Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    janix skrev:
    Hva kan ha vært grunnen for å ha tatt RF-83 ut av produksjonen?
    Mest bass var det i de også. Lurer fært på å skaffe meg dem før de blir
    utsolgt på markedet.
    Den var for nærme RF-7 II i pris og ytelse, kanskje. RF-83 dukket jo opp da RF-7 (mk1) forsvant.

Visstnok får du til RF-7 II lettere til i mindre rom enn RF-83 også. RF-83 trenger etter sigende ganske god plass.

(Skjønt: "alle" sa at rommet mitt var for lite til RF-63 også, men det funker da, det.)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Synes mkll er roligere i toppen samt mer detaljert,ennå fyldigere bass og mer lik heritage serien men det er min mening

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    201
    Sted
    Bergen
    Da er det vel på tide jeg søker om medlemskap hos Klipsch vennene...det blir sendt et par Heresy III i til meg i dag, de er vel framme i Bergen om ett par dager.

Jeg har aldri eid Kilpsch, ei heller lyttet til :eek: De skal spille sammen med Abrahamsen V6 dac og Conrad-Johnson PV11 og MV52.

Tidligere har jeg hatt Celestion, B&W, Doxa høyttalere, og har nå Jamo Concert 8.

Jeg har lest her i vennetråden i flere dager (den er laaang) og jeg gleder meg stort til jeg får Heresyene i hus, om det er den hyggelige stemningen her inne eller ønske om at det skal spilles musikalsk som gjør at jeg prøver Klipsch vet jeg ikke, men det skal bli gøy å koble de opp.

Nå er det tilbake å lese i venntråden...er kommet til side 267.......

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    64.789
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Vapor skrev:
    Da er det vel på tide jeg søker om medlemskap hos Klipsch vennene...det blir sendt et par Heresy III i til meg i dag, de er vel framme i Bergen om ett par dager.

Jeg har aldri eid Kilpsch, ei heller lyttet til :eek: De skal spille sammen med Abrahamsen V6 dac og Conrad-Johnson PV11 og MV52.

Tidligere har jeg hatt Celestion, B&W, Doxa høyttalere, og har nå Jamo Concert 8.

Jeg har lest her i vennetråden i flere dager (den er laaang) og jeg glder meg stort til jeg får Heresyene i hus, om det er den hyggelige stemningen her inne eller ønske om at det skal spilles musikalsk som gjør at jeg prøver Klipsch vet jeg ikke, men det skal bli gøy å koble de opp.

Velkommen og gratulere med kjempe fine høyttalere ;D

O

J

J.J

Gjest
    Grattis !!! Det er noen råtasser du har skaffet deg - vi venter spent på hva du mener om dem ... og hva du finner på for å få tynt dem mest mulig - for å låte sånn som du vil at det skal være...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Vapor skrev:

Jeg har lest her i vennetråden i flere dager (den er laaang) og jeg glder meg stort til jeg får Heresyene i hus, om det er den hyggelige stemningen her inne eller ønske om at det skal spilles musikalsk som gjør at jeg prøver Klipsch vet jeg ikke, men det skal bli gøy å koble de opp.
    Velkommen skal du være :)
    Det finns værre ting, mye værre, enn H III her i verden. Knallgode småtasser det der.

Vapor skrev:
    ;D ;D

/jan

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    201
    Sted
    Bergen
    Takker så mye ;D

Mine er i Lacewood utførelse (kjempepene) og uten risere, så jeg lager risere i første omgang og prøver sikkert med stativer senere.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Vapor skrev:

Jeg har lest her i vennetråden i flere dager (den er laaang) og jeg gleder meg stort til jeg får Heresyene i hus, om det er den hyggelige stemningen her inne eller ønske om at det skal spilles musikalsk som gjør at jeg prøver Klipsch vet jeg ikke, men det skal bli gøy å koble de opp.

Skal du ha Klipsch er Heresy III det beste valget du kan gjøre. Er det noen som prøver og innbille deg noe annet, slå de på kjeften.

Heresy III er the best. Gratulerer med et godt og musikalsk valg.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    rolfozzy skrev:
    Vapor skrev:

Skal du ha Klipsch er Heresy III det beste valget du kan gjøre. Er det noen som prøver og innbille deg noe annet, slå de på kjeften.

Heresy III er the best. Gratulerer med et godt og musikalsk valg.
    hehe ja til å være en bokhylle høytaler så er de rå!

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Heresy III —de einaste Heritage som ikkje treng modifiseres for å låte som de skal! :-*

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Å kalle Heresy III en bokhyllehøyttaler er en fornærmelse! Ut av denne tråden! Shuuuu......

Husk å legge ved noen bilder når du får de i hus. Ser frem til å høre hva du synes! :)

Jeg har et dedikert "lytte-anlegg" i kjelleren, med Tannoy prestige Sandringham, kraftige forsterker blah blah... Men jeg lytter i disse dager like mye til Heresy III koblet til en rimelig receiver. Lettdrevne og musikalske mestere.

Gratulerer! =)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Brasse skrev:
    Heresy III —de einaste Heritage som ikkje treng modifiseres for å låte som de skal! :-*
    hehe skulle hatt et par selv hadde de ikke hvert så små men kansje de vil passe på rommet til jentungen på 4

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Hørt modda H III ?

/jan
    Man skal ikke tukle med skaperverket. Ihvertfall ikke når skaperverket er perfekt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Guttær er guttær ::)

Nuvel, tilbake til topic, iaf for oss som EIER klipsch ;)
    H III er, for ente gang, uten tvil den beste småhøytaleren der ute. Basta.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Hørt modda H III ?

/jan
    Nei. Blir som å sette Lamborghini-motor i ein Ferarri.
    Why bother?
    Populært å dra inn biler på hfs i dag. Noe som går ?

/jan
    Akurat som du ikke har skrytt sie opp og ned med Lørja II

Det er en KlipschTransporter, også kalt Lørja II. Helt korrekt ;)

/jan

Deep Purple

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Må vel søke om medlemskap siden jeg har kjøpt meg et par CW 2...
    Ankom fra USA for vel ei uke siden.
    Det ble vel ikke helt som jeg hadde tenkt.
    Koblet de opp til min Music Angel med dårlig lyd som resultat.
    Tynn metallisk lyd med lydbilde laaangt borte,nesten ingen bass!
    Dessuten støy(sus).Var klar over at det kunne bli susing,men trodde ikke det skulle bli så mye.
    Vel,ut med MA og inn med Electrocompaniet ECI-2,og alt ordna seg...
    Spiller fint og støyfritt,kan vel si at jeg hører potensialet i CW nå.
    Ja,så nå har ungene fått seg rørforsterker til PS3 og Cartoon....
    PS Music Angel spiller glimrende og støyfritt med RB-81.
    Bytta ut et sett EC 4.7+AW250 med MA for en tid siden...da med RF 82 som ht.
    Så får tiden vise hva det blir til,har jo lyst på rør til CW...
    Har ikke helt gitt opp MAen enda,så om noen skulle ha erfaring med denne comboen så tar jeg i mot tips...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper brukte/bruker vel en MA på sine CW II, husker jeg ikke feil fungerte det ganske greit også.
    Mulig din trenger litt ettersyn ? Dårlige rør ?
    Er jo ganske høy følsomhet på CW så er det noe "grums" kommer det gjerne fram.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer Vapor med H III. :D H III i Lacewood tror jeg er dritfint.

jan#jan: Slik er det, H II er nest best for H III eiere, men ikke for H II eiere. ;)

Gratulerer til deg også Deep Purple! :D

J

J.J

Gjest
    JanOlav skrev:
    jan#jan: Slik er det, H II er nest best for H III eiere, men ikke for H II eiere. ;)

Gratulerer til deg også Deep Purple! :D
    BAAAH :mad:

Slenger meg på gratulasjoner i øst og vest ..... Og for dem som ikke har fått det med seg - bilder er obligatorisk ;D

thomas1403

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Antall liker
    70
    janix skrev:
    utsolgt på markedet.
    RF83 var vel på mange måter arvtaker til RF-7, og nå kom RF83's arvtaker - RF-7 II

Jeg synes selv RF83 spiller fetere enn RF7 II, jeg har hatt RF83 i lang tid, og har de siste par mnd lånt en kompis RF7 II mens han var offshore - og har i den forbindelse foretatt en konkret sammenligning. Hornet har noe bedre oppløsning i MKII, men merker stort sett kun dette i direkte sammenligning. RF83 spiller lavere bass på all elektronikk har testet, samt med mer punch.

RF7 II er noe enklere å plassere plassmessig, mye pga RF83 er veldig dyp. Jeg personlig tror MKII gjør Ref. lettere å like for et bredere publikum, mens jeg personlig mener de er blitt litt snillere i fremtredningen.

Ja takk begge deler, RF83 i kinoen og RF 7 i stua eller soverommet?

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Som en og annen garvet Klipsch venn her inne har gjettet, så har jeg sendt avgårde
    min Heresy III til Bergen i dag. Nå har jeg bare et par igjen :-[

Heresy III Lacewood

One down, one to go

Her er min siste test av disse. Svidde av nesten hele fire watt på det verste. Hørte en tre fire
    plater der de sto. Lyd bare på venstre øre slik jeg satt, men det låt ikke dårlig dette.

Noen flere watt vil gjøre seg. Blir moro å høre fra Vapor når han for koblet dem opp på sitt utstyr.

Sist og ikke minst: Velkommen som Klipsch eier Vapor!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.840
    Torget vurderinger
    1
    thomas1403 skrev:
    janix skrev:
    utsolgt på markedet.
    RF83 var vel på mange måter arvtaker til RF-7, og nå kom RF83's arvtaker - RF-7 II

Jeg synes selv RF83 spiller fetere enn RF7 II, jeg har hatt RF83 i lang tid, og har de siste par mnd lånt en kompis RF7 II mens han var offshore - og har i den forbindelse foretatt en konkret sammenligning. Hornet har noe bedre oppløsning i MKII, men merker stort sett kun dette i direkte sammenligning. RF83 spiller lavere bass på all elektronikk har testet, samt med mer punch.

RF7 II er noe enklere å plassere plassmessig, mye pga RF83 er veldig dyp. Jeg personlig tror MKII gjør Ref. lettere å like for et bredere publikum, mens jeg personlig mener de er blitt litt snillere i fremtredningen.

-er det forskjell på oppløsning, dybde/bredde i lydbildet (3D)? Dynamikk?

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Jamie woon på kombo rotel / Tannoy Sandringham og denon 1912 Heresy III. Klarte ikke å hørepå Woon nede, da Tannoy vil spille ned til 38 hz, ble for mye bass i den enden av registeret. Oppe derimot, med Heresy III og stor stue, så ble det til og med dansbart! Når er det man tar seg selv i å danse uten påvirkning? Jeg bare spør!

(Nå er det bare noen som må svare...)

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    201
    Sted
    Bergen
    Tusen takk for handelen Serial ;D

Flotte bilder !! Gleder meg ikke akkurat mindre til de kommer fram nå.....

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    bjornh skrev:
    thomas1403 skrev:
    janix skrev:
    utsolgt på markedet.

-er det forskjell på oppløsning, dybde/bredde i lydbildet (3D)? Dynamikk?
    synes selv at RF7mkll spiller bedre på alle måter,bedre på micro dynamikk samt beholdt råskapen men bedre samspill mellom elementer samt bedre i toppen på detaljer,minner meg litt mer om Heritage serien

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn