Høyttalere Klipsch Klipsch RP-160M

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.268
Antall liker
9.068
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Marantz og Klipsch er ofte en god kombinasjon, og RP serien er et klart hopp i lydkvalitet kontra tidligere RF serier.. Dog hadde det kanskje vært et enda større hopp om du sparte noen kroner ekstra og gikk rett på RP600. Det er jo ikke måte på hvor mye skryt den har fått.

Personlig har jeg hatt flere par rp280 og rp150.

RP150 på en tandberg Troll spilte musikk i lange baner og til prisen noe av det morsomste som har vært i hus. Et godt bevis på at pengene ikke styrer alt i hobbyen.
Hadde Sonus faber olympica 1 i det andre rommet samtidig, men det var Tandberg og klipsch comboen som ble brukt 90% av tiden da det rett og slett var mer Musikk :)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
RP600 koster 8 tusen, så det blir en avveining om ikke RP 160 til halve prisen er et kanskje like godt kjøp.

Har litt lyst på RP600 selv, men vurderer nesten å slå til på RP160 som virker som et godt tilbud. Er fortsatt noen igjen også, ser jeg.... :)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.883
Antall liker
38.737
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg bare spør fordi denne atferden gjentar seg såpass ofte, og over så lang tid, at jeg ikke skjønner hvordan det ikke omfattes av denne regelen:

4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.
Ja dette burde være mer en nok til å kaste han ut av forumet ?

mvh
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Ja dette burde være mer en nok til å kaste han ut av forumet ?

mvh
Selv om jeg også irriterer meg litt innimellom, syns jeg det er litt drøyt å kaste ut noen for det. Dessuten er det jo en viss underholdningsverdi her også, syns jeg. Det er jo nesten aldri kjedelig når @Auditor kaster seg utpå med de mer eller mindre rabiate innleggene sine. :)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.883
Antall liker
38.737
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Selv om jeg også irriterer meg litt innimellom, syns jeg det er litt drøyt å kaste ut noen for det. Dessuten er det jo en viss underholdningsverdi her også, syns jeg. Det er jo nesten aldri kjedelig når @Auditor kaster seg utpå med de mer eller mindre rabiate innleggene sine. :)
Synes det var underholdene i begynnelsen men er mektig lei nå :( Ikke farlig med oss gamle gutta her inne men problemet er hvordan han kaster seg over nyankomne med svadaet sitt.
Og reglene her inne er ikke til å miss forstå, hele tiden gjentagelser

mvh
 
P

parafinoksen

Gjest
Selv om jeg også irriterer meg litt innimellom, syns jeg det er litt drøyt å kaste ut noen for det. Dessuten er det jo en viss underholdningsverdi her også, syns jeg. Det er jo nesten aldri kjedelig når @Auditor kaster seg utpå med de mer eller mindre rabiate innleggene sine. :)
Nei, utkastelse er litt drøyt. Kanskje en måneds karantene?

Det er jo artig, på en syk måte, å lese det han skriver, men litt kjedelig å måtte forklare til nykommere at de må ta det han sier, med en snøskuffe salt.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Synes det var underholdene i begynnelsen men er mektig lei nå :( Ikke farlig med oss gamle gutta her inne men problemet er hvordan han kaster seg over nyankomne med svadaet sitt.
Og reglene her inne er ikke til å miss forstå, hele tiden gjentagelser

mvh
Skjønner jo godt hva du mener, men det blir jo ofte motsagt det som blir sagt offentlig her i forumet, da. Hva som skjer på PM er kanskje en annen sak.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Nei, utkastelse er litt drøyt. Kanskje en måneds karantene?

Det er jo artig, på en syk måte, å lese det han skriver, men litt kjedelig å måtte forklare til nykommere at de må ta det han sier, med en snøskuffe salt.
Det er ikke opp til å meg å avgjøre såklart, men vet ikke om jeg helt ser noen nytte i å gi karantene. Tror ingen kommer til å forandre seg av det, for å si det sånn.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.883
Antall liker
38.737
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Skjønner jo godt hva du mener, men det blir jo ofte motsagt det som blir sagt offentlig her i forumet, da. Hva som skjer på PM er kanskje en annen sak.
Ja det som blir sagt på pm tør jeg ikke tenke på :unsure:

mvh
 
H

Hifibasillen

Gjest
RP600 koster 8 tusen, så det blir en avveining om ikke RP 160 til halve prisen er et kanskje like godt kjøp.

Har litt lyst på RP600 selv, men vurderer nesten å slå til på RP160 som virker som et godt tilbud. Er fortsatt noen igjen også, ser jeg.... :)

Vil si at forskjellen på Premiere mk1 og mk2 versjonene ikke er så himla store, har hatt par fra begge serier men prishoppet mellom seriene er det ikke verdt lydmessig syns nå jeg, når det kommer til utseende og forskjellig der omkring kan jeg jo være mer enig, men gode klasser begge to absolutt men føler man fortsatt for mest for pengene med første generasjon Premiere serie 🙂
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.480
Antall liker
9.817
Sted
Interiore Simplicitate
Apropos pm, om man vil gå etter enkeltmedlemmer er pm til @Høvdingen kanskje en idé?

Selv om jeg forstår irritasjonen er det ikke pent å gå løs på andre forummedlemmer i full offentlighet, pm eller rapporteringsknappen bør vurderes.
 

Cartman 9090

Medlem
Ble medlem
21.11.2021
Innlegg
21
Antall liker
6
Sted
Tromsø
Da er klipsch 160M på plass med Marantz receiver. Umiddelbart; bra lyd, overraskende bra og dyp bass. Leonard Cohen på CD låt bra! Usikker hvilken sampling det er fra YouTube music? Lyden der er ikke det samme som fra CD for å si det forsiktig 😅 *problemet* er at jeg mest bruker YT music. i tillegg bruker jeg en mimijack fra TV til analog inn på marantz pga svak optisk utgang på tv. Skal forsøke å fikse den. Tror det blir litt bedre?

Kan nok stemme som noen sa at marantz er litt svak når man skrur til.. Var litt uforsiktig og fikk et *klipp* i bassen på høyt volum. Tenker at forsterker ikke greide å levere uforvrengt signal da..

Er det slik at nye høyttalere skal *spilles inn*?

Er annet spørsmål : har nå koblet med biamp selv om det kanskje ikke er så nødvendig. Hvordan fungerer dette egentlig. Gir to av utgangene da ut den lavfrekvente delen av lyden, og de andre to til mellomtone og diskant? Eneste innstilling som er på marantz er *biamp* eller ikke /deaktivert. Er det slik at mer avanserte forsterkere da kan justere hvor lavt i frekvens man vil ha til bass?

Takk for svar her :)
 
Topp Bunn