Har ikke så mye å sammenligne med, skal du ha en rimelig forsterker til under 5000 kr til Heresy, så er Rega Brio-R guds gave ja ;D
Har fra før av Marantz PM6004, en finfin forsterker, men denne ble for lys og mangler en del power for Heresy III etter min smak, men spillte ellers veldig bra og phonotrinnet er meget bra. En stativhøyttaler fra Reference-serien ser jeg for som en bra match med denne. Music Angelen hadde mye bedre kontroll og dynamikk.
Så var det Rega Brio-R som jeg har nå, feit lyd, bedre bass kontroll enn Music Angelen, enda bedre dynamikk, spesielt med tanke på dynamiske kontrastene, Musikaliteten setter Music Angelen og Marantz i skyggen.
Phonotrinnet har jeg ennå ikke fått testet noe særlig, spillte en låt, og det låt i hvertfall mye bedre enn på Marantzen, mange sier dette er utrolig bra og jeg tror nok på dem.
Regaen med Marantz CD6003 ble litt for lyst og kjedelig, men med Abrahamsen A-DAC og Rega Brio-R ble lyden adskillig varmere og enda mer musikalitet og moro, men samtidig behagelig å lytte til. Vurderer å kjøpe V6.0 og koble til cd-spillern.
Dette er en transistor match jeg kan leve lenge med 8) Hadde vært moro å hørt samme elektronikken på Cornwall III og hørt hvordan kontrollen er.
Har også hørt en god del på Marantz surround receiver og Klipsch RB81, ble også for lyst, og ble veldig skrikete, med mindre mann skrudde ned treebelen godt.