Klipsch Heresy II / Forte II

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
Dette er jo en høyttaler som ikke ofte er å finne brukt.
Men er det noen som vet ca bruktverdien på disse?
Også interessert i pruktverdi på Forte
På forhånd, takker for svar:)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Forte finner du vel for noen hundrelapper i Sverige. Det vil nok koste en del mer for Heresy.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rorres skrev:
Dette er jo en høyttaler som ikke ofte er å finne brukt.
Men er det noen som vet ca bruktverdien på disse?
Også interessert i pruktverdi på Forte
På forhånd, takker for svar:)
Forte II burde være mulig å få for 5-8k vil jeg tro. (i Sverige)
Spørs på stand selvsagt.Ga 5500 nkr for mine i sverige,99% strøkne og ikke minst originale.

Heresy II burde vel være mulig å få for 4-5k vil jeg tro,kanskje billigere også for alt jeg vet.
Er vel ett par eiere av Heresy II her på forumet,kanskje de vil legge ut ca.pris ;)

/jan
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
:D Hehe, det var litt av et sprang, fra noen hundrelapper til 5-8K. Jeg ville tippet ca 5K selv, men jeg har ikke allverdens kjenskap til disse.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Med forbehold om rom,jeg hadde nok prøvd å spore opp ett par Forte/Forte II først.
Ikke noe galt med Heresy serien bare så det er sagt,hørt Heresy III og de låter absolutt ikke dårlig.

Skulle du bo i nærheten av Sarpsborg/Halden så kan det sikkert arrangeres en liten lytt på både Heresy III og Forte II :)
Finns vel ett par Heresy II i Sandefjords området også.

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det beste du kan gjøre er og prøve å få tak i et par brukte Heresy III.

Det er nok ikke så lett, eierne av de pleier og være så fornøyd at det for mange blir den definitive høytalern. Ellers må du nok til LaScala eller K-Horn for å finne noe som er bedre.
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
Har selv kun hørt Forte, og må si det var en dynamisk opplevelse.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ett par H II og H III byttet eiere for ikke så lenge siden så vet ikke helt jeg :)
Uansett hva du ender opp med så er du iaf på rett vei.

/jan
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
OK! Rett skal være rett, Forte er tross alt storebroren til Heresy, er hardt å innrømme, men er nok en bedre høyttaler. :( :-X :'(
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rorres skrev:
Har selv kun hørt Forte, og må si det var en dynamisk opplevelse.
Ikke så store forskjellen på Forte og Forte II iofs.
15" bak på Forte II.

En ting skal Heresy ha,ser bra ut på stativer.

/jan
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Forte finner du vel for noen hundrelapper i Sverige. Det vil nok koste en del mer for Heresy.
;) ;)

DEt lå ett par heresey II ute i bjerk finish til 6k i forrige uke....de ble sikkert fort borte tipper jeg........Heresey er en flott høyttaler , som ikke krever veldig mye av rommet for å spille bra......her i betogkåken mi n swingte det som bare helv...........når jeg pøsa på med power fra mine 8 wattere.... ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Continuo skrev:
OK! Rett skal være rett, Forte er tross alt storebroren til Heresy, er hardt å innrømme, men er nok en bedre høyttaler. :( :-X :'(
Ja og nei.
Hos for eks Rolf sitt lille kott spiller Heresy III meget bra.Forte II for eks hadde nok blitt i overkant der,kanskje.

Som sagt rorres,i ett mindre rom hadde jeg nok kanskje vurdert Heresy II/III foran Forte,kanskje :)

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Continuo skrev:
OK! Rett skal være rett, Forte er tross alt storebroren til Heresy, er hardt å innrømme, men er nok en bedre høyttaler. :( :-X :'(
Du tar feil der gitt. Heresy produseres enda. Forte blir ikke lagd mer. Hvorfor det mon tro ?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
OK! Rett skal være rett, Forte er tross alt storebroren til Heresy, er hardt å innrømme, men er nok en bedre høyttaler. :( :-X :'(
Du tar feil der gitt. Heresy produseres enda. Forte blir ikke lagd mer. Hvorfor det mon tro ?
Heresy er en liten billig høytaler,derfor.

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
OK! Rett skal være rett, Forte er tross alt storebroren til Heresy, er hardt å innrømme, men er nok en bedre høyttaler. :( :-X :'(
Du tar feil der gitt. Heresy produseres enda. Forte blir ikke lagd mer. Hvorfor det mon tro ?
Heresy er en liten billig høytaler,derfor.

/jan
Ikke etter hva jeg har fra mine kilder. Forte greide ikke å ta opp konkuransen med Cerwin-Vega. Derfor måtte de gå.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
OK! Rett skal være rett, Forte er tross alt storebroren til Heresy, er hardt å innrømme, men er nok en bedre høyttaler. :( :-X :'(
Du tar feil der gitt. Heresy produseres enda. Forte blir ikke lagd mer. Hvorfor det mon tro ?
Heresy er en liten billig høytaler,derfor.

/jan
Ikke etter hva jeg har fra mine kilder. Forte greide ikke å ta opp konkuransen med Cerwin-Vega. Derfor måtte de gå.
Nå tror jo du på julenissen også.
Kanskje vi skal ta den her diskusjonen i klipsch tråden ?

Beklager OT rorres.

/jan
 
Topp Bunn