Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    ssm skrev:
    Ja , Band of Brothers HM Kongens garde......denne versjonen er som garden...stor!



    Utgitt i 2006 i samlingen av gardens verker,,,,Guest Arve Tellefsen.

    Anbefales om liker hornmusikk som virkelig smekker til når det skal......uten at jeg skal påberope at dette direkte har noe med klassiske verker å gjøre....

    Band of brothers er ei fin plate.
    Distributør : Musikkoperatørene a/s

    MUlig den kan bestilles her : www.garden.no

    Om du ikke får tal i plata send meg en pm...ES
    Mange takk ssm, den ligger nå i handlekurven hos CDON, regner med det kommer til å gå inn en bestilling om ikke lenge ;)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Oh! Klipschhorn! Jatakk!!! Men det ligger litt utenfor den økonomiske rekkevidden ja... desverre :'(
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.867
    Antall liker
    10.700
    Torget vurderinger
    10
    Continuo skrev:
    hel skrev:
    Continuo skrev:
    hel skrev:
    Hva er det ultimate forsterkervalget til RB75?
    300B er veldig bra på RB-75 synes jeg. :D

    300B gir de den fylden de fortjener og bør få.
    mcintoshen jeg har er fyldig og behagelig i sammenligning med med de fleste andre transistorforsterkere jeg har prøvd
    min store utfordring er lytterommet og har stort sett fått til klipsch best

    oppsettet nå spiller sinnsykt høyt, masse trøkk, sammenheng, kanalseparasjon, dynamikk osv. subwooferen(e) er stilt inn helt flat (ingen delefrekvens, volum på null, fase på null, ingen eq, dvs at den deler på langt over 100 hz!) og sammenhengen er helt topp.....................det er bare en ting som mangler og det er luft og bredde/perspektiv (at høyttalerne forsvinner) alt annet er topp ::)

    derfor lurer jeg.......................
    Ja, under rette forhold så spiller RB-75 UTROLIG STORT, masse trøkk, dynamikk, sammenheng i lydbildet som mange høyttalere kan misunne de for, de gir rett og slett utrolig mye i sammenligning med andre høyttalere til en pris langt høyere. ;)

    Jeg synes at mine "forsvant" fra lydbildet, jobbet endel med plassering riktignok, men synes at det var veldig så bra.

    Hvis jeg husker rett fra et innlegg så har du dine helt inntil bakvegg? Der har du nok mye av årsaken vil jeg tro, du må nesten bare prøve å jobbe litt med plassering.

    Jeg synes at RB-75 livner mer til med rør i systemet, uten at det er noe fasit, men alt jeg har hørt av Klipsch spiller bedre med rør. :p

    Jeg ville ha prøvd en rørforsterker bare for å ha gjort det, aller helst en triode.

    1. når jeg trekker dem ut fra veggen åpner lydbildet seg :)

    2. her er et par 300b alernativer, ønsker kommentarer:

    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,31245.0.html

    http://www.acoustictuning.com/Doge+Audio+6130R.9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9f3TP9D6CJ1YXu.ips

    3. andre som har 300 b alternativer?

    4. hva med an oto se, den er ikke 300b men set?
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    hel skrev:
    Continuo skrev:
    Jeg ville ha prøvd en rørforsterker bare for å ha gjort det, aller helst en triode.



    3. andre som har 300 b alternativer?

    4. hva med an oto se, den er ikke 300b men set?
    Som Jan. så kjenner jeg ikke de to andre, men OTO SE kjenner jeg litt... MEN jeg her et annet forslag. En 6C33C basert SET amp. Almarro A318B... Jeg endte på den etter div forsterkere på prøve på mine Cornwall. 2x18W SET.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Spark 743D :

    Hvis det er den ampen som er modda litt og sleges fra a aktøren har jeg engang hatt denne på lån(for ett drøyt år siden) tror den ble solgt , og sikkert nå bytta inn igjen , hvis den har stått der hele tiden er nok røra jævlig fine , om den er spillt en del på javel...ikke farlig det heller , den jeg lånte hadde noen bittesmå hakk i fronten , og hadde grønt chassis , elna cerafine snacks og NOS inngangsrør....

    Dette var mitt første hjemmemøte med set verdenen , Troll sa at denne var farlig bra , jeg var seff nysgjerrig på andre ting og avsto fra kjøp , i ettertid angra jeg litt på det , for ved første korsvei med cionsonance og cj pre , spillte ikke det like bra...med spsrk 743d var det luft og klang til tusen , spillte rett og slett forferdelig godt....er det samme ampen , ja så for svingene løp å kjøp !

    Ærlig talt , ett funn til prisen (om den er original så vet jeg ikke) jeg har bare hørt denne oppgraderte versjonen som sto hoa aa den gangen for drøye året siden...

    Litt køddete med rca pluggene på høyre side ved fronten men bort sett fra dette , en av de beste kinaampene jeg har hørt...støy hørte jeg fint lite til den uka den var her...og jeg spillte ganske mange timer...ES
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Ja , Band of Brothers HM Kongens garde......denne versjonen er som garden...stor!



    Utgitt i 2006 i samlingen av gardens verker,,,,Guest Arve Tellefsen.

    Anbefales om liker hornmusikk som virkelig smekker til når det skal......uten at jeg skal påberope at dette direkte har noe med klassiske verker å gjøre....

    Band of brothers er ei fin plate.
    Distributør : Musikkoperatørene a/s

    MUlig den kan bestilles her : www.garden.no

    Om du ikke får tal i plata send meg en pm...ES
    Vi lar ikke dette bli en musikktråd....men , kjørte i dovregubbens hall her i stad. 7 ganger etterhverandre.....det bare bygger seg opp og SÅ SMELLER DET!!! ;D

    Bare vent til du får plata i hus....hornmat til tusen , garden kan sakene sine , flere gode låter på den plata der , bla a Wiikmarsjen !

    Du kan glede deg , den må spilles høyt....så høyt du orker , helt konge!

    tilbakemeldinger ønskes!

    Espen
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    hel skrev:
    1. når jeg trekker dem ut fra veggen åpner lydbildet seg :)

    2. her er et par 300b alernativer, ønsker kommentarer:

    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,31245.0.html

    http://www.acoustictuning.com/Doge+Audio+6130R.9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9f3TP9D6CJ1YXu.ips

    3. andre som har 300 b alternativer?

    4. hva med an oto se, den er ikke 300b men set?
    Jeg ville ha tatt denne med som et alternativ: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,30821.0.html

    og denne: http://audioart.no/j500k.php
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    *sjekker lotto lappen* 8)

    /jan
    Jeg må bare få si at jeg håper du en gang i ikke alt for fjern framtid får oppfylt din drøm Jan. :)
    Du er en sann entusiast......og er det noen jeg kjenner som fortjener et sett K-horn, så er det jaggu deg!
    Jeg holder alltid øya og øra åpne for noe av interesse til deg.
    Ække alle som tar turen fra Sarp til Asker bare for å bære K-hønn ;D....det værste av alt var jo at du ba om det. :eek: Det er det jeg kaller en sann entusiast. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    JanR skrev:
    *sjekker lotto lappen* 8)

    /jan
    Jeg må bare få si at jeg håper du en gang i ikke alt for fjern framtid får oppfylt din drøm Jan. :)
    Du er en sann entusiast......og er det noen jeg kjenner som fortjener et sett K-horn, så er det jaggu deg!
    Jeg holder alltid øya og øra åpne for noe av interesse til deg.
    Ække alle som tar turen fra Sarp til Asker bare for å bære K-hønn ;D....det værste av alt var jo at du ba om det. :eek: Det er det jeg kaller en sann entusiast. ;D
    Pokker's lotto lappen var ikke mye å rope hurra for :-\

    Takk for det Birger :)
    Gleden var absolutt på min side, jeg var minst (om ikke mere) like nysgjerrig på hønna dine som du var.
    Eneste "negative" var vel at man hadde ikke lyst til å dra hjem, ikke uten ett par hønn bak i bilen ::)

    Nei det skal ett par K-Horn inn her etterhvert, den saken er helt klar :)

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.867
    Antall liker
    10.700
    Torget vurderinger
    10
    Continuo skrev:
    hel skrev:
    1. når jeg trekker dem ut fra veggen åpner lydbildet seg :)

    2. her er et par 300b alernativer, ønsker kommentarer:

    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,31245.0.html

    http://www.acoustictuning.com/Doge+Audio+6130R.9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9f3TP9D6CJ1YXu.ips

    3. andre som har 300 b alternativer?

    4. hva med an oto se, den er ikke 300b men set?
    Jeg ville ha tatt denne med som et alternativ: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,30821.0.html

    og denne: http://audioart.no/j500k.php

    Opera Audio Consonance J 500

    den ser jo flott ut og den har fjernkontroll med volum :)

    hvordan er den lydmessig i sammenligning med AN 300B, AN OTO SE eller den brukte Spark forsterkern som Terjetroll selger

    det eneste jeg mangler er linje utgang slik at jeg får brukt klipsch subbene mine (dustete at klipsch ikke har laget high level innput).....men kanskje jeg skulle kjøpt sånne kondensator klumper med rca plugg i som har på bilstereo? eller ødelegger det alt?

    eller skal jeg spørre noen pent om hjelpt til å modde forsterkeren med variable rca line out (i bytte mot diverse rødvin)?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.867
    Antall liker
    10.700
    Torget vurderinger
    10
    snakket med en veldig hyggelig sørlending hos audioart

    kunne få en bra pris på en AQ1010 DTI INTEGRERT FORSTERKER: http://audioart.no/aslint.php

    den har 2 stk 300B pr kanal (2x18 watt), fjernkontroll og line out. midt i blinken for meg egentlig :)

    men den har ikke CE merking! er det noe risiko?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    men den har ikke CE merking! er det noe risiko?
    Vidar S er en hyggelig kar :)

    Så lenge du kjøper den i butikk burde vel ikke det være noe problem, tror jeg.
    Beveger meg litt i ukjent farvann her.

    edit: er det lov å selge denslags varer som ikke er CE merket ?
    typo....

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    snakket med en veldig hyggelig sørlending hos audioart

    kunne få en bra pris på en AQ1010 DTI INTEGRERT FORSTERKER: http://audioart.no/aslint.php

    den har 2 stk 300B pr kanal (2x18 watt), fjernkontroll og line out. midt i blinken for meg egentlig :)

    men den har ikke CE merking! er det noe risiko?
    HVa er prisen på den da ?.....kjenner ikke merket godt , men dette kan sikkert være ok det....

    Tar det fyr i ampen og den ikke er ce merket , og selskapet finner ut at det var ampen som svei av kåken din , er det fare for at pengene i de neste 20 åra går til alt annet enn rørforsterkere...! ;D

    Sjekk med forsikringsselskapået før kjøp , hør på de , tilfelle rottefelle....Audioart og Sonesen er hygglig , men de bygger neppe ny kåk til deg på garantien om noe går av... ;)

    Hvorfor taes denne inn om den ikke KAN ce merkes....?

    Mvh Espen
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.867
    Antall liker
    10.700
    Torget vurderinger
    10
    Jeg dropper den, litt synd det der :(

    men jeg har gjort avtale med en på bruktbørsen om en slik en med både preout, fjernkontroll og ce-merking, skal hente den på Storo om 10 minutter ;D: Da blir det følgende lek på mitt lytterom fremover ala nytt på nytt: "hvem skal ut......sugden eller mcintosh"
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.867
    Antall liker
    10.700
    Torget vurderinger
    10
    Og da er den testet, på RB75, både med og uten subwoofer :)

    litt mer oppløst
    bedre mellomtone , nesten som rør
    føles som mer dypbass når jeg spiller uten sub men det tror jeg er innbilt pga annen klangkarakter
    virker som om subwooferen har dårligere sammenheng mot RB75 via Sugden enn når jeg spiller på mcintoshen??

    mcintoshen er ikke dårlig, bare litt annerledes

    mcintosh er en meget bra match mot klipsch (bare se hva klipsch selv bruker over there)

    sugden er faktisk enda bedre!!

    det må jo seff mere lytting til, nå har jeg en luksus situasjon 2 forsterkere og 2 par høyttalere (spendor 3/5se) ;D
     

    gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Er det noen av dere Klipsch guruer som kan si hvem som er underleverandør av elementene i Heresy ?
    Grunnen til spm. er ganske enkelt at jeg har lyst til å bygge en "monstercenter" med samme elementer som i Heresy . Liggende MTM eller noe i den duren...
    Satt å bladde gjennom på Ljudia og finner både horn og basser som er skremmende like.... Produsert av P audio. Det værste er at det ikke koster stort ;D
    Dette skal ikke spille HIFI , men Høyt og gøy i full Klipschånd

    mvh
    Finn
     

    gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Ikke mye å finne på sidene deres ??? Er du sikker ? Sjekket også OEM lista men finner ikke noe som er relatert til Klipsch.....
     

    gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Der var det litt å lese ja.. Takker for hjelpen :)

    mvh
    Finn
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Kunne tenke meg en tråd for RF seien. Klipsch venner er en fin tråd,men der er det mest om de grommeste klipschene! ;D. Her kan vi prate om RF serien og diskutere disse utrolig gode høyttalerene. Legger ved bilde av mine høyttalere
    Mvh O(som Jan R kaller meg) ;D
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Eg er da ein RF-venn eg også med mine 52. De har jo ein fantastisk fengande spelestil, magisk mellomtone og eg er også fan av designet.

    Det eg er misfornøgd med med mine er at de 'boomer' i bassen fra 40 hz og nedover. Da er denne bassen overveldande i forhold til resten. Godt mulig dette skuldast lydkåseriet til Electrocompaniet. Håpar å få det jamnare med den nylig bestillte Audio Note-forsterkaren. Eg har også problemer med å få de til å "forsvinne", men dette kom seg veldig etter eg flytta de fra langvegg til kortvegg.

    Langvegg



    Kortvegg - på tide å pakke julepynten nå. Og lade kameraet.

     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Hei!. Står de ikke litt nære bak vegg?,eller lyver bilde litt?
    Mvh O
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Jovisst! Det var før avreise til Tromsø nå i helga, og eg stilte rommet mitt til disposisjon for resten av kollektivet da eg har stor TV og xbox. Trekker de fram når eg er for meg sjølv, slik at de står litt foran sofaen :) som framleis står på langveggen. Håper å bli Heritage-venn neste gang det skal handles høgtalarar :)
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Heritage ja!. Har lyst på LaScala selv ;D,men det får vente litt. Må lage stereo rom først.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Reference serien har helt klart mange gode modeller, har hørt en god del av dem.
    RF-5, RF-7, RB-3, RB-75, RF-82 og RF-63. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tøysete med flere Klipschs "vennetråder" tråder, syns nå jeg.

    Neste blir vel en Heritage vennetråd ;)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Var faktisk samme spørsmål eg fikk på Hifiklubben då eg var på høgtalerhandel. Kom inn døra etter å ha fått demo på Klipsch på Stereofil og sa eg skulle høyre på høgtaler i samme prisklasse som RF-52. "Nå er det vel sånn at Klipsch egner seg best til film", sa selgeren. Eg kjøpte klipsch.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn