Å herrejesus så mye snø. Får gysninger av synet.Valentino skrev:Fra ReadyNAS-biblioteket:
Bruckner 7 med Berlinerne og Karajan på EMI. Egentlig ganske godt tilpasset utsikten fra lyttestolen, denne symfonien.
![]()
|
Å herrejesus så mye snø. Får gysninger av synet.Valentino skrev:Fra ReadyNAS-biblioteket:
Bruckner 7 med Berlinerne og Karajan på EMI. Egentlig ganske godt tilpasset utsikten fra lyttestolen, denne symfonien.
![]()
Enig. Det var høytid med Mørk på scenen igjen.MaKi skrev:Hørte Mørk spille Dvorak igår. Det var da veldig flott, synes jeg. Fikk meg til nynne høyt under barberingsseansen. Dagsavisens anmelder gik så langt som å si han er tilbake sterkere enn før, kanskje ikke feil det tror jeg.
Helt OK du liksom :emotikon skrev:M2 - CSO - Solti
Helt ok faktisk ;D
![]()
;Dottone skrev:Helt OK du liksom :emotikon skrev:M2 - CSO - Solti
Helt ok faktisk ;D
![]()
![]()
Det der tror jeg var min første Mahler-innspilling, kjøpt den på hifi-messe på Hotel Neptun i Bergen etter en sterk demo. Faktisk mitt første møte med Mahler, så den har en spesiell status.
Med de karene i sving, kommer det mye Beethoven ut av treklossene. Fire forskjellige, helstøpte innfallsvinkler som sammen setter deg i stand til å se musikken i vidt perspektiv. Meddel hva du får ut av lyttingen, gjerne i tråden om Schiffs Beethoven.Minutten skrev:Mye Beethovens pianosonater i dag, Backhaus, Schiff , Pollini og nå fra denne:
http://open.spotify.com/album/1JONcTUDWGCwKxClhdlGVG
Fersk utgivelse eller? Ser interessant ut.berxter skrev:CPE Bach: Musikk for gambe og continuo:
Ikke helt fersk:erato skrev:Fersk utgivelse eller? Ser interessant ut.berxter skrev:CPE Bach: Musikk for gambe og continuo:
Da ble jeg inspirert til å spille litt Tveitt jeg og:ottone skrev:Det er 30 år siden Geirr Tveitt døde.
En liten aldri så liten markering her.
Det var rart. Brendel (den analoge syklusen på Philips selvsagt og for noen også Vox-innspillingene) har vært noe av en målestokk for Beethoven-sonater i mange årtier. Den digitale syklusen har jeg ikke noe entusiastisk forhold til, den blir litt… eh, sjelløs imo. Om man kan diffusere det såpass. Kanskje det er den digitale du har?Minutten skrev:Brendel var jeg derimot ikke så begeistret for.