|
Det var vel fordi de hadde lite (men bra) utstyr at innspillingene ble så bra.otare skrev:Og for et opptaksutstyr tyskerne hadde til rådighet. Det lages plater i dag med dårligere lyd enn dette.
Ja, men lenge siden jeg har hørt den. Fleming er vel ikke akkurat stilsikker i dette repertoaret, og jeg vurderer Archivs Alcina med Curtis som alternativ (akkurat noen dager nå dritbillig på europadisc.co.uk).baluba skrev:Jeg har et hjertelig forhold til William Christie med Les Art Arts Florissants, og har hatt det siden åttitallet. Min favoritt Dido & Aenas er det orkesterets versjon fra 1985. Denne versjonen av Händels Alcina er ny for meg, og jeg har nettopp satt den på.
![]()
Ooops. Der får jeg beskjed om at breiflabben er klar, så musikken får vente til etter middag.
Noen som kjenner til denne innspillingen?
Da er det bare å legge i vei med resten av Pogorelichs lille, men utsøkte diskografi. I tillegg til Scarlatti-albumet, som er helt i fremste rekke, synes jeg ditto for Haydn og Brahms er uunnværlige i musikksamlingen.Valentino skrev:![]()
Ahhhh....!
En av edelstenene i DG111.
Er det disse som ble spilt inn fra '51-'57? I så fall fins (iallefall en del av) de på DGG Original Masters også (første cd-utgivelsene av de). Sikkert samme remasteringer i så fall. Men disse er kanskje nyere?otare skrev:Litt gamle, gode Haydnplater her:
![]()
46£ på amazon.co.uk, men bare 20€ fra amazon.de (den er visst gått opp nå).