- Ble medlem
- 18.08.2004
- Antall liker
- 839
JA, SÆRLIG!
Hvor har han lært engelsk?BT skrev:Her har du en:BBking skrev:Chavez, Morales og bin Saudi ødela klimamøtet. Putin ga ganske enkelt faen.
Hvor er alle helter hen?
![]()
Hos Jagland ;D ;D ;DBBking skrev:Hvor har han lært engelsk?BT skrev:Her har du en:BBking skrev:Chavez, Morales og bin Saudi ødela klimamøtet. Putin ga ganske enkelt faen.
Hvor er alle helter hen?
![]()
;D
Hvorfor er jeg ikke overrasket? ;DThe head of the UN's climate change panel - Dr Rajendra Pachauri - is accused of making a fortune from his links with 'carbon trading' companies, Christopher Booker and Richard North write.
Uten å ha klikket på linken så vil jeg tilføye at alt kan kombineres med Co2 da den er med på det meste på jorden. De mange gruppene som bruker det som argument for sin ting trenger ikke å være venner med de andre som også hater Co2 for å framme sin andre ting.coolbiz skrev:Det er interessant hvordan klimaendringer, enten de nå er ekte eller innbilte, har blitt nærmest en universal-forklaring på alt som går galt i verden.
Ikke plukk på klimaadelen! De er hellige. I Norge.oddgeir skrev:Denne kom i aviser over hele verden i dag.
http://www.telegraph.co.uk/news/6847227/Questions-over-business-deals-of-UN-climate-change-guru-Dr-Rajendra-Pachauri.html
Hvorfor er jeg ikke overrasket? ;DThe head of the UN's climate change panel - Dr Rajendra Pachauri - is accused of making a fortune from his links with 'carbon trading' companies, Christopher Booker and Richard North write.
Ehhh... fordi man kjenner andre på seg selv...? Eller?oddgeir skrev:Denne kom i aviser over hele verden i dag.
http://www.telegraph.co.uk/news/6847227/Questions-over-business-deals-of-UN-climate-change-guru-Dr-Rajendra-Pachauri.html
Du og skjønner det at man helst ikke skal blande økonomiske interesser og forskning......Honkey-Chateau skrev:Kan du fortelle meg hva dette betyr for klimaet, egentlig? Eller selve debatten, for den del?
Hva tror du skjer med verdien på CO2-kvoter hvis forskningen etterhvert viser at CO2-effekten på klimaendringene er sterkt overdrevet?Honkey-Chateau skrev:Og ellers: Kan du fortelle meg hva dette betyr for klimaet, egentlig? Eller selve debatten, for den del?
Honkey
Akkurat, og folk har jo argumentert at oljeselskapene har sin interesse i dette. Men så trenger en jo kun å se på de som pusher den andre veien...oddgeir skrev:Hva tror du skjer med verdien på CO2-kvoter hvis forskningen etterhvert viser at CO2-effekten på klimaendringene er sterkt overdrevet?Honkey-Chateau skrev:Og ellers: Kan du fortelle meg hva dette betyr for klimaet, egentlig? Eller selve debatten, for den del?
Honkey
Forskere som har lommeboka si plassert i et gitt utfall, er vel neppe de du stoler mest på, eller?
den største klimasvindelen av alleBarbaresco skrev:Sjekk også vindmølleindustrien, de har sitt edderkoppnettverk over alt der beslutninger fattes.
Det verste av alt er at enkelte er skuffet over at klimahypen de siste årene kan vise seg å være noe overdrevet. Hvor sprøtt er det?ErosLoveking skrev:den største klimasvindelen av alleBarbaresco skrev:Sjekk også vindmølleindustrien, de har sitt edderkoppnettverk over alt der beslutninger fattes.
Problemet med å kalle det en "trosretning" er i sin natur latterliggjøring av forskningen på temaet som helhet. Er det noe forskerne IKKE beskjeftiger seg med, så er det tro.oddgeir skrev:Jeg tror ikke du finner noen som ikke vil stå ved din side i kampen mot forurensing. Den må vi bekjempe med alle midler.
Klimaskeptikere er ikke mindre mot forurensing enn andre, det har du ikke belegg for å hevde. Vi er derimot skeptiske til den nye trosretningen. Vi har mer enn nok slike fra før.
Det evige problem. Pressen styrer dessverre for mye av dagsordnen også på det politiske plan. Men dersom politikerne neglisjerer det som står i avisene og dcet som vises på TV, da skal du få se på meningsmålinger, tenker jeg! Det er ikke enkelt å være politiker heller.OMF skrev:Som på de fleste andre felt er det alltid lettest å si "ja takk begge deler".
Men ressurser er alltid et problem....og når man prioriterer det ene...så bort prioriterer man noe annet....
Vi har brukt mange mange milliarder på CO2 rensing, men denne har vi hatt liggene i over 15 år fordi den var for dyr å flytte. Er det riktig at vi skal ha russiske krigsskip liggende i norske fjorder fordi det er for dyrt å rydde opp....?
![]()
Det er vist 23 vrak som er mer miljøfarlige enn dette....
http://www.bellona.no/nyheter/nyheter_2008/Murmansk_Pedersen_forer_folk_bak_lyset
Hva med ubåten på Fedje....
Mvh
OMF
Har vi? Hvor mange? Hvordan? Og hvilke resultater har det gitt?OMF skrev:Vi har brukt mange mange milliarder på CO2 rensing...
Hadde det bare vært så vel, så kunne vi alle vært lykkelige i vår barnetro. Det som kommer frem fra Climategate-mailene viser derimot en religiøs tro på AGW, og alle opponenter må hindres i å komme til, med alle midler.....Honkey-Chateau skrev:Problemet med å kalle det en "trosretning" er i sin natur latterliggjøring av forskningen på temaet som helhet. Er det noe forskerne IKKE beskjeftiger seg med, så er det tro.oddgeir skrev:Jeg tror ikke du finner noen som ikke vil stå ved din side i kampen mot forurensing. Den må vi bekjempe med alle midler.
Klimaskeptikere er ikke mindre mot forurensing enn andre, det har du ikke belegg for å hevde. Vi er derimot skeptiske til den nye trosretningen. Vi har mer enn nok slike fra før.
Honkey
Det er de få som ødelegger for de mange, sånn er det i alle bransjer. At noen dermed avskriver hele problemkomplekset er en tragisk kortslutning. Er all medisinsk forskning også svindel?Barbaresco skrev:Hadde det bare vært så vel, så kunne vi alle vært lykkelige i vår barnetro. Det som kommer frem fra Climategate-mailene viser derimot en religiøs tro på AGW, og alle opponenter må hindres i å komme til, med alle midler.....Honkey-Chateau skrev:Problemet med å kalle det en "trosretning" er i sin natur latterliggjøring av forskningen på temaet som helhet. Er det noe forskerne IKKE beskjeftiger seg med, så er det tro.oddgeir skrev:Jeg tror ikke du finner noen som ikke vil stå ved din side i kampen mot forurensing. Den må vi bekjempe med alle midler.
Honkey
Tja....Honkey-Chateau skrev:Har vi? Hvor mange? Hvordan? Og hvilke resultater har det gitt?OMF skrev:Vi har brukt mange mange milliarder på CO2 rensing...
Honkey
Vel siden jeg ikke tror at menneskeskapte CO2 utslipp påvirker klima i en slik grad at det gir signifikante endringer i temperaturen på jorden, så mener jeg at denne ressursbruken er like meningsløs som å bære sandsekkstillinger opp og ned en bakke som vi gjorde i militæret!Steinkare skrev:Hva er det som ikke har gitt resultat?
Edruelighet?Honkey-Chateau skrev:Litt edruelighet folkens.
Hva er det som er drivende krefter i verdensøkonomien? Vindmøllekartellet? Biogassmafiaen? De velkjente CO2-meglerne? Ikke akkruat, vel...?
Fair enough; svindel er no' faenskap, og kobler man store penger med premissgivere, er grunnen lagt for at man blir både lurt og svindlet. Og det er slett ikke sikkert vi har sluppet unna i denne saken, heller.
Problemet er dog at vi ikke må snuble i den fella at fordi det foregår svindel (også) i miljøindustrien, så er ALT som har med den slags forskning svindel og ikke reelt. Her på off-topic er vi nå på vei inn i en virkelighetsbeskrivelse som på et vis latterliggjør det meste av forskning på dette tema fra de siste 20 år, og det blir dog for drøyt. Skulle dere benyttet samme innstilling til den medisinske forskningen, hadde kaos og ukontrollert sykdomsspredning vært neste korsvei.
Dere vil tjene på å begrense den generelle latterliggjøringen , da den mest av alt rammer dere selv. Dermed er det ikke sagt at det som frfemføres her er sludder, det er bare koblingene som tar av litt.
Honkey
Kansje du driver rovdrift på din egen natur, kansje de i din familie/omgangskrets som er skeptikere mener at en kan forsøple som en vil uten tanke om omverdenen.ErosLoveking skrev:Klimahype eller ikke. Det verden heller burde fokusere på ilangt større grad er forurensing på lokalt plan, noe alle unntatt da ignorantene, kan identifisere seg med,og se resulater av. Vi driver rovdrift på naturen og forpester vårt eget nærmiljø, det er det ingen tvil om. Problemet er at jo mere det snakkes i store tall og utslippsgasser over huet på folk, får de som driter i det hele, mer ammunisjon. Det er bare å se på denne tråden. Dette har jeg sagt før, men jeg har stygg mistanke om at en blant klimaskeptikerne finner en langt større andel som mener det er helt greit å dumpe søpla i grøfta, kjøre det utrangerte kjøleskapet ut skauen, kaste sneipen eller sjokoladepapiret på gata osv. .
I vår søken etter miljøvennlighet må vi heller ikke bite på etthvert tiltak. Vindmøller er noe av det mest bedritne som holder på å få fotfeste her til lands. Takket være gode selgere av teknologien.
Mye av det du viser til er rent politikerpjatt, forslag og løse vyer. De håndfaste saker som er gjort, har stort sett holdt folk i arbeid, og har i grunn bare vært et vedheng til vår store olje og gass industri.OMF skrev:Tja....Honkey-Chateau skrev:Har vi? Hvor mange? Hvordan? Og hvilke resultater har det gitt?OMF skrev:Vi har brukt mange mange milliarder på CO2 rensing...
Honkey
Osv osv osv.....
Nei...det har ikke gitt resultater....
Mvh
OMF
Det er feeback-effektene som er den største påvirkeren av temperaturen, ikke CO2 i seg selv.OMF skrev:Vel siden jeg ikke tror at menneskeskapte CO2 utslipp påvirker klima i en slik grad at det gir signifikante endringer i temperaturen på jorden, så mener jeg at denne ressursbruken er like meningsløs som å bære sandsekkstillinger opp og ned en bakke som vi gjorde i militæret!Steinkare skrev:Hva er det som ikke har gitt resultat?
Mvh
OMF
Fullt mulig at kineseren har gode poenger. Det overrasker meg dog en del at dette ene paperet er nok for deg. Dermed avskriver du alle andre teorier og papere gitt gjennom de siste 30 år. Du viser med dette at du ikke forholder deg til vitenskap, men til tro.Barbaresco skrev:En kinesisk fysiker bringer nå en helt ny forklaring:
CFC (sprayboks- og airkondisjon-gasser) sammen med kosmiske stråler står for opp- og nedgangen i temperatur.
Temp gikk opp på slutten av 1900-tallet, sammen med CFC. Begge går nå ned, og vi går mot 50 år med nedkjøling.
Det siste 10-året er det varmeste som noensinne er målt i Norge.Barbaresco skrev:Hvis Svensmark og kineseren referert over har rett er det andre mekanismer som gjorde oppvarmingen, og som nå i 10 år har stått for avkjølingen.
Da er CO2-rensing bortkastet. Plantene liker seg. Annen rensing er svært bra. Sett inn ressursene der det virker!
Som innen den medisinske forskningen. Til tross for dette har vi de siste hundre år hatt en medisinsk revolusjon.Barbaresco skrev:Der det er penger, er det svindlere....
Dersom det er dette du har fått høre, skjønner jeg at du er skeptisk.Skink_123 skrev:Edruelighet?
Vi har fått høre at økt Co2 gjør at havet stiger, kriger startes, temperaturen går opp, dyrearter dør etc, så kommer det FORSKNING som sier at DET SKJER IKKE.
HVORFOR er det da ingen som sier, jøss, det høres FANTASTISK UT!?!
Problemet er at mange VIL at det skal være et problem, selv når alle data peker på noe annet.
Mitt poeng var at vi åpenbart har penger til å drive med CO2 rensing, men vi har ikke penger til å gjøre alt som skulle vært gjort på miljøvernsiden.Honkey-Chateau skrev:Mye av det du viser til er rent politikerpjatt, forslag og løse vyer. De håndfaste saker som er gjort, har stort sett holdt folk i arbeid, og har i grunn bare vært et vedheng til vår store olje og gass industri.OMF skrev:Tja....Honkey-Chateau skrev:Har vi? Hvor mange? Hvordan? Og hvilke resultater har det gitt?OMF skrev:Vi har brukt mange mange milliarder på CO2 rensing...
Honkey
Osv osv osv.....
Nei...det har ikke gitt resultater....
Mvh
OMF
Og resultatene er ikke der, dette er skuebrød.
Honkey
Du skjønner at det du nå beskriver er et ustabilt system. Og at hvis dette var realiteten så skulle temperaturene svinge langt mer.Honkey-Chateau skrev:Det er feeback-effektene som er den største påvirkeren av temperaturen, ikke CO2 i seg selv.
Honkey