KLH Model Five

Kommentarer

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.272
Antall liker
3.303
Torget vurderinger
49
Spennende høyttaler, fått mye skryt på nett.
Er det walnut eller mahogany på bildet?
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.018
Antall liker
2.108
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er vel kirsebær kanskje. Liker designet
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Amerikansk valnøtt kam se ut som en olja kirsebærfinish i Norden.Mahogny har alltid vært et mørkt brunt, nesten rødt treslag i glød og farge. Nærbildene burde iallefall være valnøtt, men øverst til venstre er nok mahogny..😀 Hvis lyset ikke spiller meg et puss..
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.272
Antall liker
3.303
Torget vurderinger
49
Hele første batch er det KLH kaller "West African Mahogany".

Mye bra review og første produksjon ble utsolgt ganske fort.
Hadde jeg ikke vært så fornøyd med det jeg har nå, og Mahogany ikke passer inn i stuen (nå) hadde denne stått øverst på listen over hva jeg kunne tenkt meg og prøve. Likte godt denne kommentaren, som også beskriver hvor jeg endte opp selv:cool:

I love that you describe this speaker's market as being for someone who's sick of being an audiophile and just wants to listen to music.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
EIA: Det er det jeg kaller livstidsperspektiv. Det får du til produktene som får DEG til å tenke musikk, ikke teknikk. Den dag du slipper å søke, og alt bare faller på plass. Fordi underbevisstheten gir de riktige beskjeder. Det er noe også jeg har på mesteparten av komponentene som utgjør mitt system, og jeg kan forstå det «klassikerønsket» hos noen, hva gjelder oversettere. Det fordrer bare at eieren veit hva som søkes/ leveres, og er villig til å utføre det ned i minste mikrodetalj først..Uten plass , kilder og forsterkeri som passer, har alle høyttalere samme problemer.,
 
Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.117
Antall liker
7.744
Sted
Oslo
Ser ut til å være en høyttaler som konkurrerer med Klipsch Heresy til ca halve prisen.
Hvordan fungerer den med rørforsterkere?
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.272
Antall liker
3.303
Torget vurderinger
49
Ser ut til å være en høyttaler som konkurrerer med Klipsch Heresy til ca halve prisen.
Hvordan fungerer den med rørforsterkere?
Den konkurrerer etter det jeg har gransket kun på retro looken, lyden og følsomheten er ikke den samme.
Men har kun lest og sett review på YouTube, så ta det med en klype salt :)
Liker du Klipsch får du nok ikke den lyden her. Ser at noen mener den er bedre enn Heresy, men det er vel der smaken kommer inn, tror lytt med egne ører er viktig (ja, det vet alle :LOL: ).
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.117
Antall liker
7.744
Sted
Oslo
Den konkurrerer etter det jeg har gransket kun på retro looken, lyden og følsomheten er ikke den samme.
Men har kun lest og sett review på YouTube, så ta det med en klype salt :)
Liker du Klipsch får du nok ikke den lyden her. Ser at noen mener den er bedre enn Heresy, men det er vel der smaken kommer inn, tror lytt med egne ører er viktig (ja, det vet alle :LOL: ).
Er selv gla i Klipsch lyden, og har så vidt jeg vet, bare lytta med egne ører
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
EIA: Nettopp! Og uten å vite hvem du selv er finner du aldri ut av noe som helst. Hverken i lyd eller liv..Veit du svar, slipper du å stille spørsmål. Da dukker de ikke engang opp. Sammenlign det gjerne med asiatisk kampkunst, om du vil😎 Basis er den samme, men stil, utførelse og trening er så individuelt som det går an å få det..
 
Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
.Uten plass , kilder og forsterkeri som passer, har alle høyttalere samme problemer.,
Du glemte det viktigeste problemet, rommet.
Høyttaleren må matche rommet (lydmessig) ...eller motsatt, rommet må matche høyttalerne.

Forøvrig liker jeg veldig godt designet på denne høyttaleren.
En krysning av Heresy, Spendor, Harbeth, og JBL L100.

Jeg liker ikke lyden av Harbeth, Heresy, og Spendor, men om jeg skulle kjøpt nye høyttalere i dag, kunne jeg tenkt meg ett par slike om de lydmessig ligner mere på L100.

walnutklh_800x.png


Bare en ting å si....VAKKERT (y)

Faktisk penere enn L100...

JBL-L100-Classic-Black.jpg
 
Sist redigert:

M.B.S

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
733
Antall liker
409
Torget vurderinger
1
Du glemte det viktigeste problemet, rommet.
Høyttaleren må matche rommet (lydmessig) ...eller motsatt, rommet må matche høyttalerne.

Forøvrig liker jeg veldig godt designet på denne høyttaleren.
En krysning av Heresy, Spendor, Harbeth, og JBL L100.

Jeg liker ikke lyden av Harbeth, Heresy, og Spendor, men om jeg skulle kjøpt nye høyttalere i dag, kunne jeg tenkt meg ett par slike om de lydmessig ligner mere på L100.

Vis vedlegget 731700

Bare en ting å si....VAKKERT (y)

Faktisk penere enn L100...

Vis vedlegget 731701
Fine var dei👌 Men L100Classic er og forblir orginalen❤ Og ser bedre (kulere) ut i mine øyne.
 

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.158
Link til alle artikler
164
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
Audio Aktøren bygger om butikken i Horten

Audio Aktøren bygger om butikken i Horten

  • 1
Vi rydder opp på lager mange god biter. Alt fra dyrt til billig. Vi gir også bort 30 år med Hi-Fi blader. Conrad johnson ACT2 Serie 2 Audio Note DAC 3.1X Cary Audio CAD-805 AE med div rør Cary...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet fra ifi GO bar Kensei

Nyhet fra ifi GO bar Kensei

  • 0
Nyhet fra ifi GO bar Kensei Prisen er 5.995,- og den er på lager. Ta kontakt: Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

  • 3
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker. Om noen ønsker å lytte mer på master tape er det bare å ta kontakt for avtale. Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

  • 2
Audio Aktøren er distributør for TaraLabs kabler i Skandinavia, så stiller vi selvfølgelig på messen i København 2-3 mars. Vi stiller med et flott oppsett som består av Nagra Classic pre- og...
Fortsett
Bransjenyheter
For første gang i Norge Aidas Cartridges

For første gang i Norge Aidas Cartridges

  • 20
Velkommen til demo av Aidas hos Audio Aktøren Link aidas cartridges Terje Nilsen 90762967 terje@audioakt.no Our philosophy is to produce superior phono cartridges that provide outstanding...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

  • 9
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg Følgende merker kan lyttes til: Icon Audio ,Qln, Fyne Audio, Wharfedale, Cary Audio, Audio Analouge, EAR, Pass Labs...
Fortsett
Topp Bunn