Enda en billig plate her. Lydian var vel en underavdeling av Naxos en gang i tiden for spesielt billige utgivelser av musikk.
Takk for tips. Usedvanlig positiv omtale der. BIS SACD fra Grieghallen liker jeg. Og jeg er fremdeles fan av det orkesteret, selv om mine gamle venner der har gått av med pensjon......
Ellers er nr 3 og 4 med Gardner og Bergen bestilt på bakgrunn av denne anmeldelsen.
Og ja, musikken er mer en god nok til å forsvare å ha flere innspillinger.
Det kommer mer i oktober.Oh la la.
Finnes på alle strømmetjenestene DG publiserer på.
Jeg har 37 på CD og trodde det var alle...er inne i en Händel stim
fant ut at han skrev 42 operaer og jeg har ikke engang 10!
det er jeg iferd med å rette opp
Vis vedlegget 1014745
Dette både gleder meg enormt og gjør meg ganske trist samtidig. Jeg har sett frem til denne konserten siden den ble annonsert, billetter på plass. Litt senere fikk jeg beskjed om at jeg skulle på kurs i Bergen hele denne uken, stadige forsøk på å endre dato, uten hell. Vurderte å trøste meg selv med Wynton Marsalis og Tsjaikovskijs fiolinkonsert i Harmonien på torsdag, men det ble ikke slik heller.Tillater meg et lite referat fra konsert igår kveld, den sitter i kroppen ennå.
Gil Shaham med Beethovens violinkonsert i Olavshallen med Tr.heim Symfoniorkester.
Jeg hadde jo visse forventninger, men dette var jo spennvilt.
Før eller siden må du innom Gilels på disse stykkene. Helst før….Samme sonate som i går, ny utøver. Edit: Pollini beveget meg mer enn Brendel gjorde i akkurat denne.
Vis vedlegget 1015461