Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har en formening om bruktpris på palladium p37f ? Som sagt har jeg snakket med selger som ønsker 45k og de er ikke 100% strøkne heller,små sår i vel å merke.. Er ikke dette litt i overkant for 7 år gamle høyttalere og ønsker over 50% av nypris.?
    Ser jo at p38f har ligget på ca 50k brukt. Men ikke funnet noen bruktannonser på p37f
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte å bruke ECI-2 som forforsterker til cayin!? Er det andre forforsterkere i denne pris klassen som er verdt å ta en titt på?
    Det gir ingen mening å benytte ECI-2 som forforsterker. Skal du ha en ren forforsterker til Cayin bør du lete etter rene forforsterkere med litt kvalitet. Så vidt jeg vet går det an å brokople 2 + 2 kanaler av Cayin-forsterkeren din, så du får drøye 2 x 300 W (+ en kanal som ikke brukes).

    Har du begrensede midler, se om du kommer over f.eks. en Parasound P3, de går gjerne for 3 - 4000, og gir gode resultater.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Jo og ja:). Men det er mulig byttehandel med de p37 så derfor jeg lurer på hva er normal bruktpris på disse.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.495
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jo og ja:). Men det er mulig byttehandel med de p37 så derfor jeg lurer på hva er normal bruktpris på disse.
    De er sjeldent til salgs, så det er derfor litt vanskelig å si hva som er normal bruktpris. Jeg er uansett enig i at 45K er i meste laget for et par som ikke er strøkent. Jeg kikket på annonsen nå og vil anslå 35-40K alt etter hvor synlige disse skadene er. I 2010 så kostet de jo ikke 80K heller :rolleyes:
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Jo og ja:). Men det er mulig byttehandel med de p37 så derfor jeg lurer på hva er normal bruktpris på disse.
    De er sjeldent til salgs, så det er derfor litt vanskelig å si hva som er normal bruktpris. Jeg er uansett enig i at 45K er i meste laget for et par som ikke er strøkent. Jeg kikket på annonsen nå og vil anslå 35-40K alt etter hvor synlige disse skadene er. I 2010 så kostet de jo ikke 80K heller :rolleyes:
    Takk for svar. Han sa at de kostet 100k i 2010? Noe jeg syntes virket rart mtp dollarkurs osv.
    Men er omtrent det jeg tenkte også at 35-40 utfra skadene. Jeg får tygge på det eller ta en tur til oslohifisenter å se om de p38 fremdeles står der.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.495
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja da har han røykt sokker eller noe... Veil pris nå er vel 80K for et par og jeg tror det var 65K for et par da de kom. De har i alle fall aldri kostet 100K...;)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte å bruke ECI-2 som forforsterker til cayin!? Er det andre forforsterkere i denne pris klassen som er verdt å ta en titt på?
    Det gir ingen mening å benytte ECI-2 som forforsterker. Skal du ha en ren forforsterker til Cayin bør du lete etter rene forforsterkere med litt kvalitet. Så vidt jeg vet går det an å brokople 2 + 2 kanaler av Cayin-forsterkeren din, så du får drøye 2 x 300 W (+ en kanal som ikke brukes).

    Har du begrensede midler, se om du kommer over f.eks. en Parasound P3, de går gjerne for 3 - 4000, og gir gode resultater.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Skjønner! Denne er "oppgradert" så det er fjerna en kanal og oppgradert di fire gjenværende.. skal være 160-180w PR kanal og noe mer strøm uten at jeg vet helt sikkert (den veier 3-4kg mer med en kanal mindre i allefall) :) har kikka litt på parasound :) så en ren forforsterker da med kun signal :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Musical innovation mi13 på Cornwall, yay or nay?
    Må bruke rca i overskuelig fremtid.
    Effekt er usikkert, men sikkert noe klasse A.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.904
    Antall liker
    10.791
    Torget vurderinger
    10
    Da var det ut med en død 9 1/2 år gammel 10 tommer og inn med en bøsere 12 tommer. Bra push i den.
    (Forøvrig er det reference satelitter i veggen)



    IMG_8522.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte å bruke ECI-2 som forforsterker til cayin!? Er det andre forforsterkere i denne pris klassen som er verdt å ta en titt på?
    Det gir ingen mening å benytte ECI-2 som forforsterker. Skal du ha en ren forforsterker til Cayin bør du lete etter rene forforsterkere med litt kvalitet. Så vidt jeg vet går det an å brokople 2 + 2 kanaler av Cayin-forsterkeren din, så du får drøye 2 x 300 W (+ en kanal som ikke brukes).

    Har du begrensede midler, se om du kommer over f.eks. en Parasound P3, de går gjerne for 3 - 4000, og gir gode resultater.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hadde vært en kjempe fordel med innbygd dac. Det er det vel ikke i P3 etter som jeg forstod. Men kan jo kjøpe veisiden av..
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 449368

    Prøver meg fram litt med demping i hjørnene bak HT. Vanskelig å si om det hjalp noe

    Skal selvfølgelig gjøres penere hvis det har noe effekt :)
    Hva er det du vil dempe? En liten matte som demper på høye frekvenser gir ingen merkbar effekt plassert bak høyttaleren. Skal du dempe bass må du ha enorm tykkelse (50cm + med glava/rockwool) eller spesialiserte kommersielle bassfeller. Vil du roe ned skarp lyd i rommet er det førsterefleksjoner i tak, sidevegg og bakvegg du vil dempe - helst med med 10cm+ rockwool/glava plater, men 7,5cm og til nød 5 cm vil bedre klangen i rommet.
    Les mer om akustikk her; Lyd & Akustikk
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Ja da har han røykt sokker eller noe... Veil pris nå er vel 80K for et par og jeg tror det var 65K for et par da de kom. De har i alle fall aldri kostet 100K...;)
    2010 prisen var kr 59900 ifølge prisjakt. ;)
    https://www.prisjakt.no/product.php?pu=315766
    Takker. Droppa handel med han da han blei litt snurt av en eller annen grunn da jeg oppga nypris på de, og at prisen var hans litt høy med tanke på at det ligger 2 stk p38f til ca 5k mer bare..
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 449368

    Prøver meg fram litt med demping i hjørnene bak HT. Vanskelig å si om det hjalp noe

    Skal selvfølgelig gjøres penere hvis det har noe effekt :)
    Hva er det du vil dempe? En liten matte som demper på høye frekvenser gir ingen merkbar effekt plassert bak høyttaleren. Skal du dempe bass må du ha enorm tykkelse (50cm + med glava/rockwool) eller spesialiserte kommersielle bassfeller. Vil du roe ned skarp lyd i rommet er det førsterefleksjoner i tak, sidevegg og bakvegg du vil dempe - helst med med 10cm+ rockwool/glava plater, men 7,5cm og til nød 5 cm vil bedre klangen i rommet.
    Les mer om akustikk her; Lyd & Akustikk
    Har ett litt vanskelig rom så prøver å få litt strammere bass og litt mer..
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    830
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Etter noen runder med høyttaler bytter lurer jeg på å skaffe klipsch igjen.
    Har hatt cornwall,lascala,Khorn,rf7 mkll, osv. Men tankene går nå til palladium p37f evt p38f
    Har nå T+A tci 1re som jeg egentlig er fornøyd med ,men klipsch rykker i byttefoten ogjen.:)
    Noen som har hatt noen av de palladium og evt hvordan de er sammenlignet med de øvrige klipsch jeg har hatt.
    Ligger noen palladium p37f til 45k på finn og har vært i kontakt med selger,men er ikke 45k litt drøyt for p37f fra 2010 ? Ser også at det ligger p38f til 49.995,- brukt fra oslohofisenter.. noen inspill settes pris på :)
    Mvh. Fraiser
    Har P38F selv.
    Etter at jeg koblet de opp med Manley blir de stående :)
    Kanonhøyttaler.
    Se også i tråden "Vennetråd for hifimerker" "Manley"
    Er du i nærheten er det bare å stikke innom.
    Bor i Bailby`n

    Sonicfrontiers
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.495
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja da har han røykt sokker eller noe... Veil pris nå er vel 80K for et par og jeg tror det var 65K for et par da de kom. De har i alle fall aldri kostet 100K...;)
    2010 prisen var kr 59900 ifølge prisjakt. ;)
    https://www.prisjakt.no/product.php?pu=315766
    Takker. Droppa handel med han da han blei litt snurt av en eller annen grunn da jeg oppga nypris på de, og at prisen var hans litt høy med tanke på at det ligger 2 stk p38f til ca 5k mer bare..
    Jeg blir litt provosert av folk som oppgir feil nypris. Helt greit å oppgi hva som er dagens nypris, men når det bløffes som her så fortjener man ikke å få solgt noe heller. P38F til 50K er uansett et godt kjøp etter mitt skjønn :)
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Ja da har han røykt sokker eller noe... Veil pris nå er vel 80K for et par og jeg tror det var 65K for et par da de kom. De har i alle fall aldri kostet 100K...;)
    2010 prisen var kr 59900 ifølge prisjakt. ;)
    https://www.prisjakt.no/product.php?pu=315766
    Takker. Droppa handel med han da han blei litt snurt av en eller annen grunn da jeg oppga nypris på de, og at prisen var hans litt høy med tanke på at det ligger 2 stk p38f til ca 5k mer bare..
    Jeg blir litt provosert av folk som oppgir feil nypris. Helt greit å oppgi hva som er dagens nypris, men når det bløffes som her så fortjener man ikke å få solgt noe heller. P38F til 50K er uansett et godt kjøp etter mitt skjønn :)
    Det var nettop det jeg ble også. Selvfølgelig greit å ta feil..så tolket det som at han helst ville ha kjøper som "bare måtte ha de"
    Søken går videre på p38 ,evt bare senke skuldrene litt.:)-
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte å bruke ECI-2 som forforsterker til cayin!? Er det andre forforsterkere i denne pris klassen som er verdt å ta en titt på?
    Det gir ingen mening å benytte ECI-2 som forforsterker. Skal du ha en ren forforsterker til Cayin bør du lete etter rene forforsterkere med litt kvalitet. Så vidt jeg vet går det an å brokople 2 + 2 kanaler av Cayin-forsterkeren din, så du får drøye 2 x 300 W (+ en kanal som ikke brukes).

    Har du begrensede midler, se om du kommer over f.eks. en Parasound P3, de går gjerne for 3 - 4000, og gir gode resultater.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hadde vært en kjempe fordel med innbygd dac. Det er det vel ikke i P3 etter som jeg forstod. Men kan jo kjøpe veisiden av..
    Har du en god og rimelig dac og anbefale?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Tenkte å bruke ECI-2 som forforsterker til cayin!? Er det andre forforsterkere i denne pris klassen som er verdt å ta en titt på?
    Det gir ingen mening å benytte ECI-2 som forforsterker. Skal du ha en ren forforsterker til Cayin bør du lete etter rene forforsterkere med litt kvalitet. Så vidt jeg vet går det an å brokople 2 + 2 kanaler av Cayin-forsterkeren din, så du får drøye 2 x 300 W (+ en kanal som ikke brukes).

    Har du begrensede midler, se om du kommer over f.eks. en Parasound P3, de går gjerne for 3 - 4000, og gir gode resultater.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hadde vært en kjempe fordel med innbygd dac. Det er det vel ikke i P3 etter som jeg forstod. Men kan jo kjøpe veisiden av..
    Har du en god og rimelig dac og anbefale?
    Arcam irdac eller Parasound zdac, brukt.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.204
    Antall liker
    2.465
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Mine tips til rimelig brukt dac til Klipsch: Abrahamsen V6, Electrocompaniet ECD 1/2 eller Rega...
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da skal jeg hente en parasound P3 i dag, er utrolig spent på resultatet ! Kikka litt på en annen som heter Parasound Zpre2, er det noe å anbefale videre?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Musical innovation mi13 på Cornwall, yay or nay?
    Må bruke rca i overskuelig fremtid.
    Effekt er usikkert, men sikkert noe klasse A.
    Alle Mi-forsterkere jeg har forsøkt på Klipsch har vært suksess. Og jeg har prøvd også på Cornwall.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Da skal jeg hente en parasound P3 i dag, er utrolig spent på resultatet ! Kikka litt på en annen som heter Parasound Zpre2, er det noe å anbefale videre?
    Dette blir jo spennende! :)
    En bra og rimelig priset DAC, er f.eks. Z-dac som allerede er nevnt her.
    Abrahamsen har også interessante DAC'er. Det samme gjelder også Cambridge.

    EDIT: Dersom du ikke behøver flere innganger må også selvsagt Henry DAC nevnes!! Fantastisk mye for pengene, dersom du kun benytter USB fra PC (eller Mac).

    Zpre har jeg ikke hørt, men tror ikke den kan matche den velbygde P3.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da skal jeg hente en parasound P3 i dag, er utrolig spent på resultatet ! Kikka litt på en annen som heter Parasound Zpre2, er det noe å anbefale videre?
    Dette blir jo spennende! :)
    En bra og rimelig priset DAC, er f.eks. Z-dac som allerede er nevnt her.
    Abrahamsen har også interessante DAC'er. Det samme gjelder også Cambridge.

    Zpre har jeg ikke hørt, men tror ikke den kan matche den velbygde P3.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Da var P3'n i hus, jentungen sover så blir litt lav lytting nå i kveld men hjelpe meg for en forskjell bare der! Nå bruker jeg foreløpig en god RCA til minijack til jeg får kjøpt en dac :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Da skal jeg hente en parasound P3 i dag, er utrolig spent på resultatet ! Kikka litt på en annen som heter Parasound Zpre2, er det noe å anbefale videre?
    Dette blir jo spennende! :)
    En bra og rimelig priset DAC, er f.eks. Z-dac som allerede er nevnt her.
    Abrahamsen har også interessante DAC'er. Det samme gjelder også Cambridge.

    Zpre har jeg ikke hørt, men tror ikke den kan matche den velbygde P3.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Da var P3'n i hus, jentungen sover så blir litt lav lytting nå i kveld men hjelpe meg for en forskjell bare der! Nå bruker jeg foreløpig en god RCA til minijack til jeg får kjøpt en dac :)
    Told you so! ;)
    P3 er slett ikke noen dårlig forforsterker. Ingen DAC, kun en ren, god og velbygget forforsterker, som godt og vel forsvarte prisen på rundt 10 000,- den gang den var ny.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm. Fikk aldri helt til p3 jeg.... Kan vært kombo. Ellers har jeg veldig enige meninger med mr. Dynamikk ;) p5 var odog også søppel i mine ører :p
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da skal jeg hente en parasound P3 i dag, er utrolig spent på resultatet ! Kikka litt på en annen som heter Parasound Zpre2, er det noe å anbefale videre?
    Dette blir jo spennende! :)
    En bra og rimelig priset DAC, er f.eks. Z-dac som allerede er nevnt her.
    Abrahamsen har også interessante DAC'er. Det samme gjelder også Cambridge.

    Zpre har jeg ikke hørt, men tror ikke den kan matche den velbygde P3.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Da var P3'n i hus, jentungen sover så blir litt lav lytting nå i kveld men hjelpe meg for en forskjell bare der! Nå bruker jeg foreløpig en god RCA til minijack til jeg får kjøpt en dac :)
    Told you so! ;)
    P3 er slett ikke noen dårlig forforsterker. Ingen DAC, kun en ren, god og velbygget forforsterker, som godt og vel forsvarte prisen på rundt 10 000,- den gang den var ny.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Nei, for en pre amp! Pen å se på flott finish og god lyd. Blir moro å vri opp litt i morra ??????????????????
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hmm. Fikk aldri helt til p3 jeg.... Kan vært kombo. Ellers har jeg veldig enige meninger med mr. Dynamikk ;) p5 var odog også søppel i mine ører :p
    Du ser i signaturen min hva slags kombo jeg har :) skal testes ut mer i morra :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Hmm. Fikk aldri helt til p3 jeg.... Kan vært kombo. Ellers har jeg veldig enige meninger med mr. Dynamikk ;) p5 var odog også søppel i mine ører :p
    Alt relateres vel til hva vi har av utstyr ellers i kjeden, og hva vi anser som "bra nok".
    I ditt "Galskapen"-anlegg vil nok ikke verken P3 eller P5 bidra til noe positivt. Husk hva det koster, dette her. Når du tester en P3 som du kjøper brukt for kanskje 4000,-, da er det lov å slippe entusiasmen løs. Men den spiller da ikke bedre enn det beste vi har hørt fra Accuphase, Audio Research eller Conrad Johnson. Langt i fra. Husk at din preamp koster godt og vel 10-gangeren av P3's nypris. Selvsagt er den langt bedre, noe annet skulle da også tatt seg ut. Men igjen, for 4 lapper er P3 sensasjonell.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Trenger en pre til garasjen også, der står det ett par rf82 mk2 med en NAD 218 effekt. Tenkte det var moro og ha to forskjellige oppsett så lurte litt på en Abrahamsen V3.0, er dette en bra match på Klipsch?

    Eller rett og slett en Music Angel med kt88 rør på 82?
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Magefølelsen min (og erfaringen min med V3 UP på RF-63) sier meg at Abrahamsen er noen hakk bedre enn Parasound med Klipsch, men jeg har jo aldri prøvd Parasound i eget oppsett, så... ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.375
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Parasound er ikke til å kjimse av på klipsch.. en av de mest sjelsettende demoene jeg har hatt på anlegg var hjemme hos en kjenning med parasound p5 og a21 på klipsch rf7mk2... det funket.. :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Parasound er ikke til å kjimse av på klipsch.. en av de mest sjelsettende demoene jeg har hatt på anlegg var hjemme hos en kjenning med parasound p5 og a21 på klipsch rf7mk2... det funket.. :)
    Parasound låter flott på Klipsch i mine ører :) nå får en kompis en Abrahamsen V3.0 pre på sine rf82 mk1 så får vi se åssen det låter :)

    Nå bruker jeg kun en RCA til minijack inn i forforsterkern, det kan vel umulig låte optimalt? Jeg har kjøpt meg en Argon Stream 2m som jeg venter på og med den bør det vel bli bedre lyd?

    Hvis jeg skulle finne på å oppgradere effekt forsterkeren min (Cayin) hva burde jeg gå for sånn til maks 10k?
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Hvis jeg skulle finne på å oppgradere effekt forsterkeren min (Cayin) hva burde jeg gå for sånn til maks 10k?
    Hvis du finner en Musical Innovation Mosfet er det en knallmatch på RF63. 180w med Mosfet-power :)
    Mye er sagt om Musical Innovation, men Mosfet'en er en vellykket konstruksjon som rocker voldsomt på Klipsch, og jeg har selv hatt den på RF63. Den utvilsomt morsomste forsterkern jeg har hørt på de høyttalerne, selvom den ikke er verdens mest oppløste. Så om du vil kalle det en oppgradering eller ikke kommer an på hvor fokuset ligger mtp lydsignatur. Men som sagt; du verden som det smeller til med RF63 og denne effektforsterkeren.
    Burde være å få tak i til mellom 5 og 6k brukt, kjøp gjerne to og bi-amp, bare vær sikker på at de er identiske, da det er laget diverse "custom kreasjoner" ift MI-forsterkeri.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Deler Påsans oppfatning; Mi Mosfet er svært god på RF-63, den fungerer dessuten meget bra i lag med Parasound P3 også.

    Ellers ligger det et par Nelson Pass DIY på Torget til en svært hyggelig pris, bygget av en kar som virkelig kan sine saker. Meget spennende effekttrinn.

    Videre vil gode MosFet-bestykkede (utgangstransistorer) japanske effekttrinn som oftest være gode valg, Onkyo, Yamaha, Luxman, Accuphase etc...

    Det ligger også en Naim-forsterker på Torget som kan være en morsom kombinasjon.

    Om alt dette er bedre enn nåværende Cayin er litt vanskelig å si, all den tid du har en noe modifisert variant jeg naturlig nok ikke vet hvordan låter.


    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar :)

    Cayin duger foreløpig, er plenty med krefter i den. Har en NAD 218 også hvem ville dere brukt på 63'ene?

    Og hva er tanken deres rundt dette med minijack? (Uten dac) og hva med Argon stream 2m?
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar :)

    Cayin duger foreløpig, er plenty med krefter i den. Har en NAD 218 også hvem ville dere brukt på 63'ene?

    Og hva er tanken deres rundt dette med minijack? (Uten dac) og hva med Argon stream 2m?
    Av årsaker jeg er usikker på, har jeg aldri fått spesielt fot for Klipsch/NAD-kombinasjon, med unntak av NAD 314 på Klipsch B3, som jeg syntes fungerte fint som budsjettoppsett. Men her blir det vel uansett dine ører som avgjør, også NAD responderer svært bra på en god forforsterker....

    Minijack i seg selv er intet stort problem, utfordringen går betydelig mer på kilden og (ikke minst) innspillingskvaliteten. Dersom det du egentlig spør om er "hva synes dere om å mate direkte fra PC analogt?", er spørsmålet et helt annet, og da er ikke kabelen i seg selv særlig interessant. PC'ns lydkort er ikke særlig bra som kilde, da vil jeg heller anbefale deg å koste på deg en Henry DAC. Husk også at om du benytter Spotify som kilde, må den settes opp til maks kvalitet i menyene, det skjer ikke automatisk, selv om du betaler for beste kvalitet (Premium).

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn