Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Burde fungere gull.. men en ting som ga meg karasjokk opplevelse på CW var Accuphase!!!

    Denne burde dra skinnet av pølsa ;)

    https://lyrichifi.no/produkt/accuphase-e-370-integrert-forsterker-100wch/


    Hadde E-470 på lån før hele McIntosh riggen min bare røk ut, for å få inn komplett Accuphase sett.. ikke sett meg tilbake siden!
    Da jeg hadde CW spilte jeg vel på max 12watt :p. Så E-370 burde fungere kaaanon :).

    PS!!! For all del, ring for pris... Prisene som står der er "bestemt" ifra øvre makter... og er bare veiledende ;).
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Burde fungere gull.. men en ting som ga meg karasjokk opplevelse på CW var Accuphase!!!

    Denne burde dra skinnet av pølsa ;)

    https://lyrichifi.no/produkt/accuphase-e-370-integrert-forsterker-100wch/


    Hadde E-470 på lån før hele McIntosh riggen min bare røk ut, for å få inn komplett Accuphase sett.. ikke sett meg tilbake siden!
    Da jeg hadde CW spilte jeg vel på max 12watt :p. Så E-370 burde fungere kaaanon :).

    PS!!! For all del, ring for pris... Prisene som står der er "bestemt" ifra øvre makter... og er bare veiledende ;).
    Syns du Accuphase låter bedre enn McIntosh på Cornwall, eller mer at det låter annerledes og har en annen spillestil?

    Hva slags musikk hører du på?

    Bruker jo en simpel McIntosh surroundforsterker selv, og syns det er en utmerket match.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    940
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Hei, Takker:) Bare å komme innom en dag det passer, tid blir vi enige om. Snakkes:)
    Synd det er så langt til Stavanger, ellers hadde jeg også dukket opp:)
    Veldig moro å se at du er fornøyd, og de ser ikke så altfor dominerende ut heller, selv om de er svære.
    Kjenner igjen beskrivelsen din av lyden fra da jeg dro HIII inn i huset. De puster så lett disse konstruksjonene; uanstrengt og åpent.

    En vakker dag veksler jeg inn HIII og går for Cornwall.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    940
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Klipsch og rør er som jordbær og fløte.
    Hva slags beist er dette?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Burde fungere gull.. men en ting som ga meg karasjokk opplevelse på CW var Accuphase!!!

    Denne burde dra skinnet av pølsa ;)

    https://lyrichifi.no/produkt/accuphase-e-370-integrert-forsterker-100wch/


    Hadde E-470 på lån før hele McIntosh riggen min bare røk ut, for å få inn komplett Accuphase sett.. ikke sett meg tilbake siden!
    Da jeg hadde CW spilte jeg vel på max 12watt :p. Så E-370 burde fungere kaaanon :).

    PS!!! For all del, ring for pris... Prisene som står der er "bestemt" ifra øvre makter... og er bare veiledende ;).
    Syns du Accuphase låter bedre enn McIntosh på Cornwall, eller mer at det låter annerledes og har en annen spillestil?

    Hva slags musikk hører du på?

    Bruker jo en simpel McIntosh surroundforsterker selv, og syns det er en utmerket match.
    Accuphase låter mye klarere og ryddigere. Mcintosh er krem det altså.. Men kanskje litt for mye pisket krem???

    Albumet som var avgjørende var metallica Black album faktisk.
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    360
    Antall liker
    248
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Et vell av detaljer, kraft og en totalt uanstrengt måte å presentere musikken på. Det jeg liker ved dem særlig, er at det virker ikke som de har noen form for egensignatur, all musikk høres så totalt forskjellig ut, mht opptaksrom, type lyd og alt. Har jeg egentlig opplevd noe slikt før på denne måten?..Jeg tror ikke det faktisk.
    Jillis! Gratulerer så mye!!
    Dette er spot on slik jeg opplever mine og, di forteller det som kommer inn, uten å blande seg videre inn i budskapet. Noen ganger savner jeg bass, men på neste låt må jeg gjerne hoppe frem å skru ned i panikk.

    Di sykeste opplevelsene jeg har hatt med mine er når jeg har besøk og godt med bayer, og når rette låten kommer på skal jeg ofte "dra på litt", men gjerne tøffer meg litt mer enn hva jeg hadde tenkt :p
    Da eksploderer di regelrett og går ifra å være "morro, god lyd" til SKREMMENDE og forferdelig overbevisende!

    "Michael Jackson - Who it is" rykker greit ;)
     
    T

    tommykh

    Gjest
    CW3 ankom fredag, etter mange uker venting:)
    Driver enda å eksperimenterer med plassering og liker at de responderer kjapt på ørsmå justeringer.
    For noen fantastiske høytalere. Et vell av detaljer, kraft og en totalt uanstrengt måte å presentere musikken på. Det jeg liker ved dem særlig, er at det virker ikke som de har noen form for egensignatur, all musikk høres så totalt forskjellig ut, mht opptaksrom, type lyd og alt. Har jeg egentlig opplevd noe slikt før på denne måten?..Jeg tror ikke det faktisk.
    Jeg kjører dem nå på en ren 50 W klasse A Coda, som er en helt herlig match, nerve, glød og kraft i musikken...Jeg vet CW er lettdrevne, men føler likevel de trenger styrke, jeg tror i særlig grad nok amper styrke. Allerede ute av eskene spiller dem formidabelt, men selvfølgelig, innspilling vil etterhvert gi enda mer av alt..Leste på et Klipsch forum de har laaang innspillingstid, og jeg ser på som veldig positivt.
    Dette er drømmehøytalere, på veldig mange måter. De klarer en realisme på alt av instrumenter jeg kanskje ikke har hørt maken til...og Diana Krall er i rommet, her foran meg og Stan Getz er også innom.. Disse skal jeg aldri, aldri kvitte meg med... Likte faktisk disse bedre enn SE utgaven, sorte griller var perfekt her og valnøtt finishen er nydelig
    Smakfullt lytterom, herlig!
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Helt ny på Klipsch og hifisentralen! Mange råå oppsett her! Mitt blekner i forhold men må jo legge ved ett bilde, utstyret er en Denon AVR-2808, en NAD 218 og RF63. Lyder helt sikker som en forferdelig combo men er overraskende bra. Ikke for skarp i toppen heller (har hørt Klipsch som har vært skarp i toppen før)
    IMG_0214.JPG
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Helt ny på Klipsch og hifisentralen! Mange råå oppsett her! Mitt blekner i forhold men må jo legge ved ett bilde, utstyret er en Denon AVR-2808, en NAD 218 og RF63. Lyder helt sikker som en forferdelig combo men er overraskende bra. Ikke for skarp i toppen heller (har hørt Klipsch som har vært skarp i toppen før) Vis vedlegget 444141
    Ser du har greit med luft rundt og ok vinkling. Disse vokser voldsomt på elektronikken men du har et flott utgangspunkt
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer greit med Denon forforsterker :) vet jeg helst skulle hatt en rørforsterker men er litt absurd å kjøpe en forsterker til 40-50k på ett HT sett til 8-9k Hehe men må prøve ut litt forskjellig :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på om det hadde vært en idee og koble bi wire HT med Denon på topp og NAD i bunn eller om det bare blir tull? noen innspill?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Fungerer greit med Denon forforsterker :) vet jeg helst skulle hatt en rørforsterker men er litt absurd å kjøpe en forsterker til 40-50k på ett HT sett til 8-9k Hehe men må prøve ut litt forskjellig :)
    Du får en grei pre til noen få tusen. klasse A, rør etc
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer greit med Denon forforsterker :) vet jeg helst skulle hatt en rørforsterker men er litt absurd å kjøpe en forsterker til 40-50k på ett HT sett til 8-9k Hehe men må prøve ut litt forskjellig :)
    Du får en grei pre til noen få tusen. klasse A, rør etc

    Kan du nevne noen for meg ? Så jeg vet hva jeg skal se etter? :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer greit med Denon forforsterker :) vet jeg helst skulle hatt en rørforsterker men er litt absurd å kjøpe en forsterker til 40-50k på ett HT sett til 8-9k Hehe men må prøve ut litt forskjellig :)
    Du får en grei pre til noen få tusen. klasse A, rør etc

    Kan du nevne noen for meg ? Så jeg vet hva jeg skal se etter? :)
    Ikke rør men spennende Audiolab 8200 dq, preamp og DAC
    skal sjekke den ut :) takk :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Fungerer greit med Denon forforsterker :) vet jeg helst skulle hatt en rørforsterker men er litt absurd å kjøpe en forsterker til 40-50k på ett HT sett til 8-9k Hehe men må prøve ut litt forskjellig :)
    Du får en grei pre til noen få tusen. klasse A, rør etc

    Kan du nevne noen for meg ? Så jeg vet hva jeg skal se etter? :)
    Du skal ikke være bekymret for å klinke til med høy kvalitet på RF-63, både på kilde og forsterker. Jeg har hatt en lang rekke Klipsch'er gjennom mange år, av alle er vel RF-63 de jeg har likt best. De blir med nærmest latterlig langt oppover i kvalitetssirkuset; det jeg fikk aller best resultat med var med et rent Audio Note-oppsett i den relativt dyre enden, det endte vel på noen hundre tusen. Det låt fantastisk!
    Fra Oslo Audio Society i sakens anledning:
    Hjemme hos Rognlien fikk vi høre hva som skjer når Klipsch kobles til elektronikk i referanseklassen. Med AudioNote rund baut, og høyttalere i 20k klassen, kom det en god dose raffinement inn i bildet, som sammen med en ennå bedre dynamikk ga oss “fot” og suveren “live-følelse” på det aller meste som ble spillet.
    Dette var virkelig moro å høre på. Vi fikk også en Bass-demo, som rystet oss dypt inn i sjela. Jeg strever ennå med å finne (bort)forklaring på hvordan dette var mulig..
    RF-63 er dessverre ikke det enkleste å drive, de er sugne på kvalitet og kontroll. Skal du ha rør, bør du gå for kvalitet; det har det med å bli forbannet dyrt, jeg ville faktisk heller gått for integrert transistor. Her spiller musikksmaken inn; jeg ser Audiolab var nevnt her, ja, dersom du har pianojazz eller mindre klassiske ensembler, er det nydelig. Heller du mer over mot rock, kjør heller Naim. Jeg foreslår med stor innlevelse en brukt Supernait med ekstra strømforsyning. Kilde? Marantz er et godt utgangspunkt, bruker du CD, se etter brukt SA11.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Du skal ikke være bekymret for å klinke til med høy kvalitet på RF-63, både på kilde og forsterker. Jeg har hatt en lang rekke Klipsch'er gjennom mange år, av alle er vel RF-63 de jeg har likt best. De blir med nærmest latterlig langt oppover i kvalitetssirkuset; det jeg fikk aller best resultat med var med et rent Audio Note-oppsett i den relativt dyre enden, det endte vel på noen hundre tusen. Det låt fantastisk!
    Fra Oslo Audio Society i sakens anledning:
    Hjemme hos Rognlien fikk vi høre hva som skjer når Klipsch kobles til elektronikk i referanseklassen. Med AudioNote rund baut, og høyttalere i 20k klassen, kom det en god dose raffinement inn i bildet, som sammen med en ennå bedre dynamikk ga oss “fot” og suveren “live-følelse” på det aller meste som ble spillet.
    Dette var virkelig moro å høre på. Vi fikk også en Bass-demo, som rystet oss dypt inn i sjela. Jeg strever ennå med å finne (bort)forklaring på hvordan dette var mulig..
    RF-63 er dessverre ikke det enkleste å drive, de er sugne på kvalitet og kontroll. Skal du ha rør, bør du gå for kvalitet; det har det med å bli forbannet dyrt, jeg ville faktisk heller gått for integrert transistor. Her spiller musikksmaken inn; jeg ser Audiolab var nevnt her, ja, dersom du har pianojazz eller mindre klassiske ensembler, er det nydelig. Heller du mer over mot rock, kjør heller Naim. Jeg foreslår med stor innlevelse en brukt Supernait med ekstra strømforsyning. Kilde? Marantz er et godt utgangspunkt, bruker du CD, se etter brukt SA11.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for utfyllende svar :) Etter det jeg har hørt skal denon og marantz ha noe samme lydbilde stemmer det?
    min første tanke var å kjøpe en 218 til og fremdeles og bytte ut denon til en Pre med varmere lyd.. er jeg helt på vidda? hehe
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Du skal ikke være bekymret for å klinke til med høy kvalitet på RF-63, både på kilde og forsterker. Jeg har hatt en lang rekke Klipsch'er gjennom mange år, av alle er vel RF-63 de jeg har likt best. De blir med nærmest latterlig langt oppover i kvalitetssirkuset; det jeg fikk aller best resultat med var med et rent Audio Note-oppsett i den relativt dyre enden, det endte vel på noen hundre tusen. Det låt fantastisk!
    Fra Oslo Audio Society i sakens anledning:
    Hjemme hos Rognlien fikk vi høre hva som skjer når Klipsch kobles til elektronikk i referanseklassen. Med AudioNote rund baut, og høyttalere i 20k klassen, kom det en god dose raffinement inn i bildet, som sammen med en ennå bedre dynamikk ga oss “fot” og suveren “live-følelse” på det aller meste som ble spillet.
    Dette var virkelig moro å høre på. Vi fikk også en Bass-demo, som rystet oss dypt inn i sjela. Jeg strever ennå med å finne (bort)forklaring på hvordan dette var mulig..
    RF-63 er dessverre ikke det enkleste å drive, de er sugne på kvalitet og kontroll. Skal du ha rør, bør du gå for kvalitet; det har det med å bli forbannet dyrt, jeg ville faktisk heller gått for integrert transistor. Her spiller musikksmaken inn; jeg ser Audiolab var nevnt her, ja, dersom du har pianojazz eller mindre klassiske ensembler, er det nydelig. Heller du mer over mot rock, kjør heller Naim. Jeg foreslår med stor innlevelse en brukt Supernait med ekstra strømforsyning. Kilde? Marantz er et godt utgangspunkt, bruker du CD, se etter brukt SA11.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for utfyllende svar :) Etter det jeg har hørt skal denon og marantz ha noe samme lydbilde stemmer det?
    min første tanke var å kjøpe en 218 til og fremdeles og bytte ut denon til en Pre med varmere lyd.. er jeg helt på vidda? hehe
    Nei du er ikke helt på viddene. Jeg er en anelse skeptisk til brokoplede 218, men det kan antakelig funke bra. Som nevnt er RF-63 relativt sære av seg, og kan i enkelte kombinasjoner bli relativt kjedelige og harde i klangen. De har en del ekstremegenskaper på hurtighet og slagkraft, og jeg synes ikke NAD får helt til dette med den plutselige eksplosiviteten som skal til. Det samme gjelder forsåvdidt Denon og Marantz; begge låter fint på Klipsch, men jeg føler det mangler litt eksplosivitet, altså.

    Nevnte Naim Supernait har ellers en innebygget god DAC, den har throughput i fall du vil beholde receiveren til filmlyd, og den har i det hele tatt en rekke muligheter. Benytter du også en ekstra strømforsyning, blir den ordentlig høy og mørk, husk RF-63 behøver ikke mye effekt for å spille avsindig høyt, det den behøver er kvalitet og kontroll i bøtter og spann.

    Det finnes selvsagt en lang rekke gode kombinasjoner, men jeg har en anelse uggen følelse med ideen din om Denon / NAD, må jeg innrømme. Det hører med til historien at jeg ikke har testet dette selv, altså. Men jeg tror at jeg er en av dem som har prøvd størst antall kilder / forsterkere på RF-63, så jeg har en del erfaring på feltet. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien

    EDIT: Ser ellers at det ligger et sett Naim NAC202 med strømforsyning, samt et NAP200 (med feil, dessverre) effektforsterker på børsen nå. Veldig fornuftig pris, da. Naimimportøren kan sikkert fikse den for en brukbart sum.
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Du skal ikke være bekymret for å klinke til med høy kvalitet på RF-63, både på kilde og forsterker. Jeg har hatt en lang rekke Klipsch'er gjennom mange år, av alle er vel RF-63 de jeg har likt best. De blir med nærmest latterlig langt oppover i kvalitetssirkuset; det jeg fikk aller best resultat med var med et rent Audio Note-oppsett i den relativt dyre enden, det endte vel på noen hundre tusen. Det låt fantastisk!
    Fra Oslo Audio Society i sakens anledning:
    Hjemme hos Rognlien fikk vi høre hva som skjer når Klipsch kobles til elektronikk i referanseklassen. Med AudioNote rund baut, og høyttalere i 20k klassen, kom det en god dose raffinement inn i bildet, som sammen med en ennå bedre dynamikk ga oss “fot” og suveren “live-følelse” på det aller meste som ble spillet.
    Dette var virkelig moro å høre på. Vi fikk også en Bass-demo, som rystet oss dypt inn i sjela. Jeg strever ennå med å finne (bort)forklaring på hvordan dette var mulig..
    RF-63 er dessverre ikke det enkleste å drive, de er sugne på kvalitet og kontroll. Skal du ha rør, bør du gå for kvalitet; det har det med å bli forbannet dyrt, jeg ville faktisk heller gått for integrert transistor. Her spiller musikksmaken inn; jeg ser Audiolab var nevnt her, ja, dersom du har pianojazz eller mindre klassiske ensembler, er det nydelig. Heller du mer over mot rock, kjør heller Naim. Jeg foreslår med stor innlevelse en brukt Supernait med ekstra strømforsyning. Kilde? Marantz er et godt utgangspunkt, bruker du CD, se etter brukt SA11.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for utfyllende svar :) Etter det jeg har hørt skal denon og marantz ha noe samme lydbilde stemmer det?
    min første tanke var å kjøpe en 218 til og fremdeles og bytte ut denon til en Pre med varmere lyd.. er jeg helt på vidda? hehe
    Nei du er ikke helt på viddene. Jeg er en anelse skeptisk til brokoplede 218, men det kan antakelig funke bra. Som nevnt er RF-63 relativt sære av seg, og kan i enkelte kombinasjoner bli relativt kjedelige og harde i klangen. De har en del ekstremegenskaper på hurtighet og slagkraft, og jeg synes ikke NAD får helt til dette med den plutselige eksplosiviteten som skal til. Det samme gjelder forsåvdidt Denon og Marantz; begge låter fint på Klipsch, men jeg føler det mangler litt eksplosivitet, altså.

    Nevnte Naim Supernait har ellers en innebygget god DAC, den har throughput i fall du vil beholde receiveren til filmlyd, og den har i det hele tatt en rekke muligheter. Benytter du også en ekstra strømforsyning, blir den ordentlig høy og mørk, husk RF-63 behøver ikke mye effekt for å spille avsindig høyt, det den behøver er kvalitet og kontroll i bøtter og spann.

    Det finnes selvsagt en lang rekke gode kombinasjoner, men jeg har en anelse uggen følelse med ideen din om Denon / NAD, må jeg innrømme. Det hører med til historien at jeg ikke har testet dette selv, altså. Men jeg tror at jeg er en av dem som har prøvd størst antall kilder / forsterkere på RF-63, så jeg har en del erfaring på feltet. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien

    EDIT: Ser ellers at det ligger et sett Naim NAC202 med strømforsyning, samt et NAP200 (med feil, dessverre) effektforsterker på børsen nå. Veldig fornuftig pris, da. Naimimportøren kan sikkert fikse den for en brukbart sum.
    Så en Naim og en annen effekt forsterker? noen jeg burde titte på? :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mine RF63 spilte veldig bra med Abrahamsen v3.0up og stk brokoblede v4.0up. De siste spiller de i og for seg bra med pr. dags dato også. Et slikt sett brukt koster ikke all verden.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hei, Takker:) Bare å komme innom en dag det passer, tid blir vi enige om. Snakkes:)
    Synd det er så langt til Stavanger, ellers hadde jeg også dukket opp:)
    Veldig moro å se at du er fornøyd, og de ser ikke så altfor dominerende ut heller, selv om de er svære.
    Kjenner igjen beskrivelsen din av lyden fra da jeg dro HIII inn i huset. De puster så lett disse konstruksjonene; uanstrengt og åpent.

    En vakker dag veksler jeg inn HIII og går for Cornwall.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    :)
    Skulle du være i Stavanger-området i nærmeste fremtid, må du ikkenøle med å ta kontakt, bare kjekt det

    Jillis! Gratulerer så mye!!
    Dette er spot on slik jeg opplever mine og, di forteller det som kommer inn, uten å blande seg videre inn i budskapet. Noen ganger savner jeg bass, men på neste låt må jeg gjerne hoppe frem å skru ned i panikk.

    Di sykeste opplevelsene jeg har hatt med mine er når jeg har besøk og godt med bayer, og når rette låten kommer på skal jeg ofte "dra på litt", men gjerne tøffer meg litt mer enn hva jeg hadde tenkt :p
    Da eksploderer di regelrett og går ifra å være "morro, god lyd" til SKREMMENDE og forferdelig overbevisende!

    "Michael Jackson - Who it is" rykker greit ;)
    Takker. Jeg er helt enig med deg ang dine beskrivelser, det kan variere veldig til tider mht hvordan bassen oppleves og hvor dynamisk de kan virke. Satt og hørte på et orgelopptak her en dag på en democd som absolute sound bruker, da var det plutselig veldig dype orgeloktaver..ganske herlig og veldig likt hva jeg har hørt og følt i kirkerom. På andre plater skulle jeg ønske det var enda dypere toner, særlig på elektronisk, men men, jeg kan leve med det:)

    Smakfullt lytterom, herlig!
    Takk for det. Var litt rot og uorden da bildene ble tatt (dårlige bilder), men er bedre nå og høytalerne står litt annerledes..De er under stadig nye vurderinger på ulike steder i rommet, noen bedre enn andre, men alle har litt gi og ta. Der de står nå er stort sett en veldig nøytral og grei plassering
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Er det btw noen som vet om gode preamps som er kjent å passe til CW ang særlig lavt støyforhold? Jeg kjører en Wadia 581 se nå koblet til en Coda s5, men når wadiaen er i bruk er det ofte litt mer støy. Er det s/n noise forholdet som bør være over 100 ++ for å minimere støy mht at CW er så følsomme? Vil en dedikert preamp alltid stort sett låte bedre, enn alt i et løsning, tenker da gode preamps i litt høyere prisklasser
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Takk for utfyllende svar :) Etter det jeg har hørt skal denon og marantz ha noe samme lydbilde stemmer det?
    min første tanke var å kjøpe en 218 til og fremdeles og bytte ut denon til en Pre med varmere lyd.. er jeg helt på vidda? hehe
    Nei du er ikke helt på viddene. Jeg er en anelse skeptisk til brokoplede 218, men det kan antakelig funke bra. Som nevnt er RF-63 relativt sære av seg, og kan i enkelte kombinasjoner bli relativt kjedelige og harde i klangen. De har en del ekstremegenskaper på hurtighet og slagkraft, og jeg synes ikke NAD får helt til dette med den plutselige eksplosiviteten som skal til. Det samme gjelder forsåvdidt Denon og Marantz; begge låter fint på Klipsch, men jeg føler det mangler litt eksplosivitet, altså.

    Nevnte Naim Supernait har ellers en innebygget god DAC, den har throughput i fall du vil beholde receiveren til filmlyd, og den har i det hele tatt en rekke muligheter. Benytter du også en ekstra strømforsyning, blir den ordentlig høy og mørk, husk RF-63 behøver ikke mye effekt for å spille avsindig høyt, det den behøver er kvalitet og kontroll i bøtter og spann.

    Det finnes selvsagt en lang rekke gode kombinasjoner, men jeg har en anelse uggen følelse med ideen din om Denon / NAD, må jeg innrømme. Det hører med til historien at jeg ikke har testet dette selv, altså. Men jeg tror at jeg er en av dem som har prøvd størst antall kilder / forsterkere på RF-63, så jeg har en del erfaring på feltet. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien

    EDIT: Ser ellers at det ligger et sett Naim NAC202 med strømforsyning, samt et NAP200 (med feil, dessverre) effektforsterker på børsen nå. Veldig fornuftig pris, da. Naimimportøren kan sikkert fikse den for en brukbart sum.
    Så en Naim og en annen effekt forsterker? noen jeg burde titte på? :)
    Akkurat når det gjelder Naim, synes jeg det funker best om du har Naim hele veien. De kjører en beihard "source first" tankegang, og det oppleves at de har et par gode poenger. Kombinasjoner med andre merker kan funke flott, bevares, men det er ofte et sjansespill. For enkelhets skyld: SuperNait. :)

    Men misfortså meg rett; Klipsch RF-63 fungerer bra på en lang rekke oppsett, glem bare ikke kvalitet hele veien, hurtighet og solid strømforsyning.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Er det btw noen som vet om gode preamps som er kjent å passe til CW ang særlig lavt støyforhold? Jeg kjører en Wadia 581 se nå koblet til en Coda s5, men når wadiaen er i bruk er det ofte litt mer støy. Er det s/n noise forholdet som bør være over 100 ++ for å minimere støy mht at CW er så følsomme? Vil en dedikert preamp alltid stort sett låte bedre, enn alt i et løsning, tenker da gode preamps i litt høyere prisklasser
    Ligger en Mark Levinson No.38 som bør oppfylle de kravene.
    Har ingen fasit men har alltid foretrukket dedikert preamp. Om det er "bedre" vet jeg ikke og bryr meg ikke så mye om.
    Sikker noen i området som har en preamp av kvalitet som du kan låne. Har en BAT-VK40 du kan prøve, men 581i overgår nok denne
    i ren lydkvalitet.

    Har du justert gain på cd spilleren? Var på en demo av 381i og fikk nyttig info om gain matching.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Har sett litt på den Mark Levinson ja..virker som en kjekk sak. Ang gain, ja, jeg har faktisk det, fordi det ble veldig lavt til tider tilogmed på Max volum som Wadia mener låter lydmessig best. Eller tune gainen slik at en mest mulig kommer oppimot 100. Mulig det kan være en av årsakene, at den ble justert ørlite opp ja, glemte egentlig detvar gjort før dunevnte gain..skal justere ned ila dagen og se om det blir mindre sus. Takk for inforikt svar:)
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Har sett litt på den Mark Levinson ja..virker som en kjekk sak. Ang gain, ja, jeg har faktisk det, fordi det ble veldig lavt til tider tilogmed på Max volum som Wadia mener låter lydmessig best. Eller tune gainen slik at en mest mulig kommer oppimot 100. Mulig det kan være en av årsakene, at den ble justert ørlite opp ja, glemte egentlig detvar gjort før dunevnte gain..skal justere ned ila dagen og se om det blir mindre sus. Takk for inforikt svar:)
    Jeg har og bruker en Pass Lab XP 10 sammen med Coda og det er helt tyst hører ingen ting jeg har også lettdrevne ht.
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Men å bytte ut Coda med en Naim som en nevner over her det ville jeg aldri gjort bytt bare preampen
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Naim har jeg ingen planer om. Coda er så god at jeg vet ikke har sett meg tilbake etter den kom i hus:) Spiller magisk
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Naim har jeg ingen planer om. Coda er så god at jeg vet ikke har sett meg tilbake etter den kom i hus:) Spiller magisk
    Forstår jeg riktig nå er det preampen du vil bytte ut og vis det er det så står jeg for å bruke en Pass Lab det gjør jeg å det passer veldig godt i sammen med Coda.
    Jeg sier ikke det bare for at jeg har en til salgs her inne.
    Helt enig med deg Coda er faktisk noe av de beste forsterkerne jeg har hørt,og jeg har hørt og eid det meste i alle de årene jeg har holdt på med denne galskapen.
    Jeg holder nå på å bestemme meg for nye forsterkere av Coda er ikke helt sikker på hva det blir enda Coda komer ut med en del nytt nå
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    De råd jeg er gitt her ang Pass Labs fra deg og Mark Levinson fra Moondust, har lenge vært litt sånn vage tanker. Vil ikke snakke så mye utenfor Klipsch tema, men takker for gode råd. Enig med deg ang Coda, fantastiske amps
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Den er god Virgolate kos deg den S5 du har er veldig bra
    God helg
     

    Purehifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    279
    Antall liker
    230
    RF 63 og rørforsterker

    hadde planer om å kvitte meg med disse da jeg har kjøpt inn thx ultra 2 oppsett til kinoen, men tenkte jeg kunne benytte de på et stereo oppsett på loft stuen. har hørt det skal funke bra med rør, noen som har anbefalinger på en ikke alt for dyr rørforsterker?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.087
    Antall liker
    20.361
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vet det er mange som bruker/har brukt Music Angel forsterkere på klipsch. De finner man ofte helt ok priset, om ikke kan man importere selv. Jeg har ikke noen erfaring med rør bare så det er sagt.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Opplevde å bruke 3/4 år på å spille inn mine Klipsch RF-7 II. Det var en "boom" i nedre mellomtone/øvre bass, som nå er borte og det spiller sømløst.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    hadde planer om å kvitte meg med disse da jeg har kjøpt inn thx ultra 2 oppsett til kinoen, men tenkte jeg kunne benytte de på et stereo oppsett på loft stuen. har hørt det skal funke bra med rør, noen som har anbefalinger på en ikke alt for dyr rørforsterker?

    Det som har blitt gjentatt til det kjedsommlige angående disse er jo at de kan brukes med rør, men at det kreves utstyr at relativt høy kvalitet, og dermed blir det fort ganske kostbart å skaffe rørforsterkere som yter høyttalerne den rettferdigheten de fortjener. Ikke dermed sagt at det ikke kan funke med en billig liten kinaforsterker, men du vil aldri i verden være i nærheten av å få ut noe i nærheten av potensialet i dem.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror ikke RF-63 vil trives med en bitteliten rørforsterker i alle fall. Har ikke prøvd på mine, men jeg tror ganske bestemt at de ikke blomstrer før man kobler på en forsterker som kan levere skikkelig med strøm. En 2x15W rørforsterker mistenker jeg at kommer til kort, f.eks. ...Selv om det står "99dB@1W" på esken til høyttalerne. ;)

    Men en skikkelig bamse av en rørforsterker, tror jeg er fantastisk med dem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn