KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Biltema gummi og SD pute (50-100kg).

    Det er tvilsomt at Biltema gummien virker på lettere høyttalere da den er ganske massiv og gir ikke så mye etter under press. Tipper ett par mm når de står under jbl 4365, og det er nok ganske så ideelt.
    8F39B133-E16E-4C3C-A512-567E466022C4.jpeg
    9851E171-E234-42FD-A3AA-7EC5EF0586C7.jpeg
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Mener jeg hadde et slikt dilemma en gang, men fant en elegant løsning...

    Har du forresten vurdert denne armen?
    Må lese meg opp!

    Har lest mye om denne armen. Men er litt skeptisk på tross av alt skryt rundt omkring. Det er ikke nevnt noen steder. Men jeg jeg klarer ikke å fri meg på tanken om alt støv og drit som vil trekkes mot den ferromegnetiske silikonen som armen "svever" i.
    Viv Labs RF9

    80E969A8-AB0E-44FA-AD19-53E1E22BFB62.jpeg
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Du trenger bare to platespillere og maks tre armer, eventuelt overskytende kan settes på innbytterbenk/lager. og brukes ved lyst. :cool:
    Du har et poeng!

    Men, har allerede slått til på ny riia, hentes i morgen😝
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Biltema gummi og SD pute (50-100kg).

    Det er tvilsomt at Biltema gummien virker på lettere høyttalere da den er ganske massiv og gir ikke så mye etter under press. Tipper ett par mm når de står under jbl 4365, og det er nok ganske så ideelt.
    Dette skal jeg absolutt teste ut!
    Gulvet i kjellerstua er temmelig dødt og opplever ikke at det spiller med. Men det er klart at myke føtter kan endre resonansene i høytalerkassa.

    Håper ikke de klossene lukter like intenst asfalt som maskinføttene jeg kjøpte fra biltema gjorde. De havnet i garasjen!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Det finnes jo også snurrer med plass til tre armer, og RIAAer med tre innganger. Overskuddsmateriell kommer på reservebenken. :)

    vh
    Lencoen har plass til tre armer...
    Men jeg klarer ikke å sette Garrard´en på reservebenken. Og nå får den jo nytt og skinnende plint. Og jeg har noen mindre oppgraderinger som skal på plass i den som kanskje kan gi et lite løft.
    Nei, er det ikke veien som er målet da? Livet er for kort til å bekymre seg for vinylrelatert overskuddmateriell!
    Er ganske sikker på at du (og ivarlo) er enig😉

    Kan ikke skjønne hva som gikk av meg da jeg nærmest problematiserte dette...
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Dette skal jeg absolutt teste ut!
    Gulvet i kjellerstua er temmelig dødt og opplever ikke at det spiller med. Men det er klart at myke føtter kan endre resonansene i høytalerkassa.

    Håper ikke de klossene lukter like intenst asfalt som maskinføttene jeg kjøpte fra biltema gjorde. De havnet i garasjen!

    Luktfri. Vibrasjonene i selve høytt halveres med disse under, her hos meg. Spill høyt noe med mye bass og legg handa oppå høytt og kjenn.
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Lencoen har plass til tre armer...
    Men jeg klarer ikke å sette Garrard´en på reservebenken. Og nå får den jo nytt og skinnende plint. Og jeg har noen mindre oppgraderinger som skal på plass i den som kanskje kan gi et lite løft.
    Nei, er det ikke veien som er målet da? Livet er for kort til å bekymre seg for vinylrelatert overskuddmateriell!
    Er ganske sikker på at du (og ivarlo) er enig😉

    Kan ikke skjønne hva som gikk av meg da jeg nærmest problematiserte dette...
    Helt enig! :)

    Ellers er min erfaring at 3 armer på en spiller blir knotete å betjene. Har prøvd med både 4 og 3 armer, men har endt på max 2. Det gjør det lettere å komme til.
    Hva med en spiller til da?...
    Jeg gikk nylig fra 6 til 7. Funker det:)

    Forresten, hva slags Chord dac er det du har sammen med den svane-merkede forsterkeren din?
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Biltema gummi og SD pute (50-100kg).

    Det er tvilsomt at Biltema gummien virker på lettere høyttalere da den er ganske massiv og gir ikke så mye etter under press. Tipper ett par mm når de står under jbl 4365, og det er nok ganske så ideelt. Vis vedlegget 753122 Vis vedlegget 753123
    Har du navn på disse? Betjeningen klør seg i hodet…
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Le har kikket i krystallkula og tippet rett. Enten er han synsk eller så er jeg jeg "so predictable"....
    Han har jo vært hjemme hos meg før. Tror han kjenner min smak og vet hva jeg er ute etter....

    Her er siste tilskudd
    IMG_8741.jpeg
     
    Sist redigert:

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Om man er i humør for hvit vinyl på en søndag kan jeg anbefale Vasas Flora Och Fauna, Möte med skogsgardisterna.
    351B17BB-BA2C-4348-86B6-B72F3D077C0F_1_105_c.jpeg


    Men om man er ukjent med dette bandet ville jeg startet med Veneziansk Afton.

    4B3CE307-62B1-4541-A410-8594B9C46BCD_1_105_c.jpeg


    En annen høydare på hvit vinyl er Jonathan Wilson, Fanfare.

    D0675782-5C97-4DD8-9BD9-8EA6B91C58DC_1_105_c.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Le har kikket i krystallkula og tippet rett. Enten er han synsk eller så er jeg jeg "so predictable"....
    Han har jo vært hjemme hos meg før. Tror han kjenner min smak og vet hva jeg er ute etter....

    Her er siste tilskudd
    Vis vedlegget 753648
    gratulerer.
    du vet, jeg er inni hodet til dere alle, men det er ikke alltid jeg gidder å si noe.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Chinook er på plass i hylla og spiller med en herlig og forfriskende stil. Godt med energi i mellomtoneområdet. Litt avrundet i toppen og ikke veldig tight i bunnen, men likevel med en bouncy og fin bass. Perfekt for Grateful Dead, diverse live materiale, og generelt for musikk med litt futt og fart.

    8A7EE353-77AA-4842-99F9-09D245884831_1_105_c.jpeg


    Og har så smått gått i gang med å montere opp Garrarden i nytt plinth.

    60D3157D-E43C-4B8B-9677-7A305286D530_1_105_c.jpeg
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    gratulerer.
    du vet, jeg er inni hodet til dere alle, men det er ikke alltid jeg gidder å si noe.
    Hvis jeg var deg vil jeg heller brukt kula til å sjekke ut fremtidig bitcoinkurs, vinnerrekker i lotto, og denslags , snarere enn å kikke inn i hodene på alle oss fruitcakes her på sentralen...
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Og hvis Musicman er innom vil han se at jeg har montert gummiføttene fra Biltema under høytalerne. De skal nok få bli værende👍

    Den Garrarden er virkelig eye candy!

    mvh
    Definitivt er løft visuelt fra testplinthet som ble stående i 10 år...

    Spiller så bra nå at jeg er ganske sikker på at Lenco`en ikke får bli værende her. De to spillerne er ganske like prestasjonsmessig. Litt ulik spillestil, Garrard med mer tydelige mellomhjulskvaliteter, og Lenco som nok kan ligne litt mer på en remdrevet spiller. Tror den kommer av doble tallerkener/mer vekt, men ikke sikker. Lenco har jo også et monsterlager, lignum vitae (med kokobolo tre). Har vel også en eller annen effekt.

    Uansett, jeg har ikke plass i racket.
    Da blir neste avgjørelsen om jeg skal montere 4-point på Garrard, eller gå for en Groovemaster med en god SPU.
    4-point er vel mer fleksibel men vil kanskje se litt brutus-aktig ut på det fine plinthet..??

    Groovemaster vil nok ta seg bedre ut på plinthet, men da begrenser man kanskje pick-up valget noe? Eller kanskje ikke..? Usikker.

    Uansett, PU7 og EMT spiller finfint gjennom Chinook, så det er jo ikke akkurat eksistensielle problemstillinger dette her.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Høstferie, fantastisk deilig! Naim Muso leverer utrolig fin lyd. Skal du ha lyd på kjøkkenet, kontoret, taffelmusikk i stua, eller anlegg hvor plassen er begrenset som her på hytta, så er Muso et godt alternativ, jeg er imponert!

    IMG_8771.jpeg
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Lykke er også fornøyd, og trøtt, etter å ha sjekket ut omegnen. Hyttekameraet har fanget både rev, harer, og reinsdyr, så det er nok endel spennende lukter, i tillegg til de andre bikkjene i området...😙

    IMG_8773.jpeg
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Bare lekker den forsterkeren der. Ligger høyt på min må bare ha liste! :)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Jobbet litt med Garrarden

    IMG_8903.jpeg

    IMG_8904.jpeg

    IMG_8905.jpeg

    IMG_8906.jpeg

    IMG_8908.jpeg

    IMG_8911.jpeg

    IMG_8909.jpeg


    Finjustering av alle parametre og deretter inn i racket

    IMG_8922.jpeg


    Spiller som en drøm

    Og så er det nøyaktig ett år siden jeg kom hjem med denne hjerteknuseren🥰

    IMG_0876.JPG
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Vært på besøk hos SOA

    IMG_8944.jpeg


    Der er alt på stell!

    IMG_8943.jpeg


    Verdens lekreste forsterker, Mastesound Audio Systems, plassert på italiensk dempeplattform i skinn, karbon, og bronse/messing.

    IMG_8950.jpeg




    Høtalerne er Vivid Giya 2.
    Verten unnskyldte at han hadde glemt å tørke støv, men jeg så ikke ett (!) eneste støvkorn (snakker vi OCD...?😂).

    IMG_8949.jpeg


    IMG_8952.jpeg


    SME 20.3 med DS optisk pick-up

    IMG_8954.jpeg


    IMG_8955.jpeg


    Lekker fjernkontroll

    IMG_8956.jpeg


    IMG_8948.jpeg


    Ekstremt vellydende!!! Fortsatt det beste anlegget jeg noen gang har hørt👌
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Fikk presentert ny musikk også. Har hørt endel på dette bandet, Ozric Tentacles, etter besøket og er svært begeistret!!
    Umiddelbart vil man kategorisere dette som spaceprogrock, men det er også elementer av reggae og jazz fusion. Om man er fan av en eller flere av disse genrene bør man sjekke dem ut.
    Ville startet med Pungent Effulgent (kanskje starte med låta "The domes of G´bal" etterfulgt av "Ayurvedic") og Erpland, deretter Afterwish. Jeg er fortsatt i utforskingsmodus. Superfet musikk IMO.

    IMG_8957.jpeg
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Filmmusikken til Pedro Almadovar’s «Tal til henne» på BLH er ikke feil. Lenge siden jeg har hørt denne. Nydelig musikk. Tror jeg må se filmen igjen også.
    C0D5089D-5703-46CA-8902-83C231F236B7.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn