Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    [quote au ;Dg1280894#msg1280894 date=1324209744]
    BHO skrev:
    Det skal han jaggu ha han eddie......han har snart vært igjennom hele utvalget fra Klipsch. ;D
    Snart hvert innom de fleste seriene ihvertfall.ikke sikkert jeg er ferdig ennå!
    [/quote]

    sakset fra ikkepedia.
    En rundbrenner er en kjekkas som koser seg litt her, og litt DER. Den første rundbrenneren var Olav Tveiten i begynnelsen av år 600 f.Kr. Han reiste på bygdefest hver eneste helg, og der lå han med minst 4 ungjenter. Til slutt så ble han lurt av en 60 år gammel mann på internett som var nokk så rund, og Olav fikk en omgang så fisehullet brant. Derfor kaller vi det rundbrenner.

    Her er fasit - du ender opp på vintage uansett - ikke mer å dille med ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    BHO skrev:
    Det skal han jaggu ha han eddie......han har snart vært igjennom hele utvalget fra Klipsch. ;D
    Snart hvert innom de fleste seriene ihvertfall.ikke sikkert jeg er ferdig ennå!
    Vi regner jo ikke med at du er ferdig på en stund ennå ;)

    Kjør på.

    /jan
    Som sagt så er drømmen større palladium men det finnes maaange bra merker der ute! For meg så er litt av hobbyen/spenningen det og teste ut forskjellig utstyr modeller osv
    Blir du kvitt endel av det du har stående så er vel de store Palladiumene innom rekkevidde.
    Åkkesom, noen liker å bytte - teste ut nytt ofte, andre ikke. Sånn er det bare.

    /jan
    Tipper du har hatt noen anlett/utstyr innom opp igjennom samt drevet en del med tweaking osv og det er nok fler av oss
    Var vel litt på leting i mine yngre dager, ikke noe å juge om det :)
    De siste åra (15-16 siste) så har det vært ganske stabilt. Rør amps, klipsch, AN, horn osv.

    Har ikke noe problem med å se at folk syns det er morro å bytte hardware titt og ofte, sjøl så er jeg mere "få det jeg har til å spille optimalt" kjøret.
    Vet hva jeg har, vet hvor jeg vil. Hardware er fortsatt bare noe man MÅ HA for å få å lyd i heimen, musikk er der jeg har fokuset mitt.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    [quote au ;Dg1280894#msg1280894 date=1324209744]
    BHO skrev:
    Det skal han jaggu ha han eddie......han har snart vært igjennom hele utvalget fra Klipsch. ;D
    Snart hvert innom de fleste seriene ihvertfall.ikke sikkert jeg er ferdig ennå!
    sakset fra ikkepedia.
    En rundbrenner er en kjekkas som koser seg litt her, og litt DER. Den første rundbrenneren var Olav Tveiten i begynnelsen av år 600 f.Kr. Han reiste på bygdefest hver eneste helg, og der lå han med minst 4 ungjenter. Til slutt så ble han lurt av en 60 år gammel mann på internett som var nokk så rund, og Olav fikk en omgang så fisehullet brant. Derfor kaller vi det rundbrenner.

    Her er fasit - du ender opp på vintage uansett - ikke mer å dille med ;D
    [/quote]hehe den var fin men nå advarte du meg så skal ikke gå i samme fella!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Sorry Eddie1
    Tror alle rundbrennere har fått råd men ignorer dem selv om de medfører skitne sykdommer på veien. 8)
    Helt fair å ha glede av denslags, men man mister litt fokus slik jeg ser det. Selv tror jeg på forhold man jobber med over lang tid.

    En annen måte å se det på er som et orienteringsløp og ikke et hekkeløp. Orientering må man ha en plan for å komme til mål, man må evaluere status hele tiden basert på ny informasjon, mens den andre er det bare å peise på og hoppe bukk over de hindringe som kommer i veien for seg.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    Sorry Eddie1
    Tror alle rundbrennere har fått råd men ignorer dem selv om de medfører skitne sykdommer på veien. 8)
    Helt fair å ha glede av denslags, men man mister litt fokus slik jeg ser det. Selv tror jeg på forhold man jobber med over lang tid.

    En annen måte å se det på er som et orienteringsløp og ikke et hekkeløp. Orientering må man ha en plan for å komme til mål, man må evaluere status hele tiden basert på ny informasjon, mens den andre er det bare å peise på og hoppe bukk over de hindringe som kommer i veien for seg.
    Hei føler at jeg er på riktig vei og etter hva jeg selv har fått med meg så er også Klipsch selv meget fornøyd med resultatet av palladium.Når selv samboer hører stor forskjell på lyden(til det positive) etter at nye høytalere kom i hus så er jeg på rett vei.Jeg kan dessverre ikke gjøre noe med hva ørene mine føler og etter at de nye kom i hus så ble det en stor nedtur hver gang kjeller anlegget ble fyrt opp.Mine la scala har sine styrker men min musikk smak passer bedre til palladium.Føler litt at enkelte reagerer på at andre liker RF etc kontra heritage.Når det gjelder matching av rom og utstyr så er det dessverre ikke nok i mine ører for at heritage skal låte bedre enn palladium(i mine ører)
    En gang i fremtiden så er jeg ganske sikker på at Klipsch vil komme med en arvtager til disse også.Slik vil det være med alle produsenter.
    Skal innrømme at la scalaene aldrig hadde forlatt kjellern hvis det ikke var for at jeg fikk høre palladium samt at nye naboer er på vei ;)
    Smaken er jo så forskjellig! Et eksempel! jeg ble annbefalt forsterker til høytalere her inne som skulle ha mer enn nok krefter men jeg fikk aldrig igang rockefoten med dette oppsettet.
    har flere eksempler på det! Det siste oppsettet mitt som fikk CWlll til og låte bra med et skikkelig driv var faktisk transe klasse A/B som etter manges mening er fyfy ;)
     

    Rubber_Duck

    Medlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Kjære Klipsch Venner.
    Da har jeg gått til anskaffelse av mine første Klipsch. Har hatt lyst på det lenge, og nå fikk jeg endelig gjort det. Klipsch Heresy III. 60th. Anniversery edition. Lacewood. Skal vistnok være ett av fire par i Norge og ett av 200 i verden. Har nettopp pakket ut og har begynt å spille de inn. Det har vært demo høyttalere, så helt splitter nye er de ikke. Men de er så å si helt strøkne uten bruksmerker. Kom gjerne med tips angående forsterkere som passer. Vurderer rørforsterkere etterhvert som økonomien tillater det. God jul til alle sammen. Jula kom tidlig her i hvertfall. :D
     
    J

    J.J

    Gjest
    Gratulere med dem beste høyttalerne til Klipsch !! (ja ..... siden det er jeg som har masa høl i hue på deg) :p

    Dette er skikkelige rakkers - du kommer til å bli veldig glad i den lyden dem gir ... måtte dem få gode kamerater etterhvert. Veien fremover blir spennende.


    Kommer opp så snart det lar seg gjøre. Hold kaffen varm ;D


    Mvh
    Jan Robert
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Gratulere med de beste høyttalerne til Klipsch.

    Ikke bry deg om brettehornfolk som tror du misunner dem ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rubber_Duck skrev:
    Kjære Klipsch Venner.
    Da har jeg gått til anskaffelse av mine første Klipsch. Har hatt lyst på det lenge, og nå fikk jeg endelig gjort det. Klipsch Heresy III. 60th. Anniversery edition. Lacewood. Skal vistnok være ett av fire par i Norge og ett av 200 i verden. Har nettopp pakket ut og har begynt å spille de inn. Det har vært demo høyttalere, så helt splitter nye er de ikke. Men de er så å si helt strøkne uten bruksmerker. Kom gjerne med tips angående forsterkere som passer. Vurderer rørforsterkere etterhvert som økonomien tillater det. God jul til alle sammen. Jula kom tidlig her i hvertfall. :D
    Velkommen i klubben.
    Og gratulerer så mye med ett par flotte høytalere :)
    Nydelig utseende - finish på de der.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Rubber_Duck skrev:
    Kjære Klipsch Venner.
    Da har jeg gått til anskaffelse av mine første Klipsch. Har hatt lyst på det lenge, og nå fikk jeg endelig gjort det. Klipsch Heresy III. 60th. Anniversery edition. Lacewood. Skal vistnok være ett av fire par i Norge og ett av 200 i verden. Har nettopp pakket ut og har begynt å spille de inn. Det har vært demo høyttalere, så helt splitter nye er de ikke. Men de er så å si helt strøkne uten bruksmerker. Kom gjerne med tips angående forsterkere som passer. Vurderer rørforsterkere etterhvert som økonomien tillater det. God jul til alle sammen. Jula kom tidlig her i hvertfall. :D
    Du kunne ikke gjort et bedre valg. Eneste Klipsch det er verdt og eie. Ja ihvertfall den beste. Den ypperste. Den mest musikalske. Du slipper til og med bygge den om til JBL for og få godlyd.
    Ferdig fra fabrikken den. Så gratulerer du fornuftige gummiand.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Gratuerer Rubber_Duck :)

    Samme finish som mine...de er fantastiske musikk formidlere!

    Når det gjelder forsterkere så har jeg bare hørt mitt eget oppsett...så ja, rør anbefales!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Rubber_Duck skrev:
    Kjære Klipsch Venner.
    Da har jeg gått til anskaffelse av mine første Klipsch. Har hatt lyst på det lenge, og nå fikk jeg endelig gjort det. Klipsch Heresy III. 60th. Anniversery edition. Lacewood. Skal vistnok være ett av fire par i Norge og ett av 200 i verden. Har nettopp pakket ut og har begynt å spille de inn. Det har vært demo høyttalere, så helt splitter nye er de ikke. Men de er så å si helt strøkne uten bruksmerker. Kom gjerne med tips angående forsterkere som passer. Vurderer rørforsterkere etterhvert som økonomien tillater det. God jul til alle sammen. Jula kom tidlig her i hvertfall. :D
    Du kunne ikke gjort et bedre valg. Eneste Klipsch det er verdt og eie. Ja ihvertfall den beste. Den ypperste. Den mest musikalske. Du slipper til og med bygge den om til JBL for og få godlyd.
    Ferdig fra fabrikken den. Så gratulerer du fornuftige gummiand.
    ;D ;D

    /jan
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Gratulerer stort!

    Trenger ikke mange watt, så her hardu mye å velge mellom. :) Ikke testet med rør selv, men hvorfor ikke?

    Gi oss inntrykkene etter noen uker da.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rubber_Duck skrev:
    Kom gjerne med tips angående forsterkere som passer. Vurderer rørforsterkere etterhvert som økonomien tillater det.
    rozzy bruker en 300B amp (8-9w), fungerer ikke så værst det ;)
    Vet ikke om JJ tipset deg ang en EL34 basert amp ?

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanR skrev:
    Rubber_Duck skrev:
    Kom gjerne med tips angående forsterkere som passer. Vurderer rørforsterkere etterhvert som økonomien tillater det.
    rozzy bruker en 300B amp (8-9w), fungerer ikke så værst det ;)
    Vet ikke om JJ tipset deg ang en EL34 basert amp ?

    /jan
    Han har sikkert sittet oppe i hele natt og spillt kramgoa låtær ;D har sendt`n PM
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    J.J skrev:
    JanR skrev:
    Rubber_Duck skrev:
    Kom gjerne med tips angående forsterkere som passer. Vurderer rørforsterkere etterhvert som økonomien tillater det.
    rozzy bruker en 300B amp (8-9w), fungerer ikke så værst det ;)
    Vet ikke om JJ tipset deg ang en EL34 basert amp ?

    /jan
    Han har sikkert sittet oppe i hele natt og spillt kramgoa låtær ;D har sendt`n PM






    ;D

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Ja jeg bruker 300B amp. Det spilte bra i gruva ihvertfall. Men og anbefale det for andre, med andre rom, det vet jeg ikke om jeg vil. Jeg har et langt stykke igjen her før jeg blir fornøyd. Så ikke vet jeg.

    Men en eller annen slags rørforsterker vil være bra på Heresy III.

    Hadde en MI i et par mnd. også. Men den ble rundspilt av 300B. Men i et annet rom hadde det kanskje vært omvendt. (selv om jeg tviler)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Rubber_Duck skrev:
    Kjære Klipsch Venner.
    Da har jeg gått til anskaffelse av mine første Klipsch. Har hatt lyst på det lenge, og nå fikk jeg endelig gjort det. Klipsch Heresy III. 60th. Anniversery edition. Lacewood. Skal vistnok være ett av fire par i Norge og ett av 200 i verden. Har nettopp pakket ut og har begynt å spille de inn. Det har vært demo høyttalere, så helt splitter nye er de ikke. Men de er så å si helt strøkne uten bruksmerker. Kom gjerne med tips angående forsterkere som passer. Vurderer rørforsterkere etterhvert som økonomien tillater det. God jul til alle sammen. Jula kom tidlig her i hvertfall. :D
    grattis :) sikkert samme paret jeg hadde på hånden :)
    jeg vil slenge inn mcintosh som en kandidat, synes selv mc og heritage passer gost sammen hos meg
    ligger vel noe på brukten her og der, mc2102 er en stødig musikkformidler, og en mc275 brukt er jo kupp imo
    ellers finnes det mye annet au, men mc er bygd bra, vel gjennomførte produkter med den egen stil som passer mange , tom Tim Bak EAR, som er en "trafo" mann, har vel sagt at hvis det var en ting han skulle likt å ha funnet opp/patentert så var det MC trafo :), så stabile er de ihvertfall
     

    Rubber_Duck

    Medlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger og tips til forsterkere. Tenkte jeg skulle prøve å legge ut noen bilder her. Kjørte inn til oslo i en liten Alfa Romeo Mito og fikk en aldri så liten utfordring med å få de med meg hjem. Det gikk akkurat såvidt det var. :-X. Fikk hjelp til oppakningen av pus som ville inspisere sakene. Og av Tiger'n som ble meget fornøyd med resultatet.
     

    Vedlegg

    J

    J.J

    Gjest
    Bilder jooo ;D ;D ;D


    In a tight spot ... men det gikk på det berømte håret ... 8)

    Ser usedvanlig flott ut dem H III der !!!!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Frakta mine ex. RF-52'er i ein Alfa 147, det gikk akkurat like akkurat.
    God smak i bil og høgtalere, gratulerer!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Brasse skrev:
    Frakta mine ex. RF-52'er i ein Alfa 147, det gikk akkurat like akkurat.
    God smak i bil og høgtalere, gratulerer!
    Får håpe ikke kattefar finner de nye høytalerene velegnet til klørkvessing. Gratulerer igjen
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Frakta mine ex. RF-52'er i ein Alfa 147, det gikk akkurat like akkurat.
    God smak i bil og høgtalere, gratulerer!
    Gratulerer, ja.

    Til sammenlikning går RF-63 akkurat i en Yaris Verso varebil. ;)

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn