Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    mortal skrev:
    Kan noen hjelpe meg med valg av høyttalere som kan passe til forsterkeren Primare I21?
    Kan Klipsch KG5.5 funke?
    Er glad i bass.
    Da burde KG 5.5 passe bra :)

    /jan
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Takk skal du ha, Håkon, dette var utrolig lærerikt.!
    For min del så kan du godt slenge innom tråden her å kommentere litt, jeg ser på deg som en sinnsykt stor resurs når det gjelder Klipsch, det er tross alt deg vi kan takke for masse gode tips og råd fra Fidelity tiden :D
    Du er også "skyldig" i at jeg sitter med RF-5 i dag ;)
    Vet du konkret hva som gjør RF-5 litt "krevende" til trafoeffekt.?
    Har hørt noe "hearsay" om at det er delefilteret, men jeg har aldri fått greie på hva det egentlig dreier seg om..
    Korrekt, det er delefilteret. Klipsch benyttet 1.-ordens filter mot toppen på de fleste i forrige Reference-serie. RF5 og 7 hadde derimot 2. eller 3-ordens, noe som litt enkelt sagt gir vanskeligere fasevinkler og derigjennom mer strev for forsterkeren.
    En annen effekt av 1.-ordens mot toppen kan være store, flotte lydbilder med god presisjon.

    Håkon
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Continuo skrev:
    Haakon_Rognlien skrev:
    Pengvim skrev:
    nei, det høres rart ut det med wattsultne klipscher.. går jo imot alt jeg noensinne har hørt om merket det.. ::)
    Det dreier seg om å skille mellom de to begrepene "lettdreven" og "lettstyrt".
    Lettdreven består i at høyttaleren spille høyt med lite effekt. Alle Klipsch høyttalere gjør dette.
    Lettstyrt består i at høyttaleren er en lett last for forsterkeren; at den kan styre og kontrollere start og stopp uten nevneverdige problemer. Dette har lite med fenomenet "høytspillende" å gjøre. Lettstyrte høyttalere kan f.eks. være høyimpedante og ha enkle delefiltre, små elementer etc...
    RF 82 er den største av høyttalerne i dagens RF-serie som har en typisk lettstyrt natur. RF63 er noe mer komplisert, RF 83 enda mer. De to sistnevnte trenger gode utgangstrafoer (på rørforsterkere) eller kraftig powersupply og dugelig dempefaktor (på transistorforsterkere) for å beholde kontrollen. RF 5 var nevnt her; den var klart mer krevende enn RF 3, men lot seg styre av relativt små forsterkere, gitt at de hadde en viss styringskraft. RF 7 var mye mer komplisert, denne er faktisk ikke enkel å kontrollere i det hele tatt. Så man må være klar over at ikke alle Klipsch er like enkle å ha med å gjøre.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Kjekt med litt lærdom ja! :)
    Du skriver at lettstyrte kan ha små elementer, enkle delefiltere samt være høyimpedante.
    Men de som ikke er lettstyrte, hva er "malen" på de, hvordan vet man at de er tunge å kontrollere uten å teste de?
    At bassene til RF-7 er vanskelig å temme ligger jo forsåvidt i dagen, de veier jo tross alt 7.8 kilo pr. stk. ;)
    Er det bare slik, at store elementer er tunge å styre?
    Klipsch' store magneter (motorsystemer) er stort sett fordelaktig for godt konstruerte rørforsterkere. Tunge elementer kan ofte være en litt hard nøtt å knekke for den del forsterkere, men se på f.eks Heritage-serien med 12 og 15-tommere; disse funker stort sett helt fabelaktig med små (bittesmå!!) effekter. Men gode utgangstrafoer på forsterkerne er ALLTID fordelaktig.
    RF7 har så vidt meg bekjent noen mystiske fasevinkler og en temmelig syngende kasse, og dette gjør dem nokså kompliserte å innpasse både utstyrs- og rommessig.

    Håkon
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Litt utfyllende om samspillet mellom rørforsterkere og høyttalere:
    Artikkelen heter:
    "What makes a speaker tube friendly?"
    http://www.symphonysound.com/articles/tubefriendly.html

    Her oppsumeres mye av det Håkon formidler i en grei og oversiktlig form (for de som hadde litt fysikk på gymnasiet). Stikkord: Impedanse, fasevinkler (mellom strøm og spenning) og Back EMF (returstrøm fra basselementmotoren).

    God lesing!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Pokkers Klipsch ;D
    Her hadde jeg store planer om og virkelig prøve noe annet, leste side opp og ned om ulike merker både gulv og stativ modeller.

    Hva blir resultatet? Jo, det er en liten djevel i bakhodet mitt som roper stille 'klipsch,klipsch, klipsch'.

    Da er det vel ingen annen vei, må nok snu stua helt rundt for å få plass til rf82, men jaggu skal jeg prøve så godt jeg kan for å få det til :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Pokkers Klipsch ;D
    Her hadde jeg store planer om og virkelig prøve noe annet, leste side opp og ned om ulike merker både gulv og stativ modeller.

    Hva blir resultatet? Jo, det er en liten djevel i bakhodet mitt som roper stille 'klipsch,klipsch, klipsch'.

    Da er det vel ingen annen vei, må nok snu stua helt rundt for å få plass til rf82, men jaggu skal jeg prøve så godt jeg kan for å få det til :D
    ;D ;D

    /jan
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    pahf skrev:
    Pokkers Klipsch ;D
    Her hadde jeg store planer om og virkelig prøve noe annet, leste side opp og ned om ulike merker både gulv og stativ modeller.

    Hva blir resultatet? Jo, det er en liten djevel i bakhodet mitt som roper stille 'klipsch,klipsch, klipsch'.

    Da er det vel ingen annen vei, må nok snu stua helt rundt for å få plass til rf82, men jaggu skal jeg prøve så godt jeg kan for å få det til :D
    Sånn er det vettu!
    Må snu om stua selv for å få plass til Cornwallene mine... 8)
    De er lovt levert på tirsdag ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Sånn er det vettu!
    Må snu om stua selv for å få plass til Cornwallene mine... 8)
    De er lovt levert på tirsdag ;D
    Der ja :)
    Bilder og ett førsteinntrykk er påkrevd ;)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    pahf skrev:
    Pokkers Klipsch ;D
    Her hadde jeg store planer om og virkelig prøve noe annet, leste side opp og ned om ulike merker både gulv og stativ modeller.

    Hva blir resultatet? Jo, det er en liten djevel i bakhodet mitt som roper stille 'klipsch,klipsch, klipsch'.

    Da er det vel ingen annen vei, må nok snu stua helt rundt for å få plass til rf82, men jaggu skal jeg prøve så godt jeg kan for å få det til :D
    Velkommen til Klipsch menigheten! :D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er en ting jeg lurer på, hvordan er det å stuffe portene på disse? Slik at jeg mot all formodning kan ha de nærmere bakvegg? Det hadde vært en enorm fordel!

    Er jeg riktig heldig tar romkorreksjon og retter opp noen feil, men kan ikke stole blindt på disse eller.
    Bass blir det nok av likevel vil jeg tro.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Thumper skrev:
    pahf skrev:
    Pokkers Klipsch ;D
    Her hadde jeg store planer om og virkelig prøve noe annet, leste side opp og ned om ulike merker både gulv og stativ modeller.

    Hva blir resultatet? Jo, det er en liten djevel i bakhodet mitt som roper stille 'klipsch,klipsch, klipsch'.

    Da er det vel ingen annen vei, må nok snu stua helt rundt for å få plass til rf82, men jaggu skal jeg prøve så godt jeg kan for å få det til :D
    Sånn er det vettu!
    Må snu om stua selv for å få plass til Cornwallene mine... 8)
    De er lovt levert på tirsdag ;D
    Grattis.!
    Ikke si at dette er Cornwall III.!?! :D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    pahf skrev:
    Det er en ting jeg lurer på, hvordan er det å stuffe portene på disse? Slik at jeg mot all formodning kan ha de nærmere bakvegg? Det hadde vært en enorm fordel!

    Er jeg riktig heldig tar romkorreksjon og retter opp noen feil, men kan ikke stole blindt på disse eller.
    Bass blir det nok av likevel vil jeg tro.
    Stuffe portene.?
    Tenker du da på å putte noe shit inn for at det skal bli en slags trøkkkammer i steden.?
    I såfall så kan jeg fraråde deg om det på generelt grunnlag, det har jeg prøvd flere ganger og det er absolutt ikke noe jeg kan anbefale.!
    Du vil forandre hele karakteristikken til høyttalerene og du kan få deg noen kjedelige overraskelser, det er en grunn til at de er tunet til de portene som er der..

    Du har 2 små porter som er plassert over terminaler på RF-82.?
    Jeg har RF-5 med en STOR port og de står ca 40cm fra bakvegg, har ingen problemer i bassen i det heletatt, men rom er forskjellig og du må nesten bare prøve deg frem..
    Det finnes INGEN fasit på rom/høyttalere.!

    Om du liker at musikken skal høres hele veien ned til der RF-82 stopper, så må du regne med litt jobb med plassering, de bør kunne skille greit mellom musikk og "Cerwin Vega" effekter i bassen, vet det er mange som sitter der med anlegg til dullioner som sliter med å få frem musikken hele veien, men de fleste vil nok få det til om de jobber litt med saken, ørene er verdens beste instrument i så måte..
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Plugge de igjen er vel en bedre måte å si det på ja.
    Har hørt om flere som har fått det til velykket, men får vel bare vente å prøve.

    Er vel litt enklere med flere porter siden det blir spred utover bakveggen, eller er det en ulempe?

    Slik jeg ser det vil jeg til film dele på 80hz, men mest sannsynlig prøve å få de til å spille mest på egenhånd under musikk for så å la subben ta seg av de helt små områdene.
    Men dette er det for tidlig å si noe om enda, får bare prøve meg fram, har hatt cv for lenge siden så jeg vet når jeg er helt på bærtur :)
    Men det er spennende med folks erfaringer når det gjelder avstander til bakvegg.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Bare å prøve det :)
    Da vet du iaf.Når det gjelder Klipsch liker jeg ikke å "tukle" for mye.
    Det er en grunn til at de er som de er ;)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nei, for mye tukling skal en ikke bedrive, men noen kosetimer med flytting og justering må en påregne for at de skal spille optimalt vil jeg tro. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Nei, for mye tukling skal en ikke bedrive, men noen kosetimer med flytting og justering må en påregne for at de skal spille optimalt vil jeg tro. :)
    Absolutt.Tenkte mere på å plugge de igjen.
    Gått noen timer her også på å plassere mine.
    Nå slipper jeg "problematikken" med porter og denslags ;)
    Halve morroa er jo iofs å leke med plassering.

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Så sant så sant, men liker å ha prøvd alle muligheter før jeg anser det som udugelig. :)
    Så jeg kommer til å teste det med portene, om det fungerer eller ei får mine ører fortelle meg. Men plasseringen blir vel med millimeter presisjon :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Bare å prøve det :)
    Da vet du iaf.Når det gjelder Klipsch liker jeg ikke å "tukle" for mye.
    Det er en grunn til at de er som de er ;)

    /jan
    Spørs jo åssen du "tukler" også da ;)
    Men en del er fastsatt og bør ikke forandres, hvertfall ikke mye, det gjelder kasse dimensjoner, porter, kanskje ikke så kilne på hva slags MDF/tre som brukes i Klipsch, men syns det er greit å holde seg til originale kasser slik de er designet fra fabrikk..

    Nei, det er flere grunner til at de er som de er, noe er pga økonomi og det ser du på en del av innmaten, her er det litt å gjøre for de som gidder og har lyst..
    Men man skal ikke ødelegge høyttalerene heller.! :D ;D det er jo Klispch.!
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    duelund komponenter i delefilter f.eks. regnes kanskje som positiv tukling? :p
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vil ikke det ødelegge litt av filosofien til Klipsch ;)
    Har et ørlite håp om å få messepris av tonart på messen i tr.heim til helga.

    Er ihvertfall lov å håpe, eventuelt en tlf til hifi-circle.de :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    pahf skrev:
    Så sant så sant, men liker å ha prøvd alle muligheter før jeg anser det som udugelig. :)
    Så jeg kommer til å teste det med portene, om det fungerer eller ei får mine ører fortelle meg. Men plasseringen blir vel med millimeter presisjon :)
    Prøve og feile er en grei metode, bare bruke ørene og ta den tiden det trenger, hvertfall ikke stresse.! 8)

    Plassering er Klipsch stort sett ganske snille på, ser du kontra "normale" bokshøyttalere så krever de helst eget lytterom som er designet på den og den måten, de må plasseres på milimeteren for å spille bra..
    Klipsch kan du bare plassere og du har en meget god lyd, men du vil alltid komme lenger mot mål med litt jobbing, men millimeter trenger du ikke satse på i første omgang, det holder fint om du holder deg innenfor centimeter ;)

    RF-5 hos meg spiller best om jeg har 5 cm mindre avstand på innsiden enn på utsiden, 40cm til bakvegg på innsiden og 45cm til bakvegg på utsiden, noen mener de skal stå rett frem, det er vel heller ingen fasit på Reference serien, men prøver du alt fra 0 til 5 cm så tror jeg du skal treffe bra nok..

    Jeg bruker også ca 2mm "vipp" i front, jeg kan ikke se snurten av topp plata, den heller litt bakover i forhold til vannrett, dette har litt betydning for min del, men sikkert andre som liker det anerledes, du har hvertfall fått en del tips om åssen vi andre har gjort det, så kan du forske litt selv ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    duelund komponenter i delefilter f.eks. regnes kanskje som positiv tukling? :p
    Jeg tør rett å slett ikke å uttale meg om den biten der, men jeg har vært i kontakt med Olav F på Audiocompaniet, og han mener at det er vanskelig å erstatte delefilter i den gamle RF serien, åssen det er med den nye serien aner jeg ikke..
    Men ingenting skal være uprøvd med Klipsch, så jeg skal nok en vakker dag prøve å skifte til bedre komponenter i filter, men om det blir Duelund vet jeg ikke..

    Har vært å hentet meg høyttalere til TV anlegget i dag, ble jaggu nok et sett med Klipsch.!
    Skjønner ikke hvorfor.? ;D
    Gamle RF-3 MK-II som jeg skal fikse på før jeg prøver dem, lodde litt og tukle litt med biwire og sørge for singlewire blir en realitet 8)
    Sånn er det å være så fattig at man ikke har råd til biwire kabler :-[

    Har TV og DVD til det anlegget, men det kommer vel en amp i nærmeste fremtid, selv om det sikkert ikke blir rør der, være litt lat og satser på en stereo receiver tenker jeg, med remote og greier, det blir luxus det ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vel mitt problem er et 40cm blir MAX :) Slik stuen står nå så er det eneste mulighet, de er jo ganske ruvende, og mener 82 er den som passer meg best, skulle vel aller helst vært 30cm, men vi får se. Skal snu om litt på stua før jeg kjøper høytalere så finner jeg vel fort ut det. Waf faktor meg her og waf meg der ;) ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Legg "waf'en" på hylla og lek litt med plassering :)
    Man treffer nok sånn ca.etter litt omrokering,finjustere kan man ta over langen.

    Kun hatt 2 Klipsch her i huset,KG5.5 (blåset framover) og Forte II som jeg bruker nå som har en passiv 15" bak.
    Brukte en dag på å grovjustere plassering og noen kvelder på å finjustere.
    Heldigvis er Fort'ene relativt greie å plassere "settes i umiddelbar nærhet av ett hjørne" ;D

    KG'ene sto ca.30cm fra bakvegg/sidevegg og leverte så det holdt.

    Lykke til med både HT's og konemor :)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er i en slik situasjon at det er ingen W, er vel mer jeg som er opptatt av hvordan det ser ut :) Men det ordner seg, nå gjelder det bare å ha tolmodighet til pengen ruller inn, dårlig måneder fremover med eu-kontroll, julegaver,juleøl og konjakk etc etc :) Men det blir...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Jeg er i en slik situasjon at det er ingen W, er vel mer jeg som er opptatt av hvordan det ser ut :) Men det ordner seg, nå gjelder det bare å ha tolmodighet til pengen ruller inn, dårlig måneder fremover med eu-kontroll, julegaver,juleøl og konjakk etc etc :) Men det blir...
    Vært heldig med fruen her :)
    Best å få på plass mest mulig før du får noen i hus ;D

    Joda,neste 3 mnd'ene blir "tøffe".
    Blir nok ikke mye innkjøp her i gården,ikke hifi ting iaf.
    Må selge unna litt før man kan få noe nytt i hus.Grei deal med ho mor sånn sett ;)
    Og ja,hu er nøyd med høytalerne her,tar ikke særlig gulvplass og låter greit som a sier.

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ja, de er ikke så store de gutta du har stående :)
    Det er en stygg tid å få oppgraderingstrang på ja, men det er ikke noe å gjøre med :-\
    Får jeg solgt jmlabbene så kanskje, men hvis ikke så venter jeg bare og putter de på soverommet. Er ikke verre enn det. Skal se det blir doxa/jmlab der og rør+klipsch hjemme iløpet av året, men det vil vise seg :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Ja, de er ikke så store de gutta du har stående :)
    Det er en stygg tid å få oppgraderingstrang på ja, men det er ikke noe å gjøre med :-\
    Får jeg solgt jmlabbene så kanskje, men hvis ikke så venter jeg bare og putter de på soverommet. Er ikke verre enn det. Skal se det blir doxa/jmlab der og rør+klipsch hjemme iløpet av året, men det vil vise seg :)
    Allting ordner seg,noen ganger tar det bare litt lengre tid :)
    Greit å ha noe å jobbe mot.

    Ikke noe stress her i gården heller.Koser meg med det jeg har,savner ikke noe iofs.
    Har en godgutt stående her som "sjarmert" meg i senk ;D
    Men som sagt må kvitte meg med noe skal det inn noe nytt eller så får jeg kjerringa på nakken ;)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ja, veien mot målet er nesten mer morro enn å nå selve målet, for da vet du det blir flere utlegg enn planlagt :) Men helt klart verdt det. Har vel overbevist et par ekstreme anti-klipschere om at dette er veien å gå. Etter demoen vi fikk i sommer har de ikke snakket om andre merker ;)


    Så det blir en spennende tid fremover.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    pahf skrev:
    Vel mitt problem er et 40cm blir MAX :) Slik stuen står nå så er det eneste mulighet, de er jo ganske ruvende, og mener 82 er den som passer meg best, skulle vel aller helst vært 30cm, men vi får se. Skal snu om litt på stua før jeg kjøper høytalere så finner jeg vel fort ut det. Waf faktor meg her og waf meg der ;) ;D
    Skrev dette med at RF-5 har en stor port og RF-82 har to små, pga litt teori med utblås fra ex eksos på biler osv, praktisk har jeg ikke tenkt så veldig mye på dette, har alltid hatt god plass bak høyttalerene med små porter..

    Du skulle helst glemt hele WAF faktoren og funnet den optimale plassen for god lyd, men du må nesten bare prøve deg frem når du har fått dem i hus..
    Det er flere som bor i samme hus som du må ta hensyn til, det er en realitet de fleste av oss må godta, dessverre.! :-[

    Ønsker deg lykke til og håper du kommer i mål med drømmehøyttalerene, Klipsch 8)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    På et eller annet vis så kommer jeg i mål, for denne gutten skal ha god'lyden sin :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    På et eller annet vis så kommer jeg i mål, for denne gutten skal ha god'lyden sin :)
    Go pahf go pahf go pahf

    Vi skal holde ett øye på deg :)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Den er grei! Får lese i denne tråden imens så tolmodigheten holder seg.
    Ahh, 82, + rc64. Da snakker vi om en dynamisk kombo da gitt.

    Btw: Hvordan er klipsch på blues? Er for ille om min gode venn John Lee Hooker ikke blir fremstilt slik han er verdig :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    pahf skrev:
    Den er grei! Får lese i denne tråden imens så tolmodigheten holder seg.
    Ahh, 82, + rc64. Da snakker vi om en dynamisk kombo da gitt.

    Btw: Hvordan er klipsch på blues? Er for ille om min gode venn John Lee Hooker ikke blir fremstilt slik han er verdig :)
    Blues og Klipsch? ;)
    Får ikke bedre kombo! :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Den er grei! Får lese i denne tråden imens så tolmodigheten holder seg.
    Ahh, 82, + rc64. Da snakker vi om en dynamisk kombo da gitt.

    Btw: Hvordan er klipsch på blues? Er for ille om min gode venn John Lee Hooker ikke blir fremstilt slik han er verdig :)
    Går mye i blues her i huset og tro meg det er f** ta meg en opplevelse ut av en annen verden :)
    Iaf her i huset på mitt anlegg ;)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tja, da er det vel ikke mer å bekymre seg for da, Mark K, John L H, Sarah M, Diana K+++++
    Vil fortsatt leve i beste velgående, for ikke snakke om de mørkere gutta i tool og den sjangeren.
    ÅBÅI!!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tool,Creed,Porcupine Tree osv går så greit så :)
    Iaf på Forte'ene.
    Går iofs i det meste her,er kjerringa i stua så går det i litt roligere musikk.
    Akkurat nå snurrer Seigmenn "live at rockefeller" på full guffe i bakgrunn,svinger,svinger ;D

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Godt å høre, jmlab har ekstremt mange gode kvaliteter, men når det virkelig skal trøkkes til da kommer de for kort, enkelt å greit. Ac/dc er og en sikker vinner som de må prestere på.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn