Som du vet så finner du jo innholdsfortegnelsen her, samt lyttesnutter, nesten helt til høyre i denne serien.kibsgard skrev:Hei Vidar! Har du noen kommentarer til Markevitch-settet? Er det noen fremførelser i ypperste klasse der? Vurderer det settet litt - før det blir altfor dyrt...
http://www2.deutschegrammophon.com/webseries/?ID=originalmasters
Om man liker Markevitch, og hvem gjør vel ikke det, så er vel mye av dette blant det beste han har gjort på tape? Jeg er ikke spesielt overbegeistret for hans Brahms #4 i dette settet (den er ikke dårlig, for all del!), som jeg har nevnt før, men det er vel mest fordi man er bortskjemt med Furtwängler i så måte. Kleiber sin for DGG er jo også bra.
Dette er vel de beste remasteringer på markedet pt, og sannsynlighetene taler vel for at dette er de beste remasteringene som noengang vil bli gjort av dette materialet? Jeg har hele serien, også Decca/Philips-serien, og ville ikke vært uten noen av de. De begynner å bli riktig dyre ja, så om det er noen å få til en vettug pris ennå så er de vel verdt det alle som en vil jeg mene.