Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Heresy III vil passe fint inn på rommet ditt. :)
    Å sammenligne RF-7 med Heresy er vanskelig.
    Ganske så to ulike høyttalere. ;)

    Hele RF serien har bassrefleks, tunge elementer med membraner av magnesium (tror jeg).
    Heresy er en trykk kammer, lette elementer med membraner av papir.

    En trykk kammer leverer bass som er definert bra hele veien ned så langt de spiller, mens bassrefleks leverer grøt i bunnen. :cool:

    Er man en bass freak etter de dype opplevelsene så må man RF-7 eller ha en sub til Heresy. :)

    Er man derimot en musikk elsker som er glad i å spille blues, roots, jazz, melodiøs rock etc. etc. så kan man ikke klare seg uten Heresy.;)
    Jeg føyer til; har man et lite rom og man må ta hensyn til andre i huset/naboer så vil man også ha det best sammen med Heresy. Heresy er lettdreven, spiller stort på svært lavt volum.
    Da foreslår jeg Forte som går dypt ii bassen og er en storebror av Heresy
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Heresy III vil passe fint inn på rommet ditt. :)
    Å sammenligne RF-7 med Heresy er vanskelig.
    Ganske så to ulike høyttalere. ;)

    Hele RF serien har bassrefleks, tunge elementer med membraner av magnesium (tror jeg).
    Heresy er en trykk kammer, lette elementer med membraner av papir.

    En trykk kammer leverer bass som er definert bra hele veien ned så langt de spiller, mens bassrefleks leverer grøt i bunnen. :cool:

    Er man en bass freak etter de dype opplevelsene så må man RF-7 eller ha en sub til Heresy. :)

    Er man derimot en musikk elsker som er glad i å spille blues, roots, jazz, melodiøs rock etc. etc. så kan man ikke klare seg uten Heresy.;)
    Jeg føyer til; har man et lite rom og man må ta hensyn til andre i huset/naboer så vil man også ha det best sammen med Heresy. Heresy er lettdreven, spiller stort på svært lavt volum.
    Da foreslår jeg Forte som går dypt ii bassen og er en storebror av Heresy
    Jo, men da dukker kanskje rom problematikken opp. :)
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    403
    Antall liker
    239
    Torget vurderinger
    14
    Bor i horisontaldelte rekkehus så det er ikke hver dag jeg tillater meg å dra volumknotten opp mot klokka 8. I kveld derimot har jeg tatt meg noen friheter, men jeg er ikke frekkere enn at jeg gikk ned å spurte naboen nede om en vurdering av volumet. Hun hun hørte mest bassen (bassen til HIII???), men jeg fikk tommelen opp for det svingte. Jeg lot døren stå oppe mens jeg var ute og det medførte flere lange blikk fra forbipasserende (usikker på hvorvidt de var anerkjennende eller bare undrende....
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Siden dette tross alt er skrytesiden til oss klipschfans så går vel dette greit ;) To av mine venner har kjøpt klipsch og en har kjøpt System Audio. Helt uhøytidelig ble det snakk om hvor mye ny musikk de har anskaffet siden de byttet høytalere siden de sågodt som byttet samtidig.

    Klipsch RF-52 : 15 album
    Klipsch RF-82 : 12 album
    System Audio : 2 album.

    Mulig jeg tar feil, men i mitt hode så sier dette at klipsch fører til mer musikkkjøp ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Og hvilke meninger "florerer"?
    Kommer vel ann på eieren av RF 7,noen mener det trengs andre ikke.
    Jeg gjorde det på RF 3 MKII,men byttet innvendige kabler og oppgraderte delefiltrene samtidig så vanskelig og si.Ikke meg personlig som oppgraderte delefiltrene
    så jeg tror mye av go lyden kom derifra :)


    O
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Siden dette tross alt er skrytesiden til oss klipschfans så går vel dette greit ;) To av mine venner har kjøpt klipsch og en har kjøpt System Audio. Helt uhøytidelig ble det snakk om hvor mye ny musikk de har anskaffet siden de byttet høytalere siden de sågodt som byttet samtidig.

    Klipsch RF-52 : 15 album
    Klipsch RF-82 : 12 album
    System Audio : 2 album.

    Mulig jeg tar feil, men i mitt hode så sier dette at klipsch fører til mer musikkkjøp ;)
    Jævlig bra eksempel! :)

    System Audio suger noe så inni helvete :cool:

    Med SA blir man sittende og lure på hvor dynamikken har tatt veien, og hvorfor man ikke kan spille høyt.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.306
    Antall liker
    23.655
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så bra ut det Ove! Jeg skal hente EAR blokkene i dag, så da blir de vel i første omgang koblet opp på RF-3'ene mine i stua :)
    gratulerer så mye, har hatt slike selv og de er meget bra, den rørforsterkeren jeg ha hatt som har vært mest nøytral i lyden, har en del rør liggende til disse hvis du er interesert, tenker da på effekt rørene, har vel bla GE og noen andre typer, muligens sylvania også
    ikke ute etter salg av rørene, du kan selv velge hva du eventuellt vil gi for de
    Takk for tilbudet, men jeg kommer nok til å kjøpe et komplett sett med originale nye rør :)

    Har hørt div. historier om hva ødelagte rør kan forårsake, så her tas ingen sjanser! Jeg er i tillegg helt uerfaren med rør så jeg satser derfor på originalt i utgangspunktet. Jeg har veldig lyst å teste dem med en gang, men fornuften får vel ta overhånd. Det er ikke lenge siden jeg kom hjem fra en kjøretur på 50 mil, så jeg blir vel trøtt når den verste rusen har gitt seg :p
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Så bra ut det Ove! Jeg skal hente EAR blokkene i dag, så da blir de vel i første omgang koblet opp på RF-3'ene mine i stua :)
    gratulerer så mye, har hatt slike selv og de er meget bra, den rørforsterkeren jeg ha hatt som har vært mest nøytral i lyden, har en del rør liggende til disse hvis du er interesert, tenker da på effekt rørene, har vel bla GE og noen andre typer, muligens sylvania også
    ikke ute etter salg av rørene, du kan selv velge hva du eventuellt vil gi for de
    Takk for tilbudet, men jeg kommer nok til å kjøpe et komplett sett med originale nye rør :)

    Har hørt div. historier om hva ødelagte rør kan forårsake, så her tas ingen sjanser! Jeg er i tillegg helt uerfaren med rør så jeg satser derfor på originalt i utgangspunktet. Jeg har veldig lyst å teste dem med en gang, men fornuften får vel ta overhånd. Det er ikke lenge siden jeg kom hjem fra en kjøretur på 50 mil, så jeg blir vel trøtt når den verste rusen har gitt seg :p
    Du kan nok stole på Jokris når det gjelder rør og prisen blir nok heller ikke så gal kontra motron etc :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.201
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Heresy 3 vil definitivt ikke gi den bassen du er ute etter. Men i fra øvre bass/nedre mellomtone og oppover spiller de mer definert og oppløst enn noen Rf-høyttaler.
    Å si at Cornwall har grøtete bass er ihvertfall ikke et utsagn jeg kjenner meg igjen i! Den er vanvittig slagkraftig og tight. Med f.eks Rage Against The Machine eller Rammstein på "full spiker" kjenner man det i hele kroppen, og det slår i brystet og man kjenner det i hele kroppen. Det er null problem å få telefoner og fjernkontroller til å "danse rundt på bordet". Artig party-triks men da er vi oppe i skadelige spl nivåer! Fordelen (eller ulempen om man vil kalle det det) med Cornwallene er at det ikke er ubehagelig å høre på disse nivåene....
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Mulig dette ikke kan stemme, men kjørte en 20-20000hz svip hjemme i leiligheten på Heresy. Bare fra youtube. Så registrerte jeg en betydelig topp i "dypbassen" rund 40hz. Så ble det stille fram til det begynte å brumme solid fra 60hz og oppover. Hva kan dette skyldes? Er generelt mye mere bass i de enn hva jeg hadde forventet. Og i tilleg så stiller de mannsterke opp på filmeffekter oxo. Mulig det er stua det bor noen egenskaper i, for KLF 30 spilte mega dypt alla "formyebass=naboklage:) Blei jo for mye. Stua er 35m2 L form.

    Må bare få sagt det: Æ digger Heresy!!
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Så bra ut det Ove! Jeg skal hente EAR blokkene i dag, så da blir de vel i første omgang koblet opp på RF-3'ene mine i stua :)
    gratulerer så mye, har hatt slike selv og de er meget bra, den rørforsterkeren jeg ha hatt som har vært mest nøytral i lyden, har en del rør liggende til disse hvis du er interesert, tenker da på effekt rørene, har vel bla GE og noen andre typer, muligens sylvania også
    ikke ute etter salg av rørene, du kan selv velge hva du eventuellt vil gi for de
    Takk for tilbudet, men jeg kommer nok til å kjøpe et komplett sett med originale nye rør :)

    Har hørt div. historier om hva ødelagte rør kan forårsake, så her tas ingen sjanser! Jeg er i tillegg helt uerfaren med rør så jeg satser derfor på originalt i utgangspunktet. Jeg har veldig lyst å teste dem med en gang, men fornuften får vel ta overhånd. Det er ikke lenge siden jeg kom hjem fra en kjøretur på 50 mil, så jeg blir vel trøtt når den verste rusen har gitt seg :p
    Hmm.....hva er orginalt? Mener du at du skal bestille rør fra EAR?
    Da er det mye annet jeg ville brukt de ekstra kronene til iaf.
    Sjekk opp tilbudet fra Jokris du ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.306
    Antall liker
    23.655
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Komplett nytt rør-sett kommer på ca. 5000,- fra forhandler. Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg syns ikke det er så galt?

    Originale rør betyr i mitt hode akkurat de samme rørene som stod i når forsterkeren var ny. Altså samme type som står i nå....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Du ødelegger all moroa for deg selv med rør om du kjøper originalt ;). Da ender du jo aldri opp med gode NOS rør, som gjør rør så uhyre spennende :).

    Men, jeg skjønner deg på en måte :).
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Heresy 3 vil definitivt ikke gi den bassen du er ute etter. Men i fra øvre bass/nedre mellomtone og oppover spiller de mer definert og oppløst enn noen Rf-høyttaler.
    Å si at Cornwall har grøtete bass er ihvertfall ikke et utsagn jeg kjenner meg igjen i! Den er vanvittig slagkraftig og tight. Med f.eks Rage Against The Machine eller Rammstein på "full spiker" kjenner man det i hele kroppen, og det slår i brystet og man kjenner det i hele kroppen. Det er null problem å få telefoner og fjernkontroller til å "danse rundt på bordet". Artig party-triks men da er vi oppe i skadelige spl nivåer! Fordelen (eller ulempen om man vil kalle det det) med Cornwallene er at det ikke er ubehagelig å høre på disse nivåene....
    Endelig! 100% enig :)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    277
    Torget vurderinger
    19
    Heresy III vil passe fint inn på rommet ditt. :)
    Å sammenligne RF-7 med Heresy er vanskelig.
    Ganske så to ulike høyttalere. ;)

    Hele RF serien har bassrefleks, tunge elementer med membraner av magnesium (tror jeg).
    Heresy er en trykk kammer, lette elementer med membraner av papir.

    En trykk kammer leverer bass som er definert bra hele veien ned så langt de spiller, mens bassrefleks leverer grøt i bunnen. :cool:

    Er man en bass freak etter de dype opplevelsene så må man RF-7 eller ha en sub til Heresy. :)

    Er man derimot en musikk elsker som er glad i å spille blues, roots, jazz, melodiøs rock etc. etc. så kan man ikke klare seg uten Heresy.;)
    Jeg føyer til; har man et lite rom og man må ta hensyn til andre i huset/naboer så vil man også ha det best sammen med Heresy. Heresy er lettdreven, spiller stort på svært lavt volum.
    Da foreslår jeg Forte som går dypt ii bassen og er en storebror av Heresy
    Jo, men da dukker kanskje rom problematikken opp. :)
    Kan mann kaste cornwall III inn i den kurven og i denne sammneligningen?
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Cornwall er en drømmehøyttaler. Det eneste er at jeg personlig ikke liker designet så godt. Lydmessig er de musikalske allroundere som takler mye musikk og som spiller flott. Lydbildet er digert og luftig. Bassen er rask og i store kvanta. Litt old school lyd. Varmt og flott. Jeg hørte de sammen med elektronikk fra Ayre og det låt veldig flott.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.306
    Antall liker
    23.655
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du ødelegger all moroa for deg selv med rør om du kjøper originalt ;). Da ender du jo aldri opp med gode NOS rør, som gjør rør så uhyre spennende :).

    Men, jeg skjønner deg på en måte :).
    Bør man ikke vite hvordan ting spiller originalt før man vet hva som er en oppgradering eller ikke? ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    gjør det du føler deg komfortabel med Dolbytor, skal ta vare på de rørene jeg har her liggende, skal ikke ha noe formue for de uansett
    bli komfortabel med rørforsterkeriet og lær deg bias justering og slikt på de, ecc85 rørene kan man jo også rullere, hadde mullard der selv husker jeg
    man kan forøvrig bruke både 509 og 519 effektrør, bare ikke blande de og bruk riktig type PL og El heter vel de to du kan få tak i, amerikanerne har en annen betegnelse på de som jeg ikke husker i farta, sylvania og ge var riktig så gode i mine blokker, tror jeg har tungsram liggende også, + en hel bærebose med rør som du eventuellt må få målt først.

    Gratulerer nok engang og kos deg masse fremover :) jeg hadde ear pre også og det er ett sjakktrekk imo
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.306
    Antall liker
    23.655
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    jokris: Jeg kjøper gjerne rør av deg ved en senere anledning, men jeg syns bare det var litt tidlig å "tweake" når man ikke har fått hørt dem engang. Når man kjenner produktet er det mer naturlig å eksperimentere litt, for da hører man jo hva som endres og om man liker det som endres :)

    Hvilken pre-amp hadde du? Jeg har siktet meg litt inn på 868PL foreløpig, men vet ikke hva jeg ender på. Jeg må innrømme at jeg rykket til litt da jeg så en 912 i dag tidlig, men på bilder ser den direkte stygg ut i forhold til 868. Disse to er vel lydmessig ganske like etter hva jeg har skjønt, så da koker det vel ned til om 912 har noen ekstra funksjoner man har brukt for.

    Jeg har uansett mulighet til å bruke MCD500 eller MA6900 som pre og blokkene kommer til å bli testet med 6900 nå i starten. Jeg må bare få tak i et par RCA-XLR overganger først :rolleyes:
     

    Griznah

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    50
    Antall liker
    7
    Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
    Rør er IKKE et must, langt derifra. Jeg valgte rørcombo som skulle passe veldig bra med mine Cornwall III, men fikk MYE bedre resultat med en Primare transeforsterker. I21 forøvrig.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
    Rør er IKKE et must, langt derifra. Jeg valgte rørcombo som skulle passe veldig bra med mine Cornwall III, men fikk MYE bedre resultat med en Primare transeforsterker. I21 forøvrig.
    Enig,jeg bruker Onkyo, nå er effektforsterkeren i fra 1982 og blir varmere enn panelovnen men :) låter knall bra gjør det.

    O
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Du ødelegger all moroa for deg selv med rør om du kjøper originalt ;). Da ender du jo aldri opp med gode NOS rør, som gjør rør så uhyre spennende :).

    Men, jeg skjønner deg på en måte :).
    Bør man ikke vite hvordan ting spiller originalt før man vet hva som er en oppgradering eller ikke? ;)

    Jo da :). Helt klart, men fikk det litt for meg at du ikke skulle prøve noe anna pga faren for sprenging av rør etc. Også i senere tid ;).. Men blir moro å høre intrykkene dine :D. Tror det blir knall, jeg er iallefall helt rørfrelst :). Hatt mine monoblokker i snart... 6-8 mnd? :p. hehe. Storkoser meg :).
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.306
    Antall liker
    23.655
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du ødelegger all moroa for deg selv med rør om du kjøper originalt ;). Da ender du jo aldri opp med gode NOS rør, som gjør rør så uhyre spennende :).

    Men, jeg skjønner deg på en måte :).
    Bør man ikke vite hvordan ting spiller originalt før man vet hva som er en oppgradering eller ikke? ;)

    Jo da :). Helt klart, men fikk det litt for meg at du ikke skulle prøve noe anna pga faren for sprenging av rør etc. Også i senere tid ;).. Men blir moro å høre intrykkene dine :D. Tror det blir knall, jeg er iallefall helt rørfrelst :). Hatt mine monoblokker i snart... 6-8 mnd? :p. hehe. Storkoser meg :).
    Når jeg ser tilbake på innlegget mitt nå, skjønner jeg at det kunne oppfattes slik ja. Beklager det var litt dårlig formulert :)

    Hvilke blokker har du?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jokris: Jeg kjøper gjerne rør av deg ved en senere anledning, men jeg syns bare det var litt tidlig å "tweake" når man ikke har fått hørt dem engang. Når man kjenner produktet er det mer naturlig å eksperimentere litt, for da hører man jo hva som endres og om man liker det som endres :)

    Hvilken pre-amp hadde du? Jeg har siktet meg litt inn på 868PL foreløpig, men vet ikke hva jeg ender på. Jeg må innrømme at jeg rykket til litt da jeg så en 912 i dag tidlig, men på bilder ser den direkte stygg ut i forhold til 868. Disse to er vel lydmessig ganske like etter hva jeg har skjønt, så da koker det vel ned til om 912 har noen ekstra funksjoner man har brukt for.

    Jeg har uansett mulighet til å bruke MCD500 eller MA6900 som pre og blokkene kommer til å bli testet med 6900 nå i starten. Jeg må bare få tak i et par RCA-XLR overganger først :rolleyes:
    hadde 912 jeg :)
     
    K

    kveita

    Gjest
    Jokris, ser du har Klipsch Belle. Fornøyd med de?? he.he. Si ifra hvis du noen gang selger de.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    787
    Antall liker
    968
    Da har jeg fått en a-ha opplevelse innen lyd :) Låter så fint her nå! Plukket opp en rørpreamp her før idag :)

    Varm fin lyd, masse punch og fyllde i bassen i RF-7ene nå. Effektampene er fremdeles Midgard Oberon 6.1, men å gå fra parasound P3 halo til en rørpreamp var stor forskjell.

    God temperatur i rommet og høyt lyttenivå blir nok kvelden for meg :)

    Blir vel en røramp etterhvert og da :)

    Ampen er forøvrig en PrimaLuna ProLogue 3 :) Sikkert ikke det beste man får, men som førstegangs rørlytter er det bra greier! :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jokris, ser du har Klipsch Belle. Fornøyd med de?? he.he. Si ifra hvis du noen gang selger de.
    det kan jeg gjøre, mine går dog aldri i verden for 8000 .- :) er godt fornøyd med de ja :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg fått en a-ha opplevelse innen lyd :) Låter så fint her nå! Plukket opp en rørpreamp her før idag :)

    Varm fin lyd, masse punch og fyllde i bassen i RF-7ene nå. Effektampene er fremdeles Midgard Oberon 6.1, men å gå fra parasound P3 halo til en rørpreamp var stor forskjell.

    God temperatur i rommet og høyt lyttenivå blir nok kvelden for meg :)

    Blir vel en røramp etterhvert og da :)

    Ampen er forøvrig en PrimaLuna ProLogue 3 :) Sikkert ikke det beste man får, men som førstegangs rørlytter er det bra greier! :)
    er musikalske de der prima luna tinga, ingen ting å kimse av :)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
    Rør er IKKE et must, langt derifra. Jeg valgte rørcombo som skulle passe veldig bra med mine Cornwall III, men fikk MYE bedre resultat med en Primare transeforsterker. I21 forøvrig.
    Jepp, kan helt klart funke bra med transe også. Hadde en Primare selv faktisk, en a30.1, på HIII'ene mine når jeg fikk de og det spilte jo helt knall, midbassen trøkka som bare det! På visse plater var det som å ha trommesettet stående i stua.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    hvordan har du H III dine Crusty ? på gulv eller på stativer ??
    stativhøytalere burde vel stå på stativ slik at de kommer i en litt ørevennlig høyde, de er jo ikke akkurat store ;) selv Fortene har godt av og komme litt høyere...
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    De står på gølvet, pent plassert i hvert sitt hjørne. Har prøvd å eksperimentere litt, men den lille stua mi har en enorm bass-dip i lytteposisjon, så de må nok bli stående der de er...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn