Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen her som har erfaringer med Klipsch SW-115? Hvordan står den seg til musikk? eventuelt 2 stk :)
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    @ jnordto : Det ligger ett par stativer på torget her til 800kr, de er 50 cm høye som ser veldig solide ut. Moss tror jeg. Ikke mine. Bør være perfekte til RB 81.
    Takk for tips. Blir nok litt langt unna dessverre. Atacama SL fra soundgarden ser ganske solide ut. B-tech også tatt opp til vurdering.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har erfaringer med Klipsch SW-115? Hvordan står den seg til musikk? eventuelt 2 stk :)
    Har to stykk. Begynte med bare en men fikk ikke helt lyden og integreringen jeg ville, men med to falt det hele elegant på plass. Begge er "på" hele tiden, om det er musikk, film eller annet. Slår seg automatisk på over et visst nivå, og av igjen etter noen minutter uten signal eller for lavt signal.

    Godt fornøyd med tanke på at de er såpass små, men hadde jeg hatt dedikert kinorom, hadde jeg gått for noe hjemmelagd med 18" og kraftige forsterkere. Men som sagt, i stua er de "bra nok". :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen her som har erfaringer med Klipsch SW-115? Hvordan står den seg til musikk? eventuelt 2 stk :)
    Har to stykk. Begynte med bare en men fikk ikke helt lyden og integreringen jeg ville, men med to falt det hele elegant på plass. Begge er "på" hele tiden, om det er musikk, film eller annet. Slår seg automatisk på over et visst nivå, og av igjen etter noen minutter uten signal eller for lavt signal.

    Godt fornøyd med tanke på at de er såpass små, men hadde jeg hatt dedikert kinorom, hadde jeg gått for noe hjemmelagd med 18" og kraftige forsterkere. Men som sagt, i stua er de "bra nok". :)
    Hørtes bra ut! :) Blir stort sett kun musikk, noe film innimellom!

    Synes ikke mine 4x10" som er i Avantgarde gir meg nok bass, eller, når jeg spiller høyt, begynner de å vrenge seg før jeg og mine horn gir seg :rolleyes:
    Vil ha smekk i bassen også ved unormalt høyt volum! :cool:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.875
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er min gamle hjemmekino under full nedrigging, så får vi se hvordan det går å få bygd en ny....

    image.jpg


    Uansett så har jeg hatt en McIntosh MA6900 på mine RF-3 i stua. MA6900 har hele tiden vært litt for dyp til stereobenken, men siden den har stått på skrå mot bakvegg har det gått greit. I den nye stua vil fruen ha benken helt inntil bakvegg og det ser utvilsomt best ut. Jeg vurderer å kjøpe en Parasound NC 2100 og bruke de to NC 275'ene jeg har brukt på høydekanalene i hjemmekinoen. Er det andre alternativer i noenlunde samme prisklasse? Jeg kommer til å satse på bruktmarkedet i første omgang, så får vi se hvor langt tolmodigheten strekker seg......:rolleyes:
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Takk for gode svar folkens. Trivelig tråd dette her, nesten verdt å kjøpe Klipsch bare så en kan legitimt henge her.

    Avspaserer fra jobb i morra for å ta en hifi tur til Stavanger, får se hva jeg får hørt på da.
    Fikk du hørt på noe fra Klipsch?
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Nå kommer det deler til RF-7ii

    Kondensator Supreme Sølv i olje 0,15uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 1,0uF 4
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 1,5uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 3,3uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 5,6uF 2
    Motstand Metalloksyd 3,9ohm 2
    Motstand Metalloksyd 39ohm 2

    Her er det hornet som skal fores med god mat, og ikke mat med sand i.
    Ca. pris på allt er rundt 850 kr
    Om du skal gjøre tilsvarende ved å bytte elektronikk, så vil nok prisen fort bli over 20000 kr eller mer.
    DSC_0213.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.875
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da tror jeg at jeg satser på en NC 2100 etterhvert. La ut en "ønskes kjøpt" annonse her på HFS og fikk et par henvendelser ganske kjapt :)

    Jeg har muligheten til å bi-ampe eller brokoble 2 stk. NC 275. RF-3 er kjent for å være en lett last å drive, så jeg tror det blir brokobling i første omgang. Jeg er ganske lei Boomboxen nå selv om den gjør en god jobb iht prisen :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det blir vel vill skriking nå.. da det er rimelig håpløst å filme høytalere og en lydopplevelse for så å legge ut på youtube.. MEN dette er ikke ment som noe annet enn morro :)

     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Nå kommer det deler til RF-7ii

    Kondensator Supreme Sølv i olje 0,15uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 1,0uF 4
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 1,5uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 3,3uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 5,6uF 2
    Motstand Metalloksyd 3,9ohm 2
    Motstand Metalloksyd 39ohm 2

    Her er det hornet som skal fores med god mat, og ikke mat med sand i.
    Ca. pris på allt er rundt 850 kr
    Om du skal gjøre tilsvarende ved å bytte elektronikk, så vil nok prisen fort bli over 20000 kr eller mer.
    Vis vedlegget 289217

    Blir nok bra det der! Klipsch er utrolig følsom på komponent bytte i delefilter, spesielt til diskanten.
    Selv har jeg oppgraderte Crites filtere i mine Forte ii. Samme komponent verdier, bare bedre kvalitet enn originalen.

    Men alikevel frister det noe voldsomt med Duelund kondiser/motstander, North Creek 8awg spoler og Mast autotrafoer!!

    Har litt mange baller i luften for tida, men tror nok jeg kommer til å klinke til med noe sånt i løpet av våren.

    Det er jo en fordel å være rimelig sikker på at disse høyttalerne man skal leve med en stund, da noe slikt blir fort rimelig kostbart (20k?), og lite trolig man vil få så mye ekstra igjen på brukten for det...


    Cbarth
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Takk for gode svar folkens. Trivelig tråd dette her, nesten verdt å kjøpe Klipsch bare så en kan legitimt henge her.

    Avspaserer fra jobb i morra for å ta en hifi tur til Stavanger, får se hva jeg får hørt på da.
    Fikk du hørt på noe fra Klipsch?
    Har en avtale om å få høre Cornwall III denne uken hos en kar rett i nærheten. Gleder meg!
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Nå kommer det deler til RF-7ii

    Kondensator Supreme Sølv i olje 0,15uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 1,0uF 4
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 1,5uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 3,3uF 2
    Kondensator Jantzen Standard Z-Cap 5,6uF 2
    Motstand Metalloksyd 3,9ohm 2
    Motstand Metalloksyd 39ohm 2

    Her er det hornet som skal fores med god mat, og ikke mat med sand i.
    Ca. pris på allt er rundt 850 kr
    Om du skal gjøre tilsvarende ved å bytte elektronikk, så vil nok prisen fort bli over 20000 kr eller mer.
    Vis vedlegget 289217

    Blir nok bra det der! Klipsch er utrolig følsom på komponent bytte i delefilter, spesielt til diskanten.
    Selv har jeg oppgraderte Crites filtere i mine Forte ii. Samme komponent verdier, bare bedre kvalitet enn originalen.

    Men alikevel frister det noe voldsomt med Duelund kondiser/motstander, North Creek 8awg spoler og Mast autotrafoer!!

    Har litt mange baller i luften for tida, men tror nok jeg kommer til å klinke til med noe sånt i løpet av våren.

    Det er jo en fordel å være rimelig sikker på at disse høyttalerne man skal leve med en stund, da noe slikt blir fort rimelig kostbart (20k?), og lite trolig man vil få så mye ekstra igjen på brukten for det...


    Cbarth
    Jeg har brukt Bob Crites filter på Klipsch KLF-30
    Byttet også alle elementer i driverne. Dette ga mersmak

    Jeg vurderer å bytte ut trådmotstander på bassfilteret
    til RF -7 ii.
    Morsomt at flere her inne oppgraderer delefiltre.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Noen her som har peil på når nye "Billig Reference" som tar over for icon kommer i butikk ? Ser det finnes noen av de nye subbene å få fatt i rundtom, men når kommer resten av serien ?

    Vet noen når nye Reference mk2, nr to serien kommer ? Syntes jeg leste en plass at de kommer på nyåret ?

    Jeg håper Klipsch kan legge seg litt i mellomsjiktet da, f.eks en stativmodell ala 61/81 til 10-12 k med bedre finsih og mer raffinert klang en nåværende mk2 serie, DET hadde vært noe det. Ja og forfinete apekister uten produksjons-slurv ! (Samtlige av mine 9 par Reference har hatt småting her og der)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Spiller nå med en LM 216ia på La Scala og det er en bra match og et kupp til prisen. Usikker på om jeg beholder La Scala så skal teste den ut på RF63 men usikker på kreftene der tross at den virker meget strømsterk.
    Låter mer rør enn min erfaring med andre Kt88 forsterkere :)
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Testet LM216i på Rf63. Spilte greit, men skulle nok vært større. Helt greit til normalt volum, men syns ikke den gjorde jobben noe bedre enn min Music angel.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Takk for gode svar folkens. Trivelig tråd dette her, nesten verdt å kjøpe Klipsch bare så en kan legitimt henge her.

    Avspaserer fra jobb i morra for å ta en hifi tur til Stavanger, får se hva jeg får hørt på da.
    Fikk du hørt på noe fra Klipsch?
    Har en avtale om å få høre Cornwall III denne uken hos en kar rett i nærheten. Gleder meg!
    Se der. Det ordner seg for snille gutter. Ikke like ofte som for høner med svær barme da men.
    Får komme med dine inntrykk etter lytten.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Testet LM216i på Rf63. Spilte greit, men skulle nok vært større. Helt greit til normalt volum, men syns ikke den gjorde jobben noe bedre enn min Music angel.
    Ok bare testet på La Scala foreløpig! Har hatt div Ma og synes denne spiller i en helt annen klasse men som sagt ikke testet på RF63 men vet av erfaring at de krever mer enn specs sier :/
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Jeg har NAD M3 og vurderer Klipsch men hva er best RF82MK2, RF63 eller Heresy III? Har tidligere hatt 62 og 82 men da på rørforsterkere. Er Heresy en god høyttaler? Har ikke mulighet for å teste før kjøp.
    Mvh. Morten
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Har både RF83, RF7 mk1 og Heresy III under samme tak her.

    Jeg vil nok si at Heresy låter utrolig bra i mellomtone og diskantområdet. En langt mer tilbakelent spillestil. Særlig RF-7 føler man spiller deg rett i fjeset. Når det gjelder bass, så puncher det ordentlig, men det er viktig å legge merke til at bassen ruller av rundt 60Hz. Så De ramler litt av på de dypeste basstonene. En punchy sub vil være det du isåfall vil savne. Jeg har Heresy sammen med en sub, og det er komplett! Det rocker ordentlig! :)

    RF-83 er nok en mellomting mellom RF7Mk1 og Heresy III, og er nok en del snillere enn RF7, RF63 kommer fra samme tidspunkt og er visst en mer musikalsk høyttaler. RF83 kan ta pusten fra en og det har vært besøk som har syntes det ble for mye bass som ble pumpet ut av de ganske så slanke, men dype kabinettene.

    RF7 er min favoritt, bassen sitter skikkelig stramt nedover og gir deg et spark i brystet. RF-83 blir brukt aller mest til film i kinoen for tiden.

    Jeg har hatt RF82 Mk1, og det er en stor nedgradering fra RF63 feks. Solgte de da de ikke tålte at jeg spilte på relativt høye volum lenge. RF82 Mk2 skal være mye bedre i toppen.

    Jeg ville stått mellom RF-63 og Heresy III. Alt etter rommet. Heresy III må i visse tilfeller ha sub for å innfri.
     
    Sist redigert:

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har NAD M3 og vurderer Klipsch men hva er best RF82MK2, RF63 eller Heresy III? Har tidligere hatt 62 og 82 men da på rørforsterkere. Er Heresy en god høyttaler? Har ikke mulighet for å teste før kjøp.
    Mvh. Morten
    Som allrounder, helt klart RF63. Har selv La Scala som er "storebror" til Heresy og og jeg mener begge nevnte trenger en sub men meg om det :)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Rommet er på 22m2, forsterker som sagt NAD M3 og jeg spiller i all hovedsak rock, blues og tungrock. Hvis Akustisk Bureau selger RF63 til 9990 ser den ut til å gi mye for pengene. Ser at det ligger en Heresy III til 10000 på Finn.
    Mvh. Morten
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Rommet er på 22m2, forsterker som sagt NAD M3 og jeg spiller i all hovedsak rock, blues og tungrock. Hvis Akustisk Bureau selger RF63 til 9990 ser den ut til å gi mye for pengene. Ser at det ligger en Heresy III til 10000 på Finn.
    Mvh. Morten
    Skal du beholde forsterker så ville jeg helt klart gått for RF63, Naden blir noe overkill på Heresy og som sagt så burde du da investere i en svært så musikalsk sub
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har hatt rf-63 før og har Heresy III nå og angrer absoluttt ikke på byttet! Men de trenger helt klart en god sub

    -Stein Ivar
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Tror nok sub er uaktuelt, så da blir nok svaret RF63 slik jeg ser det.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg ville til og med vurdert lillebror. Har selv stue på 18 kvm. Har bestilt meg opp skumdotter til bassrøret på baksiden. Det blir av og til for mye bass for min del.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg ville til og med vurdert lillebror. Har selv stue på 18 kvm. Har bestilt meg opp skumdotter til bassrøret på baksiden. Det blir av og til for mye bass for min del.
    Rf63 har ingen lillebror, den er lillebror til rf83. RF 82 og ned har ingen ting til felles med 63 og opp, inkludert rf7. Designet er dog likt. ;-)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Joda, neida. Kanskje det, du.

    Lærte man noe nytt i dag også. RF -3 serien er "gamle" RF -2 serien.?Ser jo at det er flere elementer på den du sikter til.

    EDIT: Det er jo bare positivt. Flere modeller som ikke koster skjorta.
     

    Haugbergm

    Fersking
    Ble medlem
    16.12.2013
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei, lurer på å handle rf 7 mk2, men leste noen rykter om at det kommer en ny rf serie i 2015? Har lite lyst til å kjøpe nå hvis de kommer på tilbud noen mnd inn i nyåret? Noen som vet noe mer?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har både RF-63 og Heresy her hjemme og RF er nok en bedre allrounder, mens Heresy har sine styrker på rock, blues og instrumental musikk generelt.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Tja det ligger et par HeresyIII her på HFS til 12k, ser ut som det ervsamme selger på Finn der de koster 10k:rolleyes:
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Rommet er på 22m2, forsterker som sagt NAD M3 og jeg spiller i all hovedsak rock, blues og tungrock. Hvis Akustisk Bureau selger RF63 til 9990 ser den ut til å gi mye for pengene. Ser at det ligger en Heresy III til 10000 på Finn.
    Mvh. Morten
    Til den musikken trenger du ikke SUB på Heresy. ?????? Gå for Heresy du. ??????
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Skulle allerhelst fått hørt både Heresy III og Rf63 men ser at dette er umulig så valget tas mye på innspill fra dere her på forumet. Veldig takknemlig for synspunktene fra dere.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    For genuin musikkglede så er det Heresy som tells... at det er masse krefter er bare en fordel. At H III kun trives med med rør er en myte, Men seff er det ofte en god match.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Skulle allerhelst fått hørt både Heresy III og Rf63 men ser at dette er umulig så valget tas mye på innspill fra dere her på forumet. Veldig takknemlig for synspunktene fra dere.
    Har inntrykk av at de fleste bruker sub på Heresy og La Scala! Ikke sikkert det er noe savn for deg men jeg kan ihvertfall ikke leve med noen av de uten sub. RF63 er en bedre allrounder og med M3 så hadde jeg ikke hvert i tvil men igjen meg om det :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Skulle allerhelst fått hørt både Heresy III og Rf63 men ser at dette er umulig så valget tas mye på innspill fra dere her på forumet. Veldig takknemlig for synspunktene fra dere.
    Tror dette er to så forskjellige tilnærminger til konstruksjonsprinsipper at du strengt burde prøve å få hørt dem før du bestemmer deg. Kanskje det er noen her inne som bor i nærheten av deg, som vil gi deg en liten demo.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Skulle allerhelst fått hørt både Heresy III og Rf63 men ser at dette er umulig så valget tas mye på innspill fra dere her på forumet. Veldig takknemlig for synspunktene fra dere.
    Har inntrykk av at de fleste bruker sub på Heresy og La Scala! Ikke sikkert det er noe savn for deg men jeg kan ihvertfall ikke leve med noen av de uten sub. RF63 er en bedre allrounder og med M3 så hadde jeg ikke hvert i tvil men igjen meg om det :)
    Men midt i mellom Heresy og La Scala har man Cornwall, og da kan man få mellomtone i samme gata, og leve lykkelig uten sub.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn