Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    1.818
    Torget vurderinger
    8
    Folk jeg kjenner går det iallfall an å snakke og være åpne og ærlige med om ting. Trist at du ikke opplever det samme i din omgangskrets.
    Prøvde ikke Rognlien og gi deg en forklaring ?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Hva skal man med Klipsch da? Fine kasser?
    De jeg kjøpte av deg var en virkeig "eyeopener" når det kom til smekk !!
    og LS og Heresey er helt spesielle imo, men det mindre moderne er definitivt ikke på det nivåe dem kunne vært på.
    Synd dem priser seg helt ut når det kommer til store og "vanlige" horn, for det er det flesteparten her i denne tråden burde hatt og brukt !! ;):cool:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.238
    Antall liker
    3.169
    Torget vurderinger
    49
    Mye i dagens samfunn man kan irritere seg over, godt og finne måter å få det ut på.
    Har selv vært ung og frustrert, kjør på……
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.057
    Antall liker
    10.431
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er korrekt tråd for slike spørsmål egentlig.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Det er korrekt tråd for slike spørsmål egentlig.
    Takker så mye for den👍
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg liker vintage Klipsch, spesiellt Klipsch Chorus II ,og har sansen for Klipsch historie.
    Søken etter audionirvana kan også oppleves gjennom Klipsch.
    Klipsch sound kan også beskrives som for mye driv fra diskant. Det vil si for slakk kurve nedover fra delefrekvensen til diskanten. Dette gjør at man får et vanvittig gitartrøkk i mellomtoneregisteret. Mange liker nettopp dette.
    Jeg liker ikke sistnevnte, da det gir meg tidlig lyttetretthet med forsterket cymbaler og ssser.
    Om jeg skulle ha kjøpt nye hter i dag, så går valget til hter som har brukt deler som samsvarer til prisen.
    Her en liten test med Pink Floyd😀
     
    Sist redigert:
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Fått testet ut de nye R800F og må si dette var bra saker selvfølgelig rimeligere en Premiere jeg kom fra men tok en sjanse for og teste ut denne oppgraderte "Reference" serien.. (Icon/Synergy) er vel mer passende om vi skal ordlegge oss rett 🤣 men kan ihvertfall anbefales selv om Klipsch begynner å bli rimelig heftig priset som alt annet om dagen.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Hei, er ny i Klipsch verden og vurderer et brukt kjøpt. RF-82, R-820F eller R800F. Er det store forskjeller på disse? Har hørt sistnevnte, men ikke de andre.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hei, er ny i Klipsch verden og vurderer et brukt kjøpt. RF-82, R-820F eller R800F. Er det store forskjeller på disse? Har hørt sistnevnte, men ikke de andre.
    Hei

    Har hatt alt fra 52 mk1 til 8000F så føler jeg kan uttale meg 🙂 har idag R800F fra RP 4000F og merker ikke store forskjellen egentlig, selvfølgelig det er forskjeller men ikke så store som før, hornet har større åpning og kabinettet er bedre skrudd sammen, lyden generelt har kommet nærmere Premiere modellene selv om det fortsatt er et stykke ditt, men forskjellen fra 820F til 800F er at 800F er en bedre høytaler generelt.

    RF 82 er jo den virkelige Reference serien i forhold til de nye som er Synergy/Icon bare med nytt navn, får du 82 til en fin pris er det ikke noe å lure på mens de to andre heller ikke gjør seg bort til en vettug pris.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt RF52, RF62, RF82, RF52mk2, RF62mk2, RF35, RP150m, RP160m, RP260f samt RP600m.

    Av disse synes jeg RF52mk2 var den som kombinerte finesse med Klipsch råskap best.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Anbefaler som nevnt over RF52 denne overrasker stort, eller 250F / 5000F hvis disse kan skaffes, absolutt flotte kandidater
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Hei

    Har hatt alt fra 52 mk1 til 8000F så føler jeg kan uttale meg 🙂 har idag R800F fra RP 4000F og merker ikke store forskjellen egentlig, selvfølgelig det er forskjeller men ikke så store som før, hornet har større åpning og kabinettet er bedre skrudd sammen, lyden generelt har kommet nærmere Premiere modellene selv om det fortsatt er et stykke ditt, men forskjellen fra 820F til 800F er at 800F er en bedre høytaler generelt.

    RF 82 er jo den virkelige Reference serien i forhold til de nye som er Synergy/Icon bare med nytt navn, får du 82 til en fin pris er det ikke noe å lure på mens de to andre heller ikke gjør seg bort til en vettug pris.
    Tusen takk for tilbakemelding. Er det et fett om det er Mk1 eller Mk2? Ser det ligger ute Mk1 til 5000kr. I mitt nærområde. Ingenting av R-800F. Hvilken forsterker/merke anbefaler du? Prøver og havne billig ut :)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Selv syntes jeg ikke det var veldig forskjell men klart merket at hornet var litt anderledes fra mk 1 til 2 men merket mest forandring når Premiere debuterte i 2015 men da var også designet omgjort mye.

    Selv kjører jeg idag R800F med Yamaha AS 701 og dette er en utrolig god og morsom kombo, det største tidligere var RF 7 mk2 og Rotel RA 1592 før jeg kjørte Abrahamsen blokke og pre men økonomien forandret seg og dette ble solgt etter en tid med et savn selv den dag idag 😔
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Selv syntes jeg ikke det var veldig forskjell men klart merket at hornet var litt anderledes fra mk 1 til 2 men merket mest forandring når Premiere debuterte i 2015 men da var også designet omgjort mye.

    Selv kjører jeg idag R800F med Yamaha AS 701 og dette er en utrolig god og morsom kombo, det største tidligere var RF 7 mk2 og Rotel RA 1592 før jeg kjørte Abrahamsen blokke og pre men økonomien forandret seg og dette ble solgt etter en tid med et savn selv den dag idag 😔
    Takk igjen, da tror jeg at jeg går for RF-82 Mk1 de som er til salgs selges med Harman Kardon forsterkere. Så usikker om jeg skal kjøpe med eller uten de. Men hvis høyttalerne kostet 5800kr og helt ned i 4500kr. Så holder de seg godt i pris eller er overpriset (i følge prishistorikk)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hadde selv 82 mk1 og mk2 med HK 980 og 990 så var en god kombi det 🙂 da får du også litt inntrykk videre om hva Klipsch også innebærer men de har forandret sound rundt Premiere hvis du skulle får prøvd ut det senere 🙂
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.426
    Antall liker
    1.479
    Torget vurderinger
    29
    Når en jobber 12 timer hver dag, 14 dager i strekk, er det kjekt med litt musikk på kontoret.
    Dag 1/14 i dag, og nye PC-høyttalere sto klar for utpakking under pulten.😁
    Liten modifikasjon måtte til får å få plass.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Når en jobber 12 timer hver dag, 14 dager i strekk, er det kjekt med litt musikk på kontoret.
    Dag 1/14 i dag, og nye PC-høyttalere sto klar for utpakking under pulten.😁
    Liten modifikasjon måtte til får å få plass.
    Åssen låter disse da? Kikket litt på de men usikker på kvaliteten
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    649
    Antall liker
    677
    Sted
    Rogaland
    @rorres du har jo hatt heritage høyttalere, kanskje hørt cornwall etc, er promedia heritage 2.1 i samme gate lydmessig?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.426
    Antall liker
    1.479
    Torget vurderinger
    29
    Dette er så annerledes høyttalere at jeg klarer ikke å sammenligne disse lydmessig.
    Det jeg foreløpig kan si, er at de låter varmt og behagelig. Fin og fast bass, uten typisk buldrebass, som ofte kan oppleves på slike oppsett.

    Flott finish, dog simpleste terminaler som er på markedet, men de gjør vel jobben.
    Jeg tenkte å bytte høyttalerkablene mellom sub og satelitter, men det begrenser seg litt mtp tversnitt på kabel.
     

    Vedlegg

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.183
    Antall liker
    8.929
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dette så jo litt spennende ut, spesielt den største modellen (y)
    Ja det så ikke helt dumt ut.. Vanskelig å få fram Mclaren på en måte som ikke ville sett helt galt ut.. syns de har klart å få Livery'en ganske så bra til.
    Hadde ikke sagt nei til et par Forte :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.238
    Antall liker
    3.169
    Torget vurderinger
    49
    Er spent på prisen på nyserien.Fine var de i alle fall.
    De var dritkule, selvom de kanskje Passer best på gutterommet og ikke i stuen:cool:
    Den største er priset til 15998$.
    Klipschorn Aka6 koster 16498$ i USA og 239000kr på Soundgarden, det gir nok en liten pekepinn på pris😳
    Klipsch McLaren Legends
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    10.900
    Torget vurderinger
    2
    Da kommer det litt "nytt" fra Klipsch.. Mclaren sammarbeidet får flere modeller.

    NEI!!
    Dette har jeg ikke råd til!

    Mer info her:

    Er vel Forte som er mitt valg her, tenker jeg.... Lurer på om forskjellene på Forte IV (70 000,-) og Forte McLaren (US $ 11 000,-) er mer enn kosmetisk? Prisen i Norge vil jo fort komme opp mot 130 000,- vil jeg tro. Dermed bør det nok være mer enn bare finish å komme med for kr. 60 000,- i tillegg....
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.238
    Antall liker
    3.169
    Torget vurderinger
    49
    . Dermed bør det nok være mer enn bare finish å komme med for kr. 60 000,- i tillegg....
    Børe være mer enn vinyl klistremerke og gult Horn 😂
    Hva er forskjellen på The Fives i McLaren versjon kontra de orginale?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    10.900
    Torget vurderinger
    2
    Børe være mer enn vinyl klistremerke og gult Horn 😂
    Hva er forskjellen på The Fives i McLaren versjon kontra de orginale?
    Så vidt jeg kan forstå er det så å si kun kosmetisk. Det gjør at prisen blir helt forferdelig feil. Samme størrelse, samme elementer, samme vekt, samme data på alle verdier:
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.426
    Antall liker
    1.479
    Torget vurderinger
    29
    Tøft design.....en stund.
    Tror jeg hadde gått lei rimelig raskt.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.238
    Antall liker
    3.169
    Torget vurderinger
    49
    Med fare for å være negativ, så har mange av Klipsch produktene blitt priset helt ut av proposjoner, og er nå effektivt utilgjengelig for den ordinære lønnsmottaker.

    Er min mening.
    Må si meg veldig enig, men føler det gjelder alle hifiprodukter, ikke bare Klipsch. Hva årsaken er kan vi jo bare spekulere i. For de som har vært med noen år og husker prisene for bare noen år siden er det trist.
    Veldig glad for at det funker så bra med Rega Brio på Heresy, selv om 9000,- for en 50watts skoeske også kanskje er litt drøyt😎
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.238
    Antall liker
    3.169
    Torget vurderinger
    49
    Noen som har erfaring med sub til Heresy (eller Herritage)?
    Har lurt litt på SVS SB1000Pro, mest pga pris og størrelse. Vil den funke, eller må jeg over på noe dyrere?
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.234
    Antall liker
    2.479
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Dette med priser gjelder de fleste produkter. Leste i en avis at smør og margarin hadde steget 24% i pris, mens inn til butikk var økningen på 9%. Tydelig at noen aktører skor seg på dette.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med sub til Heresy (eller Herritage)?
    Har lurt litt på SVS SB1000Pro, mest pga pris og størrelse. Vil den funke, eller må jeg over på noe dyrere?
    Vet ikke om jeg tørr legge hode på blokka men har et avslappet forhold til det som er korrekt. Har Heresy i et lite rom men bruker både en liten REL sub og parametric EQ i Roon. Løfter opptil 2 db. Liker resultatet veldig godt.
    EQ.JPG
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Noen som har erfaring med sub til Heresy (eller Herritage)?
    Har lurt litt på SVS SB1000Pro, mest pga pris og størrelse. Vil den funke, eller må jeg over på noe dyrere?
    Ifht pris og str er den suveren. Ikke noe bassmonster, men jeg får det lille ekstra jeg trenger (så langt testet på Yamaha NS-333 og Spendor A7, neste par ut er Klipsch RF-63).
    SVS anbefaler selvfølgelig noe helt annet. Se SVS sin kalkulator: https://www.svsound.com/pages/merlin
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.238
    Antall liker
    3.169
    Torget vurderinger
    49
    Ifht pris og str er den suveren. Ikke noe bassmonster, men jeg får det lille ekstra jeg trenger (så langt testet på Yamaha NS-333 og Spendor A7, neste par ut er Klipsch RF-63).
    SVS anbefaler selvfølgelig noe helt annet. Se SVS sin kalkulator: https://www.svsound.com/pages/merlin
    Ja har sett på kalkulatoren, den blir for stor (som hun sa)😁
    Er egentlig fornøyd med bassen til musikk, men noen ganger er det digg å kjenne det rister litt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn