse høyttalerne enn det jeg får ut av dem idag :)

    Så må jeg også si at MA 6.1 primært ble kjøpt fordi jeg måtte ha amper for festbruk også -> Cerwin Vega, der er de perfekt :p 4xCLSC-215 fordelt på to blokker, nemas problemas:rolleyes:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har faktisk både RF-7 og RF-83 i hus, begge drevet av hvert sitt par MA 6.1. Jeg koser meg med musikk hver eneste dag siden jeg kjøpte dem for flere år siden. Jeg har igrunn ingenting å utsette på det. Jeg har fått orden på en litt rotete topp med litt akustiske tiltak og en rørpreamp. En masse punch og god lyd.

    Jeg lengter dog etter å få prøvd noe nytt så fort jeg kommer meg ut av denne studenttilværelsen! Jeg vet at det finnes mye mer i disse høyttalerne enn det jeg får ut av dem idag :)

    Så må jeg også si at MA 6.1 primært ble kjøpt fordi jeg måtte ha amper for festbruk også -> Cerwin Vega, der er de perfekt :p 4xCLSC-215 fordelt på to blokker, nemas problemas:rolleyes:

    Er veldig godt å se at noen får dem til :). Hva slags preamp er det du bruker? Tror kanskje det er her skoen trykker endel for min del, og min oppfattning av disse.

    På CV er dem bare helt spinnville, og dem løfter faktisk lyden i CV opp flere hakk. Min erfaring er at CV (spesielt AL serien) kan spille utrolig bra, bare elektronikken er tilpasset dem. MA 6.1 er noe av det bedre til dem i mine ører iallefall.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Eriulf: Rognlien med flere har jo beskrevet det gang på gang, RF-63 krever enormt av elektronikken. Og det har jo du selv opplevd når du beskriver hvordan du opplevde lyden med disse NAD sakene.
    Det du ønsker får du ikke ved å kjøpe et par 83, men derimot og få deg bedre elektronikk på 63ene.

    I beste mening! :)
    Ja det er nok sannhet i det.. klart noe annen lyd kansje han opplever å få da det går opp noen hakk i størrelse på basselement, men i bunn og grunn er det nok forsterkeriet som sliter her..

    Tror nok RF63 ville spilt i bøtter og spann nok med mere rett matchet elektronikk.. kansje en saftig blokk fra Vincent, noe stort og strømsterkt fra Marantz.
    Parasound, Abrahamsen og electrocompaniet er også noe som funker.. :)

    Samme gjelder jo RF83 også så du vil nok merke behovet for elektronikk bytte for å få fram det du savner.


    Klipsch er generelt sett ikke gla i digitale forsterkere, men Primare har funket fint for min del på Klipsch.
    Eldre Primare blokker som A30.2 som enda ikke er digitalt funker veldi bra og er strømsterk.

    Prisen på Klipsch er jo rimelig sammenlignet med mange andre produsenter.
    Resultatet av det blir at folk kjøper for billig/dårlig elektronikk til sine Klipsch.
    Følgen av det igjen, blir at det låter hoggorm, også legger de skylden på sine Klipsch.
    Deretter prater de dritt om Klipsch og bytter til et annet merke. :p

    Unntak finnes selvfølgelig. :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ingen spesielle merker jeg tenker på egentlig. Dessuten vil jeg ikke ha postkassen full av drapstrusler. ??????
    Det jeg prøver å si er at når prisingen er slik den er (og det funker absolutt den andre veien også) på forskjellige produkter så setter vi de i bås. Det gjelder ikke bare hifi.
    Jeg vil jo ikke at Klipsch skal være dyrere, men det hadde faktisk vært mer riktig, spør du meg. Da hadde vi unngått alle som benytter billige surroundamper og denslags, isteden hadde utstyrt de med elektronikk i hiend klassen.
    Forstår du hva jeg mener?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Men vet absolutt om høyttalere som koste det dobbelte av RF7 som spiller laangt dårligere. ????????????
     

    lhman

    Medlem
    Ble medlem
    18.01.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Er helt ny på forumet og har pr akkurat nå ikke noe fra Klipsch annet en sub. Men har veldig lyst på rf-62 eller rf-82. Det jeg i grunnen lurer på er om jeg driter meg ut om jeg kjøper mk1? Pr nå så føler jeg at alt må jo være bedre en min Jamo s606 som jeg bruker i dag. Innspill settes stor pris på. Kan jo nevne at jeg ikke hadde tenkt å bruke alt for mye penger på dette, så å anbefale meg RF-7, rf-83 og rf-63 til langt over 10k er ganske uaktuelt, selv om jeg leser at dette er "the shit".
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er helt ny på forumet og har pr akkurat nå ikke noe fra Klipsch annet en sub. Men har veldig lyst på rf-62 eller rf-82. Det jeg i grunnen lurer på er om jeg driter meg ut om jeg kjøper mk1? Pr nå så føler jeg at alt må jo være bedre en min Jamo s606 som jeg bruker i dag. Innspill settes stor pris på. Kan jo nevne at jeg ikke hadde tenkt å bruke alt for mye penger på dette, så å anbefale meg RF-7, rf-83 og rf-63 til langt over 10k er ganske uaktuelt, selv om jeg leser at dette er "the shit".
    Du får 63 for ca 7000.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er helt ny på forumet og har pr akkurat nå ikke noe fra Klipsch annet en sub. Men har veldig lyst på rf-62 eller rf-82. Det jeg i grunnen lurer på er om jeg driter meg ut om jeg kjøper mk1? Pr nå så føler jeg at alt må jo være bedre en min Jamo s606 som jeg bruker i dag. Innspill settes stor pris på. Kan jo nevne at jeg ikke hadde tenkt å bruke alt for mye penger på dette, så å anbefale meg RF-7, rf-83 og rf-63 til langt over 10k er ganske uaktuelt, selv om jeg leser at dette er "the shit".
    Kommer litt ann på hvem du spør. Og jeg mener dette er svært rom avhenging. Jeg har hatt både RF7mk1 ( som jeg fortsatt har) og RF7mk2 i dette rommet med samme utstyr og med samme plassering. Jeg liker Mk1 bedre enn mk2.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    944
    Har faktisk både RF-7 og RF-83 i hus, begge drevet av hvert sitt par MA 6.1. Jeg koser meg med musikk hver eneste dag siden jeg kjøpte dem for flere år siden. Jeg har igrunn ingenting å utsette på det. Jeg har fått orden på en litt rotete topp med litt akustiske tiltak og en rørpreamp. En masse punch og god lyd.

    Jeg lengter dog etter å få prøvd noe nytt så fort jeg kommer meg ut av denne studenttilværelsen! Jeg vet at det finnes mye mer i disse høyttalerne enn det jeg får ut av dem idag :)

    Så må jeg også si at MA 6.1 primært ble kjøpt fordi jeg måtte ha amper for festbruk også -> Cerwin Vega, der er de perfekt :p 4xCLSC-215 fordelt på to blokker, nemas problemas:rolleyes:

    Er veldig godt å se at noen får dem til :). Hva slags preamp er det du bruker? Tror kanskje det er her skoen trykker endel for min del, og min oppfattning av disse.

    På CV er dem bare helt spinnville, og dem løfter faktisk lyden i CV opp flere hakk. Min erfaring er at CV (spesielt AL serien) kan spille utrolig bra, bare elektronikken er tilpasset dem. MA 6.1 er noe av det bedre til dem i mine ører iallefall.
    Jeg benytter en PrimaLuna ProLogue Three rørpreamp til jobben. En forsterker laget i Kina, men konstruert av en Nederlender med høy kvalitetskontroll. Alps volumpotensiometer og satt sammen uten PCB kretskort. Forsterkeren har AutoBIAS, og er det eneste som er PCB montert, og er med andre ord temmelig problemfri for en som ikke har noe særlig peiling på rør. Nyprisen i USA var vel ca. 16 000kr og fikk kjøpt den demobrukt til 6 lapper :p Har byttet rørene på strømforsyningen allerede, så den har blitt brukt noen timer :) Rørbyttet kostet meg hundrelappen med de samme rørene som originalt. Jeg savner fjernkontroll, men ikke noe mer enn det :)

    Jeg skal nok prøve å impedanstilpasse signalveien mellom pre og blokker grunnet disse dumme XLR til RCA overgangene som må benyttes siden jeg ikke lenger har balansert preamp. Jeg brukte Parasound P3 før, etter mye skryt. Kjøpte A23 og P3 som en pakkeløsning(A23 brukes helt andre steder), men jeg må si at dette merket er særdeles oppskrytt!

    488863-prima_luna_prologue_three_tube_preamp_with_upgrades.jpg


    Den er virkelig bygget som en tanks og er MYE forsterker for pengene :)

    416036-primaluna_prologue_3_silver__tube_preamp.jpg


    Når det gjelder tilfeller med ødelagte element-membraner som følge av Midgard Oberon 6.1, så har jeg ikke opplevd noe slikt på disse 9 årene det ene oppsettet har vært i bruk, samt de 3 årene det andre oppsettet har vært i bruk.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Noen som har testet de nyere rimeligere integrerte Marantz forsterkerne på Klipsch?
    Evnt Klipsch og Marantz generelt?
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Vurderer å gå mot strømmen, og slå til på fine priser på utgående Reference.
    Har tidligere hatt RF-82 på stua når jeg hadde dedikert rom, som igjen skal lages til frem mot sommeren.
    I den forbindelse vurderer jeg å gå for et par RF-82II, og en RC-62II til stua, ilag med RS-42II, da vi ser en del Tv-serier og småtteri som er kjekt å ha i flere kanaler også fremover..
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg blitt god venn med RB 81 II'ene. Oppsettet er nå RB 81 II, boston acoustics a225c senter, bowers & wilkins asw608 sub og en yamaha rx a830 receiver (RB 81 bi-ampet på front+surround kanaler). Noe av det mest beskjedene oppsettet jeg har eid, men samtidig noe av det jeg har det mest gøy med. Siden jeg er VELDIG følsom for skarpe lyder så var det en stund jeg ikke helt kunne slå meg til ro med RB 81, men etter litt råd & testing så dempet jeg de en del rundt 6kHz og da ble jeg skikkelig kompis med RB 81 (i kombinasjon med boston senteren, de utfyller hverandre).

    Tok akkurat en liten "test" å skrudde opp volumet til "mulig noe går i stykker nå" nivå, med go'låta...


    ...og ble overrasket over hvor klart RB 81 spiller når du virkelig drar på. Har hatt større og dyrere ting her, som har hatt mye mer effekt til å drive seg, som ikke har klart å spille like rent på sånt volum. Imponerende! Overrasket over at boston senteren overlevde også ;) Større klipsch, som RF7, må være rimelig sykt.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Er helt ny på forumet og har pr akkurat nå ikke noe fra Klipsch annet en sub. Men har veldig lyst på rf-62 eller rf-82. Det jeg i grunnen lurer på er om jeg driter meg ut om jeg kjøper mk1? Pr nå så føler jeg at alt må jo være bedre en min Jamo s606 som jeg bruker i dag. Innspill settes stor pris på. Kan jo nevne at jeg ikke hadde tenkt å bruke alt for mye penger på dette, så å anbefale meg RF-7, rf-83 og rf-63 til langt over 10k er ganske uaktuelt, selv om jeg leser at dette er "the shit".
    Velkommen skal du være!
    Da må jeg nesten spørre, hvilke signalkilde og forsterker skal du bruke? (Les i fra forrige side til dit eget innlegg så skjønner du hvorfor;-)
     

    lhman

    Medlem
    Ble medlem
    18.01.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Er helt ny på forumet og har pr akkurat nå ikke noe fra Klipsch annet en sub. Men har veldig lyst på rf-62 eller rf-82. Det jeg i grunnen lurer på er om jeg driter meg ut om jeg kjøper mk1? Pr nå så føler jeg at alt må jo være bedre en min Jamo s606 som jeg bruker i dag. Innspill settes stor pris på. Kan jo nevne at jeg ikke hadde tenkt å bruke alt for mye penger på dette, så å anbefale meg RF-7, rf-83 og rf-63 til langt over 10k er ganske uaktuelt, selv om jeg leser at dette er "the shit".
    Velkommen skal du være!
    Da må jeg nesten spørre, hvilke signalkilde og forsterker skal du bruke? (Les i fra forrige side til dit eget innlegg så skjønner du hvorfor;-)

    Banner kanskje i kirka nå, men foreløpig så tenkte jeg å kjøre med onkyo recieveren min. Spiller stort sett spotify via pc. På sikt så vil jeg nok ha noe mer krefter. Men først vil jeg gjerne få noe høyttalere i hus. Akkurat nå har jeg satt vekk mine s606 og bruker nå noen hauggamle jbl e80.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    skulle jeg hatt rf63 i hus igjen så ville jeg nok kikket etter belles eller modwright ( som jeg har) når det gjelder klasse ab, ellers ville jeg skulet på belles eller MI klasse A, gjerne med en rør pre/klasse a, da kan man få virkelig mye godlyd for en god pris, ikke gratis, men god pris
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Er helt ny på forumet og har pr akkurat nå ikke noe fra Klipsch annet en sub. Men har veldig lyst på rf-62 eller rf-82. Det jeg i grunnen lurer på er om jeg driter meg ut om jeg kjøper mk1? Pr nå så føler jeg at alt må jo være bedre en min Jamo s606 som jeg bruker i dag. Innspill settes stor pris på. Kan jo nevne at jeg ikke hadde tenkt å bruke alt for mye penger på dette, så å anbefale meg RF-7, rf-83 og rf-63 til langt over 10k er ganske uaktuelt, selv om jeg leser at dette er "the shit".
    Velkommen skal du være!
    Da må jeg nesten spørre, hvilke signalkilde og forsterker skal du bruke? (Les i fra forrige side til dit eget innlegg så skjønner du hvorfor;-)

    Banner kanskje i kirka nå, men foreløpig så tenkte jeg å kjøre med onkyo recieveren min. Spiller stort sett spotify via pc. På sikt så vil jeg nok ha noe mer krefter. Men først vil jeg gjerne få noe høyttalere i hus. Akkurat nå har jeg satt vekk mine s606 og bruker nå noen hauggamle jbl e80.
    Joda, er jo en start. Men ville gjort noe med signalkilden (mp3) og forsterker på sikt. RF mk-II serien ville jeg nok gått for da du vil kunne få denne til en slikk og ingenting fremover. Abrahamsen V 2.0 får du også tak i for pølsepris for tiden. Husk at feks RF-62 II spiller mye mer/større/flottere enn størrelsen tilsier. Ulv i fåreklær. Denne komboen er bæng for the buck for tiden og dette kan du få tak i samlet til under 10K. Sjekk finn.no daglig.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er helt ny på forumet og har pr akkurat nå ikke noe fra Klipsch annet en sub. Men har veldig lyst på rf-62 eller rf-82. Det jeg i grunnen lurer på er om jeg driter meg ut om jeg kjøper mk1? Pr nå så føler jeg at alt må jo være bedre en min Jamo s606 som jeg bruker i dag. Innspill settes stor pris på. Kan jo nevne at jeg ikke hadde tenkt å bruke alt for mye penger på dette, så å anbefale meg RF-7, rf-83 og rf-63 til langt over 10k er ganske uaktuelt, selv om jeg leser at dette er "the shit".
    Velkommen skal du være!
    Da må jeg nesten spørre, hvilke signalkilde og forsterker skal du bruke? (Les i fra forrige side til dit eget innlegg så skjønner du hvorfor;-)

    Banner kanskje i kirka nå, men foreløpig så tenkte jeg å kjøre med onkyo recieveren min. Spiller stort sett spotify via pc. På sikt så vil jeg nok ha noe mer krefter. Men først vil jeg gjerne få noe høyttalere i hus. Akkurat nå har jeg satt vekk mine s606 og bruker nå noen hauggamle jbl e80.
    Joda, er jo en start. Men ville gjort noe med signalkilden (mp3) og forsterker på sikt. RF mk-II serien ville jeg nok gått for da du vil kunne få denne til en slikk og ingenting fremover. Abrahamsen V 2.0 får du også tak i for pølsepris for tiden. Husk at feks RF-62 II spiller mye mer/større/flottere enn størrelsen tilsier. Ulv i fåreklær. Denne komboen er bæng for the buck for tiden og dette kan du få tak i samlet til under 10K. Sjekk finn.no daglig.
    RF-63 går for mellom 7-8000. En Abrahamsen kan man være heldig få ned i 3000.

    Mange muligheter :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Banner kanskje i kirka nå, men foreløpig så tenkte jeg å kjøre med onkyo recieveren min. Spiller stort sett spotify via pc. På sikt så vil jeg nok ha noe mer krefter. Men først vil jeg gjerne få noe høyttalere i hus. Akkurat nå har jeg satt vekk mine s606 og bruker nå noen hauggamle jbl e80.
    Joda, er jo en start. Men ville gjort noe med signalkilden (mp3) og forsterker på sikt. RF mk-II serien ville jeg nok gått for da du vil kunne få denne til en slikk og ingenting fremover. Abrahamsen V 2.0 får du også tak i for pølsepris for tiden. Husk at feks RF-62 II spiller mye mer/større/flottere enn størrelsen tilsier. Ulv i fåreklær. Denne komboen er bæng for the buck for tiden og dette kan du få tak i samlet til under 10K. Sjekk finn.no daglig.
    RF-63 går for mellom 7-8000. En Abrahamsen kan man være heldig få ned i 3000.

    Mange muligheter :)
    RF63 krever kvalitet og krefter for og komme igang! med nevnte Abrahamsen så må det være bedre med RF52mkll til 3500.-
    Den vil ikke være i nærheten av og utnytte RF63
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Banner kanskje i kirka nå, men foreløpig så tenkte jeg å kjøre med onkyo recieveren min. Spiller stort sett spotify via pc. På sikt så vil jeg nok ha noe mer krefter. Men først vil jeg gjerne få noe høyttalere i hus. Akkurat nå har jeg satt vekk mine s606 og bruker nå noen hauggamle jbl e80.
    Joda, er jo en start. Men ville gjort noe med signalkilden (mp3) og forsterker på sikt. RF mk-II serien ville jeg nok gått for da du vil kunne få denne til en slikk og ingenting fremover. Abrahamsen V 2.0 får du også tak i for pølsepris for tiden. Husk at feks RF-62 II spiller mye mer/større/flottere enn størrelsen tilsier. Ulv i fåreklær. Denne komboen er bæng for the buck for tiden og dette kan du få tak i samlet til under 10K. Sjekk finn.no daglig.
    RF-63 går for mellom 7-8000. En Abrahamsen kan man være heldig få ned i 3000.

    Mange muligheter :)
    RF63 krever kvalitet og krefter for og komme igang! med nevnte Abrahamsen så må det være bedre med RF52mkll til 3500.-
    Den vil ikke være i nærheten av og utnytte RF63
    2stk.Abrahsmsen v4 , så blir det nok fart og trøkk.
     

    Chrisp

    Fersking
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    God aften!

    Er nok så ny her, men har hatt et øye med på postene og diskusjonene deres en stun.
    Har et spørrsmål som eg håper på dere kansje kan hjelpe med,ser ut som dere sitter på endel kunskap og erfaringer.

    Etter som Klipsch kom ut med den nye Premiere Serien, så vurderer eg å bytte ut det gamle.
    Men har ikke ennå hatt anledning til å høre og samenligne, og ser ikke helt meningen med å skifte ut kun pga det nye "mer moderne utseende"..

    Har i dag:
    Marantz sr 7008
    Rf-82||(som er Bi-wire)
    Rc-62||(som kun står til punt)
    Rw-12d
    Som spiller bra nok for mine ører,naboen sine og:cool:
    Men, Forandring fryder..

    Så er det noen av dere som kansje har hørt, samenlignet eller har lest omtaler osv om premiere serien?
    Eller kansje bare har tips eller meninger om dette?

    Mvh Chris
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    RF-63 vokser selvfølgelig på en større og bedre forsterker. Har jo lest om de som pøser på med krefter etter lengre tids bruk. De opplever en ny HT.

    52/62 er nok en bedre kombo mtp. at de ikke krever like mye på baken. Ligger forsåvidt V3 og V4 som ble lagt ut i dag. Fungerte fram til sist uke, men nå ingen lyd. Kom med bud. Kan neppe kreve mange kronene når de er "døde". En service hos Abrahamsen selv koster neppe mange kronene :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Chris: jeg tror nok ikke de er klare for demo enda. På soundgarden kan du kun forhåndbestille de.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Stereofil fikk de i butikk og for salg for 3 dager siden.
    Det drysser vel på med tilbakemeldinger i slutten av uka her, starten på neste.

    Edit: SG har også på lager. Der kunne man forhåndsbestille, så det sitter nok noen med nye Klipsch hjemme akkurat nå.
     
    Sist redigert:

    lhman

    Medlem
    Ble medlem
    18.01.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Takker for mange bra innspill. :) men er rf-82 ett dårlig valg? Og hva bør brukes av signalkilde siden spotify via pc tydeligvis ikke er tingen.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Takker for mange bra innspill. :) men er rf-82 ett dårlig valg? Og hva bør brukes av signalkilde siden spotify via pc tydeligvis ikke er tingen.
    RF-82 er ikke en dårlig høyttaler, ikke misforstå. Men det kommer litt an på hva du er ute etter og hva du driver det med.
    Rf-82 kan være en meget morsom party-høyttaler som gir høy valuta for pengene som danser ring rundt mye annet til bruken, men er kanskje ikke fullt så godt egnet dersom du ønsker hifi-lyd.
    Til fest, morro og filmlyd ja, til musikklytting og hifi, nei.
     

    lhman

    Medlem
    Ble medlem
    18.01.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Takker for mange bra innspill. :) men er rf-82 ett dårlig valg? Og hva bør brukes av signalkilde siden spotify via pc tydeligvis ikke er tingen.
    RF-82 er ikke en dårlig høyttaler, ikke misforstå. Men det kommer litt an på hva du er ute etter og hva du driver det med.
    Rf-82 kan være en meget morsom party-høyttaler som gir høy valuta for pengene som danser ring rundt mye annet til bruken, men er kanskje ikke fullt så godt egnet dersom du ønsker hifi-lyd.
    Til fest, morro og filmlyd ja, til musikklytting og hifi, nei.

    Er frå-62 en bedre Hi-fi høyttaler da?
     

    lhman

    Medlem
    Ble medlem
    18.01.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Takker for mange bra innspill. :) men er rf-82 ett dårlig valg? Og hva bør brukes av signalkilde siden spotify via pc tydeligvis ikke er tingen.
    RF-82 er ikke en dårlig høyttaler, ikke misforstå. Men det kommer litt an på hva du er ute etter og hva du driver det med.
    Rf-82 kan være en meget morsom party-høyttaler som gir høy valuta for pengene som danser ring rundt mye annet til bruken, men er kanskje ikke fullt så godt egnet dersom du ønsker hifi-lyd.
    Til fest, morro og filmlyd ja, til musikklytting og hifi, nei.

    Er frå-62 en bedre Hi-fi høyttaler da?
    Er musikk som er hovedformålet mitt.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Takker for mange bra innspill. :) men er rf-82 ett dårlig valg? Og hva bør brukes av signalkilde siden spotify via pc tydeligvis ikke er tingen.
    RF-82 er ikke en dårlig høyttaler, ikke misforstå. Men det kommer litt an på hva du er ute etter og hva du driver det med.
    Rf-82 kan være en meget morsom party-høyttaler som gir høy valuta for pengene som danser ring rundt mye annet til bruken, men er kanskje ikke fullt så godt egnet dersom du ønsker hifi-lyd.
    Til fest, morro og filmlyd ja, til musikklytting og hifi, nei.

    Er frå-62 en bedre Hi-fi høyttaler da?
    Er musikk som er hovedformålet mitt.

    Som det blir nevnt høyere opp, så er RF-52 eller 62 et bedre valg hvis du skal bruke Recieveren din for å drive det hele.
    Alternativt, kan Stativmodellene gi mye for pengene. RB-61 eller RB-81.
    Dersom du derimot får på en passende effektforsterker, vil rf-63 være en suverent valg dersom du har plass til det. :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    RF-52 mkII er som sagt tidligere i tråden en stor høyttaler i liten forkledning.

    Jeg har hatt et par over noen mnd. på stua på ca. 20 kvm. Du skal ikke være redd for at de blir for små. Til film var de "magiske" kun som 2.1. Elektronikken jeg eide den gang mistenker jeg at ikke gjorde de rettferdig opp mot musikk. De låt fortreffelig på en Music Angel, men det var for kort tid til at jeg kunne gjøre meg opp en mening.

    RF-82 har blitt totalt overkill hjemme hos meg.
     

    Chrisp

    Fersking
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Stereofil fikk de i butikk og for salg for 3 dager siden.
    Det drysser vel på med tilbakemeldinger i slutten av uka her, starten på neste.

    Edit: SG har også på lager. Der kunne man forhåndsbestille, så det sitter nok noen med nye Klipsch hjemme akkurat nå.
    Er bare å vente litt til da=)
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Stereofil fikk de i butikk og for salg for 3 dager siden.
    Det drysser vel på med tilbakemeldinger i slutten av uka her, starten på neste.

    Edit: SG har også på lager. Der kunne man forhåndsbestille, så det sitter nok noen med nye Klipsch hjemme akkurat nå.
    Er bare å vente litt til da=)
    I slutten av uka + ca 200timers innspilling....da kan vi få noen tilbakemeldinger;-)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fikk sett nye premier serien idag. Til min overraskelse så var hornet ekstremt mykt, og kunne lett Bøyes ut ifra kabinettet. :p skikkelig gummi fille. Men finishen rundt og det at den tilter litt bakover ga et solid inntrykk. Tipper dem også spiller veldig annerledes enn tidligere RF modeller.

    Knocktesten var også godkjent. Virrka som at kabinettet var mye mer dødt enn tidligere. Og bassreflex porten var mandig som vanlig på klipsch.

    Førsteinntrykket er knall. Men hornet var mye mer spennende enn jeg først antok: spent på lyd resultatet :D
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hvordan så diskanten inne i hornet ut da? Og hvor beskuet du disse?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg gikk på en smell på januarsalget til Soundgarden og bestilte en Electrocompaniet ECI 6D til å ha i stuen. Jeg har hatt en McIntosh MA6900 og Hegel HD11 i stuen før, men etter at jeg flyttet har jeg ikke lenger plass til 6900 i stereobenken. Jeg har hatt/vurdert andre løsninger, men det måtte også være enkelt å bruke for samboeren. Jeg gikk da for en "alt i ett" løsning så får vi se hvordan dette blir.

    Det blir mitt første bekjentskap med Electrocompaniet og jeg innrømmer glatt at jeg alltid har vært nyskjerrig på hvordan det spiller på Klipsch. Jeg må innrømme at det blir litt trist uten McIntosh i stuen, men gleder meg som sagt til å høre denne forsterkeren på RF-3 :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan så diskanten inne i hornet ut da? Og hvor beskuet du disse?
    Stereofil har dem :).
    Den minna meg lite om det jeg er kjent med klipsch ifra før. Tydeligvis skjedd endel forandringer inni der. Nå er det jo som kjent en dome i et horn, og hornet virka "buttere" enn det var tidligere, men også at det folder seg mer ut på det lille dem har å gå på. Så, hornet ser faktisk større ut, men sett ifra en anna vikel er det også endel mer "butt" enn tidligere.

    Men ellers var de kjempefine faktisk. Peneste RF'en til nå. Finishen rundt er faktisk klasse over hva f.eks JBL bruker på sine dyre kreasjoner (min JBL oppfattning minner om litt plastaktig kledning, men så tar dem det igjen på "horn" og element kvaltiet da...). Knocktesten var også merkverdig bra med tanke på at det er Klipsch :D.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gikk på en smell på januarsalget til Soundgarden og bestilte en Electrocompaniet ECI 6D til å ha i stuen. Jeg har hatt en McIntosh MA6900 og Hegel HD11 i stuen før, men etter at jeg flyttet har jeg ikke lenger plass til 6900 i stereobenken. Jeg har hatt/vurdert andre løsninger, men det måtte også være enkelt å bruke for samboeren. Jeg gikk da for en "alt i ett" løsning så får vi se hvordan dette blir.

    Det blir mitt første bekjentskap med Electrocompaniet og jeg innrømmer glatt at jeg alltid har vært nyskjerrig på hvordan det spiller på Klipsch. Jeg må innrømme at det blir litt trist uten McIntosh i stuen, men gleder meg som sagt til å høre denne forsterkeren på RF-3 :)
    Grattis med ny EC forsterker, du får gi oss noen inntrykk av den etterhvert :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg får den kanskje til helgen så får vi se når den kommer på plass.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn