Den de Wieniawski/ Perlmanplata har jeg også; dog noe slitt: Synes kanskje det blir litt for... virtuos... musikk? Kveldens spilleliste (alt på vinyl):
LvB klaverkonsert #4; Rubinstein/ Boston/ Leinsdorf (RCA, dessverre Dynagroove)aldeles strålende.
Schubert symfonier 4 og 8; CSO/ Giulini- mangler driv, og det hjelper ikke hvor vakkert det er...(DG)
Rach #1 og Prokofieff #3 med Janis/ Moskva PO/ Kondrashin.. Prokofieff'en var da strålende (Philips)
Mendelssohn symfoni #3 og Hebridene-overtyren; Ungarske statsorkester/ Ivan Fischer Fort glemt (Hungaroton)
Dvorak slaviske danser; samme orkester/ Adam Fischer
Mahler #5; WPO/Karajan: Jeg vet ikke hva det er, men jeg bruker mer energi på å irritere meg over små upresisheter i orkestret enn på å "hensynke" i musikken, slik som Barbirolli får meg til å gjøre...
Rosinen får være Ravel Alborado og La Valse med det franske nasjonalorkestret/ Bernstein (ja, Boleroen er på samme plata, men den hæææler jeg ikke, så den er uprøvd). Jeppers, Lenny kunne da denne slags musikk.
Så tenker jeg Oistrakh skal få runde av med Shostys 2 fiolinkonserter med Mravinsky og Kondrashin (cd) før natta smeller meg i bakhue.
Bernt K