Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Milenko skrev:
    Det er akkurat passe faktisk, var veldig redd for det ei stund, men det funker meget bra.
    Kan hende at skrå tak, teppegulv og litt forskjellige store kosedyr hjelper litt mot bassproblemene, så det funker veldig bra :D
    Det er bra. Har du prøvd Heresy i rommet ditt ?
    Han ville jo ha bass under 50 ;)

    /jan
    Ja jeg har fått med meg det. Jeg er bare nysgjerrig. Jeg skal ikke selge mine. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Milenko skrev:
    Det er akkurat passe faktisk, var veldig redd for det ei stund, men det funker meget bra.
    Kan hende at skrå tak, teppegulv og litt forskjellige store kosedyr hjelper litt mot bassproblemene, så det funker veldig bra :D
    Det er bra. Har du prøvd Heresy i rommet ditt ?
    Han ville jo ha bass under 50 ;)

    /jan
    Ja jeg har fått med meg det. Jeg er bare nysgjerrig. Jeg skal ikke selge mine. ;D
    Regnet ikke med det :)
    Man ser de jo til salgs innimellom, Forte derimot 8)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Milenko skrev:
    Det er akkurat passe faktisk, var veldig redd for det ei stund, men det funker meget bra.
    Kan hende at skrå tak, teppegulv og litt forskjellige store kosedyr hjelper litt mot bassproblemene, så det funker veldig bra :D
    Det er bra. Har du prøvd Heresy i rommet ditt ?
    Han ville jo ha bass under 50 ;)

    /jan
    Ja jeg har fått med meg det. Jeg er bare nysgjerrig. Jeg skal ikke selge mine. ;D
    Regnet ikke med det :)
    Man ser de jo til salgs innimellom, Forte derimot 8)

    /jan
    Du har rett i det. Lurer på hvor alle Forte har blitt av. De ble vel produsert i et visst antall før kroken ble satt på Fortedøra.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Milenko skrev:
    Det er akkurat passe faktisk, var veldig redd for det ei stund, men det funker meget bra.
    Kan hende at skrå tak, teppegulv og litt forskjellige store kosedyr hjelper litt mot bassproblemene, så det funker veldig bra :D
    Det er bra. Har du prøvd Heresy i rommet ditt ?
    Han ville jo ha bass under 50 ;)

    /jan
    Ja jeg har fått med meg det. Jeg er bare nysgjerrig. Jeg skal ikke selge mine. ;D
    Regnet ikke med det :)
    Man ser de jo til salgs innimellom, Forte derimot 8)

    /jan
    Du har rett i det. Lurer på hvor alle Forte har blitt av. De ble vel produsert i et visst antall før kroken ble satt på Fortedøra.
    Hmm, du har ett poeng :-\
    Ble nok ikke solgt så mange av de andre i den tidsperioden, sikkert der det ligger ;)

    Mange H3's finnes det rundt her tro ?
    Ser ut for at H2 gutta er i flertall ?

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Har desverre ikke hørt Heresy, var innom TonArt i Trondheim før valget ble tatt, men de hadde ingen fra Heritage serien inne. I tilegg kostet de 20 K der, hadde vel kjøpt fra Fryd om jeg hadde bestemt meg for Heresy, de kostet på samme tid 15K der.
    Valget falt vel på Forte litt med tanke på pris også, hadde vel ikke vært så altfor vanskelig å fått de videresolgt om det hadde blitt helt feil match.

    Ps. rommet er litt større enn 3-4 kvadrat da, vi snakker hvertfall det dobbelte (er vel en 330 cm * 260 cm, legg merke til at jeg oppgir tallet i cm for at det høres mer ut). ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.124
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Velkommen tilbake ssm, som en ekte sann KLIPSCH venn! 8) :D
    La Scala leve!
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    Milenko skrev:
    Har desverre ikke hørt Heresy, var innom TonArt i Trondheim før valget ble tatt, men de hadde ingen fra Heritage serien inne. I tilegg kostet de 20 K der, hadde vel kjøpt fra Fryd om jeg hadde bestemt meg for Heresy, de kostet på samme tid 15K der.
    Valget falt vel på Forte litt med tanke på pris også, hadde vel ikke vært så altfor vanskelig å fått de videresolgt om det hadde blitt helt feil match.

    Ps. rommet er litt større enn 3-4 kvadrat da, vi snakker hvertfall det dobbelte (er vel en 330 cm * 260 cm, legg merke til at jeg oppgir tallet i cm for at det høres mer ut). ;D
    :)

    Vær glad for at du valgte Forte. ;D Kjempehøytaler som spiller sinnsykt høyt og en bass som er rå.

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Fikk hørt Heresy II for første gang rett før påske. På vei sørover stoppa jeg og var innom JanOlav. De spilte riktig så bra syns jeg. Kjente igjen lyden fra mine III, det var ikke så stor forskjell. Noe mindre bass kanskje. Går vel ikke helt ned i, kjellern er vel feil uttrykk og bruke når det gjelder Heresy, første etasje.
    Men helheten hos JanOlav var meget bra. Men nå har han jo tatt til vettet og bruker 300B forsterkeri, og lagt svermeriet med lommelyktpærene 2A3 på hylla.
    To flotte platespillere har han også, som spiller på hver sin måte. Jeg syns det låt best med Continue/DV17.
    Men Systemdeken som hang på veggen kom ikke langt etter. Ortofon, husker ikke typen.
    Et riktig trivelig lite opphold fra påsketrafikken.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    TRØKK , anslag og tone.......2a3 på la scala er ikke feil hører jeg , greit med gain på volumknotten er det og.

    det spiller med en veldig ro , uten stress , og allikevel en lekenhet i musikken , som bare klipsch kan.....

    det lille jeg har hørt av k-hønn virker disse enda bedre , spiller dypere men la scala virker i allefall utrolg hurtige !

    Verdens raskeste høyttaler sies det... ;D

    Mvh Espen
    Hei og hå......og velkommen tilbake til riktig menighet Espen. ;D

    En ting irritere meg en del når vi snakker om en sann klasikker som La Scala. :mad:
    Åssen i helvete kan/vil en produsent som WLM (er det ikke det de små kassene kalles ::)) gi et navn som La Scala på en av sine pinglete kreasjoner?
    Har de ingen respekt for sanne klassikere.....eller lever de i en verden der de ikke har fått høre "the real thing"? :eek:
    Jeg har hørt WLM, men ikke den de kaller La Scala......i mine ører spilte de ikke engang bra. :p
    Her i en merke tråd må det vel kunne gå ann å komme med slike utsagn. 8)
    Ok, da fikk jeg rista av meg den. ;)

    Lykke til videre Espen, og husk at det er rom for store oppgraderinger i dine La Scala.
    Det er forøvrig helt rett at det er dette paret som var hos Rognlien på test, og de bodde her nesten et halvt år før det. ;)
    I morgen blir det tur til Vestfold og en lytt til Heresy II !
    Mån`tru om`n har fått det tell å spelle ? 8)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Birger.....takk skal du ha ! klart det er rom for forbedringer .

    Når det gjelder wlm har jeg faktisk hørt la scala , de spiller slett ikke værst de....men klart noe hønnbass er det ikke.

    eiern har forresten cormwall III og er thumper her på sentralen.....jeg tror wlm ene røyk ut til fordel for cornwall.

    Hurtigheten er helt syk på disse la scala ene , utseende er enda sykere....

    tiden får vise hva jeg blir spillende mest på , blir det la scala blir det sikkert supplert med en stand alone sub , gjerne med lite element , og en helvetes diger forsterker.....

    feks de små fra velodyne med ett par kw å ta av ;D....eller klipsch rsw 10d kanskje.

    det er viktig at det henger med , men grisehøyt får jeg jo ikke spellt....men litt drahjelp i bånn skader ikke.

    i forhold til uno , kan jo denne sub da velges å ikke være i bruk , jeg kan da sjonglere litt , og det gir fleksibilitet .....på uno må subbene spille hele tiden , det var her problematikken kom inn med betong-.gølvet og idioten under.

    suben som stand alone kan også avkobles , men allerde nå med mere vinkling enn på bildene er det begrenset med gulvplass i bredden.....

    la scala er store , disse er nå mine , jeg lover på tro og ære å passe godt på de folkens,.

    enorm eierglede er rette ordet....jeg er jo litt sær og høyttalerne enda særere så jeg ser ikke bort fra at vi kan få ett godt liv sammen i dynamikkens fantastiske verden.......

    dette er alt annet enn sirup , og stakkars den sub en som skal henge med her , den må jammenmeg være i toppform , her kommer nok de fleste til kort , bortsett fra kanske velodyne og klipsch sine dyre suber,.....

    vi får se , for øyeblikket storkoser jeg meg med hurtighetsbass av det skjeldene og savnet av det under 50hz er ikke akkurat så stort. ;)

    Espen
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    Når det gjelder wlm har jeg faktisk hørt la scala , de spiller slett ikke værst de....men klart noe hønnbass er det ikke.

    eiern har forresten cormwall III og er thumper her på sentralen.....jeg tror wlm ene røyk ut til fordel for cornwall.
    Hjelper ikke mine følelser en dritt........produsenten av WLM er helt "off".....skammelig rett og slett. :p

    La Scala (de ekte) i det fri...............



    ....for når det ikke finnes hjørner i et rom, er det La Scala som er tingen. ;)
    Her er det jo ikke rom en gang! 8)
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det er et fantastisk bilde ;D De andre i samme serie er også flotte.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    mteinum skrev:
    Det er et fantastisk bilde ;D De andre i samme serie er også flotte.
    Det er det. ;D

    Følger ditt horn-prosjekt, og håper du blir fornøyd. ;)
    Sjøl er jeg egentlig ikke særlig begeistra for verken fulltoner og/eller bakladere.......men men......det er nå mine ører. ;)
    Billigere og enklere kan det seff bli, men for min del blir det litt å surre rundt grøten.
    Sammenbretta horn tar ikke stor plass. ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    BHO skrev:
    Følger ditt horn-prosjekt, og håper du blir fornøyd. ;)
    Sjøl er jeg egentlig ikke særlig begeistra for verken fulltoner og/eller bakladere.......men men......det er nå mine ører. ;)
    Billigere og enklere kan det seff bli, men for min del blir det litt å surre rundt grøten.
    Sammenbretta horn tar ikke stor plass. ;D
    Vi får da se. Dersom de ikke fungerer inne, så har jeg anlegg til garasjen ;D K Horn er jo morsomme, men da måtte jeg ha kunstige vegger på begge to.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    ssm skrev:
    ........og savnet av det under 50hz er ikke akkurat så stort. ;)

    Espen
    Du og rozzy om det.

    /jan
    he he,,,,,

    jeg mente vel foreløpig Jan , vi får se etterhvert , men det spiller ganske overbevisende.

    klert dypbass er ok , men ikke hvis det må gå på bekostning av hurtigheten , og rote til det hele....

    kan /går det an å få begge deler , både hornbass og dyp-bass.....je det gjør det , fordi det finnes ett underkbinett det går an å lage til la scala ,de blir noe høye ,men til gjengjeld går de til 32hz skrives det på klipschforumet.

    bunnplaten tas av , og ht settes oppå ei kasse med to bassporter i den ene siden , topplate i kassen skal ha hull som bunnplaten(ikke sokkelen) på høyttalern , så spørs det da , hvordan virker det ?

    Vurderer å prøve å lage sånne kasser i bjørk.

    blir det bare humbug , kan jeg bruke de samme platene til sokkel.

    Mvh Espen
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det hørtes da rart ut. En kvasiløsning mellom horn og bassrefleks?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.124
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    rolfozzy skrev:
    Fikk hørt Heresy II for første gang rett før påske. På vei sørover stoppa jeg og var innom JanOlav. De spilte riktig så bra syns jeg. Kjente igjen lyden fra mine III, det var ikke så stor forskjell. Noe mindre bass kanskje. Går vel ikke helt ned i, kjellern er vel feil uttrykk og bruke når det gjelder Heresy, første etasje.
    Men helheten hos JanOlav var meget bra. Men nå har han jo tatt til vettet og bruker 300B forsterkeri, og lagt svermeriet med lommelyktpærene 2A3 på hylla.
    To flotte platespillere har han også, som spiller på hver sin måte. Jeg syns det låt best med Continue/DV17.
    Men Systemdeken som hang på veggen kom ikke langt etter. Ortofon, husker ikke typen.
    Et riktig trivelig lite opphold fra påsketrafikken.
    Moro at du synes det låt greit Rolf! :D

    Sist gang du var hos meg så spillte jeg på RB-75, 300B og Graaf WFB TWO pre, men da jeg fikk Audio Note pre i hus var det som å gå opp en liga. 8)
    Det var MYE som ikke stemte den gangen, tror det låter en god del bedre nå.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.124
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Flageborg skrev:
    Klipsch spiller helt RÅTT !!!

    Dette er et oppsett jeg har besøkt flere ganger - må ha...må ha...mer... ;D

    Tror jammen den godeste Flageborg har blitt Klipsched. ;) :D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:
    rolfozzy skrev:
    Fikk hørt Heresy II for første gang rett før påske. På vei sørover stoppa jeg og var innom JanOlav. De spilte riktig så bra syns jeg. Kjente igjen lyden fra mine III, det var ikke så stor forskjell. Noe mindre bass kanskje. Går vel ikke helt ned i, kjellern er vel feil uttrykk og bruke når det gjelder Heresy, første etasje.
    Men helheten hos JanOlav var meget bra. Men nå har han jo tatt til vettet og bruker 300B forsterkeri, og lagt svermeriet med lommelyktpærene 2A3 på hylla.
    To flotte platespillere har han også, som spiller på hver sin måte. Jeg syns det låt best med Continue/DV17.
    Men Systemdeken som hang på veggen kom ikke langt etter. Ortofon, husker ikke typen.
    Et riktig trivelig lite opphold fra påsketrafikken.
    Moro at du synes det låt greit Rolf! :D

    Sist gang du var hos meg så spillte jeg på RB-75, 300B og Graaf pre, da jeg fikk Audio Note pre i hus var det som å gå opp en liga. 8)
    Det var MYE som ikke stemte dengangen, tror det låter en god del bedre nå.
    Det låt da en god del hakk bedre enn greit. :)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    mteinum skrev:
    BHO skrev:
    Følger ditt horn-prosjekt, og håper du blir fornøyd. ;)
    Sjøl er jeg egentlig ikke særlig begeistra for verken fulltoner og/eller bakladere.......men men......det er nå mine ører. ;)
    Billigere og enklere kan det seff bli, men for min del blir det litt å surre rundt grøten.
    Sammenbretta horn tar ikke stor plass. ;D
    Vi får da se. Dersom de ikke fungerer inne, så har jeg anlegg til garasjen ;D K Horn er jo morsomme, men da måtte jeg ha kunstige vegger på begge to.
    Håper ikke du oppfattet innlegget som kritikk. :-[
    Det er bare det at du gjør jobben med dine horn så grundig, at jeg egentlig håpet at det var K-horn du bygde. ;)
    Men det kommer vel det og.......en gang i fremtiden. ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.124
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    rolfozzy skrev:
    JanOlav skrev:
    rolfozzy skrev:
    Fikk hørt Heresy II for første gang rett før påske. På vei sørover stoppa jeg og var innom JanOlav. De spilte riktig så bra syns jeg. Kjente igjen lyden fra mine III, det var ikke så stor forskjell. Noe mindre bass kanskje. Går vel ikke helt ned i, kjellern er vel feil uttrykk og bruke når det gjelder Heresy, første etasje.
    Men helheten hos JanOlav var meget bra. Men nå har han jo tatt til vettet og bruker 300B forsterkeri, og lagt svermeriet med lommelyktpærene 2A3 på hylla.
    To flotte platespillere har han også, som spiller på hver sin måte. Jeg syns det låt best med Continue/DV17.
    Men Systemdeken som hang på veggen kom ikke langt etter. Ortofon, husker ikke typen.
    Et riktig trivelig lite opphold fra påsketrafikken.
    Moro at du synes det låt greit Rolf! :D

    Sist gang du var hos meg så spillte jeg på RB-75, 300B og Graaf pre, da jeg fikk Audio Note pre i hus var det som å gå opp en liga. 8)
    Det var MYE som ikke stemte dengangen, tror det låter en god del bedre nå.
    Det låt da en god del hakk bedre enn greit. :)
    :D :D :D ;D :D :D :D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    høres ut som en klipschtur fra en nyervervet idiot burde prioriteres Jan O....

    kanskje jeg skal fyre volvoen en dag...

    har du fiksa plata orresten ? var ikke i posten i går.

    Espen
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.124
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    ssm skrev:
    høres ut som en klipschtur fra en nyervervet idiot burde prioriteres Jan O....

    kanskje jeg skal fyre volvoen en dag...

    har du fiksa plata orresten ? var ikke i posten i går.

    Espen
    Velkommen skal du være! :D
    Plata ble sendt på torsdag, men vi har jo ikke det kjappeste postvesenet på kloden. :(
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg


    Forte II på veldig nært hold 8)




    Der har blitt flyttet litt på. Litt nærmere hverandre og far sitter nærmere.

    /jan
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    BHO skrev:
    Håper ikke du oppfattet innlegget som kritikk. :-[
    Det er bare det at du gjør jobben med dine horn så grundig, at jeg egentlig håpet at det var K-horn du bygde. ;)
    Men det kommer vel det og.......en gang i fremtiden. ;D
    Neida :)

    Jeg tar vel til vett en dag ;D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ja i går var jeg en tur hos Jan Olav igjen.
    Lenge sia sist nå, får den gang da var det både en Graaf pre og RB-75 i hans hule. ;)

    Med litt AN saker, 300B og Heresy II, så skal det jo noe til å bomme.
    Det har da heller ikke Jan Olav gjort ! ;D
    Her spiller det opp i kjent Klipsch stil, med topp autoritet og friskt driv som får foten til å gå.
    Bassen fra Heresy er noe som både den ene og den andre burde ta en lytt til, for det burde være en tankevekker for mange som kun leser spec. for deretter å lage sine egne meninger oppi hue ang. just det.....bass altså. ;)
    I det store og hele ingen store overraskelser for min del.
    Det låter godt, og det kommer av at Jan Olav har brukt tid på å dyrke fram de gode egenskapene i pruduktene han har i oppsettet sitt. :)
    Det skal bli gøy å høre det igjen når han får lekt litt mere med sine 2 vinylsnurrere og mulighetene med de ang. pu og riaa. 8)

    Takk for for meg for denne gang, og satser på å ta turen igjen om ikke alt for lenge. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn