Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Kjenner da noen kvinnemennesker som er både små og søte og bæltøffe på en gang. De ligner litt på HIII i grunn. :rolleyes:
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Lett å bestemme seg her :) behold RF5 uten tvil!
    Hehe, ja DU av alle mener nok det. :rolleyes: Men må vel si meg enig, RF-5ene får jeg mye bedre til i kjelleren enn RF-63ene. 63ene må laaaangt ut på gulvet for at bassen og deler lavere mellom tone ikke skal oppleves som grøtete og diffus. Og selv da synes jeg RF-5 låter bedre hos meg. Så for meg blir det nok letter/mindre "jobb" å beholde RF-5ene. :)


    En annen ting, du må ta en tur innom med SATen en dag, vist du har den enda. Lyst å prøve den på RF-5!;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lett å bestemme seg her :) behold RF5 uten tvil!
    Hehe, ja DU av alle mener nok det. :rolleyes: Men må vel si meg enig, RF-5ene får jeg mye bedre til i kjelleren enn RF-63ene. 63ene må laaaangt ut på gulvet for at bassen og deler lavere mellom tone ikke skal oppleves som grøtete og diffus. Og selv da synes jeg RF-5 låter bedre hos meg. Så for meg blir det nok letter/mindre "jobb" å beholde RF-5ene. :)


    En annen ting, du må ta en tur innom med SATen en dag, vist du har den enda. Lyst å prøve den på RF-5!;)
    Låter RF 5 best hos deg er det jo lett ;)

    O
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    image.jpg
    Ny power driver til RF-25 ankommet. Den gamle har ikke den kjøleribba på :) er vel ingen forskjell!?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Pokkers oppgraderingsspøkelse! En liten stemme i hodet mitt sitter konstant og og hvisker Parasound P5... Noen som har sammenlignings grunnlag når det gjelder Klipsch med Audio research vs Parasound i linjetrinnet?
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Hehe ja, er 3 ohm å greier! den første ohm'n går til å rotere den vifta bak. Er det samme avanserte teknologi i fex RF-82ii?
    Jeg Var litt stygg nå :) effektivt er det hvertfall.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Derfor den kosta 880kr !! Heldig vis forje eier som betalte. Lurer på hva de bassene koster hos Elektro service...? Siden en diskant koster det samme som ett par flåtte joggesko. Hørte de hadde Julebord etter den bestillinga :)
     

    Deep Purple

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Pokkers oppgraderingsspøkelse! En liten stemme i hodet mitt sitter konstant og og hvisker Parasound P5... Noen som har sammenlignings grunnlag når det gjelder Klipsch med Audio research vs Parasound i linjetrinnet?
    Hadde den samme stemmen(Parasound P5).
    Men så kom jeg over en MI11 på børsen til under det en P5 koster.
    Den er nå på vei med posten,og stemmen er borte :)
    Den kommer nok tilbake en gang....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Pokkers oppgraderingsspøkelse! En liten stemme i hodet mitt sitter konstant og og hvisker Parasound P5... Noen som har sammenlignings grunnlag når det gjelder Klipsch med Audio research vs Parasound i linjetrinnet?
    Hvis jeg kan få synse litt? Takk.

    Prøv gjerne Parasound P5, men gjør det før du eventuellt selger Audio Research'en.

    Eventuellt selg AR'en grisebillig til meg, og kjøp deg P5 isteden. :p
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Deep Purple : MI 11 er nok knakende god! Har hatt MI11 Prototypen og den meget god, så tviler ikke på at du ikke blir fornøyd :)

    Blitzkrieg: Syns ivei! Har nok ingen planer om å selge SP-14, for det er ingen tvil om at den er svært musikalsk. Det er nok mer at nysgjerrigheten min trigger meg til stadighet, spesielt når P5 har både mc/mm riaa og dac integrert, noe som hadde gjort ting veldig enkelt. Hadde ihvertfall vært morsomt å fått prøvd den i eget oppsett, selv om jeg innerst inne vet at rør i linjesignalet er veien jeg burde gå.. ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Deep Purple : MI 11 er nok knakende god! Har hatt MI11 Prototypen og den meget god, så tviler ikke på at du ikke blir fornøyd :)

    Blitzkrieg: Syns ivei! Har nok ingen planer om å selge SP-14, for det er ingen tvil om at den er svært musikalsk. Det er nok mer at nysgjerrigheten min trigger meg til stadighet, spesielt når P5 har både mc/mm riaa og dac integrert, noe som hadde gjort ting veldig enkelt. Hadde ihvertfall vært morsomt å fått prøvd den i eget oppsett, selv om jeg innerst inne vet at rør i linjesignalet er veien jeg burde gå.. ;)
    Rør på linjenivå er min plan også på sikt, må bare finne en passende rør-pre som er balansert, helst har riaa innebygd, og koster det jeg har råd til å betale. Hittil har jeg bare klart å finne kandidater som matcher maks. to av disse tre kriteriene. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Deep Purple : MI 11 er nok knakende god! Har hatt MI11 Prototypen og den meget god, så tviler ikke på at du ikke blir fornøyd :)

    Blitzkrieg: Syns ivei! Har nok ingen planer om å selge SP-14, for det er ingen tvil om at den er svært musikalsk. Det er nok mer at nysgjerrigheten min trigger meg til stadighet, spesielt når P5 har både mc/mm riaa og dac integrert, noe som hadde gjort ting veldig enkelt. Hadde ihvertfall vært morsomt å fått prøvd den i eget oppsett, selv om jeg innerst inne vet at rør i linjesignalet er veien jeg burde gå.. ;)
    Rør på linjenivå er min plan også på sikt, må bare finne en passende rør-pre som er balansert, helst har riaa innebygd, og koster det jeg har råd til å betale. Hittil har jeg bare klart å finne kandidater som matcher maks. to av disse tre kriteriene. :)
    Patience is gold :) personlig ville jeg lagt mer vekt på gjennomsiktighet, dynamikk,stillhet og musikalitet :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Deep Purple : MI 11 er nok knakende god! Har hatt MI11 Prototypen og den meget god, så tviler ikke på at du ikke blir fornøyd :)

    Blitzkrieg: Syns ivei! Har nok ingen planer om å selge SP-14, for det er ingen tvil om at den er svært musikalsk. Det er nok mer at nysgjerrigheten min trigger meg til stadighet, spesielt når P5 har både mc/mm riaa og dac integrert, noe som hadde gjort ting veldig enkelt. Hadde ihvertfall vært morsomt å fått prøvd den i eget oppsett, selv om jeg innerst inne vet at rør i linjesignalet er veien jeg burde gå.. ;)
    Rør på linjenivå er min plan også på sikt, må bare finne en passende rør-pre som er balansert, helst har riaa innebygd, og koster det jeg har råd til å betale. Hittil har jeg bare klart å finne kandidater som matcher maks. to av disse tre kriteriene. :)
    Patience is gold :) personlig ville jeg lagt mer vekt på gjennomsiktighet, dynamikk,stillhet og musikalitet :)
    Ja, det håper jeg virkelig :) Jeg regner egentlig med at de egenskapene du nevner følger med på kjøpet hvis man får tak i en velkonstruert, balansert rør-pre. Uvalget er ikke enormt, og de fleste jeg vet om er stort sett ganske gjennomførte konstruksjoner fra seriøse aktører som f.eks. AR og BAT. Men det er jo gjerne ikke akkurat gratis, da. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Alternativ kornsirkel


    En riktig god helg til alle Klipsch fans!!


    khornsirkel.jpg
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Deep Purple : MI 11 er nok knakende god! Har hatt MI11 Prototypen og den meget god, så tviler ikke på at du ikke blir fornøyd :)

    Blitzkrieg: Syns ivei! Har nok ingen planer om å selge SP-14, for det er ingen tvil om at den er svært musikalsk. Det er nok mer at nysgjerrigheten min trigger meg til stadighet, spesielt når P5 har både mc/mm riaa og dac integrert, noe som hadde gjort ting veldig enkelt. Hadde ihvertfall vært morsomt å fått prøvd den i eget oppsett, selv om jeg innerst inne vet at rør i linjesignalet er veien jeg burde gå.. ;)
    Rør på linjenivå er min plan også på sikt, må bare finne en passende rør-pre som er balansert, helst har riaa innebygd, og koster det jeg har råd til å betale. Hittil har jeg bare klart å finne kandidater som matcher maks. to av disse tre kriteriene. :)
    Patience is gold :) personlig ville jeg lagt mer vekt på gjennomsiktighet, dynamikk,stillhet og musikalitet :)
    Ja, det håper jeg virkelig :) Jeg regner egentlig med at de egenskapene du nevner følger med på kjøpet hvis man får tak i en velkonstruert, balansert rør-pre. Uvalget er ikke enormt, og de fleste jeg vet om er stort sett ganske gjennomførte konstruksjoner fra seriøse aktører som f.eks. AR og BAT. Men det er jo gjerne ikke akkurat gratis, da. :)
    Er vel ikke alt for mange alternativer nei, Ear er en kandidat jeg har sett på til en noenlunde levelig pris :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Patience is gold :) personlig ville jeg lagt mer vekt på gjennomsiktighet, dynamikk,stillhet og musikalitet :)
    Ja, det håper jeg virkelig :) Jeg regner egentlig med at de egenskapene du nevner følger med på kjøpet hvis man får tak i en velkonstruert, balansert rør-pre. Uvalget er ikke enormt, og de fleste jeg vet om er stort sett ganske gjennomførte konstruksjoner fra seriøse aktører som f.eks. AR og BAT. Men det er jo gjerne ikke akkurat gratis, da. :)
    Er vel ikke alt for mange alternativer nei, Ear er en kandidat jeg har sett på til en noenlunde levelig pris :)
    Har sett EAR bli nevnt flere steder innpå her i det siste, men husker ikke nøyaktig i hvilke tråder. Er ikke sikker på om jeg er helt fortrolig med den kromma fasaden, men anything goes hvis prisen er riktig og det låter bra. Kommer nok uansett til å handle brukt når den tid kommer, så får bare smøre seg med tålmodighet og se hva som dukker opp. :)
     

    GSH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    5
    Lett å bestemme seg her :) behold RF5 uten tvil!
    Hehe, ja DU av alle mener nok det. :rolleyes: Men må vel si meg enig, RF-5ene får jeg mye bedre til i kjelleren enn RF-63ene. 63ene må laaaangt ut på gulvet for at bassen og deler lavere mellom tone ikke skal oppleves som grøtete og diffus. Og selv da synes jeg RF-5 låter bedre hos meg. Så for meg blir det nok letter/mindre "jobb" å beholde RF-5ene. :)


    En annen ting, du må ta en tur innom med SATen en dag, vist du har den enda. Lyst å prøve den på RF-5!;)
    Hadde vært veldig morro å teste s.a.t på RF5. Ganske sikker på at RF5 er lettere å få til i rommet ditt, den andre kan være vrien å temme bassen på, min personlige mening er jo også at RF5 er kulere en RF63, tråkket sikkert på mange tær nå, men sjitt au :)
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Er center høytaler til klipsch 2og1/2 veis? Venstre element spiller lysere enn høyere.. Trodde først det var sprengt men..
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Testet noen høyttalere i helgen,en som har byttet RF 63 i samme merke,det var som og legge et teppe Over Fortene mine. Stakkars han som byttet RF 63 i de. Er riktig nok lagd i Kina men de har jo en del ting som låter bra ;)

    O
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Testet noen høyttalere i helgen,en som har byttet RF 63 i samme merke,det var som og legge et teppe Over Fortene mine. Stakkars han som byttet RF 63 i de. Er riktig nok lagd i Kina men de har jo en del ting som låter bra ;)

    O
    Kjenner igjen den beskrivelsen der ja. For meg er det noe helt spesiellt ved Heritage-lyden.
    Tror ikke det var så mange som skjønte hvor bra disse høyttalerne egentlig var den gangen de var å få kjøpt nye.
    Klipsch la jo ned produksjonen av Cornwall en liten periode, men etter stort press fra fansen ble de satt i produksjon igjen.
    Kanskje vi skulle startet en aksjonsgruppe for å vekke til live Quartet/Forte/Chorus igjen?
    Tror faktisk de hadde hatt et marked med disse?

    Cbarth
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Testet noen høyttalere i helgen,en som har byttet RF 63 i samme merke,det var som og legge et teppe Over Fortene mine. Stakkars han som byttet RF 63 i de. Er riktig nok lagd i Kina men de har jo en del ting som låter bra ;)

    O
    Kjenner igjen den beskrivelsen der ja. For meg er det noe helt spesiellt ved Heritage-lyden.
    Tror ikke det var så mange som skjønte hvor bra disse høyttalerne egentlig var den gangen de var å få kjøpt nye.
    Klipsch la jo ned produksjonen av Cornwall en liten periode, men etter stort press fra fansen ble de satt i produksjon igjen.
    Kanskje vi skulle startet en aksjonsgruppe for å vekke til live Quartet/Forte/Chorus igjen?
    Tror faktisk de hadde hatt et marked med disse?

    Cbarth
    Uten tvil,mange som burde kjøpe de ;)
    Jeg er veldig glad i RF 63 men jeg hadde nok ikke byttet tilbake om jeg fikk tilbud om det.

    O
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Testet noen høyttalere i helgen,en som har byttet RF 63 i samme merke,det var som og legge et teppe Over Fortene mine. Stakkars han som byttet RF 63 i de. Er riktig nok lagd i Kina men de har jo en del ting som låter bra ;)

    O
    Skjønte ikke hvem som hadde byttet hva med hvem her?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Testet noen høyttalere i helgen,en som har byttet RF 63 i samme merke,det var som og legge et teppe Over Fortene mine. Stakkars han som byttet RF 63 i de. Er riktig nok lagd i Kina men de har jo en del ting som låter bra ;)

    O
    Skjønte ikke hvem som hadde byttet hva med hvem her?
    Ikke jeg som byttet,bare tester.
    Sto et par RF 63 der som en hadde byttet inn i samme merke/type jeg tester,han må da angre noe grusomt.

    O
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Tror ikke så mange ble klokere Ove... I alle fall ikke jeg... Hva testet du? Merke/modell...

    Må ikke være så kryptisk ;)

    Mvh

    Stig

    Testet noen høyttalere i helgen,en som har byttet RF 63 i samme merke,det var som og legge et teppe Over Fortene mine. Stakkars han som byttet RF 63 i de. Er riktig nok lagd i Kina men de har jo en del ting som låter bra ;)

    O
    Skjønte ikke hvem som hadde byttet hva med hvem her?
    Ikke jeg som byttet,bare tester.
    Sto et par RF 63 der som en hadde byttet inn i samme merke/type jeg tester,han må da angre noe grusomt.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    image.jpg
    image.jpg

    Tester disse
    Da jeg hentet de sto det også et sett RF 63 der,han som gikk i fra RF 63 til disse kunne ikke være mye fornøyd.
    Testet med forte og det var som og legge et teppe over fortene,testet de også i stua med sansui utstyr,der låt de en del bedre.
    De koster riktig nok bare 8000 men ikke noe og bytte bort Klipsch i. Håper dette hjalp litt :) tenkte jeg skulle være diplomatisk og ikke legge ut merke men! ;)

    O
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Har du lånt dem fra mala audio?
    Vis vedlegget 233107 Vis vedlegget 233108
    Tester disse
    Da jeg hentet de sto det også et sett RF 63 der,han som gikk i fra RF 63 til disse kunne ikke være mye fornøyd.
    Testet med forte og det var som og legge et teppe over fortene,testet de også i stua med sansui utstyr,der låt de en del bedre.
    De koster riktig nok bare 8000 men ikke noe og bytte bort Klipsch i. Håper dette hjalp litt :) tenkte jeg skulle være diplomatisk og ikke legge ut merke men! ;)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn