Den må jeg spore opp på Qobuz.Det ble etterspurt påskemusikk. Hva med oratoriet Christus av Franz Liszt?
Jeg har 2 innspillinger. Denne på CD:
Vis vedlegget 807657
og denne på vinyl:
Vis vedlegget 807658
Hun kan virkelig spille pianoet. Har mange cd’er med henne. Piano konsertene av Shostakovich er fremragende.Martha spiller Frederic:
Vis vedlegget 807809
Gidon Kremer var frempå der om jeg ikke tar feil. Sikkert flere også. Men det er vel naturlig.Hehe. Og det skader ikke at den unge Martha var litt av et fruktfat
Nå en annen med FC:
Vis vedlegget 807821 mmm - fruktfattilstanden til den beste Hr. Aldo skal jeg ikke uttale meg om, han gikk forresten bort i 2015. Spille piano, det kunne han også.
Du er klar over at det fortsatt er mulig å kjøpe musikk så man støtter utøvere, labels og forhandlere selv om man streamerInnom biblå i morgen jeg da. Fryktelig glad i begge Mozarts pianokvartetter.
Doratis syklus var vel den første komplette på plate, så det er vel ikke så rart om den ble bejublet. Det er jo litt det samme med Aeoliankvartettens komplette innspilling av Haydns strykekvartetter på Argo. Bejublet da den kom, men i ettertid framstår den som litt dvask og baktung.Hurwitz slaktet vel bare én utgivelse trur eg. Bandet på plata er supre i Vivaldi, men her var det hele litt gjennomsnittlig. Når det er sagt synes jeg også at bejublede Dorati er litt der.
Jeg synes det er 2 som skiller seg ut.^Må finne en fin innspilling av hele Ma Vlast.