Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    Rolf_Da!

    Gjest
    Makan til mariekjeksmobbing da! ::)
    Kjeksen er god den, og er fin sammen med kaffe.
    Kunne vært litt mindre, slik den er så er den litt stor for alt i en jafs og litt smulete å ta i to tygg.
    Men ellers bra, regner også med ozzy kan ta dette opp direkte siden han er storkunde?

    Er det så at gruva er lik som i palmesustråden bortsett fra at RB-75 med sub er byttet ut med disse gammeldagse kassene?
    Spanande, må kanskje be om audiens i gruva igjen.

    Mvh
    Rolf
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Klipsch "heritage'n" sin det.

    /jan
    Ja, helt klart.
    Den "behagelige, spillestilen" som jeg finner i heritage, er ikke i reference, kan det være trykk-kammer prinsippet som gjør det?
    Selfølgelig har nok mellomtonehornet en stor del av æren, men det må være mer?
    Det er Heritage,nuff said.

    /jan
     
    R

    Rolf_Da!

    Gjest
    Du er forresten en heldig mann rolfozzy, og jeg forstår nå hva som behøves......
    Har bedt Continuo på besøk hit (faktisk kortere enn til gruva i Halden), men ingen Klipschianer har kommet.
    Ser nå at det er et par Klipscher som trengs, nøttærn'te med Dynaudio forstår jeg...hehe ;D

    R
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    mteinum skrev:
    JanR skrev:
    nei...nei..nei, jeg trenger ikke noen til garasjen... enda..
    Er angeren grei å leve med? ;)
    Akkurat nå så er det en lidelse da de nye fortsatt er i produksjon. Og jeg er redd for at om 10 år, så kan jeg se tilbake på mange fine hi-fi år i visshet om at dette var det dummeste salget jeg har gjort.. Men, har man ikke plass - så har man ikke plass.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    RoDa skrev:
    Du er forresten en heldig mann rolfozzy, og jeg forstår nå hva som behøves......
    Har bedt Continuo på besøk hit (faktisk kortere enn til gruva i Halden), men ingen Klipschianer har kommet.
    Ser nå at det er et par Klipscher som trengs, nøttærn'te med Dynaudio forstår jeg...hehe ;D

    R
    Jeg kommer, hva med neste uke?
    Plutselig så hadde Rolf investert, da var det bare å hive seg i bilen. ;D
     
    R

    Rolf_Da!

    Gjest
    Continuo skrev:
    Jeg kommer, hva med neste uke?
    Gamlingene kommer fra nord og okkuperer lytterommet da....
    De reiser igjen 18, kan prøve etter det?
    Fader, kun kort tid igjen med dette rommet...... blir rart å skulle flytte.....

    R
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Makan til mariekjeksmobbing da! ::)
    Kjeksen er god den, og er fin sammen med kaffe.
    Kunne vært litt mindre, slik den er så er den litt stor for alt i en jafs og litt smulete å ta i to tygg.
    Men ellers bra, regner også med ozzy kan ta dette opp direkte siden han er storkunde?

    Er det så at gruva er lik som i palmesustråden bortsett fra at RB-75 med sub er byttet ut med disse gammeldagse kassene?
    Spanande, må kanskje be om audiens i gruva igjen.

    Mvh
    Rolf
    Nesten likt, har kvitta meg med AN M2. Inn med en passiv pre istedet. Rothwell Indus Se. Fornøyd med det. Ancienten er gjort om til ren effekt. Fornøyd med det også.
    Skal selvfølgelig innvilge audiens.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    Spanande, må kanskje be om audiens i gruva igjen.

    Mvh
    Rolf
    Husk: A. spis før du drar hjemmefra , B. ta med niste 8)

    nb: absolutt verdt turen,om ikke annet så for lyden sin del ;D

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Continuo skrev:
    Den "behagelige, spillestilen" som jeg finner i heritage, er ikke i reference, kan det være trykk-kammer prinsippet som gjør det?
    Selfølgelig har nok mellomtonehornet en stor del av æren, men det må være mer?
    Jeg har ingen fasit, men jeg mener mye av det du hører Heritage gjøre nedover i frekvensene, kan relateres til at det benyttes bassdriver med lett pappmembran av godt gammelt prinsipp.
    Jeg synes å oppleve litt av det samme i gamle JBL ht, selv om disse krever litt mer power enn Klipsch gjør.

    Driverne i Heritage er produsert i forholdsvis store serier, og er derfor relativt rimelige i forhold til kvaliteten. Det ble skrevet på Klipsch forumet, at tilsvarende 15" K33 (som sitter i LaScala og Khorn, ville kostet ca 5 GANGER prisen, dersom den skulle vært laget på bestilling i et antall som vil være normalt for en liten HT produsent.

    Som vi har debattert før, så er denne spillestilen veldig lett å bli glad i. Har man først blitt "Klipsch'd" på Heritage, er det nesten ingen annen utvei ennå knuse sparegrisen på disken til Rognlien.

    Og ang. den diskantfrekvensene.......
    det var ikke meningen å hakke på deg. Det er helt vanlig at man sier øvre frekvensgrense 20khz. Jeg ville bare påpeke at Feks K77 diskanten sliter veldig med å levere så høyt.
     
    B

    bendis

    Gjest
    nei, løse 15" fra heritage ville være veldig billige på PA markedet. heritage spiller på en helt annen måte fordi klipsch ikke har laget noen av elementene selv. diskanter og mellomtoner type electrovoice.. med ymse basser fra eminence.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    bendis skrev:
    nei, løse 15" fra heritage ville være veldig billige på PA markedet. heritage spiller på en helt annen måte fordi klipsch ikke har laget noen av elementene selv. diskanter og mellomtoner type electrovoice.. med ymse basser fra eminence.
    Selvfølgelig lager alle høyttalerprodusenter alt av drivere og elementer selv......."nei de som kan lage for deg på spec.....de bruker vi vel ikke?" Ingen gjør vel det? ::)

    Er detta alt du til enhver tid har å bidra med ang. Klipsch, så synes jeg du bør holde deg til andre tråder........dust :p
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    BHO skrev:
    Selvfølgelig lager alle høyttalerprodusenter alt av drivere og elementer selv......."nei de som kan lage for deg på spec.....de bruker vi vel ikke?" Ingen gjør vel det? ::)

    Er detta alt du til enhver tid har å bidra med ang. Klipsch, så synes jeg du bør holde deg til andre tråder........dust :p
    Der ja;

    Den satt før kaffi'n har begynt å virke på morra'n ;D
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    bendis skrev:
    nei, løse 15" fra heritage ville være veldig billige på PA markedet. heritage spiller på en helt annen måte fordi klipsch ikke har laget noen av elementene selv. diskanter og mellomtoner type electrovoice.. med ymse basser fra eminence.
    Det er Atlas som lager diskant og mellomtone-driverne til Heritage. Eminence lager basser. Electrovoice forsøkte seg på "kloner", og laget til og med en DIY-kit serie av horn som lignet til forveksling på Klipsch modeller. Driverne er ansett som mindre bra enn de Atlas lager, noe som også gjør at de ligger en del lavere i bruktpris.



    Er det vanlig med 15 basser for øvre bassområdet med 104 db følsommhet på PA markedet? I så fall, kan du vise til noen, da det kunne være spennende å teste dem.
    Det tror jeg den store gruppen som frekventerer Klipsch-forumet ville sette pris på også. Det er mange DIY-hornbyggere der, og ingen av oss har funnet noen basser som kan "levere varene" som K33 til noe i nærheten av prisen. Om du bendis vet noe som vi andre ikke har fått med oss, hadde det vært umåtelig fint om vi kan få del i det.

    For ordens skyld;
    K33 koster fra USA ca 4000,- NOK inkl frakt og mva
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Erland skrev:
    Continuo skrev:
    Den "behagelige, spillestilen" som jeg finner i heritage, er ikke i reference, kan det være trykk-kammer prinsippet som gjør det?
    Selfølgelig har nok mellomtonehornet en stor del av æren, men det må være mer?
    Og ang. den diskantfrekvensene.......
    det var ikke meningen å hakke på deg. Det er helt vanlig at man sier øvre frekvensgrense 20khz. Jeg ville bare påpeke at Feks K77 diskanten sliter veldig med å levere så høyt.
    Ingen problemer Erland, jeg er uhakkelig! ;) ;D
    Lærdom har man ikke vondt av. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Erland skrev:
    Jeg har ingen fasit, men jeg mener mye av det du hører Heritage gjøre nedover i frekvensene, kan relateres til at det benyttes bassdriver med lett pappmembran av godt gammelt prinsipp.
    Jeg synes å oppleve litt av det samme i gamle JBL ht, selv om disse krever litt mer power enn Klipsch gjør.
    Akkurat! Pappmembran som gjør susen ja, er nok ikke utenkelig nei. :)
    Gamle prinsipper som går igjen, de kunne sakene sine før i tiden, det er det ingen tvil om. ;)
     
    B

    bendis

    Gjest
    BHO skrev:
    bendis skrev:
    nei, løse 15" fra heritage ville være veldig billige på PA markedet. heritage spiller på en helt annen måte fordi klipsch ikke har laget noen av elementene selv. diskanter og mellomtoner type electrovoice.. med ymse basser fra eminence.
    Selvfølgelig lager alle høyttalerprodusenter alt av drivere og elementer selv......."nei de som kan lage for deg på spec.....de bruker vi vel ikke?" Ingen gjør vel det? ::)

    Er detta alt du til enhver tid har å bidra med ang. Klipsch, så synes jeg du bør holde deg til andre tråder........dust :p
    tror det er du som er dusten her. en kar spurte om hvorfor heritage låter så ulikt reference, og jeg kommenterte hvorfor. klipsch har ikke kompetanse til å lage de selv, de fleste elementene er også rimelig standard PA greier.

    takler ikke dere klipschfreaker en simpel faktaopplysning i en tråd på 150sider så tror jeg det er dere som bør finne en annen tråd.
     
    B

    bendis

    Gjest
    Erland skrev:
    bendis skrev:
    nei, løse 15" fra heritage ville være veldig billige på PA markedet. heritage spiller på en helt annen måte fordi klipsch ikke har laget noen av elementene selv. diskanter og mellomtoner type electrovoice.. med ymse basser fra eminence.
    Det er Atlas som lager diskant og mellomtone-driverne til Heritage. Eminence lager basser. Electrovoice forsøkte seg på "kloner", og laget til og med en DIY-kit serie av horn som lignet til forveksling på Klipsch modeller. Driverne er ansett som mindre bra enn de Atlas lager, noe som også gjør at de ligger en del lavere i bruktpris.



    Er det vanlig med 15 basser for øvre bassområdet med 104 db følsommhet på PA markedet? I så fall, kan du vise til noen, da det kunne være spennende å teste dem.
    Det tror jeg den store gruppen som frekventerer Klipsch-forumet ville sette pris på også. Det er mange DIY-hornbyggere der, og ingen av oss har funnet noen basser som kan "levere varene" som K33 til noe i nærheten av prisen. Om du bendis vet noe som vi andre ikke har fått med oss, hadde det vært umåtelig fint om vi kan få del i det.

    For ordens skyld;
    K33 koster fra USA ca 4000,- NOK inkl frakt og mva
    diskant og mellomtone i hersey 1 & 2 og sansynligvis flere av de ER laget av electrovoice, jeg har sett de demontert selv. mulig det ikke gjelder de siste utgavene.
    viss du tror 15tommeren i noen av heritage høyttalerene har en følsomhet på 105db så er du helt på bærtur! har du måling? ganske vanlig å plusse på flere db på markedet. særlig i bassen for klipsch sitt vedkommende..
    en av grunnene til at det føles som de minste moddellene spiller 10db mer oppover ;D
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Jeg målte ikke mine basser, men det var skrevet inn måledata på det spesifikke serioenummeret i lokket på eskene bassene mine kom i. De ble oppgitt til å være 8.0XX(husker ikke akkurat) ohm, og ha 104 db/1w 1m følsommhet.

    Dette var originale K33E!
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Vi har latt oss villede i 60 år av Klipsch.!
    Soleklart at PA med originale Electrovoice, Eminence og Atlas er bedre enn Klipsch, Bendis har jo funnet oppskriften her som eneste mannen i verden, vi får rett å slett bøye oss i støvet kjære venner :-[
    Kast det du har av Klipsch på dynga og kjøp deg PA elementer å nyyyyyt lyden.!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    bendis skrev:
    nei, løse 15" fra heritage ville være veldig billige på PA markedet. heritage spiller på en helt annen måte fordi klipsch ikke har laget noen av elementene selv. diskanter og mellomtoner type electrovoice.. med ymse basser fra eminence.
    Vi Klipschfreaker vet at det ikke er Klipsch som har lagd elementene.
    Det er ikke mange høyttalerprodusenter som lager sine egne elementer .....dust.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    bendis skrev:
    nei, løse 15" fra heritage ville være veldig billige på PA markedet. heritage spiller på en helt annen måte fordi klipsch ikke har laget noen av elementene selv. diskanter og mellomtoner type electrovoice.. med ymse basser fra eminence.
    Vi Klipschfreaker vet at det ikke er Klipsch som har lagd elementene.
    Det er ikke mange høyttalerprodusenter som lager sine egne elementer .....dust.
    Cont, jeg tror vi skal la den mannen der få lov til å tro at han har funnet opp kruttet, spar på kreftene dine å nyt litt musikk i steden..

    Har sett slike provokatører før, sjekk forum for ja til ulv i Norge, så ser du hvor mange motstandere det er som er medlem, grusom utvikling av sinnssyke mennesker.!!
    Slettes ikke sjeldent at slike mennesker er langt fra edru heller, det er som regel da og når folk har kranglet med madammen at slikt kommer frem..
    De er alt for selvopptatte til å skjønne at de trenger psykisk hjelp, stakkars de få ulvene vi har igjen i dette lille landet.......
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    "Alle" vet da at elementene i Klipsch Heritage (f.eks. Heresy) er PA-typer (forøvrig er de ikke så ekstremt dyre heller som nevnt). Hvordan det er kritikk ser ikke jeg, for er det ikke nettopp noe nærmere PA-lyd ("mindre hifi") Klipsch-fanatikerne søker? :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    "Alle" vet da at elementene i Klipsch Heritage (f.eks. Heresy) er PA-typer (forøvrig er de ikke så ekstremt dyre heller som nevnt). Hvordan det er kritikk ser ikke jeg, for er det ikke nettopp noe nærmere PA-lyd ("mindre hifi") Klipsch-fanatikerne søker? :)
    Mer uforfalsket og naturlig lyd har ikke jeg hatt i hus før, så nei, jeg leter ikke etter PA lyd ;D

    PS: ikke er jeg Klipsch fanatiker heller, men jeg har ikke råd til å legge ut til høyttalere i +100k klassen så jeg får noe bedre, syns også det er masse penger rett ut av vindu for en liten oppgradering rent lydmessig, stor oppgradering utseende messig, men jeg er ikke så opptatt av design osv, skal bare nyte litt god musikk jeg..........
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Pengvim skrev:
    "Alle" vet da at elementene i Klipsch Heritage (f.eks. Heresy) er PA-typer (forøvrig er de ikke så ekstremt dyre heller som nevnt). Hvordan det er kritikk ser ikke jeg, for er det ikke nettopp noe nærmere PA-lyd ("mindre hifi") Klipsch-fanatikerne søker? :)
    Mer uforfalsket og naturlig lyd har ikke jeg hatt i hus før, så nei, jeg leter ikke etter PA lyd ;D
    Mente en lydfilosofi nærmere "live" da, om du liker det uttrykket bedre enn PA. Bare fordi det kalles PA trenger det ikke å låte dritt.. ;)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    selv etter 60 år med prod/utvikling har selvfølgelig ikke klipsch skjønt en dritt ennå ::)
    fasit-bendis uten stor bokstav ville vel vært en berikelse selv for klipsch, men jeg tror han får holde seg til å bende bananer.

    Vi andre får kose oss med lyden, som Kjell sier. ;D
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    BHO skrev:
    selv etter 60 år med prod/utvikling har selvfølgelig ikke klipsch skjønt en dritt ennå ::)
    fasit-bendis uten stor bokstav ville vel vært en berikelse selv for klipsch, men jeg tror han får holde seg til å bende bananer.
    Saken er at bendis har helt eller delvis rett i mye av det han skriver :eek:
    Desverre blir det vanskelig for oss som er "klipsch'd" å ta ham alvorlig når fakta blir plassert i en kontekst tilsvarende de innleggene vi i har sett i det siste.

    Jeg tror ikke bendis er noen Klipsch-venn! Derfor er det vanskelig for meg, å se hans motivasjon for å krydre fakta i innleggende. Merk krydre fakta! Ingenting er direkte feil, men det er trukket fra eller lagt til opplysninger, slik det passer hr bendis sin virkelighet. Dersom han har som intensjon å "frelse" oss fortapte Klipsch-fanatikere så er det prisverdig, men det er vel ikke så mange her som har lyst til å blir frelst. Er det?

    Spesielt ikke når alternativet til samme eller bedre lyd, er et hornsystem som koster mer penger og tar mer plass enn jeg kan eller vil gi fra meg.....


    og jeg gjentar utfordringen fra i går;

    kom med en 15" PA bass som fugerer bedre enn K33 i khornet.
    og la oss holde oss til det som ble nevnt om billige PA BASSER, for jeg vet også at jeg kan få GOTO basser med "AlNiCo flower magnet" og 110 db følsommhet til Khorna, men da snakker vi om 8000 EURO + frakt og mva bare for driverne
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg har fulgt Klipschtråden med stor interesse og glede. Det har alltid vært en god tone i tråden og det er ikke få ganger jeg ”nesten” har kjøpt meg Klipsch inspirert av denne tråden.
    Men ord som dust og piggene ut mot ett par uskyldige bemerkninger fra bendis kunne dere spart dere for. Klipsch trenger ikke forsvares, den ultradynamiske klipsch lyden taler for seg selv. Foreslår at tråden forsetter med erfaringer og lyd beskrivelser som vi sniktittere kan kose oss med :)


    PS: Politi anmeldelser er jo inn her på HFS nu om tiden, så om bendis skulle komme med flere kritiske bemerkninger, så kan man jo bare anmelde ham ;)

    Lf
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Erland skrev:
    Saken er at bendis har helt eller delvis rett i mye av det han skriver :eek:
    Desverre blir det vanskelig for oss som er "klipsch'd" å ta ham alvorlig når fakta blir plassert i en kontekst tilsvarende de innleggene vi i har sett i det siste.

    Jeg tror ikke bendis er noen Klipsch-venn! Derfor er det vanskelig for meg, å se hans motivasjon for å krydre fakta i innleggende. Merk krydre fakta! Ingenting er direkte feil, men det er trukket fra eller lagt til opplysninger, slik det passer hr bendis sin virkelighet. Dersom han har som intensjon å "frelse" oss fortapte Klipsch-fanatikere så er det prisverdig, men det er vel ikke så mange her som har lyst til å blir frelst. Er det?

    Spesielt ikke når alternativet til samme eller bedre lyd, er et hornsystem som koster mer penger og tar mer plass enn jeg kan eller vil gi fra meg.....


    og jeg gjentar utfordringen fra i går;

    kom med en 15" PA bass som fugerer bedre enn K33 i khornet.
    og la oss holde oss til det som ble nevnt om billige PA BASSER, for jeg vet også at jeg kan få GOTO basser med "AlNiCo flower magnet" og 110 db følsommhet til Khorna, men da snakker vi om 8000 EURO + frakt og mva bare for driverne
    Jeg er helt enig med deg Erland, men som du nevner skjønner jo jeg og at bendis ikke er en Klipsch-venn.
    Jeg går ikke i andre venne-tråder med den type uttalelser som er vinklet negativt mot produkter venne-tråden er for, såpass respekt har jeg faktisk for andre. ;)
    Utfordringen fra i går, får du neppe svar på. 8)
    Ha en fortsatt strålende dag......Klipsch venner.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    BHO skrev:
    Utfordringen fra i går, får du neppe svar på. 8)
    Vet jo det, men jeg finner det mer virkningsfullt å la slike debattanter slå seg selv ihjel.

    Jeg spurte Dean Wescott - (DeanG på Klipsch forumet) Jubilè og KHorn bygger og som driver med pro-lyd og hifi på USA markeded, bla ombygginger av PA og hjemme høytalere - om det samme. Jeg så ingen grunn til å bygge mine khorn med noe annet enn det best (vel - nest beste, da jeg synes GOTO bassene ble for dyre). Dean svarte at han har ikke funnet en bedre 15" bassdriver for slike horn enn K33! Det samme svaret fikk jeg av Bob Crites og Al Klappenberger, som har lagt ned et betydelig arbeid i å forbedre de store Klipschene i Heritage serien.

    Dog kan det legges til at Elementene og driverne som sitter i JBL Hartfield ikke spiller så ulikt, men med en litt mer tilbakelent mellomtone. Hartsfield har på lang nær så høy følsommhet som Khorn, og er forøvrig et "andeledes dyr".

    Men bevares, man skal være udmyk overfor nye tilnærminger. Kanskje bendis stikk i mot våre mistanker er en sann Klipsch venn som har forsket seg fram til løsninger som ingen andre har tenkt på, og at han kan bringe det 60 år gamle Khornet til "the next level"?

    Jeg er sikkert på at staben i R&D avdelingen til Klipsch vil være kjempetakknemlig om de også kan få tips om en billigere og bedre erstatning for bassdriveren!
     
    J

    jukes

    Gjest
    :)
    Uansett hvem som har laget hva så spiller de meget bra i mine ører.
    Disse Forte har gjort at det og lytte har blitt enda mere morro. Spiller alle musiktyper med bravur.Har jeg pokker meg ikke opplevd før med høytalere.
    For prisen jeg har betalt for disse anser jeg det som et kupp.

    Mvh Roar
     
    T

    timc

    Gjest
    Anngående gode bassdrivere.


    Det var en diskusjon på JBL forumet om K-33 der flere mente at det var en av de beste bassene til sin type applikasjon. MEN det var flere som dro frem en av JBL bassene som enda litt kjappere :eek:

    Poenget var at av alle bassene JBL har laget var det bare EN som blir regnet som kjappere en K-33. Og dette fra en JBL fanatiker.

    Skal se om jeg finner igjen modellbetegnelsen.



    -Tim


    Edit: Det er den eldre variantene av JBL 2205
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ELEL6200 skrev:
    PS: Politi anmeldelser er jo inn her på HFS nu om tiden, så om bendis skulle komme med flere kritiske bemerkninger, så kan man jo bare anmelde ham ;)

    Lf
    Hehe ikke sant.
    Men det er som du sier,vi bør vel ikke la oss hisse opp eller bære oss gærne for noen tanker/bemerkninger fra bendis :) For alt jeg vet er det noe i det han sier.Hadde jo vært kjekt med noen linker evt som Erland også nevner her.Vi er motagelig for ny info og tanker fra ikke klipsch venner også.
    Klipsch venne tråden har vært en "fredelig tråd" så langt,la oss fortsette med det.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    IKKE MOBB KLIPSCHENE MINE !!!!!

    Vi som har endt opp med Klipsch er fornøyd, så et lite pip fra en som kanskje ikke liker de, får vi bare overse. Verden går videre full av musikalitet. Ihvertfall full av musikalitet for noen. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    IKKE MOBB KLIPSCHENE MINE !!!!!

    Vi som har endt opp med Klipsch er fornøyd, så et lite pip fra en som kanskje ikke liker de, får vi bare overse. Verden går videre full av musikalitet. Ihvertfall full av musikalitet for noen. ;D
    Vise ord fra en.....mann ;D
    Jeg koser meg iaf,så lenge det spiller musikk får specs være specs ;)

    /jan
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    jeg vurderer nye høyttalere til min music angel kt88. skal høre ett par jbl L300 summit i helga, men har også lyst til å sjekke klipsch forte II som mange her virker fornøyde med til rør. Noen som kan si noe om vettugt om forskjellene på disse?Råd?Feil tråd?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn