Kjip stemning? Dette er bare trist.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Det jeg skrev var selvsagt ironisk ment.
    Det var som faen da. Jeg var i ferd med å sende deg pm med forslag til navn på det nye underforumet: "Jenseits Verschiedungen und Testmetodik". Nå som vi har et godt navn, som utvilsomt vil gi en del "hits"*, kan du kanskje vurdere å lansere forslaget allikevel?

*at folk klikker på (ikke av) linken. Viktig på internett.
    Jeg hadde tenkt å foreslå Jenseits von Gut und Böse.
    Det var det åpenbare 1.-valget, men en sjekk på google viste at den tittelen allerede er brukt.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.780
    Klage og sutre tråder er det mest uspændende der findes.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Klage og sutre tråder er det mest uspændende der findes.
    Det beklager jeg i så fall. Prøv om du med godvilje kan se denne som et forsøk på å skape konstruktiv debatt for å gjøre noe med problemet. ...Hvis du anser det som et problem, da, og ikke bare spenning og moro? ;)

V

vredensgnag

Gjest
    Kanskje man kan vurdere: Was mich nicht umbringt macht mich stärker forumet?

Det er forunderlig å registrere at enkeltes holdepunkt i hobbyen knuses om det kommer motforestillinger. Men er løsningen å forby at noen mener noe annet enn en selv?

Og jeg syns også at dette stadige kallet på mer aktiv moderering er underlig. Burde ikke folk være i stand til å moderere seg selv, eller er dette - som ørnbjørn påpeker - en sandkasse som trenger barnehagetanter?

Christian D

Medlem
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    klipp...

Slik jeg ser det kommer mye av den åpenlyse kranglingen av at enkelte ikke tolererer at andre har meninger som avviker fra sine egne, og når disse meningene ytres, oppfattes de av uforståelige grunner som personlige fornærmelser og idioterklæringer. Da eskalerer fort de indignerte motargumentene til kjefting, navnekalling og regelrette personangrep.
    ... klipp
    Enig. Jeg synes i tillegg at personangrepene eskalerer når de blir besvart. Hva om man lar være å besvare de?

Jeg vet ikke, men kanskje en regel om at man ikke skal besvare personangrep ville "ryddet opp" i tråder? Et forslag (hentet fra Personangrep - Diskusjon.no WIKI): Personangrep er å gå til personlig angrep på budbringeren fremfor å konsentrere seg om budskapet. Personangrep blir ansett som lite konstruktivt og er et element som ødelegger diskusjoner og er derfor ikke tillatt på forumet. Opplever man personangrep så oppfordres man til å rapportere slik at en moderator kan fjerne det. Man skal ikke svare på personangrep, men overlate det til moderator.Generalisering regnes i utgangspunktet ikke som personangrep. Eksempelvis vil man ikke kunne påberope seg å bli personlig angrepet, i forhold til hensikten med retningslinjene, hvis man er amerikaner og leser en bruker skriver "amerikanere er dumme".

Kan noe slikt fungere?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    eller er dette - som ørnbjørn påpeker - en sandkasse som trenger barnehagetanter?
    Kanskje man ser det slik som at dette er en sandkasse med noen store barn som liker å erte, og noen mindre, litt sarte barn, som lett tar til tårene og for hvem gråten ingen ende vil ta når en av de store har tøyset litt med dem. Med en slik virkelighetsoppfatning er nødvendigheten av både barnehagetanter og, som ditt utmerkede, men akk så useriøse forslag om, flere nivåer med forvisningsområder nærmest logisk.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Burde ikke folk være i stand til å moderere seg selv, eller er dette - som ørnbjørn påpeker - en sandkasse som trenger barnehagetanter?

Er dette et retorisk spørsmål? ;) Jo, de burde det, men...

Nei, mer moderering er ikke i utgangspunktet så heldig, men er det noe annet som ser ut til å virke, da?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.510
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    skulle gjerne sett statistikk hvert årsskifte på hvem som topper mest ignorert listen:rolleyes:
    ikke går det på personvernet løs heller, for de fleste er jo anonyme
    artig at utdebattert fleipen klarte å trigge sååå mye følelser
    fortsatt god bedring
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    skulle gjerne sett statistikk hvert årsskifte på hvem som topper mest ignorert listen:rolleyes:
    fortsatt god bedring
    mvh
    Leif
    Fleip?? yeah, right...

R

Roysen

Gjest
    Nå har jeg bare lest åpningsinnleghet her, men min soleklare meninig er at man gjerne kan mene hva man vil selv men å legge ord i munnen på andre eller så tvil om andres motiver for det de skriver er helt klart en kilde til krangel man bør kunne klare å unngå. Det samme gjelder når andre vet best hva man hører og ikke er i stand til å høre. Slikt bør man også holde seg for god til.

Mvh
    Roysen

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det samme gjelder når andre vet best hva man hører og ikke er i stand til å høre. Slikt bør man også holde seg for god til.
    Dette er en kilde til MYE krangel. ...Eller, jeg vil omformulere littegrann. At noen spekulerer rundt hva et stereoanlegg er i stand til å levere og hva menneskets hørsel er i stand til å oppfatte, som av andre oppfattes som at de blir fortalt at de ikke hører det de mener å høre, og at de blir beskyldt for å innbille seg ting, (og følgelig må være dummere enn førstnevnte, som i noen tilfeller også er frekke nok til å foreslå at det er ens psyke som LURER en til å tro at man hører noe) gjør at det stadig vekk blir ganske opphetet krangling.

Ofte er dette en variant av denne:

Slik jeg ser det kommer mye av den åpenlyse kranglingen av at enkelte ikke tolererer at andre har meninger som avviker fra sine egne, og når disse meningene ytres, oppfattes de av uforståelige grunner som personlige fornærmelser og idioterklæringer. Da eskalerer fort de indignerte motargumentene til kjefting, navnekalling og regelrette personangrep.
    Det må være rom for alle meninger og oppfatninger, og respekten må gå BEGGE veier uten at man blir forulempet av andres betraktniger. Erfaring viser at innen disse temaene bør man strebe etter å uttrykke seg svært diplomatisk.

Hvis man vender den gode siden til, finner man helt sikkert fellesnevnere blant de som ønsker å bruke vitenskaplige metoder for å videreutvikle anlegget sitt og som søker dokumenterbare årsaker til og bevis for alle opplevde fenomener, og de som bare bruker sanseinntrykk. F.eks. deler de jo interessen for hifi og musikk, og alle er sannsynligvis enige om at til syvende og sist er opplevelsen det viktigste, uansett hvordan man kommer dit eller hvorfor den er slik den er. Uansett er det ingen grunn til at de ikke skal kunne diskutere sammen uten å fly i strupen på hverandre.

...I alle fall synes jeg det burde være slik.

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Fornøyelig ide.

Apropos statistikk: På tross av at jeg kan være kranglete og vanskelig har jeg bare blitt rapportert for ett regelbrudd. Selv notoriske kranglefanter som Roysen og Gjestemedlem har på tross av et 4-sifret antall innlegg ikke pådratt seg mer enn 5 hver. I dette perspektivet blir Musicus' merittliste imponerende: På bare ca 48 innlegg har han fått 8 regelbruddrapporter og er klart best av alle!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Restarter telleverket 31/12 og satser på å bli regelbruddværsting 2013. No more Mr. Nice Guy.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.137
    Sted
    Sortland
    (..ble litt forvirret nå men uansett)

Nå har jeg bare lest åpningsinnleghet her, men min soleklare meninig er at man gjerne kan mene hva man vil selv men å legge ord i munnen på andre eller så tvil om andres motiver for det de skriver er helt klart en kilde til krangel man bør kunne klare å unngå. Det samme gjelder når andre vet best hva man hører og ikke er i stand til å høre. Slikt bør man også holde seg for god til.

Mvh
    Roysen
    Vanskelig å være uenig i dette Roy.
    Men, det er desverre slik at når man har offentliggjort sitt budskap er man avhengig av leserens tolkning. Selv de enkleste utsagn kan tolkes på flere måter, avhengig av mottakerens referanseramme. Forskjellige tolkninger betyr ikke at man 'legger ord i munnen på' avsenderen, (eventuellt kan man hevde det motsatte: Alle tolkninger av tekst må nødvendigvis 'legge ord i munnen på avsenderen') om det oppstår misforståelser kan en enkel presisering ofte rydde disse av veien.

På den andre siden; jeg mener bestemt at jeg har hørt forskjell på kabler - og jeg har fulgt de 3-4 siste trådene hvor emnet berøres, men jeg har hittil ikke opplevd at noen karakteriserer meg som idiot, imbesil eller fjols. Generell utsagn tar jeg ikke personlig, da de normalt er ment som aksentuering av et poeng - mulig jeg er belemret med et geografisk avgrenset gemytt med tilhørende toleranse for slikt? Hva vet jeg.

Dette blir OT: men uansett - ser at du averterer utstyr til salgs i signaturen din Roy, det er en bruker til som gjør det samme, er ikke dette et regelbrudd?

vennskaplig hilsen Hans.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Restarter telleverket 31/12 og satser på å bli regelbruddværsting 2013. No more Mr. Nice Guy.

Siden det kun er voksne her tror jeg vi kan se bort fra at folk kan komme til å rapprtere taktisk. :rolleyes:

M

musicus

Gjest
    Han her er utrolig til å diskutere med sine haleutstyrte meningsfeller. Det at det diskuteres, at folk har ulike oppfatninger og argumenterer for dem, bør aldri bli et problem på et diskusjonsforum.
    Forslaget om "UTDEBATTERT" er latterlig.

Men hva med å lage enda et forvisningsområde, utenfor Forskjeller og Testmetodikk, som krever eget passord, der alle innlegg er skjermet fra visning på forsiden og hvor folk faktisk kan få lov til å drøfte disse emnene uten å bli utsatt for skittkasting?

"Kaller dere dette en diskusjon? Voff!"
    Du kler ikke offer rollen gnaget, du legger ofte opp til at noen slenger med leppa tilbake, å lage enda ett forvisningsområde er latterlig, det er vel i grunn ikke verre enn at målefolket holder seg unna når det ikke diskuteres målinger eller erfaringer de kan kjenne seg igjen i, og at kabelfolket får ha sin utveksling av subjektive erfaringer ifred uansett hvor teit det mått være for andre, at ikke alle har utbytte av slike subjektive erfaringer har ikke jeg problemer med å forholde meg til, derimot stritter det imot når gjengen kommer med det vanlige fordummende og fordømmende snakket om alt fra kabler til bransjen..

Mulig dette er for enkelt for noen, men det enkle er ofte det beste, som at moderator moderere etter trådens tema og ikke hvem som skriker høyest...

mvh
    Gla'innlegg som man kan smile av, med ønskereprise av klaging over at kabelentusiaster plages av målefolket (med myndighetenes, aka moderatorenes, velsignelse), sikkert til inderlig glede for nye brukere. I tillegg var det mye annet å glede seg over.

Godfot i dag: :)

Litt mye bokstavkjeks idag (også) totte :p

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Generell utsagn tar jeg ikke personlig, da de normalt er ment som aksentuering av et poeng
    Usedvanlig enig.

Når jeg logger på står det
    "Takk for at du logger på, totte"

Dette kan endres slik at det står
    "Takk for at du logger på, totte. Husk at generelle utsagn normalt er ment som aksentuering av et poeng og ikke er til deg personlig"

R

Roysen

Gjest
    Det samme gjelder når andre vet best hva man hører og ikke er i stand til å høre. Slikt bør man også holde seg for god til.
    Dette er en kilde til MYE krangel. ...Eller, jeg vil omformulere littegrann. At noen spekulerer rundt hva et stereoanlegg er i stand til å levere og hva menneskets hørsel er i stand til å oppfatte, som av andre oppfattes som at de blir fortalt at de ikke hører det de mener å høre, og at de blir beskyldt for å innbille seg ting, (og følgelig må være dummere enn førstnevnte, som i noen tilfeller også er frekke nok til å foreslå at det er ens psyke som LURER en til å tro at man hører noe) gjør at det stadig vekk blir ganske opphetet krangling.

Ofte er dette en variant av denne:

Det må være rom for alle meninger og oppfatninger, og respekten må gå BEGGE veier uten at man blir forulempet av andres betraktniger. Erfaring viser at innen disse temaene bør man strebe etter å uttrykke seg svært diplomatisk.

Hvis man vender den gode siden til, finner man helt sikkert fellesnevnere blant de som ønsker å bruke vitenskaplige metoder for å videreutvikle anlegget sitt og som søker dokumenterbare årsaker til og bevis for alle oppklevde fenomener, og de som bare bruker sanseinntrykk. F.eks. deler de jo interessen for hifi og musikk, og alle er sannsynligvis enige om at til syvende og sist er opplevelsen det viktigste, uansett hvordan man kommer dit eller hvorfor den er slik den er. Uansett er det ingen grunn til at de ikke skal kunne diskutere sammen uten å fly i strupen på hverandre.

...I alle fall synes jeg det burde være slik.
    Dette er jeg helt uenig i. At noen foran en PC skjerm et helt annet sted i verden skal kunne mene noe om hva andre kan være i stand til og ikke i stand til å høre fra sitt anlegg er det selvsagt kun besserwisser-takter over. Dette er et fagfelt hvor fasiten er ganske rund, så at noen skarve amatører hardnakket påstår å vite noe om dette på et internet forum er lite sannsynlig.

Jeg mener tvert i mot at de som påstår slikt ikke viser den nødvendige toleranse for andres opplevelser og bør stille seg mer åpen for at man ikke vet absolutt alt om noe som ingen andre vet alt om heller.

Mvh
    Roysen

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.510
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    stiller meg egentlig tvilende til om det i det hele tatt er et fagfelt:rolleyes:

eller en hel jungel av ditto

mvh
    Leif

R

Roysen

Gjest
    (..ble litt forvirret nå men uansett)

Mvh
    Roysen
    Vanskelig å være uenig i dette Roy.
    Men, det er desverre slik at når man har offentliggjort sitt budskap er man avhengig av leserens tolkning. Selv de enkleste utsagn kan tolkes på flere måter, avhengig av mottakerens referanseramme. Forskjellige tolkninger betyr ikke at man 'legger ord i munnen på' avsenderen, (eventuellt kan man hevde det motsatte: Alle tolkninger av tekst må nødvendigvis 'legge ord i munnen på avsenderen') om det oppstår misforståelser kan en enkel presisering ofte rydde disse av veien.

På den andre siden; jeg mener bestemt at jeg har hørt forskjell på kabler - og jeg har fulgt de 3-4 siste trådene hvor emnet berøres, men jeg har hittil ikke opplevd at noen karakteriserer meg som idiot, imbesil eller fjols. Generell utsagn tar jeg ikke personlig, da de normalt er ment som aksentuering av et poeng - mulig jeg er belemret med et geografisk avgrenset gemytt med tilhørende toleranse for slikt? Hva vet jeg.

Dette blir OT: men uansett - ser at du averterer utstyr til salgs i signaturen din Roy, det er en bruker til som gjør det samme, er ikke dette et regelbrudd?

vennskaplig hilsen Hans.
    Jeg har også den soleklare oppfattningen av at noen "misforstår" og tolker feil med vilje for å provosere.

Mvh
    Roysen

M

musicus

Gjest
    Det er større forskjeller mellom øra på enn det er mellom kabler, tror jeg,
    Enig.

og da vil man også oppleve de froskjellig, dette er noe iaf jeg forholder meg til
    Også enig, men alle er ikke enige om hvorfor dette oppleves forskjellig. Dette er ikke ytterligere en kabeltråd, så den trenger vi ikke ta videre.

Mange av mine nærmeste og beste hifikompiser hører ikke forskjell på kabler, men imotsetning til mange her inne så har de ikke behov for å tre de samme dogmene ned over hodet på meg eller andre som opplever disse forskjellene, det handler om gjensidig respekt!
    Det er vel mulig at hensikten ofte er å komme med et velmenende råd, og ikke å misjonere. Langt mindre å være respektløs, selv om de fleste burde ha insett at det gjelder å trå varsomt når dette temaet kommer opp.

Forøvrig ser jeg en liten selvmotsielse i dette innlegget, idet jeg ikke ser jeg noen krangel, å lufte uenighet er ikke noen krangel, men om du tenker på gnagets sympati fisking jeg kommenterete så er ikke det krangling, han er like lite fredet her som meg, bare så det er nevnt.
    Ingen er mer "fredet" enn andre her så vidt meg bekjent, men det jeg siktet til var svaret ditt på Vredensgnags innlegg som jeg syntes virket som en helt typisk opptakt til en krangel. Legg merke til at du både kaller Vredensgnag for "gnaget", noe jeg anta ikke er en vennskaplig forkorting av brukernavnet hans, og videre, helt off topic, trekker inn "målefolket" som plager "kabelfolket" med "det vanlige fordummende og fordømmende snakket" sitt. Hvis ikke det var ment som en provkasjon, kan du likevel sikkert se at noen med ømme forumtær vil ta det som en?

Man skriker etter fred og fordragelighet men jamrer om at det er for kjedelig om det skulle bli sånn, ikke lett det der, men krangling, nei, der er jeg ikke enig.

Du har rett, ikke minst er denne tråden ganske så symptomatisk for hfs, en sutre og k´jamre tråd i etterkant over all elendigheten man er vitne, og sånn går nå dagene...
    Fred og fordragelighet er ikke en umulighet selv om man er uenige.

Kall det gjerne sutring og jamring, men jeg synes det er for jævlig at det ikke skal gå an å diskutere og oppføre seg som voksne mennesker. Å starte en forhåpentligvis upartisk og konstruktiv tråd om problemet var mitt spede forsøk på å få gjort noe med det.
    Du har mange gode poenger her Dazed, slike tråder er forsøkt startet i mengder oppigjennom årene her, man faller alikevel inn i ett slags mønster, en syklus eller hva du vil kalle det :D

mvh

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg mener tvert i mot at de som påstår slikt ikke viser den nødvendige toleranse for andres opplevelser og bør stille seg mer åpen for at man ikke vet absolutt alt om noe som ingen andre vet alt om heller.
    Toleransen for andres opplevelser er nok nær 100% fra alles side. Respekten for dem kanskje noe mindre, og anerkjennelsen av dem som noe relevant nok ofte liten, om ikke mindre enn det nødvendige, så åpenbart mindre enn den hvert fall noen kunne ønske.

M

musicus

Gjest
    Og jeg syns også at dette stadige kallet på mer aktiv moderering er underlig. Burde ikke folk være i stand til å moderere seg selv, eller er dette - som ørnbjørn påpeker - en sandkasse som trenger barnehagetanter?
    Med sånne som deg og meg løse her inne så trengs det visst det...

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    fortsatt god bedring
    mvh
    Leif
    Fleip?? yeah, right...
    Ønsker man å ikke bli tatt alvorlig så er det jo bare å fleipe ivei ;)

Hvem som topper ignolista kunne vært gøy å vite og jeg ser ikke bort ifra at det kan være en som imo. bare fleiper og tuller med oss.
    Jeg har ingen på en slik liste og vil heller ikke gå glipp av all moroa han jeg har i tankene gir meg.

Mvh.KW

R

Roysen

Gjest
    Toleransen for andres opplevelser er nok nær 100% fra alles side. Respekten for dem kanskje noe mindre, og anerkjennelsen av dem som noe relevant nok ofte liten, om ikke mindre enn det nødvendige, så åpenbart mindre enn den hvert fall noen kunne ønske.
    Jeg opplever faktisk at toleransen er en ganske stor mangelvare hos enkelte. De ser rødt når noen har hørt det de ikke tror det finnes forskjell på selv.

Mvh
    Roysen

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.137
    Sted
    Sortland

vennskaplig hilsen Hans.
    Jeg har også den soleklare oppfattningen av at noen "misforstår" og tolker feil med vilje for å provosere.

Mvh
    Roysen
    Slikt kan man selvsagt ikke forsikre seg mot eller forhindre. Den enkleste måten å håndtere slikt er vel å overse det?
    Bevisste provokasjoner fortjener ingen oppmerksomhet. Du kan nok stole på at de fleste er i stand til å se slikt og at provokatøren
    dermed bare oppnår hoderystende undring (i beste fall) fra et flertall av leserne.
    Uten oppmerksomhet blir det etterhvert uinterressant å provosere.

mvh Hans

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.510
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    jeg ønsker å bli tatt alvorlig for det jeg faktisk utretter og ikke nødvendigvis alltid for all(tom-)praten på steder som dette
    egentlig liker jeg best folk som IKKE tar seg selv altfor alvorlig....de som gjør det, er ofte fulle av komplekser og "loose cannons on deck"
    mvh
    Leif

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette er jeg helt uenig i. At noen foran en PC skjerm et helt annet sted i verden skal kunne mene noe om hva andre kan være i stand til og ikke i stand til å høre fra sitt anlegg er det selvsagt kun besserwisser-takter over. Dette er et fagfelt hvor fasiten er ganske rund, så at noen skarve amatører hardnakket påstår å vite noe om dette på et internet forum er lite sannsynlig.
    At man bør vise litt ydmykhet, er jeg enig i. At enkelte tar utgangspunkt i tilgjengelig og kjent vitenskap for å vurdere påstander eller opplevelser og deres anvendelighet må man kunne akseptere som noe de får bestemme selv. Akkurat som at de må akseptere at andre stoler fullt og fast på det sansene forteller dem. ....Og det er vanskelig å motsi at det du hører, det hører du. (Evt. "opplever at du hører", men det er flisespikkeri og en annen diskusjon.) Likevel synes jeg det er ganske urimelig å ikke tolerere at andre interesserer seg for hvorfor sanseopplevelsene blir som de blir.

Vel, da er vi vel uenige, da. Synes DU at anlegget ditt låter bedre med komponent x installert, er det DIN opplevelse som teller, og det er det vel ingen som ikke aksepterer? Å legge ut om at det "egentlig låter likt" i en begeistringstråd om en komponent, er selvsagt litt taktløst. Det er jeg enig i. I hvert fall i lys av hva som pleier å skje under slike omstendigheter. Uansett blir ikke slike uenigheter til krangler før noen blir fornærmet eller irriterte av en annens meninger eller utsagn.

I alle fall var det ikke meningen å begynne å diskutere særtilfeller i denne tråden, men det var tydeligvis fort gjort.

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg opplever faktisk at toleransen er en ganske stor mangelvare hos enkelte. De ser rødt når noen har hørt det de ikke tror det finnes forskjell på selv.
    Dette er vel uansett veldig få (om noen) som ikke aksepterer at andre mener å høre det de mener de hører. Min opplevelse av tingene er at det kan provosere når ens opplevelser møtes med at dette er noe som er frikoblet fra all felles virkelighet, og at det man forteller, selv om det er en vel unt å ha det slik, rett og slett ikke er relevant.

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.310

Mvh
    Roysen
    Kåmm an Roysen. Du er den sansynligvis den mest hårsåre her inne og roper stadig om personangrep. Her kaller du dine motdebattanter "skarve amatører" og "besserwissere". Det er ikke veldig positivt ladede ord.

Og hva med litt toleranse andre veien, og åpenhet for at kanskje placebo spiller en rolle, og kanskje vet man det som er å vite om signaloverføring

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.330
    Torget vurderinger
    1
    o.t. ?
    ...
    Problemet ligger i at noen hevder å inneha sannheten om noe så subjektiv som lyd.
    ...
    Eller er problemet at noen av oss er opptatt av både det objektive (det allmene) og det subjektive (det individuelle) «domenet» av lydreproduksjon, men ser det som fordelaktig å holde disse to litt fra hverandre i noen sammenhenger ? Eller er problemet at noen av oss ser subjektet som en uomgjengelig del av den subjektive opplevelsen av lyd?

mvh
    KJ

K

Khanate

Gjest
    De fleste av oss har en liten viktigper i magen. Jeg har kjent på min egen i samband med noen heftige debatter i off-topic avdelingen (religion og gode greier :) ). Det er lettere å gjøre noe med sine egene yttringer enn andres. Og om man kjenner at man blir provosert, så kan det være en god ide å finne en annen tråd.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Med sånne som deg og meg løse her inne så trengs det visst det...
    Jeg kan ikke helt se at du, en selverklært (og treffsikkert sådant) brønnpisser, og Vreden opptrer veldig likt her inne, men dere er underholdende på hver deres måter. :)

C

Cyber

Gjest
    En grei ting å tenke gjennom før man poster er: Hadde jeg turt å sagt dette til personen om han stod rett foran meg.

Ellers er det viktig å være presis språklig og gå på sak, men alt det vet vi jo. Noen liker jo litt "leven".

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.780
    De fleste av oss har en liten viktigper i magen. Jeg har kjent på min egen i samband med noen heftige debatter i off-topic avdelingen (religion og gode greier :) ). Det er lettere å gjøre noe med sine egene yttringer enn andres. Og om man kjenner at man blir provosert, så kan det være en god ide å finne en annen tråd.
    Hehe du har helt ret og jeg prøver selv å praktisere å trække mig hvis jeg bliver for provokeret. En gang imellem er det desværre for vanskeligt. For mig er synsning en god ting som hver enkelt selv kan tage stilling til om han vil evaluere sit udstyr fra.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn