Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    :) trenger ikke være diplomat :)

    Regna med det var disse siden du nevnte 12" og bånddiskant...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.828
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hehe
    Det er ingen dårlig høyttaler!passet bedre på sansui enn onkyo. Men noen ganger sitter lyden,og det gjør det med onkyo grand integra og forte. Sikkert mange som er uenig med meg men det er ikke så farlig,jeg koser meg med dette oppsettet både på CD vinyl og streaming og radio. Diskanten er silke myk og deilig,bassen slår godt og gitarer høres ut som gitarer ;)
    Eneste som jeg kunne tenke meg og bytte i er Khorn eller belle.
    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.828
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hehe
    Det er ingen dårlig høyttaler!passet bedre på sansui enn onkyo. Men noen ganger sitter lyden,og det gjør det med onkyo grand integra og forte. Sikkert mange som er uenig med meg men det er ikke så farlig,jeg koser meg med dette oppsettet både på CD vinyl og streaming og radio. Diskanten er silke myk og deilig,bassen slår godt og gitarer høres ut som gitarer ;)
    Eneste som jeg kunne tenke meg og bytte i er Khorn eller belle.
    O
    Da vet jeg hvem som hadde byttet rf63 mot ett par slike med stativer. Han var riktig nok ikke helt imponert over dem han heller. Så han kjøpte klipsch igjen og solgte dem. :)

    Helt greie på anlegg nr 2 .Men hadde aldrig byttet RF 63 i dem,vet ikke om disse er innspillt,de er ikke like lette og plassere heller og jeg sliter litt med det i rommet her,derfor forte passer bra inn her :)

    O
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Ja så det men klarte ikke slette innlegget, så det fikk bare stå. Men tilbake til spørsmålet, den ene bassen på senter høyttaleren skal spille lysere enn den andre.. Skal det være slik? er RC35 det er snakk om.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    forte er jo en meget anvendelig ht imo, må få mine igang i oppsett 2 på nyåret, det får være nyttårsønsket mitt :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja så det men klarte ikke slette innlegget, så det fikk bare stå. Men tilbake til spørsmålet, den ene bassen på senter høyttaleren skal spille lysere enn den andre.. Skal det være slik? er RC35 det er snakk om.
    Ser litt sånn ut:

    http://www.klipsch.com/rc-35-center-speaker/details#specs skrev:
    CROSSOVER FREQUENCY: HF: 2100Hz
    LF: 300Hz
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Ja så det men klarte ikke slette innlegget, så det fikk bare stå. Men tilbake til spørsmålet, den ene bassen på senter høyttaleren skal spille lysere enn den andre.. Skal det være slik? er RC35 det er snakk om.
    Ser litt sånn ut:

    http://www.klipsch.com/rc-35-center-speaker/details#specs skrev:
    CROSSOVER FREQUENCY: HF: 2100Hz
    LF: 300Hz
    Ja riktig. Da forstår jeg mere.! Takker.. Burde sett det selv.. Hehe må vere inne i en surrete periode ;)
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Burde ikke du endre status på vinyl i signaturen? Kan jo ikke stå med spørsmålstegn nå lengre, du vet jo hva du har. :)

    Trur ikke du tråkka på så mange tær med utsagnet ditt, virker som mange er enige i at RF5 er kult! :D

    Lett å bestemme seg her :) behold RF5 uten tvil!
    Hehe, ja DU av alle mener nok det. :rolleyes: Men må vel si meg enig, RF-5ene får jeg mye bedre til i kjelleren enn RF-63ene. 63ene må laaaangt ut på gulvet for at bassen og deler lavere mellom tone ikke skal oppleves som grøtete og diffus. Og selv da synes jeg RF-5 låter bedre hos meg. Så for meg blir det nok letter/mindre "jobb" å beholde RF-5ene. :)


    En annen ting, du må ta en tur innom med SATen en dag, vist du har den enda. Lyst å prøve den på RF-5!;)
    Hadde vært veldig morro å teste s.a.t på RF5. Ganske sikker på at RF5 er lettere å få til i rommet ditt, den andre kan være vrien å temme bassen på, min personlige mening er jo også at RF5 er kulere en RF63, tråkket sikkert på mange tær nå, men sjitt au :)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    RF-5 er kule som rakkern de, men jeg liker RF-63 bedre. Ingen har tråkket på noen tær her. Noen må jo like mora også. :)

    Mvh. Ole
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Hello folks, lenge siden! :)

    På jakt etter et par slanke pene litt mindre gulvstående for en kompis.
    Noen erfaringer med Icon WF 34??
    Ser de skal ha kostet 12k en gang..

    Hva med RF-52 II ??
    Har bare hørt RF-82 II, og de likte jeg egentlig ikke..

    Bjarild:p
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    RF52 har mer av alt oppover i forhold til 82, litt mindre punch, men soleklart vinner i resten av frekvensene. Blir feil å dømme 52 etter å ha hørt 82 :)
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Jøss, såpass!
    Neida, 82 II funket bare ikke hos meg, ble veeeldig boomy og masete.
    Men funker meget bra hos en kompis.

    Kanskje 52 II kan være tingen. De er jo ganske små og nusselige i forhold. ;)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    52 er latterlig god ift pris, enkelt å greit. Helt klart en av mine alltime budsjett favoritter!
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    52 II spiller da høyt nok og trykker bra. Men det er viktig å få til bassen med riktig utstyr, plassering etc. Hvis ikke kan de låte litt for lyst. Jeg har mikset litt med dac her som Zdac, Benchmark dac1 og Buffalo II. Det er stor forskjell i bassen.
    Zdac gir lavest nivå her og det ga litt slitsom lyd da mellomtone og diskant blir for fremtredende. Men jeg mistenker den dacen for å like mye strøm. Både god kabel i fra stikk og en strømsterk forsterker.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Jeg gikk fra stativhøyttalerversjonen til RF-82 II(RB 82 MKII) til RF-52 II, og det var en stor overgang kvalitetsmessig. Mine RF-52 II er nok ikke ferdig innspilt ennå, har ca 175 timer på baken nå, men opplever først og fremst en utrolig dyp og klar bass, men også aller mest(og best), ett mer ryddig og klart mellomtone og diskantområde. Angrer ikke et sekund på at jeg byttet til RF52-II. Bruker Nad D3020 på de...skarve 2X30W, men trenger ikke mer heller føler jeg. Den forsterkeren sammen med disse høyttalerene er en glimrende budsjettkombo føler jeg:) Kan fint blåse øra av meg om jeg ønsker det;-)
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Vist RF-5 er mora, så må hun ha fått barn i tidlig tenåra. For det er ikke merkbar høy alder, og er både villig og livlig! :)

    Må tilføye at jeg er helt enig med deg Ole, RF63 er rått! Men i det øyeblikket jeg tenkte -får skru litt ned på subben, ble litt mye- og det ikke hjalp, selv om jeg skrudde subben av. Så skjønte jeg at det kanskje kan bli litt for mye av det gode.. :)

    RF-5 er kule som rakkern de, men jeg liker RF-63 bedre. Ingen har tråkket på noen tær her. Noen må jo like mora også. :)

    Mvh. Ole
     
    H

    hebu

    Gjest
    Hei alle Klipsch venner! Jeg har et par Patos Lyric 402 , men har lyst på et par Rf 62 mk2. Noen her som har noe formening om disse målt opp mot hverandre? Skal brukes på Abrahamsen V1 , V2 og V6 .
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg har gått akkurat den veien selv for en del år siden og klipsch passet meg mye bedre enn patos
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Jeg gikk fra stativhøyttalerversjonen til RF-82 II(RB 82 MKII) til RF-52 II, og det var en stor overgang kvalitetsmessig. Mine RF-52 II er nok ikke ferdig innspilt ennå, har ca 175 timer på baken nå, men opplever først og fremst en utrolig dyp og klar bass, men også aller mest(og best), ett mer ryddig og klart mellomtone og diskantområde. Angrer ikke et sekund på at jeg byttet til RF52-II. Bruker Nad D3020 på de...skarve 2X30W, men trenger ikke mer heller føler jeg. Den forsterkeren sammen med disse høyttalerene er en glimrende budsjettkombo føler jeg:) Kan fint blåse øra av meg om jeg ønsker det;-)
    Dette høres bra ut. Kompisen har et lite budsjett, og tanken var en liten Nad 320bee i første omgang.
    Takker for innspill, skal bringe det videre! :rolleyes:
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer til ZU AUDIO! :)
    Regner med at du er fornøyd. Hvordan spiller det sammen med Trafomatic? Støyfritt?
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Skulle kjøpe Klipsch RF-83 for noen måneder siden hos akustisk bureau. De som ligger ute på finn.no. Har kontaktet de flere ganger osv. Fikk til slutt vite at de ikke har di på lager men skal bestille inn visst etterspørselen var stor nok. Gikk lenge og ventet på at de skulle bli sendt. Var det inntrykket jeg fikk av han jeg snakket med på epost. Vart til slutt så j*vlig lei at jeg heller kjøpte meg RF-7II. Så nå står de trygt og godt i stuen. Skal få lagt ut et bilde senere i dag :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Skulle kjøpe Klipsch RF-83 for noen måneder siden hos akustisk bureau. De som ligger ute på finn.no. Har kontaktet de flere ganger osv. Fikk til slutt vite at de ikke har di på lager men skal bestille inn visst etterspørselen var stor nok. Gikk lenge og ventet på at de skulle bli sendt. Var det inntrykket jeg fikk av han jeg snakket med på epost. Vart til slutt så j*vlig lei at jeg heller kjøpte meg RF-7II. Så nå står de trygt og godt i stuen. Skal få lagt ut et bilde senere i dag :)
    Var nok et mye bedre valg, gratulerer! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn