KLH Model Five

Kommentarer

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.752
Torget vurderinger
49
Spennende høyttaler, fått mye skryt på nett.
Er det walnut eller mahogany på bildet?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.296
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er vel kirsebær kanskje. Liker designet

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.343
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Amerikansk valnøtt kam se ut som en olja kirsebærfinish i Norden.Mahogny har alltid vært et mørkt brunt, nesten rødt treslag i glød og farge. Nærbildene burde iallefall være valnøtt, men øverst til venstre er nok mahogny..😀 Hvis lyset ikke spiller meg et puss..

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.752
Torget vurderinger
49
Hele første batch er det KLH kaller "West African Mahogany".

Mye bra review og første produksjon ble utsolgt ganske fort.
Hadde jeg ikke vært så fornøyd med det jeg har nå, og Mahogany ikke passer inn i stuen (nå) hadde denne stått øverst på listen over hva jeg kunne tenkt meg og prøve. Likte godt denne kommentaren, som også beskriver hvor jeg endte opp selv:cool:

I love that you describe this speaker's market as being for someone who's sick of being an audiophile and just wants to listen to music.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
EIA: Det er det jeg kaller livstidsperspektiv. Det får du til produktene som får DEG til å tenke musikk, ikke teknikk. Den dag du slipper å søke, og alt bare faller på plass. Fordi underbevisstheten gir de riktige beskjeder. Det er noe også jeg har på mesteparten av komponentene som utgjør mitt system, og jeg kan forstå det «klassikerønsket» hos noen, hva gjelder oversettere. Det fordrer bare at eieren veit hva som søkes/ leveres, og er villig til å utføre det ned i minste mikrodetalj først..Uten plass , kilder og forsterkeri som passer, har alle høyttalere samme problemer.,

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
12.315
Sted
Oslo
Ser ut til å være en høyttaler som konkurrerer med Klipsch Heresy til ca halve prisen.
Hvordan fungerer den med rørforsterkere?

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.752
Torget vurderinger
49
Ser ut til å være en høyttaler som konkurrerer med Klipsch Heresy til ca halve prisen.
Hvordan fungerer den med rørforsterkere?
Den konkurrerer etter det jeg har gransket kun på retro looken, lyden og følsomheten er ikke den samme.
Men har kun lest og sett review på YouTube, så ta det med en klype salt :)
Liker du Klipsch får du nok ikke den lyden her. Ser at noen mener den er bedre enn Heresy, men det er vel der smaken kommer inn, tror lytt med egne ører er viktig (ja, det vet alle :LOL: ).

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
12.315
Sted
Oslo
Den konkurrerer etter det jeg har gransket kun på retro looken, lyden og følsomheten er ikke den samme.
Men har kun lest og sett review på YouTube, så ta det med en klype salt :)
Liker du Klipsch får du nok ikke den lyden her. Ser at noen mener den er bedre enn Heresy, men det er vel der smaken kommer inn, tror lytt med egne ører er viktig (ja, det vet alle :LOL: ).
Er selv gla i Klipsch lyden, og har så vidt jeg vet, bare lytta med egne ører

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
EIA: Nettopp! Og uten å vite hvem du selv er finner du aldri ut av noe som helst. Hverken i lyd eller liv..Veit du svar, slipper du å stille spørsmål. Da dukker de ikke engang opp. Sammenlign det gjerne med asiatisk kampkunst, om du vil😎 Basis er den samme, men stil, utførelse og trening er så individuelt som det går an å få det..

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
14.423
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
.Uten plass , kilder og forsterkeri som passer, har alle høyttalere samme problemer.,
Du glemte det viktigeste problemet, rommet.
Høyttaleren må matche rommet (lydmessig) ...eller motsatt, rommet må matche høyttalerne.

Forøvrig liker jeg veldig godt designet på denne høyttaleren.
En krysning av Heresy, Spendor, Harbeth, og JBL L100.

Jeg liker ikke lyden av Harbeth, Heresy, og Spendor, men om jeg skulle kjøpt nye høyttalere i dag, kunne jeg tenkt meg ett par slike om de lydmessig ligner mere på L100.

walnutklh_800x.png

Bare en ting å si....VAKKERT (y)

Faktisk penere enn L100...

JBL-L100-Classic-Black.jpg

Sist redigert:

M.B.S

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.04.2006
Antall liker
821
Torget vurderinger
1
Du glemte det viktigeste problemet, rommet.
Høyttaleren må matche rommet (lydmessig) ...eller motsatt, rommet må matche høyttalerne.

Forøvrig liker jeg veldig godt designet på denne høyttaleren.
En krysning av Heresy, Spendor, Harbeth, og JBL L100.

Jeg liker ikke lyden av Harbeth, Heresy, og Spendor, men om jeg skulle kjøpt nye høyttalere i dag, kunne jeg tenkt meg ett par slike om de lydmessig ligner mere på L100.

Vis vedlegget 731700

Bare en ting å si....VAKKERT (y)

Faktisk penere enn L100...

Vis vedlegget 731701
Fine var dei👌 Men L100Classic er og forblir orginalen❤ Og ser bedre (kulere) ut i mine øyne.

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.823
Link til alle artikler
219
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
Audio Aktøren tar sommer ferie, åpent etter avtale

Audio Aktøren tar sommer ferie, åpent etter avtale

• 3
Audio Aktøren tar sommer ferie, åpent etter avtale Ønsker du demo følgende produkter er det bare å ringe. Qln Nagra SME Garrard Reed Primaluna Icon Audio EAR Studer Master tape Dan DAgostino...
Fortsett
Bransjenyheter
Qualio IQ nytt høytaler merke

Qualio IQ nytt høytaler merke

• 15
Qualio IQ nytt høytaler merke. Ønsker du demo er det bare å ta kontakt. For mere info ta kontakt tlf: 90762967 terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Lager Salg

Lager Salg

• 11
Flytting av lager så nå blir det lager salg. fra 10 til 40% rabatt For mere info ta kontakt tlf: 90762967 terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Nytt produkt fra Reed

Nytt produkt fra Reed

• 10
Nytt produkt fra Reed som forenkle installasjon av pickup. Prisen er 1500,- For mere info ta kontakt tlf: 90762967 terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Reed med nye produkter

Reed med nye produkter

• 6
The Reed team proudly announces about new product: Optical cartridge Reed SF, phono equalizer Reed EQ, with separate power supplier Reed PS For mere info ta kontakt tlf: 90762967...
Fortsett
Bransjenyheter
Nye modeller fra Kiseki

Nye modeller fra Kiseki

• 4
For mere info ta kontakt terje@audioakt.no eller ringe Jon +47 920 63 085 eller Lars Petter +47 476 48 489
Fortsett
Topp Bunn