Her også.vredensgnag skrev:Nrk 2 - The Best of European Opera 2010
Domingo er ingen stor baryton, han er en aldrende tenor.
Oppsetningen av Otello i Birmingham var mye mer spennende. Veldig ambisiøst konsept.
Now to Barcelona.
Her også.vredensgnag skrev:Nrk 2 - The Best of European Opera 2010
Et av de beste orkesteropptakene jeg vet om. Har besunget den innspillingen inderlig en gang i tiden, og hører den stadig. EMI-boksen du nevner er en skattekiste. Håper du får mange gode musikkopplevelser med den.niha skrev:Hei!
Hører på Herbert von Karajan The great recordings (EMI) - Strauss: Don Quixote med Berliner Philharmoniker, Mstislav Rostrpovich cello og Ulrich Koch fiolin. Virkelig dramatisk musikk i mine ører.
Da er det tid for busselalle, og jeg har lovet meg selv Adagio i kveld. Uansett hvor musikkpolitisk ukorrekt det er.baluba skrev:Selv har jeg aldri støtt på disse utgivelsene før, men denne er nettopp blinket ut til busselalle-musikk. Og det sier vel alt, mener mange. For meg så har plater som er egnet for sengekanten stor verdi.vredensgnag skrev:Adagio-satser er ofte hvileskjæret i et verk, vellydende ørefyll. Og vonK visste å utnytte dette maksimalt i salgsøyemed. Men disse utgivelsene har sikkert gjort sitt for å rekruttere flere lyttere til klassisk.baluba skrev:Så hver for seg er de ok, men når alle sees på som helhet så er det litt - ehhh... kommersielt?vredensgnag skrev:Det "ikke stuerene" er nok ADAGIO -- en referanse til da vonK horet som best med å utgi ADAGIO-LPer i fleng.
Ja dansen om gullkalven vet vi alt om her på sentralen!vredensgnag skrev:Hadde jeg visst om den Moses og Aron oppsetningen ville jeg vært på vei dit temmelig fort.
De er sikkert ute av fokus. Når du klikker på de, kommer de nærmere og i fokus.emotikon skrev:(har enda ikke skjønt dette med at bildene blir diffuse, inntil de blir klikket på...)
???erato skrev:De er sikkert ute av fokus. Når du klikker på de, kommer de nærmere og i fokus.emotikon skrev:(har enda ikke skjønt dette med at bildene blir diffuse, inntil de blir klikket på...)
Just kidding.
Og det skjer når jeg legger ut her?otare skrev:Enhver skalering av et pixmap bilde som ikke er en dobling/halvvering vil gjøre at bildet blir litt forvrengt (eller "diffust" som du kaller det) - hvis f.eks. 4 pixler skal vises på 3, må det nødvendigvis bli litt feil i bildet. Sånn er'e bare.
Ellers blir det lite klassisk på kontoret nå - mer klassisk rock (Richard og Linda Thompson).
Vises i mai, men utsolgt!vredensgnag skrev:Ah, må sjekke om Gimle sender disse - arrivederci Get.
Helt enig, har den jeg og. Spesielt er motetten som har gitt plata navn fremragende.berxter skrev:Motetter av Giaches de Wert:
Nydelig sunget og flott lyd.
B